Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prokurátorka procesu s Horákovou dostala kvůli věku milost od prezidenta

Prezident Václav Klaus udělil milost Ludmile Brožové-Polednové, která si odpykávala trest za podíl na justiční vraždě Milady Horákové. Klaus prominutí zbytku trestu odůvodnil jejím vysokým věkem. Kromě Polednové dostalo před Vánoci milost i dalších devět odsouzených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čokrda

Pan president je pašák

To je k neuvěření, člověk, který spolupracoval na smrti nevinné ženy a president mu dá  milost!!!!  Kvůli věku. Tato žena měla sedět v kriminále do své smrti. Jediná nespravedlnost je, že s ní neseděli jeji kolegové - soudci a dalšími zločinci, spolupracující na likvidaci naší elity. P. Klaus zřejmě nezažil, když nám v mých 12 letech vtrhla horda superprimitivních esenbáků do bytu, otce odvezliyt vykadli. Otce odsoudili na 13 let do Valdic.  Po 5 letech byl propuštěn a omilostněn, prý omyl. Ve skutečnosti msta teplického bolševického prokurátora, kterému otec v jiném případě dokázal nesprávné jednání. Takže pane presidente děkuji za milost, doporučil bych ještě dát vyznamenání. Co se tady děje,je k uzoufání. Pokud to takto půjde dál, oficiálně se vzdám české národnosti, protože nechci být členem takové společnosti.  Již dnes se za ni stydím při některých dotazech zahraničních návšětvníků.

0/0
23.12.2010 23:01

najjdu

Vondrák na svobodě !!!

[>-]Politický vězeň[>-], bývalý předseda pražské DS, Patrik Vondrák[>-]  byl včera propuštěn po 14-ti měsících na svobodu z vězení !:-)...BLAHOPŘEJI Patriku R^-)...další političtí vězni jsou však stále ve vazbě;-O...například Michaela Dupová...!!

0/0
23.12.2010 0:11

papazian

Paní Brožová má pravdu, její odsouzení bylo pošlapáním

a plyvnutím do naší dnešní svobody! Byl to politický proces, kterému bylo nadřazeno právo, to co jsme kdysi kritizovali, sami jsme nyní tak činili. Na lavici obžalovaných měly sedět jiné osoby, ona byla velkou nulou, na kterou se to lacině vše hodilo. Smutné a výstižné pro dnešní dobu! A k tomu Děda z Hradu dělá tajná ujednání jak to dělávají mafie, kde je přístup k veřejným informacím? Proč je to tajné a co na to novináři v MF DNES? Dejte se do pátrání, informujme veřejnost, co se upeklo za tajného na Hradě pražském!!!

0/0
22.12.2010 13:40

mrwn

Re: Paní Brožová má pravdu, její odsouzení bylo pošlapáním

mas pravdu - dnes se dava za justicni vrazdu 6 let ... v padesatych letech byl za nic spagat:-P

0/0
22.12.2010 13:45

jamski

Re: Paní Brožová má pravdu, její odsouzení bylo pošlapáním

A jakou sazbou je v trestním zákoníku tento trestný čin podle vás klasifikován ????? :-)

0/0
22.12.2010 14:20

Placirka

Drzá baba...

asi nechce pochopit čeho se dopustila.Ale ona chápe jaké mašinérie zločinů se zúčastnila.Na svůj věk drzá a arogantní komouška.Půjdeš do pekla babo.

0/0
22.12.2010 13:21

papazian

Re: Drzá baba...

Zlost si dědku vybíjejte někde jinde, ona byla jen slabou malou loutkou, v zásadě jako dnes zapisovatelka u soudu... Odsoudit se měli jiní, toto byla jen komedie, politický proces velmi podobný letům dřívějším. Být Vámi, dědku, t ak se mírním a dám si pivečko.

0/0
22.12.2010 13:42

čokrda

Re: Drzá baba...

Vážený dopisovateli. To je výborné. Jako všichni z té doby, ona byla pouze zapisovatelnkou, nic nevěděla, nic neudělala. Přál bych Vám, aby jste na vlastní kůži zažil jednání těchto nic nedělajcích a nevědoucích lidí.  Vlastně Vám to nepřeji ale prosím Vás zkuste si někde zjistit činnost soudní mašinerie v dávných dobách. Co bylo hrozné, likvidovali vlastní lidi a často i bezů politické angažovanosti a příslušnosti. Můj otec byl absolutně apolitický, ale byl schopný, což se nelíbili jistému teplickému prokurátorovi. Odměnil otce 13 lety ve Valdicích. Po 5 letech propuštěn s omluvou, že se jednalo o omyl.  

Zdravím.

0/0
23.12.2010 23:06

vítek z prčice

Re: Drzá baba...

Nechci se jí zastávat, na svinstvu se podílela. Ale její slova o to, že nebyli souzení mnohem významější viníci, jsou přesvědčivá. Na cele "kauze mě však nejvíc vadí, že neby zavřena hned v roce 1990. Po 20 letech to je jaksi podivné. S propuštěním  souhlasím, neboť jsem také volal NEJSME JAKO ONI. Nebo jsme? !! 

0/0
24.12.2010 19:39

zberanek

Je to chyba

Klua dělá jednu chybu za druhou - dát milost této zrůdě je alarmující. Měla si to odsedět.

0/0
22.12.2010 13:15

barbu do

Když zavíráme žalobce, nebudeme zavírat taky obhájce?

0/0
22.12.2010 13:12

Fibonaci

Naivita

Myslím, že si to uvědomuji poněkud více než Vy, drazí naivní. Zkuste se zeptat těch ubitých, popravených, zničených nevinných, zkuste se zeptat  těch, které komunisti zašlapali a uvědomíte si, že s komunisty a fašisty  se dialog prostě nevede. Kdo to udělá spláče nad výdělkem. Akademické diskuze nejsou k ničemu, spravedlnost má platit pro všechny, vážení.

A propos, za kolika milostmi Polednová stála?

0/0
22.12.2010 12:59

diviznaT

Komunisté děkují panu prezidentu Klausovi

za vysvobození paní Polednové z demokratické kobky. Při nejbližší příležitosti se vám budeme revanšovat. R^[>-]

0/0
22.12.2010 12:44

Oranžovej Bůch

Re: Komunisté děkují panu prezidentu Klausovi

Ona už asi, ne, ale vstanou noví bojovníci!!

0/0
22.12.2010 13:02

František Potřebný

Byla to složitá doba

Byla to složitá doba složité transformace sociálních vztahů a obtížného budování sociálního státu, který se navíc od začátku potýkal s velkými ekonomickými problémy. A zatímco se drtivá většina občanů aktivně zapojovala do budování nové sociálně spravedlivé společnosti, tak vyskytli se mezi námi i takoví, co chtěli jen škodit.

A právě proti těmto individuím se hrdinně postavili občané, jako je paní Brožová-Polednová, kteří neváhali svou osobou zaštítit legitimní požadavky obyčejných lidí požadujících ve svých rozhořčených rezolucích očistu naši společnost od diverzantů, provokaterů a ideologických nepřátel.

Paní Brožová-Polednová je obětí současného režimu neviditelné pracky trhu a jeho asociálního systémů, který degraduje lidskou bytost na pracovní sílu, z níž vysává energii a tyje z její krve a potu.

Bohužel naděje, kterou jsme vkládali do vyslovení nedůvěry vládě je tam a s ní i naděje na sociální stát a na lepší život nás - obyčejných lidí.

0/0
22.12.2010 12:14

mrwn

Re: Byla to složitá doba

kapitalismus je asocialni, zatimco posilat lidi do lagru a vrazdit je kvuli tridnimu puvodu a vylhanym obvinenim je pochopitelne vyhoveni potrebam lidu :) polednova je obet .dnesniho nelidskehj systemu .. jo desne trpela v tech funkcich, se vsemi temi vyhodami a ted byla prosim cely rok v kriminale ... , zatimco jeji obeti si valeli sunky v koncetnracich cela desitleti nebo se pohodlne dusily na sibenici:-P

0/0
22.12.2010 12:32

nenovak

Kdo žádal o milost?

Kdo požádal o milost se asi nedozvíme. Vražedkyně sama uvedla, že o milost nežádala. Že by sám p. prezident ex officio?

0/0
22.12.2010 11:56

Kočka kolotočka

Int

Myslí si tady snad nějaký inteligent, že v roce 1950 se dalo bez problémů zjistit, že monstrprocesy v SSSR byly vykonstruované..? Proboha, v tu dobu byl Stalin naživu a existence vnitřního nepřítele byla "jistotou".. Vsadím boty, že spousta z vás, moralistů, by v té době byla schopná bez problémů usednout na místé Brožové.. ;-ORv

0/0
22.12.2010 10:44

Kočka kolotočka

Re: Int

* místě

0/0
22.12.2010 10:46

mrwn

Re: Int

a zabavuje to ty lidi odpovednosti? mame tedy pravo soudit vrahy z nemeckych koncentraku, bachare z lagru, soudce apod? byli to jen idealiste a jen plnili rozkazy prece

0/0
22.12.2010 10:48

Kočka kolotočka

Re: Int

Připadá Vám stejné, když někdo nutí jít stovky evidentně nevinných lidí včetně dětí na smrt plynem, a mladou prokurátorku, jež dostala na stůl "hotový případ"..? Vy vážně nevidíte ten rozdíl..? 8-o

0/0
22.12.2010 10:50

mrwn

Re: Int

ano v principu je to to same ... eichmann taky vrazdil jen od psaciho stolu a taky uz o smrti tech lidi bylo rozhodnuto ...on jen delal to co musel, protoze plnil rozkazy. zadnou moralni odpovednost nenesl. tak to prezentoval on. je to v principu to same ... jak rikal uz velky josef - jeden mrtvy je tragedie - milion statistika

0/0
22.12.2010 10:53

Kočka kolotočka

Re: Int

Eichmann narozdíl od Brožové věděl, že ti lidé jsou nevinní a neproběhl u nich ani žádný soud.. A že jsou tam také děti.. Rv

0/0
22.12.2010 10:55

mrwn

Re: Int

jako polednova nevedela ze horakova je nevinna kdyz dostala rozsudek predem? dobry vtip

0/0
22.12.2010 11:09

Kočka kolotočka

Re: Int

Myslíte si, že tehdejší špičky, které celý proces připravily, seznámily se všemi zákulisními přípravami 28 letou nánu..? To jste vážně tak naivní..?

0/0
22.12.2010 12:02

mrwn

Re: Int

jako kdyz mi nekdo naserviruje rozsudek predem jeste pred procesem tak je to neco divnyho ... a ve 28 fakt uz nejste 16 let pubertak ... nwebo vy mozna jo ale ja fak ne:)

0/0
22.12.2010 12:28

Kočka kolotočka

Re: Int

Nevím nic o tom, že by dostala na stůl rozsudek ještě před jeho vynesením.. O tom velice pochybuji.. Znovu odkazuji na to, že celý proces připravily tehdejší politické a justiční špičky, navíc pod pečlivým drobnohledem sovětských poradců.. Skutečně se těžko domnívat, že by svěřily v podstatě tehdy státní tajemství takové mladé pipině.. Naopak, použily jí jako vhodnou zmanipulovanou loutku.. Kdo z nás je v pubertě nevím, ale snažím se vidět problémy z více, i třeba méně populárních, úhlů.. ;-)

0/0
22.12.2010 12:42

mrwn

Re: Int

ve 28 letech clovek proste pozna co je a neni spravedlnost ... obvzvlast clovek ktery ma ambice delat do prava a do soudnictvi ... nejsem zaslepeny, ale tohle mi prijde jako velmi chabe omlouvani ... navic - nedala ani po tech letech najevo litost nebo jakoukoliv sebereflexi ... proc a za co ji udelil klaus milost? cim si ji zaslouzila? ona je presvedcena ze delala dobre veci!

0/0
22.12.2010 12:46

barbu do

Re: Int

... ono byla Horáková nevinná ve smyslu obžaloby?

0/0
22.12.2010 13:57

mrwn

Re: Int

ovsemze ne ... ve smyslu obzaloby vinna nebyla ... obzaloba znela ze je hlavou odbojove skupiny Direktoria, ktera osnovala spyknuti za ucelem uchvaceni moci ... to co Horakova delala proti rezimu, bylo sbirani informaci o pomerech v zemi a jejich predavani zapadnim spojencum ... za to paradoxne souzena nebyla ...

0/0
22.12.2010 14:10

barbu do

Re: Int

... aha, takže o moc nešlo ...

0/0
22.12.2010 14:14

mrwn

Re: Int

jak se to vezme ... rezim takhle likvidoval sve oponenty (at uz ty realne nebo potencialni) - to co horakova delala ji stavi vys nez jen jako nevinnou obet tiranie ... ona se aktivne rezimu postavila - byla to tedy hrinka ... to ale nic nemeni na tom, ze ji odsoudili v rozporu i s tehdejsimi zakony a pravem, byt byly ty zakony jakkoliv amoralni a i jejich nedodrzeni (tedy pokud by opravdu byla vinna ve smyslu obzaloby) - nelze povazovat za zlocin ...

0/0
22.12.2010 14:29

jamski

Re: Int

Aniž bych se jakkoliv chtěl dotýkat morálního profilu doktorky Horákové, a aniž bych chtěl obhajovat ten proces, a aniž bych souhlasil s rozsudkem.

Ale podle toho, co píšete, se doktorka Horáková dopustila velmi závažného trestného činu. Neznám obsah těch informací které sbírala a předávala, ale každopádně se jednalo o špionáž.

Jenže tím asi soudu hodně nahrála, co ?

0/0
22.12.2010 14:40

mrwn

Re: Int

oni ji za to nesoudili:) na to se prislo az v dobe kdy se zacal resit utek jejiho manzela, ktery mel ty materialy sebou ... byla uz davno mrtva kdyz se na to prislo ...

ale i kdyby ji za to soudili ... preci to neni trestny cin! nebo je trestnym cinem kdyz delala to same proti nacistum? jaky je rozdil? tehdy jsme take nebyli s nemeckem ve valce a meli jsme byt loajalnimi obcany rise ... take byla souzena za vlastizradu ...

soud mel uz predem jasno ... udelaji monstrproces a budou padat hlavy ... horakova si mozna mohla usetrit zivot, ale nespolupravocala, brala na sebe vinu za jine (a tak svym kolegum prokazatelne zachranila zivot) a odmitla podat i zadost o milost - byla to hrdinka! jak sama napsala v poslednim dopise:

0/0
22.12.2010 14:48

mrwn

Re: Int

"Je to zvláštní shoda okolností; když se měla narodit Jana, udělala jí místo na světě naše máma. Teď dělám tu výměnu životů zase já. … Jdu s hlavou vztyčenou – musí se umět i prohrát. To není hanba. I nepřítel nepozbyde úcty, je-li pravdivý a čestný. V boji se padá, a co je jiného život než boj."

0/0
22.12.2010 14:48

jamski

Re: Int

Teď nevím, jestli si ze mne děláte legraci, nebo jestli myslíte vážně to, že špionáž proti vlastní zemi není trestným činem . . . . .

A srovnání s odbojem proti  okupační armádě za druhé světové války je hodně přitažené za vlasy.

Asi vůbec nevidíte věci v kontextu, proto nejspíš mnohé z nich nedokážete pochopit.

0/0
23.12.2010 9:44

vítek z prčice

Re: Int

Po bitvě každý frajtr generálem. Tu dobu pamatuji, Stalin, to byl tehdy, po válce Bůh. O jeho slovech si prakticky nikdo nedovolil pochybovat. Soudit z dnešního hlediska je problematické. Mnozí dnešní "hrdinové" za 20 let také hrdiny nebudou. :-)

0/0
24.12.2010 19:43

Kočka kolotočka

Int

Líbí se mi tady ta spousta velice chytrých a děsně objektivních názorů.. ;-D Té ženě bylo v té době 28 let, pokud se nemýlím.. Šlo o dobu těsně po skončení druhé světové války, komunisté provedli převrat, jež se mohl jevit jako nenásilné a v podstatě legální převzetí moci.. Byli jsme téměř úplně pod vlivem SSSR, ve kterém ještě čile vládl Stalin.. A teď počkám na chytráka, jež mi tady bude vysvětlovat, jaká byla tato osoba zrůdou.. Dovedete se vůbec vcítit do té doby..? Někdo z vás zde zažil světovou válku, zažil dobu, kdy se na vás valila propaganda ze všech stran, kdy nebyl žádný přístup k informacím, kdy vládla reálná obava z další, ještě horší války, tentokrát pravděpodobně již nukleární..?

0/0
22.12.2010 10:42

mrwn

Re: Int

sorry ale jak si mam srovnat a pochopit to, ze po tech procech a po te co byla primym svedkem te nelidske popravy, mohla dal aktivne pracovat pro ten rezim? to mi chcete namluvit ze po tom vsem nemela mit 28 leta zena pochybnosti? ji se to jen vyplacelo... ja neodsuzuji mladistvy idealismus ... ale to ze na tom dodnes trva a nelituje toho! a takovemu cloveku budeme davat milost? proc? ona prijala spoluvinu, projevila litost, zamyslela se sama nad sebou? nic z toho!!

0/0
22.12.2010 10:46

Kočka kolotočka

Re: Int

Samozřejmě s Vámi v mnohém souhlasím.. Je ovšem skandální si vybíjet mstu na staré nemohoucí ženě a hnát jí do vězení, zvlášť v situaci, kdy se zde prohání podobně nebezpeční zločinci na svobodě a ty největší máme dokonce v nejvyšších státních funkcích.. Kocourkov hadr..

0/0
22.12.2010 10:53

mrwn

Re: Int

jaka msta? to je spravedlnost! prisla pozde ale je to jen odmena za ciny ktere dama spachala ... proc ji davat milost? lituje snad?ne!

0/0
22.12.2010 10:55

jamski

Re: Int

Činy, které spáchala . . . . ano, o tom je tu řeč. A které to jsou ?

0/0
22.12.2010 11:00

mrwn

Re: Int

podli na justicni vrazde ... ja vim je to malo ...

0/0
22.12.2010 11:09

jamski

Re: Int

justiční vražda . . . to je zase jenom fráze, termín vytvořený novináři. Podíl . . . to je ještě horší fráze.

Ptám se na konkrétní trestný čin, jehož se dopustila.

0/0
22.12.2010 12:08

mrwn

Re: Int

podilela se na justicni vrazde ... pro male co nevedi co to znamena ... primo pomahala pri priprave a organizaci procesu kde byli (a to i v rozporu s tehdejsim bolsevickym pravem) protipravne souzeni a odsuzovani k trestum smrti a dlouholetym zalarum nevinni lide, nebo lide kteri bojovali proti totalitnimu rezimu ... to vse bez radne obhajoby, bez presumce nevinny, bez pritomnosti siroke verejnosti ... to vse delala vedome, svou ucast nepopira a nestydi se za ni ....

0/0
22.12.2010 12:36

jamski

Re: Int

Zase věty plné prázdných klišé, podobných těm, která používalal propaganda tehdejší doby. Jedním slovem prázné tlachy, do kterých se dá zabalit cokoliv, co se vám zrovna zlíbí. Obzvlášť  po tak dlouhé době. Ona přece všechny ty lidi nežalovala. A žádného z nich přece N E S O U D I L A

To si uvědomte.

 A "podílet se na přípravě" znamená konkrétně co ?

O písařce, která pořizovalal záznam můžete říct také - podílela se. Stejně jako o dozorcích, účetních, uklizečkách - všichni pracovali pro systém, tedy se - podíleli.

Takže velice důležité, ne li dokonce nejdůležitější,  je říct, v čem konkrétně spočíval ten podíl.

0/0
22.12.2010 12:48

mrwn

Re: Int

vam to prijde jako klise ... me zase prijde jako klise ze se vlastne niceho nedopustila, protoze hlavni vinici nebyli potrestani a baba byla jen kolecko ve velkem stroji ... myslim si ze kazdy slusny clovek je schopen seberefexe nebo ma minimalne pochybnosti ... jen fanatik a omezenec se schovava a neuzna moznost ze chyboval ...

0/0
22.12.2010 13:40

jamski

Re: Int

Já ale netvrdím, že se NIČEHO nedopustila. Jen jsem zatím nikde nenašel nic konkrétního.

Jen samé plané populistické proklamace typu   "podílela se na . . . ". Prázdná formulace, zahrnující cokoliv.

Ano - podílela se -, jako mnozí další. Nechť nese svou vinu, ale nechť jí ani nikomu jinému není upíráno právo na to, dostat milost od prezidenta republiky.

Proč jí tu milost dal, ví určitě sám nejlépe.

A je to jeho právo.

0/0
22.12.2010 14:18

mrwn

Re: Int

a me pravo je s prezidentem nesouhlasit ...

0/0
22.12.2010 14:30

jamski

Re: Int

Nepochybně.

A nesmí vám být upíráno.

0/0
22.12.2010 14:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.