Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arcibiskup Duka přivezl vojákům v Afghánistánu cukroví, koledy a nůž

Pražský arcibiskup Dominik Duka navštívil české vojáky v Afghánistánu. Účastníky mírové mise pozdravil a předal jim drobné dárky. Spolu s Dukou přiletěl i náčelník generálního štábu české armády Vlastimil Picek. Premiér Petr Nečas zůstal kvůli vnitropolitické situaci doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karelkral

pod záštitou cirkve,

další křížová výprava ??????;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
19.12.2010 14:25

pes Muki

Re: pod záštitou cirkve,

a co bylo spatneho na krizovych vypravach pokud nejsi muslim?

0/0
19.12.2010 15:29

majkl1

Tak by mne zajímalo,

zda ty vousy jsou dle vzoru vous vz.1.1.is(lám).

Ale teď vážně. Vánoce jsou církevní svátky, oslavující narození spasitele. Nechápu tedy ty nenávistné útoky v diskusi. Máme svobodu vyznání, toleranční patent vydal už Josef II, pravda, jen pro katolíky a evangelíky. Víra je ryze osobní záležitost každého jedince stejně jako atheismus. Nechápu tedy potřebu některých diskutérů si plivnout po věřících a knězech. Příště můžou hodit kamenem. Třeba po skautech, přinášejících Betlémské světlo. Je mi nevolno a smutno z toho, jak málo je mezi námi tolerance a pochopení, dokonce i v předvánočním čase.

0/0
19.12.2010 11:30

wildchild

Re: Tak by mne zajímalo,

to je takový místní kolorit, kdykoliv se v kterémkoliv článku o čemkoliv objeví slova jako náboženství, církev, kněz, víra, Vatikán, papež, navrácení církevního majetku, fara, apod.. vytáhnou místní "diskutéři" z rukávu trumfy jako pálení čarodějnic, křížové výpravy, vymáhání odpustků, žehnání zbraním v 2. sv. v., vyhlazení indiánů v Americe, Husa, atd... jen by mě zajímalo jestli se stejným způsobem dívají i na vlastní historii...

0/0
19.12.2010 11:52

majkl1

Re: Tak by mne zajímalo,

To víte že ne. Viz např. husitství a postava papá Žižky. Nestranná historie to vidí jinak. Rozvádět to ale nebudu, bych nebyl vyhlazen až do zeměplaza nebo musel na stará kolena emigrovat.

Jen by mne skutečně zajímalo, odkud se ta nenávist bere. Přece jen se mi nechce věřit, že by to byl základní rys naší národní povahy. Jsem atheista, ale přesto si rád vyslechnu dobré kázání, už pro jeho kulturu slova. Nebo poslechnu dobrou církevní hudbu. V této souvislosti mne napadá - všiml jste si, jak v předvánoční a vánoční čas se ze všech stran ozývá mše J. J. Ryby? A všichni plácají a najednou nikomu nevadí, že jde vysloveně o liturgickou hudbu?

0/0
19.12.2010 12:14

wildchild

Re: Tak by mne zajímalo,

Je to tak, co mě velmi mrzí jsou ty stále se opakující primitivní bláboly, které se objevují v každé diskusi o čemkoliv co aspoň vzdáleně připomíná víru nebo církev.. Kde se ta nenávist bere? Je to obyčejná hloupost a nevzdělanost.. Profesor Halík hovoří o tom, že za komunismu (a defakto už od 19.stol. a následně od 1.republiky) byla církev tak důsledně vykořeněna ze společnosti a z obecného povědomí, že dnes s ní tzv. atheisté nemají vlastní osobní zkušenost a jediné informace o církvi mají vlastně jen z televize a z bulváru. Velice mě například baví jak někteří místní diskutéři mají názor na papeže Benedikta, ale nečetli jedinou jeho knihu a vyjadřují se k něčemu o čem nemají ani potuchu 8-o

0/0
19.12.2010 14:17

wildchild

Re: Tak by mne zajímalo,

Pakliže máte zájem o kvalitní kázání a máte možnost pohybovat se po Praze nabo Pardubicích, doporučuji Vladimíra Slámečku, kněze pověřeného péčí o VŠ studenty. Jeho kázaní jsou vynikající, skvěle připravená..R^

0/0
19.12.2010 14:22

pes Muki

Re: Tak by mne zajímalo,

V Přibyslavi, městě, jež Žižka dobyl, vypálil a jehož obyvatele nechal upálit, ma ted sochu.takze vyklad dejin je vzdyn jak se to hodi.

Jinak V Cechach uvědomělých ateistů je stěží 1%. Je zde - 75% lidí věří v přenášení myšlenek, 70% v osud a předpovídání budoucnosti, 60% v existenci objektivního hříchu, 55% věří v Boha, boha, Ducha, Sílu, Nadpřirozeno, 45% v moc a sílu amuletů, 45% v horoskopy, 38% v existenci posmrtného života a případného převtělování  Takže masivní odcírkevnění naší společnosti není provázeno skutečným a důsledným vědeckým pozitivismem (tedy názorem, že vycházet mohu jen z toho, co bylo objektivně dokázáno), ale příklonem k volné víře a představám, k volným kultům a náboženstvím… k pověrám a navíc k pověrám často velice primitivním.

0/0
19.12.2010 15:44

A.cooper

Re: Tak by mne zajímalo,

Moje rodné město Prachatice Žiška vyplenil dvakrát. Po jednom dobití, nechal všechny zástupce města nahnat do kostela, který následně zapálil. Důvod byl ten, že se mu na začátku nevzdali a neotevřeli bránu. Tento člověk snad skoro vyhrál anketu o největšího čecha. A nebo ji vyhrál? Nějak to v tomto anti militaristickém státě nechápu. Na naše vojáky v afganistánu se nadává a levice je chce stahovat. Ale největšího čecha zvolíme nějakého pořádného řezníka.

0/0
22.12.2010 10:06

car_director

Není se čemu divit

Většina válek se vždy vedla ve jménu různých Bohů ( např.Gott mit uns ! ) Polní kuráti žehnali zbraním na obou stranách.

0/0
19.12.2010 11:09

pes Muki

Re: Není se čemu divit

Komuniste nazyvali polni kuraty, politruky.

0/0
19.12.2010 15:45

Revenant666

Černoprdelník

Vypasené pánbíčkářské prase.

0/0
19.12.2010 10:21

A.cooper

Re: Černoprdelník

Jste dospělí nebo děcko? Máte už aspoň občanku?

0/0
22.12.2010 10:07

jezdeckarel

Pan arcibiskup je frajer

Nejsem kostelní okno, ale fandím panu arcibiskupovi. Je to frajer a může svým jednáním naklonit církvi svaté hodně lidí. Docela si ho vážím.R^R^R^R^R^

0/0
19.12.2010 8:58

DAVIDIANUS

Vojáčci

Šesté přikázání zní : NEZABIJEŠ

0/0
19.12.2010 8:43

daaaanyyyy

Re: Vojáčci

R^;-D;-D;-D

0/0
19.12.2010 10:30

pes Muki

Re: Vojáčci

A proc necitujes Koran, ktery ma to same prikazani?

0/0
19.12.2010 19:31

duhacenzor

Díky, pane arcibiskupe.

R^R^R^

0/0
19.12.2010 8:14

Acacia

Re: Feldkurát

Jenom, aby nam tam nejakeho vojacka ne...fik.

0/0
19.12.2010 3:22

venoch

fuj

Tak nejak mi to pripomina sveceni nemeckych del za 2 sv.v. Copak pak arcibiskup rika treba na tokoveto video?

http://www.collateralmurder.com/

asi nic, vzdyt nase mirova mise prece bojuje proti bezvercum a to je vporadku, nejak to prikazani "nezabijes" se nam z te nasi cirkve zase pomalu vytraci. 

0/0
19.12.2010 2:07

pes Muki

Re: fuj

Koran ma take prikazani nezabijes a to same i hindu a buddhiste.  A pro bezverce ma islam jen moznost prijmout viru nebo smrt, Zide, krestane a muslimove jsou lide Knihy a nejsou bezverci, podle uceni Proroka. ja vim ze v tom mas gulas,ale to je jedno.

0/0
19.12.2010 6:22

lahab

Tak si Duka udělal výlet za naše prachy.

To je hnus. Stát je ve sr*čkách, ale platí se výlet arcibiskupa až do Afghánistánu. Raději si ani nepředstavuji, kolik stála ochrana takto vysoce postaveného křesťanského funkcioáře v muslimsém státě. Předpokládejme, že je v armádě stejné zastoupení křesťanů jako ve společnosti, tj. 32% udávaných (údaj ČSÚ z 2001, pravděpodobně dnes již zase o kus nižší). Takže jel navštívit 1/3 útvaru (ačkoli je tam samozřejmě kněz) a celou tu šarádu jsme mu zase zaplatili my. Už aby se konečně udělala ta odluka církve a státu. Pracují pro 1/3 obyvatel (možná méně), počty věřících klesají, počty kněží a jiných církevních zaměstnanců stoupají a dkonce se teď hlásí o zvýšení platu. A celé to zase zapolatíme všichni ze svých daní. Církev je  (ostatně jako za celou dobu svého působení) pijavice snažící se přiživit. Nemám nic proti věřícím, ale to co z toho udělala církev je hnus. Jen si vemte, že kněz má dnes plat 13000. Proč? Za co? Nač? Bydlení má zdarma na faře. To jako prožere 13000 za měsíc?

0/0
18.12.2010 23:04

egi

Re: Tak si Duka udělal výlet za naše prachy.

Víte, oni to ti vojáci na misi asi s podobnou návštěvou berou trochu jinak. Pokud jsou delší dobu izolovaní, jsou, tipnul bych si, rádi za návštěvu duchovního i ateisté (zvlášť o Vánocích, málokdo je tak zatvrzelý pohan jako Vy), stejně jako za jiných okolností třeba nepohrdnou koncertem zpěváka, jehož produkci jindy neposlouchají.

Pravdu máte v tom, že jsme to všechno zaplatili - vojáky v Afghánistánu i návštěvu arcibiskupa Duky tamtéž. Chápu, že Vás to musí hrozně žrát. No a pak jsou tady jiní, kterým to nevadí. A taky platí daně.

Jinak samozřejmě chápu Vaše rozhořčení nad tím, že stát platí církvím provoz. Podle mého by bylo také lepší, kdyby jim vrátil veškerý nakradený majetek a církve by se mohly financovat ze svého.

A pozor, když Vám z toho rozčilení praskne cévka v mozku, budete tahat nohu ;-D

0/0
18.12.2010 23:17

pes Muki

Re: Tak si Duka udělal výlet za naše prachy.

Vzhledem k tomu, ze stat vydelava vic na zabavenem majetku, nez plati cirkvim, tak by na to takovy soudruh, kteremu jde v zivote jen o penize, nepristoupi

0/0
19.12.2010 2:20

Pattr

Re: Tak si Duka udělal výlet za naše prachy.

Jen tak na okraj. Pokud si nevzpomenete, tak až se proberete, si zjistěte kolik procent ve volbách například dostaly VV a přesto řídí vnitřní bezpečnost a já to respektuji. Kolik procent lidí zastupuje ODS v Praze? Nevím kolik vám je, ale i za komančů vojáci základní služby dostávali na vánoce v maximálním možném počtu volno a těžko tvrdit, že by velení bylo nakloněno církevním představitelům. A ještě jeden postřeh, 13000 je asi polovina průměrného výdělku.

0/0
19.12.2010 10:13

Ten co odhlasil předplatne MF

jo to by šlo

TJ Duka Praha vers  SK Babrac Karmal

0/0
18.12.2010 23:01

Ten co odhlasil předplatne MF

no to je

parádní vylosování... TJ Duka Praha v Afganistánu.

0/0
18.12.2010 22:57

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: no to je

TJ Duka Praha vers SK Babrak Karmal

0/0
18.12.2010 23:00

Černoušek Bubu

To snad ani není možné.

Ale je. Škoda slov.

0/0
18.12.2010 22:53

pes Muki

ale

To za komunismu sme na vojne povoleny fousy nemeli. Ze by to byl ustupek muslimum?

0/0
18.12.2010 21:39

pes Muki

no jo

Ale panove a soudruzi, v takove blbe nalade pred Vanoci, ze si musite ulevit alespon v prispevku. Vam deda Mraz nic neda?

0/0
18.12.2010 21:10

semafor

Re: no jo

Ne.

Kdo to je?

0/0
19.12.2010 8:06

tomasz.

Re: no jo

Kdo nesouhlasi s krestanstvim je hned komunista? To musi mit jednoduchy pohled na svet videt takhle cernobile.

0/0
19.12.2010 11:42

mafra_fan

pracinky a žabička, to je teda bomba...

hned se jim bude líp "bojovat";-D;-D

0/0
18.12.2010 19:39

pes Muki

Re: pracinky a žabička, to je teda bomba...

To si takle zatrpky jem pred vanoci, nebo cely rok.?

0/0
18.12.2010 21:04

Paul Sulc

Re: pracinky a žabička, to je teda bomba...

On neni zatrpkly ale spise blby, a to ma na cely zivot. Jinak vam preju prima Vanoce , kupu chlebicku na Silvestra a fajn NR.

0/0
18.12.2010 21:16

pes Muki

Re: pracinky a žabička, to je teda bomba...

Dik, take preji vse nejlepsi o svatcich.

0/0
19.12.2010 3:11

Larry Matejka

Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Už toho Katze úplně vidím před nastoupenou jednotkou: Věříte v nesmrtelnost duše? Řekněte mi, může se dostat Obama do nebe? Já něco chci, ale nevim co. Nevim co! Nevíte co chci? Co mně je vlastně do toho, co já chci. A vám do toho taky nic neni! A tak vojáčci pomáhejte pěstovat opium!!! Dám vám za to svoji sestru!!!

0/0
18.12.2010 19:28

libynn

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Opožděně blahopřejiR^

0/0
18.12.2010 19:31

nika315

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

jo...R^

0/0
18.12.2010 19:34

greenalien

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Vy jste se taky na ten příspěvek posilňoval, že?

0/0
18.12.2010 20:27

Larry Matejka

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Vedle... Ale upřímně řečeno, číst některé zprávy střízlivý vyžaduje notnou dávku sebekázně... Neměla by církev svatá stát na straně pravdy??? Arcibiskup žehná našim zbraním po té, co existují důkazy, že bojují ve válce založené na lži??? Neměla by být reakce svobodného, demokratického světa taková, že tyto konflikty budou okamžitě ukončeny, jednotky staženy, vlády odstoupí, omluvíme se a zaplatíme válečné reparace???

0/0
18.12.2010 20:36

pes Muki

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Proc stale rikas co jini maji delat. Zkus to na individualni basi. Navsiv mesitu, omluv se, urcite i nejaky prispevek prijmou.

0/0
18.12.2010 20:54

Larry Matejka

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Precedens je úplně jinde... To nemá nic společného s nějakou mešitou.. Ty ve Vietnamu nebyly a taky to byla válka, založená na lži. Problém je, jak říkat dětem, že lhát se nemá. Že lhát smí jenom vláda... A že ti, kteří usvědčují vládu ze lži jsou zrádci... Popírá to úžasný systém vládnutí, daný Ústavou, Listinou práv i americkými principy ... Deklasuje to svobodný, demokratický princip na úrověň komunistického Ruska nebo Stasi NDR... 

0/0
18.12.2010 21:07

pes Muki

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Nebo komunistickeho Vietnamu.

0/0
18.12.2010 21:44

Larry Matejka

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Přesně... Jenže kdyby v té válce šlo o boj proti komunismu, byl bych s ní i souhlasil... Nešlo... Šlo o milión dolarů, který utráceli daňoví poplatníci každou minutu... Jsou odtajněné Kissingerovy pásky... Zajímavé věci říká ten pán na adresu Vietnamu i studené války... Potvrzují to, co dávno popisoval Sutton ve své knize The Best Enemy Money can Buy...

0/0
18.12.2010 21:59

Larry Matejka

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

BTW: to je přesně ten důvod proč tvrdím, že Pentagon Papers Daniela Ellsberga byly v podstatě podvrhem inscenovaným lidmi v CIA i RAND corp., kteří byli loajální víc penězům než ústavě...

0/0
18.12.2010 22:13

hňup

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

von to říká, ale ti vojáci tam to vynucují zbraněma. neměl bys svoji pozornost upřít především na ně?

0/0
18.12.2010 21:43

pes Muki

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

No a co udelas, kdyz  muslimove nasi kapitulaci neprijmou ?

0/0
18.12.2010 21:47

Larry Matejka

Re: Oni tam nemají feldkuráta, to je bordel velebnosti..

Ale Muki, kladu si otázku proč to pořád chápete jako nějakou křížovou výpravu... Kdyby nám šlo o válku proti Islámu, proč už nelétají vodíkové pumy na Saúdskou Arábii? Proč nezarazíme imigraci? Jde o kapitalizaci války insidery... Bilióny dolarů... Vonících dolarů, lákavých dolarů, snadně přístupných, nezaúčtovatelných dolarů... Zbytek je propaganda, hezké řečičky pro lidi, co to nakonec zamáznou, daněmi, inflací, nezaměstnaností a hlavně další ztrátou svobod aby nemohli komentovat ten podvod...

0/0
18.12.2010 22:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.