Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvyšší soud potvrdil 19 let za aprílovou „popravu“ v lese

Jan Čermák z Táborska zabil 1. dubna 2008 36letého obchodního zástupce poté, co z něj s pistolí v ruce vylákal peníze a platební karty včetně PIN kódu. V dovolání tvrdil, že muže v lese u Mázelova na Českobudějovicku zastřelil v šoku. Nejvyšší soud mu ale neuvěřil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Baky

Pro mě rovněž

je neodolatelná představa, jak z někoho něco vylákám. S pistolí v ruce pochopitelně! ;-D

0/0
28.12.2010 0:18

desmodromV

Blábol

"z něj s pistolí v ruce vylákal peníze a platební karty včetně PIN kódu",

to muselo být hrozně lákavé, asi nešlo odolat :-)

0/0
27.12.2010 21:09

tyrael

Srovnani s Vitkovem.

Soudy opravdu v psouzovani jednotlivych pripadu hodne ulitavaji, za dokonanou chladnokrevnou a planovanou vrazdu 19 let. Za pokus o vrazdu 24 let. To je silenost v pdoani ceskych soudu. Bohuzel, podobne pripady nejsou ojedinele.

0/0
27.12.2010 20:38

Milda king

Re: Srovnani s Vitkovem.

Proč toho hajzla nerozemelou na žrádlo pro prasata. Proč ho živit tolik let v krimu, kdyby aspoň rozbíjel kámen palicí v kamenolomu 12 hod. denně a 6 dní v týdnu, to by byl trest, z něhož by měla společnost užitek, ale válet se na kavalci, sledovat telku, dostat žrádlo ...

0/0
27.12.2010 20:50

Pikinaus

Re: Srovnani s Vitkovem.

Mno, ono zase si to tak neidealizujte ;-) S toutelevizí to není samozřejmost, stýkáte se denně pouze s tou nejhorší sociální spodinou, utíkají vám léta, všude jen stres a nuda, o kvalitě stravy si také nedělejte iluze, měl jsem tu čest hovořit s bývalým vězněm, který v kuchyni vařil (Valdice). Kuchyňský personál se například ukájel do těsta a pak hurá z toho udělat knedlíky...mě toto přijde jako horší trest, než rychlá a milosrdná smrt.

0/0
27.12.2010 21:17

Pravda stojí dukáty

Re: Srovnani s Vitkovem.

smrt je zas levnější pro stát

0/0
27.12.2010 21:43

Žlababa

Re: Srovnani s Vitkovem.

A v případě Vítkova to snad plánovaný nebylo, navíc na dítěti a navíc z důvodu, že má jinou barvu pleti. Žádnou šílenost v tom nevidím, zrovna u těchto dvou případů soudy zapracovaly dobře a tresty jsou podle mého názoru adekvátní.

0/0
27.12.2010 20:51

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

8-o Si děláš .....??? ;-D;-D Ale jinak dobrý!;-D

0/0
27.12.2010 20:56

Žlababa

Re: Srovnani s Vitkovem.

nějaký názor nebo argument by nebyl, to je pro diskuzi důležitý ;-)

0/0
27.12.2010 20:59

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

Proč takový slova,jako poprava dvouletýho dítěte?

0/0
27.12.2010 21:01

Žlababa

Re: Srovnani s Vitkovem.

to je asi reakce na příspěvek níže, to slovo tam padlo v příspěvku, na který jsem reagoval, tak jsem si ho dovolil použít, abych zdůraznil, na co reaguju, nic víc. A úplně mimo mi ten výraz taky nepřijde v té souvislosti.

0/0
27.12.2010 21:07

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

Poprava teda není dokonaná záležitost?

0/0
27.12.2010 21:08

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

A ostatně... Na popálení Natálie se nepodepsali její rodiče???:-)

0/0
27.12.2010 21:10

Pikinaus

Re: Srovnani s Vitkovem.

Zřejmě ji neměli v úmyslu ochránit před popravou, jak se tak domýšlím po přečtení některých příspěvků ;-)

0/0
27.12.2010 21:20

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

Jsem si myslel,že před popravou někoho dokáže zachránit snad jen Chuck...:-/

0/0
27.12.2010 21:25

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

Oprava-"rodiče"

0/0
27.12.2010 21:14

Pikinaus

Re: Srovnani s Vitkovem.

Tak s tou barvou pleti jste to nyní tedy dorazil...podle vás jeden z nejtěžších zločinů, kterým je loupežná vražda, je celkem únosný a trestem méně ohodnocený vzhledem k faktu, že oběť i pachatel mají stejnou barvu pleti! To pardon, ale jinak vaše písmo interpretovat ani nelze. A s tím hrubě nesouhlasím.

0/0
27.12.2010 21:14

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

Nech ho,ať se vyjádří. Jinak R^

0/0
27.12.2010 21:16

Pikinaus

Re: Srovnani s Vitkovem.

Což o to, ať se vyjádří kdo chce jak chce, ale takto tendenčně překrucovat fakta, to mi hlava prostě nebere...

0/0
27.12.2010 21:19

mintík

Re: Srovnani s Vitkovem.

Nejsi sám.

0/0
27.12.2010 21:20

Pikinaus

Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

V čem byla tato naplánovaná a chladnokrevně provedená poprava méně společensky nebezpečná, než útok žhářů z Vítkova???? Mě to prostě nedá se podivit nad výší trest za tento akt popravy a loupeže v jednom a útpku zápalnou lahví...  

0/0
27.12.2010 19:27

kajak v zakoně

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

jednou si to třeba srovnáš..

0/0
27.12.2010 19:42

Pravda stojí dukáty

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

oběť z privilegované skupiny +10

útočník z privilegované skupiny -10

jednoduchá matematika :-)

0/0
27.12.2010 20:13

mintík

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

Perfektně zpočítáno!R^R^R^

0/0
27.12.2010 20:22

Pikinaus

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

Rovnice jak od Bělouna ;-D

0/0
27.12.2010 21:21

iluminat

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

s to zapalnou lahvi nikoho nezabili, tak asi ten vysoky trest. Za lemplovstvi, kdyby nekdo na to zemrel, mozna by ten trest byl mirnejsi. Vrazdy asi v Cesku nejsou povazovany za velky prestupek.

0/0
27.12.2010 20:24

mintík

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

R^

0/0
27.12.2010 20:32

Žlababa

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

to, že nikoho nezabili nebylo díky jejich dobrosrdečnosti, ale díky velkému štěstí a vynikající práci lékařů. Nebyl jediný důvod kvůli tomu, že přežila, snižovat pachatelům trest, jejich zásluha to v žádném případě nebyla

0/0
27.12.2010 21:12

Pravda stojí dukáty

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

zásluhou matky, ale ty zákroky bylo potřeba udělat. Kdyby tam začal hořet ten jejich bordel (k čemuž možná nebylo daleko), tak matka za ten přístup k dítěti jde bručet

0/0
27.12.2010 21:42

Žlababa

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

to je smutný se podivovat se nad tím, že společensky závažnější je poprava dvouletýho dítěte z důvodu jiný barvy kůže. Třeba pochopíte jednou...

0/0
27.12.2010 20:58

Pikinaus

Re: Ne nemohu si to nesrovnat s kauzou Vítkov

Poprava dvouletého dítěte? Oni ho vyvezli do lesa, přivázali například ke stromu a poté popravili? Víte vůbec, jak je akt popravy charakterizován?

0/0
27.12.2010 21:10

debalzam

Svou oběť prý zastřelil v šokové reakci,

protože se domníval, že chce utéct.-TAK ZA TO BYCH MU DAL 50 LET-soudci jsou -PÍP-

0/0
27.12.2010 19:09

Pikinaus

Re: Svou oběť prý zastřelil v šokové reakci,

Taky nechápu...v šoku byl snad ten nebožák, co byl okraden a popraven. Ach ty soudy....

0/0
27.12.2010 19:28

garumna

Re: Svou oběť prý zastřelil v šokové reakci,

Jaké soudy? To je verze obhajoby. Ach jo...

0/0
27.12.2010 20:52

Pikinaus

Re: Svou oběť prý zastřelil v šokové reakci,

Asi zapomínáte, že soudy tomu, jak vidno, přikládaly váhu. Tak nechápu, proč mě tu parodujete, když mimo jste očividně vy....

0/0
27.12.2010 21:23

bkr

Re: Svou oběť prý zastřelil v šokové reakci,

Myslim, ze je to jenom zmatene napsane.

0/0
27.12.2010 20:29

KOLDAK

Kterej Sokol Čermákovi poradil tu vejmluvu?

Nejhorší je, že obvykle to zabírá

0/0
27.12.2010 19:07

Závist musí bolet

Pane, vemte s sebou hodně peněz a sejdeme se v lese!!

Taky bych tam šel...

8-o

0/0
27.12.2010 19:06

Only-Kid-Hologram-1

Ale ten chlap má žaludek

No jako já ho chtěl okrást, ale on mi chtěl zdrhnout tak jsem ho sejmul a aby mu to nebylo líto tak rovnou dvakrát do hlavy a jednou do břicha...

0/0
27.12.2010 19:06

JUDr Karel Vaš

Přátelé nezoufejte ! Trest smrti bude znovu zaveden

Nic jiného nám ani nezbude. Po pádu EU a návratu socializmu bychom nikdy tolik zločinců z dnešní doby, stejně nikam nemohli umístit. nemůžeme živit nějaký milion darebů.

0/0
27.12.2010 18:40

Only-Kid-Hologram-1

Re: Přátelé nezoufejte ! Trest smrti bude znovu zaveden

Radši tendle bordel, než návrat socialismu, to mizely nebo se likvidovali celé rodiny ;-DR^

0/0
27.12.2010 19:04

Clovicek123

Re: Přátelé nezoufejte ! Trest smrti bude znovu zaveden

socialismus se uz pomalu vraci.. s jeste novejsi lidskou tvari, ktera si ted rika EU :-) Takze, pokud skonci EU, ma sanci skoncit i socialismus.. Jinak to bude horsi a horsi...

0/0
27.12.2010 20:37

Karel Kocourek

Jaká poprava?

Ačkoli tady je to slovo v uvozovkách, takže se trochu relativizuje, je použité nesprávně. Slovo poprava znamená "učinit někomu po právu". To znamená, že to musí být trest za nějaký zločin který je daný existujícím právním systémem. Metodicky připravená vražda je pořád jenom vraždou. Ještě snad můžeme slovo poprava použít, když někoho zabijí nějací povstalci nebo nepřátelská mocnost, protože se tím dává najevo, že z pohledu strůjce se formálně jednalo o trest či pomstu (i když s jeho motivy nemusíme souhlasit), ale když někoho zabijí při loupežném přepadení, tak to bylo protiprávní v každém ohledu.

0/0
27.12.2010 18:28

pletiplot

Re: Jaká poprava?

Pěkná analýza. :-)

0/0
27.12.2010 19:05

brouzdalka

Re: Jaká poprava?

Jasně a oko na punčoše mrká :) Říká vám něco vývoj jazyka, posun významu apod.?

0/0
27.12.2010 20:26

Karel Kocourek

Re: Jaká poprava?

Věci by se v zásadě měly nazývat správnými jmény. Dám Vám pár příkladů:

Parta ožralých výrostků pověsí jen tak ze srandy svého kamaráda. Zinscenují soudní proces a postupují formálně tak, jak viděli popravovat v nějakém filmu. Asi se shodneme na tom, že se ve skutečnosti jedná o vraždu či zabití, podle toho, jak rozhodne opravdový soud.

0/0
28.12.2010 11:09

Karel Kocourek

Re: Jaká poprava? (pokračování)

Esesáka a lékaře v koncentráku skrývajícího se někde v jižní Americe vyhodí do povětří komando Mossadu. V Izraeli proběhl před tím soud a dotyčný byl odsouzen k trestu smrti v nepřítomnosti. Komando jednalo na úřední příkaz a ačkoli použilo netradiční metodu, chápe svůj čin jako výkon popravy. Tady už se bude mínění veřejnosti lišit. Někdo nemá rád stát Izrael, někdo esesáky, někdo obojí. Někomu se nebude líbit forma provedení, i když s trestem pro válečného zločince souhlasí, takže použije radši slovo atentát. Kdo použije slovo poprava, uznává a) právo daného státu trestat zločince, b) nadřazenost výkonu takového trestu nad jinými zákony jiných států, které zakazují nastražovat výbušniny na lidi.

Nacisti zabili jenom na našem území spoustu lidí useknutím hlavy či popravčí četou. S jejich motivy nesouhlasíme. Přes to běžně mluvíme o popravených, protože se jednalo o akt násilí podle jejich zákonů a pokud proti tomu někdo něco měl, situace se řešila válkou jednoho státu proti druhému.

0/0
28.12.2010 11:11

Karel Kocourek

Re: Jaká poprava? (pokračování)

A teď k posunutí významu. Nezdá se Vám, že je používají hlavně lidé, kteří se snaží ostatními manipulovat? Když pominu vyloženě veksláckou hantýrku "kapříků" a podobných kódových slov, zjevně použitých proto, aby se v případě odposlechu nedal prokázat úmysl, stejně zbyde dost manipulativních frází. Třeba "počítačový pirát". Pirátství je vyloženě krvavá záležitost a označovat tak trestné činy, které jsou nenásilné povahy, nota bene ještě v oblasti nehmotných práv, to je manipulace k ovlivnění veřejného mínění. Snaha zveličit v podvědomí nebezpečnost takového počínání. Nebo "pravda a láska". Každý člověk má elementární znalost, co je to pravda a co láska, ale v politické hantýrce to neplatí. Místo aby se řeklo: "Naši odpůrci ve skutečnosti pravdu nemají," bojuje se proti nim, jako kdyby sice pravdu měli, ale byla to nějaká negativní vlastnost. Pěkně děkuju za takový vývoj jazyka.

0/0
28.12.2010 11:15

Hrochhonza

Trest za vraždu? Záležitost společenské domluvy.

Ať už je vražda plánovaná, nebo nahodilá, ať je způsobená kdovíjakým hnutím vrahovy mysli, trest a tudíž ochrana společnosti je věcí soudů. Jinak též  do rozhodování soudů mluví společnost prostřednictvím zákonem stanovených exekučních prostředků. Za krádež tolik, za zneužití pravomoci taková sazba, za vraždu vyfásne odsouzený trest odnětí svobody v rozsahu od do. Je správné neuplatňovat trest smrti. Pro pozůstalé to nemůže být satisfakce. Úvahy typu: Zabil jste mi někoho blízkého, na šibenici s tebou! prostě nefungují. Takové uspokojení je značně pochybné. Pro společnost je důležité ochránit se před jedinci, kteří vraždí. Že je ve věznicích málo práce a vězni se flákají a jen využívají posiloven a jiných volnočasových aktivit věznic je jiná věc. Zapojení věznů do pracovního procesu je na diskusi, která tento rámec přesahuje. Zatím má mavrch opatrnícký postoj vězeňské služby k přílišným aktivitám v této oblasti. 

Důvod vraždy nejsou dluhy. Tím pravým důvodem je chybná osobnost vraha.

0/0
27.12.2010 18:21

Duke..Nukem

no

a jednomu naivnimu vojackovi dame 50 let,tomu rikam spravedlnost..;-D

0/0
27.12.2010 18:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.