Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přikryl si motor dekou a zapomněl na ni. Málem mu shořel vůz

Liberečtí hasiči dnes dopoledne zasahovali u požáru Škody Felicie. Jeho příčina byla bizarní - majitel vozu si přikryl motor vozu na noc dekou, na kterou ráno zapomněl. Rozehřátý motor pak po jízdě způsobil požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wozáp baby

proč tam dal tu deku?

jako nechápu  8-o8-o8-o

to byl nějaký starý řidič, který v mládí ještě jezdíval v mrazem s Tatrou 111, asi :-))) nebo já nevim, koho jinýho by napadlo dát si deku na motor.

0/0
22.12.2010 1:37

dracekvo

vysvětlete mi

jakej význam má na noc přikrejt motor dekou?

0/0
21.12.2010 12:55

Rubik1

Re: vysvětlete mi

No přece aby nenastydnul. Někdo má pejska a někdo favorita.

0/0
21.12.2010 16:13

wozáp baby

Re: vysvětlete mi

a někdo Felicii

0/0
22.12.2010 1:38

Hulvat

Tak nevím

Ale je ta nová technika jaksi vznětlivější:-), vzpomeňte vy starší, když spadl mráz pod -20, jak to vypadalo, když se startovaly staré "erťáky", S5T, či T 111, na ty zapálené hadry polité naftou, co se na lopatě zasunuly pod motor, či zamrzé vzduchové potrubí, či kdo ještě pamatuje když se motoru dávaly "číst noviny". A filc přes motor byl běžný, on nehřál, ale bránil přece jen velkému vychlazení motoru. Pokud nasákl naftou bylo i tenkrát zle... a chodily na to kontroly.... sůl v pytlíku, kterou se potíraly zevnitř okna aby se nerosila, a fasují ještě řidiči mast na omrzliny??:-) Jo pokrok nezastavíš, ale oheň taky ne...

0/0
21.12.2010 11:12

wozáp baby

Re: Tak nevím

mast na omrzliny!!!! 8-o8-o8-o

0/0
22.12.2010 1:34

Hulvat

Re: Tak nevím

Jo jo, kdysi v minulosti ji fasovali, to nebylo jako dnes, že v ve Scanii zapneš přídavné topení a lezeš do vyhřáté kabiny k teplému motoru. U T 111 jsi musel pěkně zvednout kapotu a dát sakra pozor abys z nárázníku neuklouzl a kapoda tě nepřizabila, pak u vstřikovacího čerpadla odkrýt zvláštní náhon a ručně otáčením pomocí kolovrátku nastříkat palivo do válců... takže jsi byl nucen pobývat pěkně dlouho venku, proto místo rumu byla mast na omrzliny, ta se nedala bohužel pít, tak se pak stejně válela nepoužitá pod sedačkou.

0/0
22.12.2010 7:07

nickless

Fakt inteligent

když si myslí, že deka a kabát "hřejí". Podobně kolega v práci v létě nechává v kanceláři běžet nonstop ventilátor přes noc, aby místnost přes noc "vychladil". Nepochopí, že akorát přitápí.

0/0
20.12.2010 22:50

bitkar

Re: Fakt inteligent

;-D a to jeste zapomnel dat tomu motoru polstar :)

0/0
21.12.2010 9:37

Honza13

Re: Fakt inteligent

Mám doma ženu Pipku. Vaří brambory na plný plyn, takže voda stříká všude a páry je celý dům. Říkám, stačí plyn stáhnout na udržení varu, voda víc jak 100stupňů mít nebude. Ona na to, že takhle se to uvaří dřív a že tomu nerozumím. ;-D

0/0
21.12.2010 11:34

síma25

Re: Fakt inteligent

Moje máma má opačnej problém - když něco ohřívám rychle, nadává, ať ztlumím ten plamen, protože když to rychle ohřeju, budu to mít brzo studené. Chjo, fyzika základní školy...

0/0
21.12.2010 13:09

wozáp baby

Re: Fakt inteligent

JEŽIŠMARJA8-o jak můž ebejt někdo tak.....škovyvoči

0/0
22.12.2010 1:35

nickless

Re: Fakt inteligent

Přesně to samé řešíme doma. Bohužel, domluvou to nikam nevedlo, řešením bylo zakoupení odvlhčovače.

0/0
21.12.2010 13:28

wozáp baby

Re: Fakt inteligent

nebo lahváče. Aspoň basu,. Jamile začne TAKOVÁ expertka vařit, rychle se naložit do piva  a otupět se, jinak by člověk vyletěl z šagrénové kože.

0/0
22.12.2010 1:40

no_body

Re: Fakt inteligent

Jjj u nás je to stejný! Jako bych slyšel tu moji.  

0/0
21.12.2010 13:55

wozáp baby

Re: Fakt inteligent

bože pánové, lituji vás! R^

0/0
22.12.2010 1:39

Rubik1

Re: Fakt inteligent

Pokud ten ventilátor fouká ven, tak skutečně nepřitápí, protože ohřívá vzduch, který jde ven. Nejlepší je ovšem teplotu místnosti několikrát změřit ráno po zapnutém a pak po vypnutém ventilátoru a porovnat, jestli to chlazení má smysl.

0/0
21.12.2010 16:17

nickless

Re: Fakt inteligent

Ten ventilátor mu stojí na stole a víří vzduch v uzavřené místnosti. Takže akorát vytápí místnost plným příkonem toho ventilátoru.

0/0
22.12.2010 0:38

wozáp baby

Re: Fakt inteligent

:D to mě připomíná mýho švagra

ten si zase nechával celoročně puštěný ventilátor v autě...aby smu to, jak řikal . furt honilo vzduch po kabině. Tak sem ho upozornil, ž eje léto a má otevřený okýnko. Řekl: A jo! a zmlknul :D

0/0
22.12.2010 1:43

wozáp baby

Re: Fakt inteligent

jinak samozřejmě tenhle váš v kolega v práci nemá moc asi bystrý mozek..samozřejmě vzduch se puštěným větrákem v zavřené místnosti pouze velmi pomalu ohřívá. Skoro stejně, jakoby tam nechal svíti, mělo by to ten samý efekt.

0/0
22.12.2010 1:44

jurneff

Co se divíte?

Já normálně zastýlám auto-miláčka do peřin a sám spím na lehko.

0/0
20.12.2010 22:14

habr

Přikrýt motor dekou, není nic neobvyklého

aby se nad tím kde kdo pozastavoval. Pravda je, že špatné je na deku zapomenout, respektive položit ji na motor tak aby byla v těsné blízkosti výfuku či přímo na něm. Jinak není skoro žádný důvod aby deka od motoru chytla (pokud není ze syntetiky). Lepší než motor je ale přikrýt vanu motoru aby moc neztuhl olej v motoru.

kdo něvěří, ať si zajde do nějaké technické knihovny a zkusí se podívat na knihy třeba pro hasiče, kde se radí jak zabezpečit hasičská auta aby v zimě za tuhých mrazů byla "bojeschopná".  vdle zakrývání motorů dekymi (víc se používala celtovina / plachtovina pro svoji trvanlivost) se zakrývaly chladiče, do spodního kolena od chladiče se montovaly elektrické topné spirály, to samé se dávalo do  vany motoru aby neztuhl olej apod. Baterie se přihřívaly petrolejovými kamínky atd. Fridex tenkrát byl ýjimkou, míchaly se speciální samodomo směsy, ale zpravidla byla voda z chlazení vypuštěna a před výjezdem se do motoru nalila nová voda, dle možností co  nejteplejší.

0/0
20.12.2010 19:30

bitkar

Re: Přikrýt motor dekou, není nic neobvyklého

ale to bylo za krale klacka jeste ne... jinak ohrejvani bloku motoru dneska existuje - elektricky, to bude mit potencial dobrej. Udrzeni tepla bych si spis predstavoval pomoci hlinikovy folie, ktera to teplo bude odrazet a ne deku.

0/0
21.12.2010 9:39

Honza13

Re: Přikrýt motor dekou, není nic neobvyklého

Ve staré odborné literatuře bylo taky, že se zapalovací svíčky čistí drátěným kartáčem (což vedlo k pokovení izolátoru a svíčka házela slabší jiskru, pokud vůbec) nebo že kontakty akumulátorové baterie se očistí smirkovým papírem (tvrdá brusná zrníčka se zasekala do olověného vývodu, zvýšený elektrický odpor pak zhoršil schopnost startovat).

Spousta těchto nesmyslů byla přejata z armády, je to výplod zelených mozků.

Časová tepelná konstanta motoru, přikrytého dekou, je asi o 5 minut delší.

0/0
21.12.2010 11:43

síma25

Re: Přikrýt motor dekou, není nic neobvyklého

Jo a Galénos věřil, že vykuřování vagíny léčí schizofrenii. Doba prostě postoupila, přijměte to;-)

0/0
21.12.2010 13:16

Rubik1

Re: Přikrýt motor dekou, není nic neobvyklého

Těm schizofrenikům, co ženám vykuřovali vagínu, to asi dělalo dobře.

0/0
21.12.2010 16:20

sibylle

Určitě důchodce

Myslím, že tady by našel BESIP uplatnění pro tu novou značku "Pozor senior". Lepila by se ale na přední i zadní sklo. Můj děda si pravidelně v zimě stavěl svého luxusního žigula na špalky, aby mu ho nesežrala sůl.

0/0
20.12.2010 18:27

habr

Re: Určitě důchodce

Proč senior. Zrovna tak i mla´doch co prostě zapomene.  Mne se to před lety taky stalo, akorát  se to obešlo bez požáru.

0/0
20.12.2010 18:56

bitkar

Re: Určitě důchodce

btw: v japonsku maji Ztko pro seniory. Mozna by to nebylo zly i tady. Aspon bych treba nasel trochu pochopeni, kdyz jedu za nekym 30kmh.

0/0
21.12.2010 9:40

RHRH

Re: Určitě důchodce

na to není třeba samolepka - to je prostě jasný že to je důchodce..nebo blondýna co se bojí aby jí na semaforu nepadla červená ve chvíli kdy by se musela rozhodovat jestli zastavit nebo jet tak jede pomaju a čeká na červenou

0/0
21.12.2010 13:47

českej Pepik

Serval deku ze starý a šel si přikrýt motor...I*iot:-)

0/0
20.12.2010 18:24

sibylle

Re: Serval deku ze starý a šel si přikrýt motor...I*iot:-)

Jo tak něco podobnýho taky udělal můj děda. Když šel jednou v zimě na operaci do nemocnice, stáhnul babičce topení. ;-D

0/0
20.12.2010 18:28

habr

Re: Serval deku ze starý a šel si přikrýt motor...I*iot:-)

Pokud stáhnul jen topení, tak je to ještě dobrý.

0/0
20.12.2010 18:54

DukatovyListopad

Blba otazka.

co ho k tomu vlastne vedlo sem se nejak nedocet:-/

0/0
20.12.2010 17:11

Danielos929

Re: Blba otazka.

zřejmě nechtěl, aby se mu v chladném počasí nastydl motor..

0/0
20.12.2010 17:17

DukatovyListopad

Re: Blba otazka.

hergot to by byla nudle z hadice jak hrom ;-D

0/0
20.12.2010 17:29

doktor_bota

Re: Blba otazka.

Chápu termofólii přes čelní sklo v létě. Chápu jakýkoliv hadr přes čelní sklo v zimě. Ale tohle skutečně nechápu - to si myslel, že tam přes noc udrží teplo?8-o

0/0
20.12.2010 17:34

DukatovyListopad

Re: Blba otazka.

ala kondenzacni kotel ;-D

0/0
20.12.2010 17:39

doktor_bota

Re: Blba otazka.

Kondenzace při minus deseti, nebo kolik bylo z neděle na pondělí? V Praze bylo minus třináct. Majitel auta je... píp.

0/0
20.12.2010 18:05

DukatovyListopad

Re: Blba otazka.

nova doba! nove technologie! ;-D 

0/0
20.12.2010 18:33

habr

Re: Blba otazka.

Je vidět, že ještě málo znáš. Deka přes motor udrží motor déle teplý a taky  potom motor tolik nepromrzne. Dělal jsem to leta, když nebylo na novou autobaterii a nebo když v motoru zůstal letní olej. kdysi se v socialistické technice zimní olej nedával - celý rok se jezdilo na letní (M6A).

0/0
20.12.2010 19:02

keyz

Re: Blba otazka.

ty měníš olej podle počasí? doufám že to nečte nějakej poslanec, třeba by byla povinnost ( jako s gumama ).Jen nevím jak by cajti kontrolovali - máte zimní olej?

0/0
20.12.2010 21:09

habr

Re: Blba otazka.

Hodně chlapče blbneš a ve své hlavě si to srovnej, protože dneska až na ýjimky zimní oleje nepotřebuješ. Prostě musíš se trochu ještě učit. jak se motorismus vyvíjel.

Kdysi byly tři základní typy motorových olejů. letní, zimní a potom začali vyrábět celoroční. Takže na podzim, před příchodem zimy se letní olej vypustil a dal zimní. Letní olej byl hodně hustý, v zimě zatuhnul, že kolikrát se motor na sněhu nedal ani při vlečení "utrhnout".  Zimní ale v létě  moc nemazal, protože byl celkem řídký, takže zas na jaře se zimní olej vypustil a nalil letní. Potom pro novější motory se začal dávat celoroční olej. Byly doby, kdy třeba u osobáků se měnil olej po 5 tisících kilometrech.

Mimochodem socialistické podniky musely odevzdat všechen vyjetý olej, jinak nedostaly nový. Protože tehdejší technika olej polykala skoro jako benzin či naftu, tak leckdy  byly velké problémy aby podnik dostal nový olej.

Dneska je o ničem - cvaknu startérem a jedu. Doba na nic - žádná sranda.

0/0
20.12.2010 22:51

síma25

Re: Blba otazka.

Určitě máte pravdu hned v prvním slově druhého odstavce: "Kdysi...". Váš výklad by jistě zaujal učně v automobilovém učilišti v předmětu historie automobilismu, možná i zvídavá vnoučata, já osobně se třeba taky ráda pobavím vzpomínkami pamětníků, ale nevidím jediný důvod, proč by tyhle informace MUSEL kdokoli znát. Pokud nejezdíte veteránem, prostě nastartujete a jedete. A pokud veteránem jezdíte, jistě si v rámci svého koníčku informace zjistíte. Současná auta už jsou ale někde jinde. Díky aditivům už nezamrzá nafta, díky silikonovému oleji nepřimrzá těsnění a díky tomu, že žijeme na prahu třetího tisíciletí už prostě cestujeme na kapku jiné úrovni, než naši prarodiče. Naštěstí. I když chápu Vaši nostalgii, jste mimo.

0/0
21.12.2010 13:24

vver440 multikulturní inženýr

kdyby použil termofolii z lékárničky

tak se mu to nestalo:-):-)

0/0
20.12.2010 16:46

Krysařík je nezničitelný.

Škoda cca 5 tisíc korun.

;-DTedy dle fotografie bych doporučil majiteli rovnou koupi nového vozu. Docela možné, že mu nejbližší obchodník s druhotnými surovinami dá za vůz více, jak pojišťovna náhradu škody.

0/0
20.12.2010 16:39

Brainwashington.

Důchodce - Terminátor.

:-)

0/0
20.12.2010 15:47

arnie_rimmer

těch 5 tisíc

je i s tím rozbitým oknem ? :-P

já si naopak myslím že cena opravy bude vyšší než je cena vozu

0/0
20.12.2010 15:45

Antonek1

Re: těch 5 tisíc

Těch 5 tisíc je škoda na tabulkové ceně auta, je to staré auto a tak má minimální hodnotu, totálka by byla cca 10-20 tisíc, navíc auto už je i tak zralé na náhradní díly a zbytek kovošrot.

0/0
20.12.2010 17:58

pettyo

Nevíte jaký...

...k tomu měl důvod?;-D

0/0
20.12.2010 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.