Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každá třetí oběť nehod je chodec, policisté chtějí nařídit reflexní vesty

Zatímco počet mrtvých řidičů rychle klesá, usmrcených chodců je stále víc. V listopadu tvořili už více než třetinu obětí nehod. Policisté chtějí, aby se zpřísnila pravidla pro pěší - třeba aby museli nosit reflexní oblečení. Jaké další změny se dají čekat na silnicích v roce 2011?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Huffnagellův duch

A policistům bych na oplátku nařídil

zákaz pospávání na služebnách a v autech. Vyřešilo by to nějaké to tlačítko bdělosti, jak mají strojvedoucí... Taky by se hodil krokoměr, aby se ti vepři pořád neváleli...

0/0
9.1.2011 17:15

Bouše

To je vcelku pitomost ...

Člověk se kolikrát octne v situaci, kdy vůbec nepředpokládá, že se bude vyskytovat v noci na silnici, proto sebou pochopitelně žádnou reflexní vestu nemá. Docela dobrým řešením je mobil, vybavený LED světlem. Ten má člověk u sebe pořád a v případě nouze ho může úspěšně použít ke svému zviditelnění na silnici.

0/0
3.1.2011 14:15

Jarin123

Pane bože ten Besip to jsou vopravdu exoti

na bezpečné vyhnutí chodci při 75 km/h je potřeba 200 metrů?8-o...to je víc jak 10 sekund...navíc nevím proč je tam započítáno i "dokončování úhybného manévru", když se vlastně řadím zpět při objetí chodce...to je zase vymývárna mozků Rv

0/0
3.1.2011 13:49

termin

Re: Pane bože ten Besip to jsou vopravdu exoti

Uvažují nejhorší možný scénář. Už si se někdy na poslední chvíli, oslněn tunerem s xenonama ve felicii, vyhýbal motajícímu se individuu? 8-o

0/0
9.1.2011 11:01

bitkar

mozek

lidi by meli sami pouzivat mozek a ne ho vypinat a jen cist narizeni. inteligent, kdyz kdyz kupouje bundu, tak kouka, jeslti tam je i neco reflexniho, pokud obcas chodi po silnici.

0/0
3.1.2011 10:28

Corwin_x

A co zver?

A co zviratka (kocky, kralici, srnky) - tolik jich zbytecne umira pri dopravnich nehodach - ja bych dal reflexni vesty povinne i jim. A tucne pokuty za nedodrzeni. Taky je spousta nehod pri narazu do stromu, tam by reflexni vesta take urcite pomohla. A v obci snizime rychlost na 20 km/h, a zpomalovaci prahy budou co 20 metru (v nekterych obcich uz jsou napred a funkci zpomalovacich prahu chytre supluji kratery na vozovce - it''s not a bug, it''s a feature!). A mozna jeste na kazde auto namontovat napriklad toto: http://www.pixmac.cz/fotka/sv%C4%9Btlomet+osv%C4%9Btlovac%C3%AD+syst%C3%A9m/000015082061 , pak nemuze dojit k prehlednuti protijedouviho vozidla...

0/0
30.12.2010 11:00

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: A co zver?

No co se týče těch stromů - v civilizovaných zemích bývá zvykem na každej strom přitlouct odrazku, případně kmen do výše 1,5m natřít bílou barvou, aby byl v noci lépe vidět. V civilizovaných zemích se také dělá, že se mezi krajnici a stromy dá svodidlo, což zamezí těm fatálním čelním nárazům. Jenže to vyžaduje, aby ÚŘEDNÍCI A CESTÁŘI ZAČALI PŘEMEJŠLET A MAKAT. Snažší je produkovat zákazy a nové značky.

0/0
30.12.2010 11:50

Našrot

Re: A co zver?

V civilizovaných zemích jezdí řidiči po silnici, ne škarpami, takže se se stromy nepotkávají. 90 km/h mimo obec je rychlost maximální, nikoliv nařízená a nemusí se dodržovat i v serpentinách, mlze a na ledu.:-P

0/0
1.1.2011 19:16

termin

Re: A co zver?

Nikdo dobrovolně nedělá úhybný manévr mimo vozovku. Jen při ohrožení/nezvládnutí jízdy. Doufám, že nikdy si nebudu muset vybírat mezi vozidlem řítícím se na mě v protisměru a vzrostlým topolem v příkopě.....

To je to tak složitý pochopit?

0/0
9.1.2011 11:04

Mitchell

Ad tabulka.

Díval jsem se na tu tabulku, kde je počet chodců sražených na přechodu. Zajímavé je, že díky zavedení tohoto pravidla umírá na přechodech každoročně zhruba o 70 - 80 % lidí víc. To ještě nikoho nenapadlo ten nesmysl zrušit? Spousta lidí totiž vleze na přechod, aniž by se podívali, jestli něco nejede a je vymalováno.

0/0
30.12.2010 10:23

DIVIX

Re: Ad tabulka.

Máš pravdu. Niekdy je fekt o hubu. Najmä keď niektorí počúvajú hudbu alebo telefonujú, potom idú ako ovce na porážku.

0/0
30.12.2010 10:26

větrník, pán prdů II

Re: Ad tabulka.

Souhlas!

0/0
30.12.2010 11:03

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Ad tabulka.

On to není nesmysl, v Německu i jinde ve světě to funguje výborně. Jen lidi nejsou zvyklí přemejšlet i o tom druhém - důchodkyně se klidně zastaví na přechodu a když je člověk chce pustit, dozví se, že dámy nepřecházejí; naopak když člověk přibržďuje kvůli chodcům, tak na něj ze zadu ještě každej druhej bliká.

Nechápu, že tohle neřeší policajti - u nejhorších přechodů čas od času postavit hlídku a kdo nepustí chodce, tak dostane flastr. Tohle je nebezpečné a ne ta 160kmh na dálnici.

0/0
30.12.2010 11:53

Hynek Vilém Jarmila reloaded

a kdo to bude kontrolovat?

Úředník vždycky sáhne po šikaně, kdykoliv chce páchat dobro. Místo toho, aby začali trpělivě vysvětlovat lidem, že mají chodit po silnicích ve vestě, reflexním oblečení, nebo mít alespoň reflexní návleky, v horším případě alespoň baterku nebo cyklistickou blikačku, tak zavedou povinnost a začnou buzerovat národ. Tohle myšlení má původ v tom gubernátorském, na východ od nás.

Chyba lávky je, že tu povinnost nebude nikdo kontrolovat, takže budeme mít další paragraf pro srandu králíkům. Takhle se úcta k zákonu a právní vědomí nepěstuje, soudruzi.

0/0
30.12.2010 10:10

český_vesničan

Re: a kdo to bude kontrolovat?

...blbost...pdobné kecy se kdysi vedly např. o povinnosti dětských sedaček...dnes je klid...podobně povinné pásy...a našlo by se víc příkladů.....

0/0
30.12.2010 10:12

Mitchell

Re: a kdo to bude kontrolovat?

Asi tak nějak.

0/0
30.12.2010 10:21

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: a kdo to bude kontrolovat?

No třeba ty povinné pásy a body za ně jsou dobrej úlet. Člověk bez pásů ohrožuje jen sám sebe, ne?

A co se týče případné léčby a nákladů ze zdravotního pojištění, asi není těžký uzákonit (teda dát do smlouvy o pojistce), že pojišťovna může požadovat až 100% nákladů za léčbu, pokud řidič nebyl před nehodou připoutaný.

0/0
30.12.2010 11:46

DIVIX

Re: a kdo to bude kontrolovat?

A čo tak reflexná páska na rukáve? Je to lacnejšie ako tráviť zvyšok života na vozíku.

0/0
30.12.2010 10:29

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: a kdo to bude kontrolovat?

Vždyť to píšu.

0/0
30.12.2010 11:54

minutos007

Zavedením přednosti na přechodech

se chodci rozdělili na dvě skupiny. Jedna co vás přemlouvá ať jedete, že počká - takže se zdržuje jak motorista, tak chodec.

  A druhá skupina která si myslí, že když má přednost nemůže se jí nic stát, i když skočí před rozjetou tatru... Jak se zdá ta druhá skupina se postupně redukuje...

0/0
30.12.2010 8:59

český_vesničan

..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

0/0
30.12.2010 8:55

minutos007

Re: ..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

Jaké další povinnosti ještě zavedeme? Nošení čepice s majáčkem?

0/0
30.12.2010 9:01

český_vesničan

Re: ..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

..co ti vadí na vestě...????

0/0
30.12.2010 9:03

minutos007

Re: ..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

Vadí mi, že vůbec může někoho napadnou nařídit povinné nošení čehokoli na veřejně přístupné cestě...

0/0
30.12.2010 9:05

český_vesničan

Re: ..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

..právě proto, že ta cesta je veřejná.....a lidé by se tam tedy měli pohybovat tak bay byli maximálně zabezepečeni...stejné opodstatnění mají ( napříkald) pravidla silničního provozu.....

ale na druhou starnu...nikdo tě nenutí chodit po věřejné cestě....nechceš nosit vestu....chď si (soukromým)kanálem....ale kdy ž vlezeš bez vesty na silnici...ta poneseš následky.....nic víc...nic míň....

0/0
30.12.2010 9:15

minutos007

Re: ..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

No já myslím,že nikdo nikomu nezakazuje, aby si vestu oblékl.

Nechápů proč má někdo potřebu pořád něco nařizovat a regulovat. Pravidla jsou potřebná, ale pouze v nutném rozsahu.  Podobné pitomosti nenapadaly ani komunisty...

0/0
30.12.2010 9:26

český_vesničan

Re: ..je s podivem..kolik odpůrců tady má poměrně rozumný návrh.

....protože si to(třeba) hustota provozu nevynucovala.....i v předpisech je třeba respektovat vývoj...jinak by doddnes běhal před každým autem běžec s práporem.....

0/0
30.12.2010 9:31

Nemesiss

...a nejvíce lidí umírá v posteli...

...co s tím asi podnikne naše superpolicie??....tedy až k ní pronikne tato důvěrná informace...R^:-)

0/0
29.12.2010 16:35

minutos007

Re: ...a nejvíce lidí umírá v posteli...

Zakázat postele...;-D

0/0
30.12.2010 8:54

řešení

Bodejť pěšáci

R^;-D

0/0
29.12.2010 16:13

BTJ

Zajimava statistika po zavedeni prednosti na prechodu

Prednost na prechodu je nejvetsi kravina co vubec kdo mohl vymyslet ..... jak vidim, jak se stare babky vrhaji pod auta na prechodu bez rozhlidnuti, tak je to k zbliti. Na jednu stranu, dobre jim tak, ale starym lidem tezko vysvetlite, ze i kdyz maji prednost, MUSI SE ROZHLIDNOUT ..... o tom svedci i ta statistika, kdy po zavedeni tohoto zakona pribylo umrti na prechodech DVOJNASOBNE!!!! O necem to svedci a meli to hned zrusit! Stacil by zakon, kdy ridic musi umoznit chodci prejit silnici, nesmi ho ohrozit, ALE CHODEC NESMI MIT PREDNOST!!! Preci jen pokazde, kdyz si padesatikilova babicka snazi vynutit prednost pred dvoutunovym autem, tak si zajisti misto v te statistice ..... meli by dohledat, kdo ten zakon vymyslel, kdo ho nehlidal a okamzite nezrusil a potresat je ....

0/0
29.12.2010 15:40

on2.

Re: Zajimava statistika po zavedeni prednosti na prechodu

da se jezdit tak, ze vas ani vrhajici babka na prechodu neprekvapi. Staci predvidat (vzdy to nejhorsi).

0/0
29.12.2010 16:28

Mitchell

Re: Zajimava statistika po zavedeni prednosti na prechodu

Na co máš řidičák? Na koloběžku? To bys totiž musel skoro před každým přechodem zpomalit na méně než 20 km/h a to je nereálné.

0/0
30.12.2010 10:26

BTJ

Re: Zajimava statistika po zavedeni prednosti na prechodu

To neni tak uplne pravda ..... jenom z hlavy ti vyjmenuju v Brne 50 prechodu, kde jsou kere a kdyz ti tam skoci babka nebo nejaky roztouzeny fetak, tak to neubrzdis .... osobne pribrzduju pred kazdym podobnym prechodem, ale ani rekneme ve 40ti bych nezastavil (kor ted na snehu) a urcite bych kvuli nejakemu fetakovi neskoncil v protijedoucim aute. Coz bude patrne nezanedbatelne cislo lidi, co takhle kvuli debilovi na prechodu skoncili v protijedouci tatre.

0/0
30.12.2010 12:35

barbu do

Nařídíme, aby v obci před každým automobilem ...

... běžel maník s červeným praporkem ...

0/0
29.12.2010 15:04

VyMeTaky,2

Re: Nařídíme, aby v obci před každým automobilem ...

Radši s dvěma - co kdyby ten jeden zkolaboval. A vůbec, ať mají oba praporky 2.

0/0
30.12.2010 10:47

velky bratr

Stanne pravo

To uz je slusna tyranie, proste lidem zabranime v pesim pohybu jen proto, ze si doma zapomeli vesticku...

0/0
29.12.2010 14:57

velky bratr

Re: Stanne pravo

Este by se to melo naridit veskere zveri v lesich a vsem stromum, ktere maji potrebu padat na silnici.

0/0
29.12.2010 14:59

spiegel

Re: Velký bratře

toto právo nenosit reflexní označení Vám asi vnuceno nebude, asi to neprojde. Ale jak byl nápis na jednom pomníku. Pan Novák si myslel, že má přednost, vkutku ji měl. Budiž mu země lehká. Já chodím raději v bundě, která má všité pásky, které jsou vidět vlastně jen v noci.

0/0
29.12.2010 15:20

Wimmer dal gól

Zrušit černá auta ... (joke only)

Sám jezdím do práce 5 let s reflexní vestou a blikačkama vpředu i vzadu na kole (někdy i na helmě) a zpočátku jsem si připadal jako exot. Dnes s potěšením vidím, že se řady "vesťáků" rozšiřují. Najedu sice jen 6 km denně, ale i tak je to občas o držku. U chodců to je ale asi neřešitelné. Pro šťouraly,  autem jezdím bez nehody již téměř 30 let. Kolo je ale stále nejlepší. Až uvidíte blázna s vestou a nápisem Brainiac, tak to jsem já. 

0/0
29.12.2010 14:21

Leinad

Re: Zrušit černá auta ... (joke only)

Blikačky a vestu taky používám. V lese či na cyklostezce často vypínám blikačky, ale na silnici chci být viditelný z trošku delší vzdálenosti, než brzdná dráha náklaďáku/autobusu.

U chodců to je hůře řešitelné, ale když předem vím, že budu muset jít v noci po silnici, tak něco mám (reflexní pásku,....) průšvih je, že to také občas nevím (to, že mi ujede bus neplánuji,....)

0/0
29.12.2010 23:31

FiS95

A co takhle lidem zakázat chodit tam, kam nevede chodník?

0/0
29.12.2010 14:17

Naivní volič

Chodec jdoucí po silnic

je stejným účastníkem silničního provozu jako automobilista, motocyklista nebo cyklista. Každý z nich má podle zákona mnoho povinností a považujeme to za logické a samozřejmé. Jsou okamžiky, kdy i při rychlosti 30-40 km/hod řidič spatří chodce těsně před vozidlem. Osobně jsem pro povinnost chodců používat reflexní vesty při chůzi po silnici. Je to prospěšné? ANO. Omezuje to něčí svobodu? NE. Tak jaképak akademické diskuze.

0/0
29.12.2010 12:05

chleba.s.maslem.a.medem

Re: Chodec jdoucí po silnic

Líbí se mi představa, že se všichni chodci po uzákonění povinného nošení vesty začnou chovat zodpovědně a budou skutečně vestu nosit.Vy tomu opravdu věříte?

Takové nařízení bude být kontraproduktivní. Až se potká řidič bez mozku, spoléhající na to že všichni chodci chodí v reflexní vestě, s chodcem bez mozku a bez reflexních prvků, nedopadne to dobře.

Reflexní prvky na oblečení lze jednoznačně doporučit, o tom žádná. Ale nařizovat je zákonem mi nepříjde jako dobrý nápad.

0/0
29.12.2010 12:49

Naivní volič

Re: Chodec jdoucí po silnic

Celodenní a celoroční povinné svícení, nasazování vesty při poruše vozidla je také pro mnohé řidiče nepochopitelné, ale bez diskuze to výrazně přispívá k bezpečnosti provozu. Stejně diskutabilní je přednost chodců na vyznačených přechodech. Přeze všechnu kontraproduktivnost a diskutabilnost jsem přesvědčen, že každý, kdo se pohybuje po vozovce, tedy i chodci, by měl dbát o bezpečí své i jiných. K tomu bezesporu patří dobrá viditelnost. U vozidel předepsané osvětlení v předu i v zadu, u chodců by to měla být reflexní vesta. Proč by nemohl takto neoznačený chodec dostat blokovou pokutu? Já v tom žádný problém nevidím.

0/0
29.12.2010 13:35

chleba.s.maslem.a.medem

Re: Chodec jdoucí po silnic

Bez diskuze? No to se pak nemáme o čem bavit, že ano. Jen tak na okraj, zaznamenal jste nedávný nápad "dopravního experta" Humla, že by měli nosit reflexné vesty i motorkáři, právě proto, že jsou díky celodennímu svícení jaksi méně vidět? A víte o tom, že Rakousku celodenní svícení zrušili?

Viz napr.

http://www.autorevue.cz/povinne-denni-sviceni-v-rakousku-skonci-prineslo-jen-negativa_1

Souhlasím s Vámi v tom, že účastníci provozu by měli dbát o bezpečí své i jiných, ale rozum prostě zákonem nařídit nelze. Místo nařizování bych spíš byl pro nějakou přiměřenou osvětu.

0/0
29.12.2010 14:24

Criple Fish

Re: Chodec jdoucí po silnic

Osvěta je zbytečné vyhazování peněz a už teď je jí podle mě zbytečně moc a kvůli každé hlouposti... Nechal bych to na Darwinovi ;-)

0/0
30.12.2010 8:52

Criple Fish

Re: Chodec jdoucí po silnic

Celé je to postavené na hlavu. Jak již mnozí psali: Kolik lidí ji skutečně bude nosit? Nevěřim tomu, že třeba Pepík z Horní dolní, když jde z hospody, si ji veme...

Každej normální člověk, kterej jde v noci po silnici si dává setsakra pozor i bez vestičky. V nejlepším případě může při tom, když ho auto míjí zastavit a udělat krok do pangejtu. Já to občas dělám i ve dne.. Navíc nechtělo by dle vašeho uzákonit i povinnou chůzi vlevo? Zatím je to jen doporučení, ale spousta lidí to nedodržuje a má tak menší šanci se o autě dozvědět včas. Je to to samé.

0/0
30.12.2010 8:50

Tomaseq

Překážka

Po silnici jedu takovou rychlostí, abych stačil zastavit před případnou překážkou na silnici. Pokud jedu mezi obcemi v noci a požívám jen potkávací světla, musím jet takovou rychlostí, abych stačil včas zastavit. Pokud pojedu např. 90, tak se mi určitě zastavit nepodaří (spadlý strom, osoba ležící na silnici, auto po dopravní nehodě). Pokud si budu svítit dálkovými světly, tak těch 90 klidně můžu jet, to vidím daleko dopředu (na rovné silnici).

0/0
29.12.2010 11:41

Naivní volič

Re: Překážka

Přizpůsobit rychlost stavu a povaze.... klasická past na řidiče. Vy jako řidič musíte mít lékárničku, reflexní vestu, trojúhelník, 0 % alkoholu, seřízená světla a brzdy... musíte, jste povinnen, nesmíte! A co chodec? Musí jít vlevo. Máte nějaké logické důvody PROTI vestám u chodců? Mě žádný rozumný nenapadá.

0/0
29.12.2010 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.