- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Od příštího roku si lidé, kteří bydlí ve středních Čechách a jezdí za prací do Prahy příměstskými linkami, připlatí.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/cesta-do-prahy-primestskymi-autobusy-od-pristiho-roku-podrazi-pvu-/domaci.asp?c=A101229_1505902_praha-zpravy_sfo
Jenomže to by žádný článek vzniknout nemohl, nebo by měl jen jednu větu - "v příštím roce nezlevní nic" (pochopitelně nepočítám různé výprodeje u obchodníků).
Pan Rath si udělal pěknou reklamu - jízdné pro děti do škol zadarmo. Školáci většinou jezdí do sousední (větší) vesnice nebo města, kde je škola za 80 korun měsíčně, to není pro rodiče nějak závratná částka . Taky jsem takhle jezdil. Nyní už ale dojíždím do Prahy a platím za 4 pásma 615 korun + tramvajenka po Praze za 260 korun. Zdá se mi to nefér, spolužák, který bydlí v posledním pražském pásmu si za 260 měsíčně korun může jezdit třeba z Hájí až na letiště právě za tuto cenu. Je to spousta kilometrů, já kdybych měl najezdit tolik kilometrů co on, zaplatil bych mnohem víc
Celý život je nefér, na to si zvykni. A to si představ, že známý jezdí do Prahy do školy z Liberce a stojí ho to daleko víc. Myslíš, že by měl mít právo taky jezdit jen za pražskou lítačku? Máš ale dvě možnosti: 1. přesvědčit rodiče, aby se přestěhovali blíž, případně si najít v Praze bydlení sám nebo si najít školu blíže současnému bydlišti.
Já doktora za svého hejtmana nevolil a mám ho
Že bude vyšší cena, to asi přežiju... až se ale zruší spoje (a koleje tady nemáme), tak mi bude ochota zaplatit víc na nic.
A slyšel jsem, že jich v kraji budou stovky. Hlavně, že pojedou děti zadarmo do školy. Jako pracující budu muset pořídit auto a k doktoru nebo na úřad se bude chodit zřejmě pěšky. Super volební slib - za naše peníze.
Já Kalouska taky nevolil a mám ho, co nadělám. A myslím, že je větší pohromou pro tuto zemi, protože ovládá celou republiku, zatímco Rath jen středočeský kraj.
z Moravy, to by byla věc!
že v těchto busech je revizorů jako šafránu?
Proč by tam měli být revizoři, když se platí u řidiče a nastupuje pouze předními dveřmi?
si všichni stěžují. A to ještě nejsou tržní ceny, které by aspoň pokryly náklady. Něco je shnilého...
Napřed si napište na papírek, co chce váš mozek sdělit svému okolí, pak si to 3x přečtěte, "hoďte to do okénka" a třeba se to pak dá i číst.
nemám rád Ratha, ale vysvětlete mi, kdy se jízdné v příměstských autobusech zvyšovalo naposledy? to už je hodně let... pamatuju si, že poslední zdražení se týkalo jen vnitřní prahy, což je doména ods. Sám toto zdražení částečně pocítím, protože příměstké autobusy využívám, ale uznávám, že ceny jízdenek nejsou vysoké a hlavně už se hodně let nezměnily.
Ceny jízdenek především nejsou dobře odstupňované. Není správné, aby cestující zaplatil stejnou částku, když jede jednu stanici (třeba 500m), než když procestuje jedno tarifní pásmo v celé jeho délce. I v taxíku se platí podle počtu ujetých kilometrů, ne paušál. Dříve tomu bylo i u meziměstkých linek, než zavedli PID.
Už teď byla cena za 1. pásmo PID neúnosná.. a ještě zdražit? Představte si, že důchodce potřebuje dojet busem do 2 km vzdálené vesnice, aby si koupil 5 rohlíků po 2 korunách. Za rohlíky dá 10 Kč, ale za cestu tam a zpět rovnou 20! Takže mu ten rohlík přijde na 6 korun. Nejhorší je, že na tarif PID (mimo Prahu v pásmech P a 0) se nevztahují žádné slevy pro důchodce, takže pokud si zajede do Prahy, např. k lékaři, zaplatí třeba stovku.
tak pokud v jeho vesnici není obchod, tak snad nebude jezdit do vedlejší vesnice jen pro 5 rohlíků, ne? udělá si nákup na víc dní a další dny nepojede... a pokud jezdí denně, vyplatí se mu předplatní kupon.