Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Prahy přijede s ročním zpožděním 25 nových tramvají ForCity

Vozový park pražského Dopravního podniku by se měl od března příštího roku rozšířit o 25 nových tramvají Škoda 15T ForCity. Zavázala se k tomu plzeňská Škodovka. Ta navíc slíbila, že do Prahy dodá každý rok pětatřicet nových tramvají. Teď jezdí v metropoli jen jedna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Macourek61

no

to budou jeste vetsi kramy nez 14T. Uz jsou 14T porsche po zaruce a pekne se ser.ou.

0/0
23.12.2010 22:35

pseudopravice

V Praze jezdí jedna tramvaj ForCity? To je vtip?

;-D

0/0
23.12.2010 21:09

TigerM

Re: V Praze jezdí jedna tramvaj ForCity? To je vtip?

no jedna je v provozu s cestujicimi, ale jen jedna v praze urcite neni...

0/0
24.12.2010 1:03

opportunity

S ročním zpožděním

Tak to už je půl záruční doby v čudu.

0/0
23.12.2010 16:47

Tomaseq

Žádná 15T

není v provozu. Všechny jsou odstaveny.... Rv

0/0
23.12.2010 16:08

demon3

Re: Žádná 15T

Dočasně a ne z technických příčin.

0/0
23.12.2010 17:27

fsp

Největší radost mám, když přijede rekonstruovaná T3

ale chápu, že není ekonomicky výhodné provozovat x typů vozidel

0/0
23.12.2010 15:24

hrabě Artstetten

A stejně jsou T3 nejhezčí!

Je to velice hezký nadčasový design, podařilo se u nich vyřešit i částečnou nízkopodlažnost, která bohatě stačí, jejich sedačky se dají dobře čistit a neujíždí na nich zadek jak na kluzišti, což se děje u nedokonale tvarovaných dřevěných.

0/0
23.12.2010 13:43

topič elektrárenský

Re: A stejně jsou T3 nejhezčí!

Nejen nejhezčí, ale do pražského provozu neobyčejně vhodná velkým vnitřním prostorem. Tolik lidí jako do soupravy dvou spřažených T3 se do žádné nové tramvaje nevejde. Designéři se sice na vzhledu nových tramvají dobře vyřádili, ale obávám se, že málokterý z nich jel v Praze tramvají v dopravní špičce. To, jak tramvaj vypadá, není tak důležité, jako kolik lidí stačí v zastávce rychle vystoupit a nastoupit a zda je vnitřní prostor vhodný pro velké množství neustále se obměňujících cestujících.

0/0
23.12.2010 16:39

AAA3

Re: A stejně jsou T3 nejhezčí!

ne, tato "nizkopodlaznost" bohate nestaci. kdyz se pak u vojenske nemocnice z tramvaje stracha deset duchodcu najednou...

0/0
23.12.2010 17:11

Hrochhonza

Pěkná tramvaj

Tramvaj je to sice hezká, pohodlná, prostorově dobře řešená, zkrátka má všechna nej. Přeju to Praze. Dost podobné tramvaje jezdí i ve Vídni. pro maminky s kočárky je tam dost místa, okna velká, sprejeří nepočmáraná, málo hlučná. Konečně i v Praze. Pěkné.

0/0
23.12.2010 13:23

DonZewl

Re: Pěkná tramvaj

to slovo "sice" jste tam nepoužil  moc vhodně :)

0/0
23.12.2010 13:28

kunta_kinte - konzument psu

Vzdyt si tam kazdej muze napsat co chce

tak vo co jim zase jde ? :-P

0/0
23.12.2010 13:22

celim

Nevypadají špatně, ale bývaly zde daleko lepší tramvaje!

s nostalgií v srdci vzpomínám na tramvaje s vlečňákem, který měl vstup na středovou plošinu. Pohodlně se tam nastupovalo i vystupovalo. Určitá nevýhoda tam byla v tom, že nebyla vytápěná, ale v létě tam nebylo horko. :-)Nebezpečné byly jen hlupákům. ačkoliv i já jsem byl kdysi za vola, když jsem naskakoval do rozjíždějící se tramvaje(na vlastní riziko) a klopýtl jsem. Než jsem se stačil pustit tyče, tak jsem měl odřené koleno. Nu což! Daň z blbosti je přímá a platí se ihned. Ty tramvaje sice neměly takové jízdní parametry jako ty nejnovější, ale na druhou stranu braly asi 80A oproti 240A u T3. Jinak jsem před pár roky četl ovýrobě nějakých krásných a moderních tramvají na Ostravsku pro export do USA. Ty by se mi docela líbily. Zajímal by mě docela cenový rozdíl proti té plzeňské.

0/0
23.12.2010 13:21

demon3

Re: Nevypadají špatně, ale bývaly zde daleko lepší tramvaje!

T3 si vezme 240 A jen pokud má poruchu a jede na půl trakce, ve skutečnosti je to zhruba dvojnásobek.

Motorový dvoutisícováky by se ale na 80 A taky rozhodně nerozjely a podle výkonu použitých motorů braly cca 200-250 A.

0/0
23.12.2010 17:14

demon3

Re: Nevypadají špatně, ale bývaly zde daleko lepší tramvaje!

T3 si vezme 240A jedině pokud má poruchu a jede na půlku trakce, nebo při jemnym nášlapu. Realita je někde na dvojnásobku.

Motorový dvoutisícováky by se na 80A ani nerozjely a podle výkonu použitých motorů braly 200-250A. ;-)

0/0
23.12.2010 17:16

demon3

Re: Nevypadají špatně, ale bývaly zde daleko lepší tramvaje!

Sakra error, zbytečně sem to smolil dvakrát... ;-O

0/0
23.12.2010 17:17

FotoGraf

V Drazdanech

maji tramvaje taky hezke, ale pritom mnohem tissi, slysite je, jenom kdyz prosvisti kolem vas. Jinak tenhle dizajn neni moderni, je to sice oble, ale takovy dizajn se delal pred 10 lety. Co tu byl clanek s fotkou o tramvaji v Izraeli, to byl moderni dizajn. Jinak je samozrejme defakto jedno, jak to vypada z venci, dulezite je, jak je to poruchove, co to stoji, kolik to uveze lidi, jak rychle se da do toho nastoupit a vystpoupit, jak je to vlidne k pohybove omezenym obcanem, jak je to odolne vuci vandalum atd...

0/0
23.12.2010 12:47

Zabr-Ali Mubarak

Re: V Drazdanech

Zcela vážně. Mně zahynul před pár lety tragicky kamarád. V Mnichově ho přejela tramvaj. Neslyšel ji.

0/0
23.12.2010 13:04

MSG

Re: V Drazdanech

No tak to je dobrej argument pro škodovku, pokud ji neumí dělat tichou... .-)

0/0
23.12.2010 13:40

Trupman

Re: V Drazdanech

Tak tam je to dáno především perfektní údržbou vozidel a tratí.

0/0
23.12.2010 17:33

zorro_rojo

Re: V Drazdanech

Tak nejak. Skodovacke tramvaje jsou taky tiche. Ale co je to platne, kdyz jedou po kolejich ktere pripominaji horskou drahu krizenou s tankodromem.

0/0
25.12.2010 14:10

Aqua

Moc pěkný tramvaje, ale

nechte nám klasický T3, proč by se měly likvidovat, když už vydržely i 40 let?

0/0
23.12.2010 12:19

kunta_kinte - konzument psu

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

Ze by kvuli koncici zivotnosti ?

0/0
23.12.2010 12:20

nepistemi

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

T3, které dnes jezdí, 40 let staré opravdu nejsou, většina z nich je už dávno předělaná na T3R.P

0/0
23.12.2010 12:21

Aqua

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

občas se nějaká najde (jestli se nepletu, tak by jí mělo evidenční číslo začínat na 6), ale mně šlo spíš o ten základ T3, modifikace nevadí. K Praze prostě patří ta pěkná červená kulatá tramvaj a je jedno jestli T3 nebo třeba T3R.PLF

0/0
23.12.2010 13:07

a.je.to

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

určitě jich pár zůstane a budou jezdit na turistických historických linkách ...;-)

0/0
23.12.2010 12:34

Linde CZ

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

To jsou ty co je tahal kun? ;-D

0/0
23.12.2010 12:39

unbreakable debater vol.15

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

T3 zastaraly nejen morálně, ale už i technicky. Tohle pojízdné muzeum nelze dále udržovat v provozu.

0/0
23.12.2010 13:39

demon3

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

Technicky ? Technicky je T3R.P spolu s KT8N2 to nejmodernější, co v republice jezdí.  

0/0
23.12.2010 17:24

Tomaseq

Re: Moc pěkný tramvaje, ale

T3 musí skončit, protože nejsou nízkopodlažní. Snad skončí někde na východě, kde pomohou zachránít nějaký tramvajový provoz.

0/0
23.12.2010 16:10

SecondWisdom

To jsem jela

A je zatím z těch náhradních nejlepší. Pohodlný sedačky, který se budou dobře čistit. Velký prostor a měkčí v zatáčkách. Jezdí u orionky 10ka tuším, kdyby někdo chtěl testnout.

0/0
23.12.2010 12:18

kunta_kinte - konzument psu

Re: To jsem jela

Jezdilo to s cestujicima zatim jen na Lince 18.

0/0
23.12.2010 12:21

nepistemi

Re: To jsem jela

a 24, nicméně zkoušet se bude na více linkách (kromě míst, kam má kvůli stavu kolejí zákaz)

0/0
23.12.2010 12:23

karelsantora

Re: To jsem jela

a na 7 ;-);-DR^

0/0
23.12.2010 13:52

demon3

Re: To jsem jela

Napsat, že jezdila na 24 neni úplně přesný...

Ve skutečnosti jela na 24 jedno půlkolo trvající celkem asi půl hodiny.

Na lince 7 se objevovala 3 dny, pak už jen 18. Na žádné jiné se nikdy neobjevila.

0/0
23.12.2010 16:59

SecondWisdom

Re: To jsem jela

A já ti říkám, že sem jela touhle 10kou z orionky na IPák.

0/0
23.12.2010 12:40

kunta_kinte - konzument psu

Re: To jsem jela

mylis se. :)

0/0
23.12.2010 13:03

nepistemi

Dusan321

Co se vám na tom nezdá? Jedna dlouhá 15T nahradí dvě krátké T3.

0/0
23.12.2010 12:17

Zabr-Ali Mubarak

Re: Dusan321

Ještě jednou!

0/0
23.12.2010 12:58

Dusan321

Zajimava matematika

To by mne zajimalo jak 250 novych tramwaji nahraji 500 T3jek v dobe kdy dochazi spise k rozsirovani nez omezovani tramwajove dopravy a take jestli nebude chybet flexibilita starsich T3jek konkretne jejich schopnost ject jako jeden vuz, coz se nekdy hodi, i kdyz to s nasazovanim jednoho vozu DPP docela prehani.

0/0
23.12.2010 12:11

nepistemi

Re: Zajimava matematika

Co se vám na tom nezdá? Jedna dlouhá 15T nahradí dvě krátké T3

0/0
23.12.2010 12:16

nepistemi

Re: Zajimava matematika

Co se vám na tom nezdá? Jedna dlouhá 15T nahradí dvě krátké T3.

0/0
23.12.2010 12:16

kunta_kinte - konzument psu

Re: Zajimava matematika

1x 15T = 2xT3 (priblizne). Takze se vejdou :). navic jeste bude k dispozici dost rekonstrukci T3. ty take budou jezdit jako solo.

0/0
23.12.2010 12:20

Zly_Soused

Re: Zajimava matematika

Jedna 15t má +- stejnou kapacitu jako 2xt3. Jako sóla můžou jezdit T6.

0/0
23.12.2010 12:24

JBetak

Re: Zajimava matematika

Proč jste si vybral zrovna T6, která má úpravu pro napájení dvojice jedním sběračem?

0/0
24.12.2010 15:54

kunta_kinte - konzument psu

Stejne

to v zime ven nevypravej, protoze by to vorvali vo zmrzlej snih....:-P

Jo, na pohled je pekna, ale jinak, zlaty T3...

0/0
23.12.2010 11:56

Linde CZ

Re: Stejne

V Plzni uz cvicne krouzej. Zrovna vcera jsem jednu zaznamenal ;-)

0/0
23.12.2010 12:05

kunta_kinte - konzument psu

Re: Stejne

Tady v Praglu za snehu taky obcas vyjela, ale vratila se s orvanejma krytama podvozku.

0/0
23.12.2010 12:12

Linde CZ

Re: Stejne

Mate tam spatnej snih :-)

0/0
23.12.2010 12:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.