Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hej, Angláni, proč nevylezete? aneb jak vánoční koledy přerušily válku

Britští a němečtí vojáci přešlapují po namrzajícím bahně, potahují z cigaret a hledí trochu podezřívavě. Není divu, snímek ze Štědrého dne roku 1914 zachycuje neobyčejné příměří na frontě u Yper. Ten den vojáci první světové války složili zbraně a na chvíli vyrukovali s jinými - s vánočními koledami a dárky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlastimil.Kornas

Jenže

pak se tam ojevili politruci,kteří to žrali,a pohádky byl konec.

0/0
30.12.2010 16:23

Makala Muho Mahomeki

Válka je vůl.....

0/0
29.12.2010 13:34

Jack_UH

Pro Iskandera a jemu podobných

Dle mého si naprostý melancholista, popírač dějin a k tomu i zřejmě pořádný alkoholik, když dokážeš psát absolutně nechutné poplašné zprávy, pokud ovšem nejsi členem hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod člověka nebo

takového, které hlásá národnostní, rasovou či třídní zášť vůči jiné

skupině osob. Jsem Čech tělem, duší, historickými kořeny a jsem na to hrdý. Jak sleduji, tak žije mezi naším obyvatelstvem různé individuum u kterého se mi chce brečet. Pokud chceš něco věřejně šířit, tak si prostuduj prvně řádně historické prameny, aby si o tom vůbec něco věděl. Za Čecha, pokud si jim vůbec, tak se za tebe stydím. Jen škoda, že nemůžeš pocítit tu dobu, aby si nevypouštěl, takové nemravné a urážlivé řeči. Přece nikdo nemůže za to, kde se narodil, jaké rasy je načež má právo náboženského vyznání. Nejsem žid, jsem křesťan, ale nedokáži strpět nepravosti, kterých se někdo dopouští bezprávně na druhých osobách.Známy popagonista odvětil, republiku si rozbíjet nedáme! :)Veselé Vánoce:)

0/0
26.12.2010 11:48

oběť cenzora

vánoce

Mocipáni si užívali válka neválka, a lůza se pro jejich majetek mlátila po hlavě.

0/0
26.12.2010 9:05

la.sicak

Hele Iskandere,

krom svych dusevne chorych blabolu, jsi schopen sva tvrzeni nejak dolozit, ubozaku? Rekl bych, ze o 1.sv vis akorat tolik, ze byla a v dejepise si koukal Novakovy na kozy...Udelat z ideologie nejvetsich neschopu 20. stol. svuj zivotni boj, to je znamka dusevni vitality jak remen. Dejte mi Nemecko na 10 let a nepoznate ho. I kdyz on Adolf byl vlastne taky Abraham, vid...;-D

0/0
25.12.2010 19:27

Iskander

Re: Hele Iskandere,

Ses uplne vedle clovicku.:-)

0/0
25.12.2010 22:54

johnymistr

Re: Hele Iskandere,

jojo, kdyby neexistovali židé, iskander, slon a jim podobní by si je museli vymyslet

0/0
25.12.2010 22:55

Iskander

Re: Hele Iskandere,

V klidu, jsou Vanoce.

0/0
25.12.2010 23:17

elxter

Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

...a chce se mi zvracet, když vidím pod článkem a o síle a kouzlu vánoc a o tom co byla ww1 zač těžce antisemitské a vše překrucující příspěvky o vině židů. Nemůžete si dát aspoň na ty KŘESŤANSKÉ svátky MÍRU pokoj?

A btw. argamumentace typu: "existovali v minulosti bohatí lidé, kteří více či méně ovládali trh. Dost z těhlech lidí byli židé. A vzhledem k tomu, že jsme nebyli schopní porazit těchto několik lidí na ekonomickém poli, tak proto je správné vyhladit všechny židy," mě dost zaráží. Člověk by žekl, že tohle už dnes nikde neuvidí.

A mimochodem k tématu článku - dopuručuji film Šťastné a Veselé.

0/0
25.12.2010 17:12

nols

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Není dobré pro nikoho se tvářit, že když došlo k nějaké tragédii nebo průšvihu, tak že snad Židé ani neexistovali. To samozřejmě vzbuzuje podezření a jsou kladeny otázky proč. Slyšel jste například o tom, že Cyklon B byl vynalezen německým Židem, a v jehož přítomnosti byl vyzkoušen za první světové války a pak používán? Jeho německá manželka se s ním proto rozvedla. Proč toto není obecně známá informace? Je to minimálně historicky zajímavé. Jméno vynálezce uvádět nebudu, mohl byste ho doplnit sám, abyste dokázal, že měříte jen jedním metrem?

Veselé vánoce.

0/0
25.12.2010 19:37

elxter

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Ale jistě, tuhle informaci Vám neberu. Stejně jako je pravda, že třeba spousta židů měla v minulosti, co dočinění s komunismem a tak podobně. Ale je tohle snad odůvodnění toho, že jsou všichni židé špatní? Nebo že by se snad proto mělo proti VŠEM židům nějak zakročit? Nedejbože je vyhladit?! Kde to žijeme? A proč to psát pod tenhle článek? To trochu zavání obrovský komplexem...

Vám také šťastné a veselé

0/0
25.12.2010 20:16

nols

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Nevím jaký komplex máte na mysli, to spíš zavání škatulkováním bez pochopení podstaty. Základní problém je v tom, že se Židé chovají v hostitelských národech zcela jinak než ostatní národy mezi sebou. Vemte si Němce, Rusa nebo Francouze. Pokud se usadí v Čechách, ožení se s příslušníkem domácího obyvatelstva, tak už se třetí generace budou cítit jako Češi. Poznámka, že s mnoha Němci to tak nefungovalo proto, protože žili odděleně. Ne tak ovšem Žid. Ten bude stále po mnoho generací se stále cítit jako Žid a to zcela přirozeně v hostitelském národě vytváří poskupinu, která může a mnohdy má jiné chování a zájmy, které mohou a mnohdy jsou v rozporu se zájmy hostitelského národa. Jeden z viditelných zájmů Židů je snaha o co největší imigraci z co možná nejrůznějších zemí světa. Toto je zcela proti zájmu hostitelského národa, neb ho to oslabuje a rozmělňuje a zakládá na mnoho problémů v budoucnosti. Židům je toto výhodné, protože si hostitelský národ jejich podskupiny tím méně všímá.

0/0
26.12.2010 12:47

šufánek

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu (dodržovat zákony, platit daně..), tak nechápu, proč ti odlišný život židů vadí. Pokud někomu vadí, že mnozí židé byli v minulosti velmi úspěšní obchodníci, tak může mít zlost jen sám na sebe, že nebyl taky tak schopný. Nicméně se obávám, že nenávist vůči židům pramenila zejména proto, že byli prostě jiní, a víš, jak se to říká: kdo chce psa bít,...

0/0
26.12.2010 15:31

nols

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

Navím jestli nerozumíte nebo záměrně užíváte demagogie, ale tedy znova. Napsal jste: "Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu (dodržovat zákony, platit daně..), "

Už jsem vysvětlil, že zájmy státu a hostitelského národa nejsou stejné obzvláště pokud si zmíněná podskupina svým vlivem dokáže zákony ovlivnit ve svůj prospěch, což je momentální stav.

Židovští obchodníci byli a jsou úspěšní hlavně proto, že byli vždy v hostitelském národě polotajnou podskupinou a navzájem spolupracovali a také proto, že nepodléhali křesťanské morálce.

Jinak by mě vůbec žádná podskupina nevadila, pokud by neovlivňovala můj život, který si chci já žít podle svojí národní přirozenosti. Já vůbec nechci být úspěšným obchodníkem, nezajímá mě to. Šmelina je to co je mi cizí. Zákony státu jsou proti národní natolik, že téměř vůbec nebrání usazování se cizáků v naší zemi. Myslíte, že je v zájmu českého národa, aby se stal ve své zimi menšinou? Židům je toto výhodné a tak to prosazují.

0/0
26.12.2010 16:54

šufánek

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

Špatně jsi mě pochopil.. Já ve svém příspěvku zaměňuji zájmy státu (jakožto určité právní instituce) za zájmy národa (neorganizovaného společenstva), protože se snadněji definují zájmy státu.. Co jsou vlastně zájmy národa?

Ale ke tvému příspěvku... český národ: půlka lidí se jmenuje Lang, Fišer, Kunc... Já si totiž myslím, že národ je naprosto nedůležitá, přežitá a pouze určitým způsobem romantická záležitost, a nacionalizmus plodil jen nenávist.. Židé byli obchodníci, protože jim "křesťané" zakazovali věnovat se zemědělství a řemeslům. Mnoho mělo třeba jen nějaké maličké vetešnictví. Samozřejmě pár se jich vyšvihlo mezi elitu, ale jen díky své šikovnosti a inteligenci.. Jinak křesťanská morálka vychází z judaismu - základní pravidla udalo biblické (židovské!) desatero. Taky je v každé společnosti podskupina, která ovlivňuje zákony ve svůj prospěch - bez ohledu na náboženskou příslušnost.. Takže tvoje nenávist vůči židům tak nějak nemá logické opodstatnění...

0/0
27.12.2010 0:38

nols

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

Nechápu proč hned zmiňujete nenávist, nemůžete se se oprostit od těch škatulek a propagandy? Já osobně žádnou nenávist necítím a to že zmiňuji fakta, která jsou nepohdlná neznamená, že se hned musíte takto emočně bránit. Podle argumentace jste sám s velkou pravděpodobností Žid a proto Vaše pocity zcela chápu, protože Vám to tak připadá přirozené a nepochopitelné co říkám já. Podívejte se ale co jste vlastně řekl, že český národ vlastně neexistuje, ale naopak židé mají na svůj národ právo po několik tisíciletí. Kdyby existoval nezávislý soudce, tak by Vaše tvrzení označil za zcela nespravedlivé. Také z toho vyplývá, že proto, že mnoho Čechů má německá příjmení, tak se tady klidně mohou zabydled arabové, černoši a tak podobně, vždyť přece český národ podle Vás neexistuje. Znám mnoho židů a všichni mají stejný názor, jako by prošli stejným kurzem. Jedině s ortodoxními Chasidy se dá rozuměji o tomto promluvit neboť oni se neskrývají a viditelně chtějí svůj náro zachovat dle přirozenosti. 

0/0
27.12.2010 1:46

šufánek

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

OK, nenávist beru zpět.. Nicméně problémy se škatulkováním a propagandou máte spíš Vy. Píšete např., že Němci jsou takoví, Židé zase jinačí.. Já osobně hodnotím jedince, bez ohledu na národní nebo náboženskou příslušnost. Ale k věci. Psal jste, že chcete žít podle své "národní přirozenosti", nevím sice, co si pod tím představit, ale vzhledem k tomu, že český národ byl ovlivňován a formován okolím a do určité míry jde o výsledek českých, německých, maďarských, slovenských a polských vlivů, udivuje mě, jak horlivě se chcete bránit vlivům zvenčí... Nikde jsem nezmiňoval, že český národ neexistuje, natož, abych hodnotil, který národ má nebo nemá právo na existenci. Na druhou stranu naprosto souhlasím s tím, že se zde můžou zabydlet černoši nebo arabové, pokud budou dodržovat zákony ČR a nebudou nikomu vnucovat svou kulturu nebo náboženství, tak, jak to nevnucuje (nebo by neměl vnucovat) žádný Čech.

0/0
27.12.2010 14:05

nols

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

"... naprosto souhlasím s tím, že se zde můžou zabydlet černoši nebo arabové..."

Douffám, že si uvědomujete, že tento výrok Vás staví do pozice úhlavního nepřítele českého národa neb ho chcete připravit o jeho národní dům o jiných následcích ani nemluvě.

Je Vám zde tak špatně, že to co máme chcete zničit?

Představte si to naopak, kdy Židé mnohými obětmi dobili svou pozici ve svaté zemi a teď by se jim tam znovu natlačili Araboví a Židy prakticky vytěsnili.

0/0
27.12.2010 20:04

šufánek

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

Do debat o svaté zemi bych se nerad pouštěl, protože tam je situace příliš komplikovaná, ale spíše se židé natlačují do arabského území (ať už do Gazy nebo na Západní břeh). Každopádně něco naprosto odlišného od toho, o čem se bavíme.

Možná jsem naivní, ale věřím, že rozdílná náboženství a kultura nemusí být překážkou vzájemného pokojného soužití a respektu. Nemám přesné informace, ale myslím, že tak nějak to mohlo fungovat ve středověku ve Španělsku během nadvlády Arabů, i v Palestině dlouhou dobu vedle sebe žili židé, muslimové i křesťané relativně bez konfliktů. Na druhou stranu nejsu blbec, abych nevěděl, že je to složité.

S pozicí úhlavního nepřítele českého národa se (jakožto anti-nacionalista) už nějak vyrovnám ;-)

Tímto končím svoje příspěvky. Byť s Vámi nesouhlasím a na ničem jsme se neshodli, byla to zajímavá diskuze bez urážek a vulgarit

0/0
27.12.2010 21:11

nols

Re: Pokud je v zájmu národa to samé, co v zájmu státu

Tedy alespoň souhlas s Vaší poslední větou.:-)

0/0
27.12.2010 21:40

la.sicak

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Tohle je hlavne uplnej blabol. Zide vytvareli uzavrene entity protoze do toho byli z vnejsku po staleti nuceni. Ve chvili, kdy tento vnejsi tlak v 19. stol. ustal drtiva vetsina Zidu se proste zaclenila mezi obyvatelstvo sve zeme. Velka cast lidi, kteri vyleteli ve 2. sv, valce kominem, se ani Zidy necitila. Maximalne chodili do synagogy jako jini chodili zase do kostela.

0/0
26.12.2010 18:41

troll123

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

a toto nejde uplne rovnako aplikovat na krestanov? ateistov? hinduistov? bielych? ciernych? ludia si navzajom ublizuju od nepamati a pranmalo ich zaujima nakolko je ten druhy podobny im..

0/0
25.12.2010 22:44

johnymistr

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

mnoho židů bojovalo na straně hitlerovské koalice, ne vše je černobílé

0/0
25.12.2010 23:35

Naked and petrified

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Mas to nekde dolozeno? Protoze  jine prameny tvrdi, ze ten kyanid byl beznym deratizacnim prostredkem a jeho uziti k reseni zidovske otazkt bylo dilem jednoho vojaka, ktery byl zodpovedny za vyvinuti zpusobu levneho a efektivniho zabijeni veznu, ktery si toho vsiml jednou pri deratizaci... Vyvinout to mohl kdo chtel, podobne jako napr. dynamit, ale k cemu to kdo jiny pozdeji pouzije, to uz neni v rukach vynalezce...

0/0
26.12.2010 15:05

la.sicak

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

MImochodem Cyklon B se vyrabel v Cechach a jedna chemicka ho dodnes v sortimentu pod nazvem Hurikan B...

0/0
26.12.2010 18:42

Naked and petrified

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Hurikan D2, pokud spravne ctu. Jinak na tom neni nic divneho, deratizace a dezinsekce kyanovodikem se, pokud vim, pouziva porad - napriklad ve mlynech.

0/0
27.12.2010 11:11

nols

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Bohuže jen oficiální zdroj a ještě ne v češtině:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zyklon_B

0/0
26.12.2010 19:33

Naked and petrified

Re: Tak jsem tu přečetl pár komentářů zpátky...

Poucne, to, ze pouziti kyseliny kyanovodikove navrhovali uz v I.sv, to jsem nevedel.

Nicmene tam nestoji nic o tom, jak pise prispevatel nade mnou, ze nekdo (presneji receno nejaky Zid) tu latku (ta byla znama uz davno predtim, zejo) nebo Cyklon B vyvijel s primarnim cilem zabijeni lidi. Tak to, jak se zda, proste nebylo.

0/0
27.12.2010 11:17

P.kk

to můj praděda

Bojoval na Piavě. Boužel o tom nechtěl nic povídat. Jen to, že to byly strašný jatka a divil se jak to mohl přežít. Všichni dnes pořád básní o 2ww a na tu první se nějako zapomělo a při tom se nás dotkla 1000krát víc. Jen se stačí projít venku. Není snad vesnice, město kde není nějaký ten památník padlým z 1sv.

0/0
25.12.2010 12:39

Moravian.

To můj děda...

To můj děda byl pro změnu válečným elektrikářem..Zůstala nám po něm na půdě helma se dvěma blesky...8-o

0/0
25.12.2010 14:37

Moravian.

Re: to můj praděda

To můj děda byl pro změnu válečným elektrikářem..Zůstala nám po něm na půdě helma se dvěma blesky...8-o

0/0
25.12.2010 14:39

phdr.

Re: to můj praděda

a inteligentní potomstvo... :-P

0/0
25.12.2010 15:15

najkebes

Re: to můj praděda

R^R^R^

0/0
25.12.2010 15:56

Fai Rodis

Re: to můj praděda

Muj deda byl na Piave taky. Tahal tam kamarada ze stejne vesnice z krytu, co dostal zasah a kameni tomu chlapkovi zlamalo a zasypalo nohy. Taky chodil s depesemi po horskych stezkach pod palbou a vypravel nam o tom, jak se jim nekdy pred bourkou delal na spickach bodaku Eliasuv ohen...

No a pak jsme jeli pres ty hory temer po devadesati letech do Bibione. Tech pomnicku, tech pametnich desek...

0/0
25.12.2010 20:55

norma37

.

Tenhle pribeh mi vzdycky vzene slzy do oci, jen na nej pomyslim..

0/0
25.12.2010 12:21

Iskander

http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

0/0
25.12.2010 12:12

nols

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

Nutno také podotknout, že vrah Ferdinanda, nýsledníka trůnu, tak zvaný srbský nacionalista, Gavrilo Princip byl židovského původu.

0/0
25.12.2010 14:25

motyka444

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

No a co? Docela by mě zajímal tvůj původ, když napíšeš takovou kravinu.

0/0
25.12.2010 14:51

Iskander

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

Hod se do klidu Jehudo :-P

0/0
25.12.2010 14:56

nols

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

Jsem Čech jak poleno, zcela bez příměsí.

Proč je to kravina? Jako, že to není pravda nebo se to nemá připomínat? Není zajímavé, že Rothchild co financoval válku a Gavrilo Princip co jí způsobil byli vlastně soukmenovci?

0/0
25.12.2010 14:59

Iskander

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

Hod se do klidu Jehudo :-P

0/0
25.12.2010 15:38

Iskander

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

Hod se do klidu Jehudo :-P

0/0
25.12.2010 15:57

šufánek

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

ještě pětkrát, prosím!

0/0
25.12.2010 20:06

Iskander

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

Nejak se mi to prokopirovalo, sorry :-)

0/0
25.12.2010 22:57

Iskander

Re: http://www.threeworldwars.com/world-war-1/ww1.htm

A zednar.Za takove informace se tady na tebe ale sleti mistni sanhedrin a da ti co proto.

0/0
25.12.2010 14:55

Toho_bohda_nebude

"Válka, která ukončí všechny války"

Mno, ještě že člověk nikdy neví, co ho čeká, jak praví klasik.:-/

0/0
25.12.2010 12:02

pragina

Válka je vůl

 kdo z Vás tu píseň zná ?? - V!!V!!V!!V!!!!

0/0
25.12.2010 11:33

periflex

Re: Válka je vůl

napsal si někdo,na starej kůl,prostinkej nápis

0/0
25.12.2010 14:45

unknown

Můj praděda

bojoval na ruský frontě na řece Styr. Napsal pěkný paměti. Mrazy běžně i  pod  -30 a pořád bez jídla - ani si nedovedeme dneska představit co člověk všechno vydržíííí.

0/0
25.12.2010 11:06

johnymistr

Re: Můj praděda

vydal ty paměti někdo? Rád bych si je přečetl

0/0
25.12.2010 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.