Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na letišti v Miami vybuchl kufr. Američan v něm převážel roznětky

Policie zatkla na letišti v Miami sedmatřicetiletého Američana, jehož zavazadlo při vykládání z letadla explodovalo. Při nárazu na zem vybuchly v kufru roznětky k nábojnicím. Exploze nikoho nezranila a ani nezpůsobila žádné škody. Vyšetřovatelé jsou přesvědčeni, že událost nemá žádnou souvislost s terorismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pan_kacena

..ale v Popradu na letisti

umi taky pekny kousky...;-D

0/0
29.12.2010 17:09

Necroman

Miami

Jo Miami, tam maji dobre letiste, takove Ucko... Porad lepsi, nez v Orlandu - zrcadlove symetricke - asi hodinu jsme tam hledali auto, nez jsme zjistitili, ze je v druhe garazi pro 1000 aut na druhe strane letiste ;-D

0/0
29.12.2010 14:41

Bonelord

Naprostá prkotina srovnatelná s tím, že se mu rozlilo kafe

Nechápu, proč o tom píšete.

0/0
29.12.2010 12:41

duhacenzor

Američan

blíže nesdělitelného původu, měl v kufru "roznětky" a vůbec to nemělo souvislost s terorismem.;-D

0/0
29.12.2010 12:16

Deleter

Mluvil jsem jednou s pracovníkem

transportu zavazadel. Říkal, že kufry nosil dvě směny, pak měl tak zničený ruce a záda, že to taky házel.

0/0
29.12.2010 12:07

schima

Aha

takže cituji

Při nárazu na zem vybuchly v kufru roznětky k nábojnicím

Tudíž jim to asi spadlo z letadla na zem. A to za to aerolinky neponesou zodpovědnost, když hází s kufrem? To bych řekl, že je do velké míry jejich problém

0/0
29.12.2010 11:44

Deleter

Re: Aha

Předně nic takového není povoleno. To byste mohl mít v kufru lahev s kyselinou dusičnou a kdyby se rozbila, tak tvrdit, že je to chyba ajrolinek. Není, je to chyba vaše.

0/0
29.12.2010 12:08

pingu1

perla...

Roznětky vytvářejí při výstřelu jiskru, která zažehne střelný prach v nábojnici a dá tak impulz k odpálení střely. Zdroj: zpravy.idnes.cz

0/0
29.12.2010 11:19

harius

Re: perla...

No roznětky ne, no...ale co bys chtěl od lidí, kteří si pletou pistoli s revolverem a Mig 21 s F16kou:-)

0/0
29.12.2010 11:25

Pan_Tau

Re: perla...

Náhodou, už tu dlouho nebyla perla jako bubínková pistole atp... :-)

0/0
29.12.2010 11:38

pingu1

Re: perla...

;-D..a ta jiskra je indukcni...

0/0
29.12.2010 12:17

freak6

...

Tak toho nadšence z USA, co si plní doma nábojnice, do kterých se používají roznětky, bych teda milá iHeute chtěl vidět. Pokud teda není střelba z dělostřeleckých zbraní v USA povolenou zábavou.;-D;-D;-D

0/0
29.12.2010 11:16

harius

Re: ...

No ano, ale i v dělostřeleckých nábojích se roznětka používá k odpálení granátu v cíli a ne k inciaci prachové slože při výstřelu;-D Ovšem v USA se vsadím, že by se našel i magor, který si přebíjí dělostřeleckou munici běžně:-)

0/0
29.12.2010 11:23

freak6

Re: ...

V dělostřelecké munici se i iniciaci prachové náplně používají roznětky. Iniciaci střely(granátu) provádějí zapalovače.;-)

0/0
29.12.2010 11:31

harius

Re: ...

Fakt roznětka ? Roznětky se používají v minách a nástražních zařízeních k incializaci rozbušky, též v některých typech ručních granátů. Nicméně souhlasím, že zapalovač je v dělostřeleckém granátu běžnější prvek než roznětka.

0/0
29.12.2010 11:44

freak6

Re: ...

Ta roznětka bývá součástí zapalovače.

0/0
29.12.2010 13:40

Giftmacher

Re: ...

Nesmysl. V dělostřelecké munici se používají zápalkové šrouby. Roznětky jsou k náložím a ručním granátům.

0/0
29.12.2010 11:45

harius

Re: ...

No vida, to se přiznám, že jsem netušil, jak se to správně jmenuje, zápalkové šrouby...to si musím pamatovat. Mimochodem, provedl jsem doplnění vzdělání a zjistil jsem, že zapalovač je v zásadě to samé co roznětka, minimálně jsou oba výrazy často používány pro jednu a tu samou věc.

0/0
29.12.2010 11:52

harius

Re: ...

Take tady to máme trochu upřesněno, dle českého názvosloví:

isdv.upv.cz

0/0
29.12.2010 11:58

freak6

Re: ...

A měl jsi někdy vůbec v ruce takovou roznětku? Asi ne - ona má totiž závit, kterým se šroubuje do hilzny. A ano, roznětka může být iniciována podobně jako zápalka - ovšem vzhledem ke své konstrukci se to provádí nápichem ostré jehly a ne tupým úderníkem, nebo se taky iniciují elektricky ....

K RG se používají zapalovače, ne roznětky - třeba k F1 je UZRGM, k náložím se používají rozněcovače - už jejich názvy to napovídají - za klasické nášlapné, nástražné třeba RO-1, RO-30 - používaný k ničení vlaků, ECHRO - rozněcovač časovaný pomocí chemické reakce.;-):-)

0/0
29.12.2010 13:37

freak6

Re: ...

Ale když nad tím tak přemýšlím, tak nás kvůli tomuhle drbali - že tomu máme říkat zápalkovej šroub a ne roznětka. Už je to celkem dávno, no.;-D

0/0
29.12.2010 13:48

tmf

jak

se tohle může stát v zemi plné agentů kde každému strčí kameru až do pr...

0/0
29.12.2010 11:04

Lvy

Kdyby se to stalo někde v dobrosrdečné Evropě...

Tak mu soudce řekne tytyty, to se nedělá a teď můžeš jít domů a musíš půl roku být hodný...

0/0
29.12.2010 11:02

harius

Re: Kdyby se to stalo někde v dobrosrdečné Evropě...

Kdyby se to stalo v Evropě, tak jde bručet i bez výbuchu, pokud by k převozu součástí munice neměl asi tak tunu povolení a dobrozdání, pětset různých průkazů a souhlas rodičů. ;-D 

0/0
29.12.2010 11:21

energetik22

Třísknutí se zavazadlem není normální!

Mělo to správně popálit nezodpovědného "vykladače"....aby si to příště rozmyslel a svou práci dělal poctivě. Hulvátství by mělo být po právu okamžitě strestáno ...

0/0
29.12.2010 10:59

zdeseny obcan

Re: Třísknutí se zavazadlem není normální!

Za ty penize co jim plati tam sezenete leda nejakeho zavisleho negra nebo ilegala.

0/0
29.12.2010 11:14

harius

Co to ?

Roznětky k nábojnicím ? A to je přesně co ?;-D

0/0
29.12.2010 10:56

Pan_Tau

Re: Co to ?

Kdyby napsali správně zápalky, tak si spousta lidí bude myslet, že to byly "sirky".

Ale byly to zápalky, viz: cs.wikipedia.org

0/0
29.12.2010 11:03

harius

Re: Co to ?

Samozřejmě, že to byly zápalky a i když se lisují do nábojnic, tak slouží k výrobě (přebíjení) nábojů. Kdyby napsali, že tomu expertovi v kufru explodovaly zápalky pro výrobu nábojů, tak si to se sirkami nikdo nesplete. Roznětka do nábojnice je asi podobná hovadina jako kdyby napsali, že převážel řídítka do automobilu:-)

0/0
29.12.2010 11:16

mypc

S těmi zavazadkly musí pořádně třískat,

když roznětka do nábojnice vybuchla. Dávat si do kufru u této letecké společnosti cokoliv křehkého může jen naivní trouba. Což byl i dotyčný Američan, když si tam dal volně roznětky...

0/0
29.12.2010 10:38

Pan_Tau

Re: S těmi zavazadkly musí pořádně třískat,

Viděls někdy jakýkoliv - i nejodolnější - kufr, jak vypadá po dvou letech intenzivnějšího leteckého cestování? Na vyhození, ať je třeba z titanu...

Obecne se dá říct, že s kuframa zacházejí při nakládání a vykládání přísluční "pracovníci" jako prasata...

0/0
29.12.2010 10:57

Mitchell

Re: S těmi zavazadkly musí pořádně třískat,

Souhlas.

0/0
29.12.2010 11:00

Tarax

Re: S těmi zavazadkly musí pořádně třískat,

Mám takovou zkušenost snad se všemi přepravci. Když pominu, že mi jednou na páse vyjel zničený kufr zamotaný do igelitu, který se prý při nakládání náhodou otevřel a nešel zavřít, tak můj nejhorší zážitek byl když mi kolega poslal z Brna do Prahy EMSkou České Pošty počítač, který když přišel tak byl zlomený case a základní deska rovněž. To už se ani hozením stát nemůže i když něco naznačoval kus otisku podrážky na boku krabice ;-€

0/0
29.12.2010 11:07

Deleter

Re: S těmi zavazadkly musí pořádně třískat,

Já měl i otisk pneu na balíku...

0/0
29.12.2010 11:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.