Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf londýnského letiště nabídl po kolapsu laciné gesto: vzdá se prémií

Ředitel londýnského letiště Heathrow Colin Matthews si nevyplatí žádné vánoční prémie. Slíbil to poté, co jednu z klíčových tepen letecké dopravy ochromila sněhová kalamita. Letiště za nezvládnutí sněhové nadílky čelí kritice od Evropské unie. Matthews slíbil, že příště budou připraveni lépe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Hurá

Máme tady globální oteplování, roztávají ledovce. Britská letiště budou mít v garážích zařízení používaná jednou za 10 let, aby zvládli zimu. Musíme platit velké daně na biomasu, abychom neohřívali zeměkouli, on totiž takový hořící strom neprodukuje co2, to produkuje jenom hořící benzin bez přísady stromu.

Pravda je, že letiště a letecké společnosti nezvládli informování cestujících a reakci na zpoždění. Nikoli však, že musí umět reagovat na nezvyklé počasí.

0/0
25.12.2010 14:37

reduta

trapnost nad trapnost........

Svojim neustalym atakovanim vseho co souvisi s EU jsou Cesi uz trapni. Podivte se jak to  funguje u vas doma.  Ceska arogance  nema konkurence.   Ale  nema ani  zadny padny duvod.  Na co Cesi sahnou, to skonci skandalem a upadkem.  Jeste ze maji  dost odborniku v zemi, ze zahranici. Ti drzi  tu zem pohromade.

0/0
25.12.2010 11:18

Leinad

Re: trapnost nad trapnost........

Ano, jinak bychom totiž vyváželi cukr a jiné potraviny, uvařili bychom se díky globálnímu oteplování.

0/0
25.12.2010 14:32

Paul Sulc

Zleva zprava bajecna Unie huci do obyvatel

sve absurdni organisace, jak se otepluje a jak rychle taji ledovce. Riditel asi nakoupil zachrane cluny misto pluhu. Pristi "otepleni " bude snih chytat do pytle a vlastnorucne jej odnese, nejlepe do Bruselu, mozna ze EU urednici taktez zrusi svoje premie.A treba i cesti politici.

0/0
24.12.2010 22:39

mašek

kritici

zapomenuli, že nás EU krmí oteplováním. Proč by Londýn, kde málokdy sněží nakupoval techniku, když ho dementi přesvědčují jak se otepluje. Teď drží hubu a čekají na jaro.

0/0
24.12.2010 14:36

O.M.

Jak cestujícím vypnuli topení...

a nechali je naschvál mrznout - nějak neproběhlo v msm, četl jsem to jen na nějaký alternativě. To by tu mělo zaznít.

0/0
24.12.2010 11:10

navsteva rozslapne socialistu

EU - porucime vetru desti

a priste uz nas zadna kalamita nezaskoci. Rozmrazovat a zametat VPD budeme uz v srpnu.

0/0
24.12.2010 10:52

/dev/null

Mohl by mi autor vysvětlit, co myslí touto větou?

Do přípravy letiště na zimní počasí přitom Matthews investoval pouze polovinu svého ročního výdělku za rok 2009.

Jakože ředitel letiště investuje svůj plat do přípravy letiště na zimu? Jestli na to dal polovinu svého příjmu, tak je docela dobrý, ne?

0/0
24.12.2010 10:42

FoDa

Re: Mohl by mi autor vysvětlit, co myslí touto větou?

ne to jenom autor clanku nedokaze spravne vytvorit smysluplnou vetu ;-D

0/0
24.12.2010 11:34

The last boy scout verze 1.7

Re: Mohl by mi autor vysvětlit, co myslí touto větou?

Patrne zpusobeno kvalitou prekladu..;-D;-D

0/0
24.12.2010 14:42

dos santos

Re: Mohl by mi autor vysvětlit, co myslí touto větou?

Typický výblitek zdejších redaktorů, kteří zřejmě nemají víc než první stupeň základní školy. Na ýděsu nic neobvyklého...Rv

0/0
24.12.2010 17:36

Fai Rodis

Re: Mohl by mi autor vysvětlit, co myslí touto větou?

Ach boze. Asi pripravy na zimu staly polovicku toho, co reditel.

0/0
24.12.2010 19:06

jirha

Na tomto příkladu

je jasně patrné jak top managementy jsou už mimo realitu. On ještě má nárok na prémie, takže se má čeho zbavit.

Když trestá nějakého svého podřízeného tak mu šáhne na půl roku až na 30% platu. Když uvažuije o sobě tak si jako trest zakáže vycházky v pracovní době do squashového centra.

Nahoru se současn manažeři dostávají tak že ukážou že umějí škrtat ve jménu zvyšování efektivity za to si obvykle vyplatí navýšení mezd která tu efektivitu okamžitě smázne.

0/0
24.12.2010 8:58

Obludni_K

Kterýpak

politik z těch všech, co dovedli tuto zemi ke kolapsu, si sáhne na svoje milované penízky?

0/0
24.12.2010 8:41

mikezzz

Re: Kterýpak

máš na mysli socialistické Řecko?

0/0
24.12.2010 8:46

dimple

Re: Kterýpak

příspěvek měsíce....RvRvRv;-D

0/0
24.12.2010 14:11

tor11

snih v anglii

uz se tesim jak si za par let preceteme ze na londynskem letisti stoji technika na odklizeni snehu v hodnote pul miliardy, ktera nikdy nevyjela, jeji udrzba stoji  miliony rocne a zabira plochu  ktera by mohla slouzit mnohem lepe...   A nebo ze by EU naplanovala ted na 10 let kazdy rok kalamitu ?

0/0
24.12.2010 8:39

Fai Rodis

Re: snih v anglii

No to asi ne, ale pokud sledujete zpravy o klimatu a meteorologii, tak to vypada, ze se atlanticke vzdusne proudeni premiklikovalo do modu jako v letech sedesatych a sedmdesatych. A to byla snehova technika docela uzitecna.

Dokonce tenkrat mrzlo natolik, ze nekteri vedci se obavali nastupu dalsiho zaledneni. A to nebylo az tak od veci, uvazime-li, ze obvykla teplejsi pauza mezi glaciacemi je 10-12 tisic let a to uz mame za sebou...

0/0
24.12.2010 19:10

RiP3

Nesmysl

nechápu, proč by se měl vzdávat prémií. Letiště, kde je dlouhodobý průměr spadu 3cm nemůže ustát nápor, kdy spadne víc, jak desetiletá nadílka během pár dnů... Ať už si o tom soudruzi v Bruselu myslí, co chtějí, ať už jsou cestující naštvaní sebevíc, za tohle může jen a pouze počasí. Nemůžou mít všechny letiště stejná zimní opatření jako v Oslo nebo ve Stockholmu.

0/0
24.12.2010 8:29

WoCoGo.v2

Re: Nesmysl

a jako kdyz napadne nejakych 10 cisel,tak uz je to problem???nevim,tohle se nestalo poprve,tak bud panove manazeri premysli zadkem anebo pouze o svych premiich,anebo jsou uplne hloupi...a to ze je to v anglii je hloupa vymluva,tohle se tam nestalo poprve,ze napadlo najednou "vic snehu nez obvykle"

0/0
24.12.2010 8:33

tor11

Re: Nesmysl

vono je to jak na D1 30 cisle snehu na vysocine je uklizenych a 5 centaku u benesova pusobi dopravni kolaps...  

0/0
24.12.2010 8:43

traveler

Re: Nesmysl

Ne, je to neschopnost vedení letiště. Byl jsem tam - nenapadlo nic - byl jen poprašek - přesto nic nelítalo už od pátku odpoledne. Pořádně začalo sněžit až v sobotu kolem 11. hodiny. To už letiště den stálo. Nejen, že nezvládli "sníh", nezvládli ani postaat se o cestující a nepodávali žádné infomace. Totálně selhali.

0/0
24.12.2010 9:10

numo

Re: Nesmysl

Tam spadlo dokopy 5 palcov... Pochopim ked nestihaju kapacity pre rozmrazovanie, LHR je letisko s mimoriadne silnou prevadzkou a ked sa neda, tak sa neda a urcite percento letov bude zrusenych. Lenze tu neboli schopni ani udrzat v prevadzkyschopnom stave drahy, nelietalo vobec nic a uz vobec sa neboli schopni postarat o cestujucich.

 

Myslim ze to prirovnanie s tym, ze na pripravu na zimu nesla ani suma zodpovedajuca polovici platu riaditela, problem plne vystihuje. LHR sa premelie 66 milionov cestujucich rocne, par desiatok penci ze letiskove poplatky navyse a mozu tie drahy v zime aj lestit.

0/0
25.12.2010 10:40

Hynek Vilém Jarmila reloaded

nechápu, proč si všihni diví

Prostě sněžilo tak, jak desetiletí předtím nesněžilo a v Londýně nemají dost strojů (protože by jim pořád stály nepoužívané někde v garáži). Skandál je, že těm lidem nezaplatili hotel a neřekli jim, kdy se mají dostavit ke zpožděnému odletu. Něco by to asi stálo, ale méně než dopad téhle "PR kampaně".

0/0
24.12.2010 7:54

duhacenzor

Proč by to mělo

být "laciné gesto" a proč EU letiště vůbec za cokoliv kritisuje, EU tady hlásá povinný a závazný názor o údajném globálním vyteplení, z peněz daňových poplatníků nutí státy investovat stamilardy dolarů do nesmyslů od solárek po "biomasu", které pak zákonitě chybí jinde a teď pokrytecky řve, jak je hrozné, že nějaký dopravdní uzel zaskočila zima, která podle "odborníků" z EU neměla vůbec nastat.

Takže tedy, kdy si sníží platy ty desetitisíce eurobyrokratů, co nesou za dopravní problémy prosincové Evropy neskonale větší zodpovědnost, než nějaký ředitel nějakého letiště.

0/0
24.12.2010 7:03

socanský jelito

U nás by se nevzdali ani těch prémií

0/0
24.12.2010 6:47

performance

Vidíte, tak že už i Anglie se pomalu přibližuje chování

na které jsme zvyklí, i když být to u nás tak šéf se rozhodně prémií nevzdá, naopak ještě si na vánoce něco přidá .....nic naplat musí se od nás ještě učit.

0/0
24.12.2010 6:10

Picolik

Presne

Vsem letadlum zimnii gumy...

0/0
24.12.2010 5:44

Blackhawks

Re: Presne

a navic snehove retezy ne????

0/0
24.12.2010 8:56

Homer.Simpson.

když je to tak laciný

tak ať mi ty prémie pošle, já z nich budu tak 10 let žít.;-)

0/0
24.12.2010 5:39

neandrtálec

Tak to bude chudák

Místo 2 000 000 pod stromečkem bude mít jen 1 750 000 (v přepočtu na místní měnu, vzdorující spolu s hrivnou přechodu na euro).

:-)

To je skoro taková oběť, když si místní zlodějská mafie začne platit jízdenky na městskou hromadnou dopravu (takzvanou "socku") ze svého.

:-)

Přeji všem spoluobčanům veselé svátky.

0/0
24.12.2010 5:21

Prngr1

Re: Tak to bude chudák

Hřivna na nic nemá nárok, ty demeeh - ucho!

Přechodu na euro vzdoruje třeba britská libra - to by tě mohlo napadnout při článku z Británie

0/0
24.12.2010 11:55

dton

Letecká společnost BAA nechce prozradit???

Koukam ze ''idnesktori''zase perli...

Nedelam si iluze o znalostech redaktoru nejduveryhodnejsiho zpravodajskeho serveru ale zasada overovat si informace se bezne praktikuje i v okresnim platku.

Tak za 1. BAA neni letecka spolecnost,autorka pod zkratkou brm si  British Airport Authority popletla s British Airways

Za 2. Vykonny reditel BAA neni zodpovedny pouza za letiste v Heathrow,BAA vlastni nebo se podili na sprave  a provozu vetsiny letist ve Velke Britanii

Za 3. Z bezne dostupnych informaci lze dovodit predpokladanou vysi bonusu.Plat sefa BBA dela neco kolem 950 000 liber rocne v cemz je zahrnut az 30%bonus a premie takze se zcela urcite nejedna o nejake lacine gesto

0/0
24.12.2010 1:54

**v

Re: Letecká společnost BAA nechce prozradit???

1 - Tohle je oblibeny slendrian mistnich pisalku, co nemaji ani zakladni prehled.

2 - UK ma vice nez 10 letist. BAA je zodpovedna za 6 - Heathrow, Stansted, Glasgow, Edinburgh, Aberdeen a Southampton, tudiz je zodpovedna za urcitou cast UK letist. A tam kde se staraji je to opravdu katastrofa.

3 - Vzhledem k tomu jak totalne podcenii situaci (investice 16x nizsi nez gatwick, ktery ma polovinu drah) a hlavne jak se prakticky nesnazili zvysit sve usili aby se to uklidilo co nejdriv (vcetne odmitnuti pomoci armady) a to jak vystupoval na verejnosti  by mel odejit a sebrat by me meli gule, ne jen trapnou cast odmen - bude se jednat nekde kol100.000 liber - mozna se ti to zda hodne, ale je to cca 10% jeho platu - opravdu by meli sebrat vse a poslat s lopatou na drahu za 20.000 liber rocne!

0/0
24.12.2010 4:35

saldy

Luftjardu

na ně ;-D

0/0
24.12.2010 1:31

vlasta78

na letisti jsou i deti

Prave jsem cetl, ze na letisti jsou i deti, ktere leteli za rodici a aerolinky je nechali v letadli, i kdyz predem vedeli, ze navazujici let byl zrusen a zpet se jiz nedostali, protoze let byl zrusen tez...

Letiste zprivatizoval pan Blair a prodal jej Spanelum, tedy jedne rodinne firme...

0/0
24.12.2010 1:19

xToMMeT

Re: na letisti jsou i deti

a kohopak to zajima?

0/0
24.12.2010 1:26

Pavel Brno po smazání

Re: na letisti jsou i deti

"Kapitány průmyslu", svobodný trh - který v EU mizí -  by to vyřešil během jedné zimy.

0/0
24.12.2010 1:32

Pavel Brno po smazání

Ach ten Brusel

"Letiště za nezvládnutí sněhové nadílky čelí kritice od Evropské unie."  EU evidentně nezvládla zestátnění letiště - kdyby patřilo Lisabonobruselu, jistě by nesněžilo, a kdyby sněžilo, jistě by nikdo nikoho nekritizoval. Ať žije centrální plánování sněhu a všeho ostatního!  EURv

0/0
24.12.2010 0:53

Posel z Liptákova II.

Re: Ach ten Brusel

No, ono v té kritice Bruselu totiž zaznělo, jak je možné, že ve Švédku nebo Finsku jsou mezinárodní letiště v provozu, přestože není výjimkou, že naráz napadne metr sněhu, zatímco v Británii, Francii nebo Německu kolabují už při deseti centimetrech sněhu. A jen podotýkám, že totéž se opakuje několik let po sobě, přesto ta letiště nejsou schopna se zorganizovat. V tomto má Brusel pravdu R^

0/0
24.12.2010 1:08

polévka z wejra

Re: Ach ten Brusel

R^

0/0
24.12.2010 1:11

Pavel Brno po smazání

Re: Ach ten Brusel

Ale pořád si myslím, že letiště v Londýně můžou kritizovat partneři s nasmlouvanými lety, novináři, lidé, kteří tam uvízli, dozorčí rada, Finsko, Německo, Jehovisté,...  ale ne Brusel.

0/0
24.12.2010 1:19

Posel z Liptákova II.

Re: Ach ten Brusel

Kritizovat může kdokoliv cokoliv. Není mi jasný jediný důvod, proč by se v demokratické společnosti nemohla instituce typu EU vyjádřit třeba právě k tomuto...

0/0
24.12.2010 1:30

Pavel Brno po smazání

Re: Ach ten Brusel

Protože instituce typu EU demokracii systematicky potlačuje. A nechci tu žvanit o Lisabonu, mám na mysli daleko "zemitější" příklady: proč k nám EU dováží 20 let víno za 2 Kč za litr? Proč se k nám léta dovážela jablka za babku tak dlouho, až zmizely naše sady a dnes stojí 1 kg jablek 30 Kč? Proč vybíjíme šlechtitelská stáda prasat, zatímco německý zemědělec si chrochtá?  Proč posíláme do EU peníze proto, aby se při návratu do ČR utrácely za akční skupiny, poradenské služby, zastávku autobusu, školící střediska atd.?

0/0
24.12.2010 1:43

Posel z Liptákova II.

Re: Ach ten Brusel

To, co popisujete, mě trápí taky, levné dovozy likvidující českou produkci apod. Máte pravdu. Ale to nesouvisí s tématem bordelu na Heathrow a ani se samotnou EU. EU rozhodně nenařizuje nic jako jsou dovozy levného ovoce ze Španělska. EU jen zajistila volný trh (což jsme sami chtěli) a volný trh teď likviduje naše producenty. Bohužel s tím nic nenaděláme, protože je důsledek globalizace. Víte, dřív byla soběstačná každá vesnice, každé město, každý stát, protože byly geografické bariéry, drahá a komplikovaná doprava. Daň za technologicky pokročilou společnost je ta, že geografické bariéry padají, pomocí dnešních technologií je možné jablka pěstovat na jediném místě na světě a rozvážet je čerstvá kamkoliv. Bohužel, je to tak, bude to tak, ať už s EU nebo bez.

0/0
24.12.2010 2:05

Fai Rodis

Re: Ach ten Brusel

S tim by bylo mozne souhlasit, ovsem jen za predpokladu, ze by vsichni zemedelci v Evrope meli bud zadne, nebo stejne dotace.

Coz bohuzel neni ten pripad.

0/0
24.12.2010 19:13

vlasta78

Re: Ach ten Brusel

R^R^R^ opakuje se to kazdy rok i nekolikrat. Heathrow ma pouze 2 pristavaci drahy a bojuje o dalsi, aby navysili kapacitu, tudiz mohli prijimat dalsi letadla, jenze pak padne mlha ci nasnezi 10cm a je diky tomu paralizovana cast Evropy Rv

0/0
24.12.2010 1:20

honzaf

Laciné? Nevadí!

Kdyby takové laciné gesto udělali občas naši politici, vůbec bych se nezlobil. ;-D

0/0
23.12.2010 23:59

Posel z Liptákova II.

Re: Laciné? Nevadí!

To by byl legislativně tááák "složitý" proces, že si to málokdo umí představit, takže se změnou rozhodně nepočítejte ;-D

0/0
24.12.2010 1:11

bugr

fungují dvě ranveje

ono jich tam taky víc není :D Jinak jsou to všechno hezké řečičky ale ono prostě u nich je sněžení hodně neobvyklé. Takže mít tam drahou techniku,  kterou použijí 2x za 20 let by asi těžko obhájil, samozřejmě, že teď to prosadí lehce.. A politici si kritikou honí voličské hlasy ale proč nekritizovali už před zimou?Rv

0/0
23.12.2010 23:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.