Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kuba zrušila trest smrti vězni, který byl posledním čekatelem na popravu

Nejvyšší soud na Kubě zrušil trest smrti Američanovi, který byl posledním vězněm, jenž na komunistickém ostrově ještě čekal v cele smrti na popravu. Hrdelní trest mu soudce změnil na třicet let vězení, uvedla agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lady Humussprey

Zbytečně mnoho slov. Stačí napsat terorista a vrah

Kuba i když hospodářsky sužovaná embargem je vtřícně přátelská. Třeba takový detail, že na Kubě studuje zdarma tisíce studentů Latinské Ameriky, ale i stovky chudých z USA, by bylo zajímavější.

0/0
29.12.2010 23:55

větrník, pán prdů II

Re: Zbytečně mnoho slov. Stačí napsat terorista a vrah

;-D;-D;-D;-D

0/0
30.12.2010 0:52

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Zbytečně mnoho slov. Stačí napsat terorista a vrah

Díky za portrét rodinky.

0/0
30.12.2010 1:10

větrník, pán prdů II

Re: Zbytečně mnoho slov. Stačí napsat terorista a vrah

Nemáš zač, pošlu ti klidně i reálnou, nemám s tím problém.

0/0
30.12.2010 1:13

pes Muki

Re: Zbytečně mnoho slov. Stačí napsat terorista a vrah

;-D Lady dneska se ti to povedlo, dobrej for.

0/0
30.12.2010 4:34

schima

Zcela vážně

Pokud Kuba půjde směrem jakým poslední dobou jde, komunistický režim přestane být stalinisticky komunistickým a může se jednat opravdu o demokratickou komunistickou stranu 21. století. Je ale opravdu nutné, zlikvidovat z nejen právního řádu ale i z praxe veškerá ustanovení o "rozvracení režimu" a jiné nesmyslné represivní opatření a dát lidem i plnou svobodu (slova, cestování). Pak si myslím, že Kuba může ukázat, jak vypadá moderní komunistický režim. Hlavně v tomto směru je nutné odříznout se od Ruska a Číny. Myslím, že jsou schopni ukázat jak může vypadat svobodný a moderní komunismus a v tomto směru jim držím palce

0/0
29.12.2010 13:35

phi

Re: Zcela vážně

kuba spis zkusi cinskej model - podnikej, ale do vladnuti nam nekecej

0/0
29.12.2010 13:40

schima

Re: Zcela vážně

No, to je to co je právě špatně :-/

0/0
29.12.2010 13:42

bojovnik

Re: Zcela vážně

jeden z hlavních ideologických problémů komunismu, je revoluce. Komunismus ve své ideologii počítá se změnou podmínekk obrazu svému za použití jakýchkoli nástrojů a tím nejlepším je revoluce. Nevěřím v "komunismus s lidskou tváří" ani "moderní komunismus" ani jakékoli jiné přídavné jméno nebo přídomek ... Uznávám, že někdo to může myslet "dobře", ale vždycky tu bude někdo, kdo bude revoluci prosazovat. Komunismus patří postavit mimo zákon stejně jako nacismus.

0/0
29.12.2010 13:43

schima

Re: Zcela vážně

V době, kdy byl popisován komunismus, jiná cesta ke změně režimu nebyla. V dnešní době, lze toto provést i bez revoluce. Nechápu k čemu je dobrá revoluce, ta je jedině dobrá k násilnému sesazení vlády a jejích nástrojů. Myslím, že komunismus a samotné jádro není vůbec špatný. Samozřejmě, to co provedl Stalin, bylo jednoznačné znásilnění dané myšlenky, ale prosím neplést komunismus a diktátorský režim, i když je dnes vidět hlavně v tomto spojení. Jen říkám, že Raul se vydal na zatím dobrou cestu a pokud půjde po dobré cestě i dále, pak může celému světu ukázat něco, co ještě nikdo neviděl a to funkční demokratický komunismus. Nezpívám opěvné písně, jen říkám, že zatím to vypadá dobře a pokud půjde v reformování stávajícího režimu dále a hlouběji, pak nás může Kuba i překvapit

0/0
29.12.2010 13:55

bojovnik

Re: Zcela vážně

to všechno je velké historické dilema ... Dobití Bastily, Pařížská komuna vs. české Národní obrození ... rozpad Jugoslávie vs. rozpad Československa ... české husitství a německo-francouzský kalvinismus ...

Nesouvisí to přímo s ideologií komunismu, ale s principem. Záleží na vůdčí osobnosti. Pokud se vůdcem stane Stalin nebo Castro, teče krev; pokud se vůdcem stane Tito (a nebo Dubček, pokud by to nebyla loutka), pak se může režim změnit bez krve.

A ještě třetí věc - já vidím hodně zajímavých myšlenek u Marxe, ale nikoli v komunismu ... tam je třeba také hodně, hodně rozlišovat. Podle mého je komunismus právě jen revoluce (komunismu dal nejvíce Lenin) a to dobré si převzal komunismus od Marxe ...

Na druhou stranu - sám jsem opravdu zvědav, kam to dotáhne nejen Kuba, ale i ta Čína. Může to být zajímavá protiváha západnímu světu, ale i např. islámskému právu

0/0
29.12.2010 14:05

schima

Re: Zcela vážně

Díky přístupu zbytku světa, se obávám, že Čína se v režimu nezmění. Všichni s Čínou obchodují, ale nikdo už se do ní nepustí ohledně lidských práv a jiné. Samozřejmě, technologicky Čína už předběhla zbytek světa. Pokud dodrží, to co plánují, tak bude mít nejmodernější železnici světa. Ale to se uvidí. Já osobně Číně nefandím a jsem pro, aby se svět naučil bez Číny žít, jinak budeme čím dál více ekonomicky v hnoji (závislý na Číně). Jinak souhlasím, je třeba rozlišovat mezi Marxismem a komunismem

0/0
29.12.2010 14:12

bojovnik

Re: Zcela vážně

Skvělá diskuze R^ Díky

0/0
29.12.2010 14:23

schima

Re: Zcela vážně

Taktéž děkuji R^

0/0
29.12.2010 14:34

kars

Re: Zcela vážně

Zajímavá diskuze. Rád jsem si početl a s dovolením bych také přidal něco "moudra". Za dob minulých nás tehdy vládnoucí komunisté (resp.  lidé, pověření Stranou a státem k vyučování dítek, mládeže a studentstva) učili, že to pokrokové, co Marxismus přináší do ideje sociální spravedlnosti a čím se odlišuje od - již dříve existujících - sociálně demokratických stran, je právě to násilné a radikální řešení namísto parlamentní cesty. Takže s marxismem-leninismem (Marx vytvořil teorii a Lenin ji uvedl do praxe) jsou spojeny takové pojmy, jako je třídní nenávist a antagonistické vztahy ve společnosti. Stalin k tomu přidal kult osobnosti, což se z hlediska té ideologie dá označit za nesystémovou úchylku, takový hybrid socialismu a samoděržaví (ale to jen tak mimochodem).

0/0
29.12.2010 17:10

kars

Pokračování

Ke zmínce o Titovi - svou Jugoslávii držel pohromadě tvrdou rukou a ta krutost, s jakou probíhaly nedávné války na Balkáně, měla své kořeny částečně i v době válečné a poválečné. Stejně, jako prováděli zvěrstva Ustašovci (Chorvati) na Srbech, po válce s nimi Titovi lidé neměli slitování a popravovali celé rodiny. Je ovšem fakt, že po ekonomické stránce byla Jugoslávská cesta docela zajímavá a asi ne špatná.

0/0
29.12.2010 17:13

bojovnik

Re: Zcela vážně

No, podle mého dal Marx světu hlavně teorii nadhodnoty. To násilné a radikální do toho vložil podle mého až Engels a nechtěl bych se moc přít o to, co až po smrti Marxe.

Naprostý souhlas s tím, že Lenin radikální ještě zradikálněl a ještě tomu dal obrovský kult osobnosti. To bezesporu.

Jak jsem psal víše, je podle mého potřeba umět rozlišovat a snažit se najít tu historickou pravdu. Teorie nadhodnoty, ať je to dnes vysvětlováno všelijak, byla v té době pravdivá. A bohužel i dneska se ukazuje, že stále má co dnešním ekonomům říct. Co se na Kapitál a Marxe nabalilo - to už je podle mého o něčem jiném.

Abych to trochu odlehčil  - Werich to třeba taky myslel ve svých filmech dobře, že všechno bude všech a pak se o to postaráme úplně nejlíp ... a navíc když si budeme vládnout sami ... a že to byl sakra chytrý pán ...

0/0
30.12.2010 10:33

pes Muki

Re: Zcela vážně

Moje otazka by byla, co udelate s temi, kteri se do toho budovani komunismu nezapoji?

0/0
30.12.2010 4:45

schima

Re: Zcela vážně

Na to odpovím otázkou. Co se děje dnes, když s výsledky voleb nesouhlasím? Můžu akorát tak držet hubu, dodržovat zákony a těšit se na další volby. Pravda mohu protestovat, halekat a nadávat, ale to je mi vcelku prd platné. Především rezolutně odmítám omezování svobod. Naopak, svoboda nade vše a svobodám by měl být podřízen jakýkoliv režim

0/0
3.1.2011 12:55

briza

Re: Zcela vážně

To bych nerekl. Revoluci se dostala k moci i rada jinych rezimu, ktere nakonec uspely. Problem je pokud revoluce neni chapana jako jednorazovy akt po kterem se zacne budovat normalni pravni stat, ale jako permanentni prostredek udrzovani moci.

0/0
29.12.2010 15:54

schima

Re: Zcela vážně

To že díky revoluci vzniklo nemálo současných právních systémů, ještě z tento prostředek neospravedlňuje. Revoluce = zbytečné násilí

0/0
29.12.2010 16:06

Marcus Antonius

kuba

Popravy se na Kubě už léta nevykonávají  - není čím.

0/0
29.12.2010 12:47

kars

Re: kuba

Jako vtip dobré, ale realita je mnohem horší - za Pol Potova režimu v Kambodži byla nejrozšířenějším popravčím nástrojem ... motyka. Rudí Khmérové s nimi rozbíjeli lidem hlavy hned na kraji pole.

V Africe zase mají oblíbené mačety, viz. např. filmy Hotel Rwanda (hraný, podle skutečných událostí) nebo Sbohem, Afriko (dokument z období rozpadu koloniálního systému v Africe).

0/0
29.12.2010 17:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.