- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jako nechápu
to byl nějaký starý řidič, který v mládí ještě jezdíval v mrazem s Tatrou 111, asi :-))) nebo já nevim, koho jinýho by napadlo dát si deku na motor.
No přece aby nenastydnul. Někdo má pejska a někdo favorita.
Ale je ta nová technika jaksi vznětlivější, vzpomeňte vy starší, když spadl mráz pod -20, jak to vypadalo, když se startovaly staré "erťáky", S5T, či T 111, na ty zapálené hadry polité naftou, co se na lopatě zasunuly pod motor, či zamrzé vzduchové potrubí, či kdo ještě pamatuje když se motoru dávaly "číst noviny". A filc přes motor byl běžný, on nehřál, ale bránil přece jen velkému vychlazení motoru. Pokud nasákl naftou bylo i tenkrát zle... a chodily na to kontroly.... sůl v pytlíku, kterou se potíraly zevnitř okna aby se nerosila, a fasují ještě řidiči mast na omrzliny?? Jo pokrok nezastavíš, ale oheň taky ne...
když si myslí, že deka a kabát "hřejí". Podobně kolega v práci v létě nechává v kanceláři běžet nonstop ventilátor přes noc, aby místnost přes noc "vychladil". Nepochopí, že akorát přitápí.
a to jeste zapomnel dat tomu motoru polstar :)
Já normálně zastýlám auto-miláčka do peřin a sám spím na lehko.
aby se nad tím kde kdo pozastavoval. Pravda je, že špatné je na deku zapomenout, respektive položit ji na motor tak aby byla v těsné blízkosti výfuku či přímo na něm. Jinak není skoro žádný důvod aby deka od motoru chytla (pokud není ze syntetiky). Lepší než motor je ale přikrýt vanu motoru aby moc neztuhl olej v motoru.
kdo něvěří, ať si zajde do nějaké technické knihovny a zkusí se podívat na knihy třeba pro hasiče, kde se radí jak zabezpečit hasičská auta aby v zimě za tuhých mrazů byla "bojeschopná". vdle zakrývání motorů dekymi (víc se používala celtovina / plachtovina pro svoji trvanlivost) se zakrývaly chladiče, do spodního kolena od chladiče se montovaly elektrické topné spirály, to samé se dávalo do vany motoru aby neztuhl olej apod. Baterie se přihřívaly petrolejovými kamínky atd. Fridex tenkrát byl ýjimkou, míchaly se speciální samodomo směsy, ale zpravidla byla voda z chlazení vypuštěna a před výjezdem se do motoru nalila nová voda, dle možností co nejteplejší.
ale to bylo za krale klacka jeste ne... jinak ohrejvani bloku motoru dneska existuje - elektricky, to bude mit potencial dobrej. Udrzeni tepla bych si spis predstavoval pomoci hlinikovy folie, ktera to teplo bude odrazet a ne deku.
Myslím, že tady by našel BESIP uplatnění pro tu novou značku "Pozor senior". Lepila by se ale na přední i zadní sklo. Můj děda si pravidelně v zimě stavěl svého luxusního žigula na špalky, aby mu ho nesežrala sůl.
Proč senior. Zrovna tak i mla´doch co prostě zapomene. Mne se to před lety taky stalo, akorát se to obešlo bez požáru.
Jo tak něco podobnýho taky udělal můj děda. Když šel jednou v zimě na operaci do nemocnice, stáhnul babičce topení.
co ho k tomu vlastne vedlo sem se nejak nedocet
zřejmě nechtěl, aby se mu v chladném počasí nastydl motor..
tak se mu to nestalo