- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
příp. i s pomocí zařízení pro zvýšení vztlaku (např.sloty, klapky, odsávání mezní vrstvy a pod.). Tj. mít možnost v případě potřeby douklouzat na nějakou nouzovou plochu k přežití. Ne každé éro mám katapult nebo padák.
Hm, všechny prostředky pro zvýšení vztlaku zvyšují odpor, tudíž se nehodí k vylepšení klouzání. Jo a odsávání mezní vrstvy bez motoru moc nefunguje
Jenom technická - to, jak dobře letadlo plachtí souvisí spíš s geometrií křídla než s hmotností stroje. Stíhačky, které jsou konstruované na rychlosti ve stovkách km/h, mají velkou šípovitost, která je v těchto rychlostech výhodná, ale moc to neplachtí. Větroně mají naopak šípovitost velmi malou, křídla tenká a dlouhá, díky čemuž mají obrovskou klouzavost, ale létají dost pomalu.
Hmotnost stroje sice není nepodstatná, ale je to až v druhém plánu.
Některé větroně mají i zápornou šípovitost.
Tryskáč používají jen lidé, kteří tomu nerozumí. Bohužel mouhou psát i do novin.
To se týče prakticky všeho co je psáno o vojenství, armádách či obecně militariích v českém tisku, ještě horší jsou špatně přeložené agenturní zprávy, jako ta asi dva dny stará o zasažení izraelské Merkavy ATM - Kornetem.......No a kataputáž se neprovádí stisknutím tlačítka ale razantním silovým zatažením za madla.
ten taky zachránil, nebo oškubal pojišťovnu?
jj, on s tim třísknul o zem...zaparkoval mezi stromy.....
Na léto jsem jezdili do jedný vesnice u Bechyně, tam toho lítalo :-) a říkat tomu tryskáč bylo těžce out :-)) i v pěti letech.
na katalpultaz se instruuje i pri vyhlidkovem letu v L39, nevidim na tom nic zvlastniho
Až ti bude hořet motor za zádelí, a v malé výšce, to bude teda nůďo..
určitě ho takhle nazývali i piloti?
Také mě zarazilo tohle infantilní označení proudového letounu.