Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Bavoři v Praze aneb jak jsem přecenil sudetoněmeckou věc

Byl by z toho veliký ryk, strašlivý kvikot a ohromné pozdvižení. A upřímně řečeno – pozdvižen bych byl i já sám. Kdyby se před patnácti lety stalo, co se má stát o tomto víkendu, tedy že do Prahy přijede na historicky první oficiální návštěvu bavorský premiér, plnila by událost nejméně týden dopředu hlavní stránky novin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

noorange

Je vidět, že v historickém náhledu i nadále

zanechali nesmazatelné otisky grafoman Jirásek, znalec dějin pivovarnictví Z. Nejedlý a soudružky učitelky. Vše je poněkud jinak, historik D.Třeštík a jeho pohled je mnohem přijatelnější. Bavoři jsou poněkud jiní než Sasíci a Prušáci, i když Posseltgesicht  je sporně reprezentativní.

0/0
19.12.2010 11:11

kocourek96

Žiju velmi dlouho v bývalých Sudetech a můžu denně

porovnávat chování Němců v našem městě. Jednoznačně horší jsou ti z bývalého spřáteleného Německa. Sasíci. i v historii vzešla řada konfliktů právě od nich. Bavoři bývají mnohem slušnější.:-)

0/0
19.12.2010 9:21

Svědomí národa

Sudety drive a nyni

Vite treba, ze Carl Hahn (sef VW, kdyz VW kupoval Skodovku) byl Deutscher aus Boehmen? Bez neho byl to koupil Francouz a kdovi, co by ze Skodovky zustalo. Bez Nemcu by Cech okusoval stromky. A Sudety byly drive vystavni skrin, dnes to bily a snedy neprizpusobivy Cech zmenili na ostudu Evropy.

0/0
19.12.2010 0:19

lightl

Re: Sudety drive a nyni

Svatá pravda!R^EU

0/0
19.12.2010 8:56

agoge

S Němci se neradno bavit...

Jak historie ukázala , mnohonásobně, Němec zůstane Němcem a bude mít jediný zájem...jakýmkoliv dostupným prostředkem oblbnout a později dostat pod kontrolu malé národy a to včetně Čechů...zvláště jsou pro ně vhodní ti jejich omlouvači a obhajitelé.Za celou historii, pokud ji skutečně známe, nežili Němci společně s Čechy v klidu a míru.Bylo to buď napětí nebo boj...i když to v 18 století vypadalo na vyhubení českého národa asimilací a odnárodněním.Rusové nás okupovali jen jednou v historii.Ano v roce 1968...právě protože si to pamatuje spousta lidí, nenávist je velká.Bohužel těch tisíc let od Wogastisburgu si tito antirusové nepamatují...ale to už je o jejich intelektu...a dost možná i inteligenci.[>-]

0/0
19.12.2010 0:11

kuttna

Re: S Němci se neradno bavit...

Vy historii moc neznáte, viďte. A ještě si z ní vybíráte jen to, co se vám hodí. Tolik s prominutím nesmyslů v jednom příspěvku se jen tak nevidí.

0/0
19.12.2010 1:24

Toho_bohda_nebude

Re: S Němci se neradno bavit...

Nesmíš věřit všemu, co ti komunisti vtloukali do hlavy. Češi mají s Němci společného víc než jsi ochoten si připustit.

0/0
19.12.2010 14:14

Lucashot

nevím

jak se tu žilo se sudetskými němci ale že češi uměli s němci žít vedle sebe stovky let je fakt a nikdo se nad tím nepozastavuje, dokonce si myslím že máme s němci více společného než s východem bohužel jako zem ve střední evropě sme nakonec skončili u toho východu.

0/0
18.12.2010 23:37

Paul Sulc

Jen se nebojte,

ono na to pisteni vlastenciku dojde, mozna i na sovinisty s plakaty.

0/0
18.12.2010 21:11

jrc

Moc se o tom nehovořilo, ani v televizi.

Jistě by bylo zajimavé vědět, co nám naši milí Němečtí přátelé přinesli hezkého!

0/0
18.12.2010 19:23

61jirka

SUDETY

doporučuji shlédnout film "Habermannův mlýn".......docela vystihuje dobu okupace  v Sudetech, chování Němců i Čechů...

0/0
18.12.2010 19:23

jrc

Re: SUDETY

Natočit propagačně zaměřené filmy uměli už komunisti! Nic nového!

0/0
18.12.2010 19:25

nestačímsedivit

Re: SUDETY

Natočit propagačně zaměřené filmy uměl už Geobels! Nic nového!

0/0
18.12.2010 20:57

josef.szdimera

Komu , že to ta idnes patří ?

mu he he he

0/0
18.12.2010 19:20

Karelka.

Re: Komu , že to ta idnes patří ?

no komu ždimero? šlápl jsi do toho správně! Tisk je skoro kompletně německý a ,,novinářů,, v žoldu německém plné redakce! A pak se mažou pravdivé příspěvky jen to fičí! mu he he.;-D;-D

0/0
18.12.2010 19:56

Kozousek

Re: Komu , že to ta idnes patří ?

Karelka : Plně souhlasím. Navíc by po nás chtěli páni cenzoři abychom na jejich

diskuzi měli VŠ vzdělání. Když to jeden napíše tak jak mu zobák naroslt , tak nás vyhodí. Navíc si najmou ještě několik provokatérů,kteří nás vyhazují. Mají to dobře

namyšlené.Prostě platí si bonzáky.Ale co chcete po levičácích.RvRvRv

0/0
18.12.2010 21:10

kuttna

Re: Komu , že to ta idnes patří ?

Nechovejte se prosím jako komunista.

0/0
19.12.2010 1:13

josef.szdimera

Komu , že to ta idnes

patří ? mu he he he

0/0
18.12.2010 19:19

danny47

Zapomněl jste na jedno, pane Musile...

v tom výčtu "událostí" na podlézavou omluvu Sudetským Němcům ze strany "prezidenta" Havla..... za to, co chudinky museli vytrpět při odsunu ze zabraného českého pohraničí....

0/0
18.12.2010 18:43

nestačímsedivit

Re: Zapomněl jste na jedno, pane Musile...

A na vybudování památního místa Sud. Němcům na 1. nádvoří Malé Pevnosti v Terezíně!

0/0
18.12.2010 20:59

Křištálová guma krále Dluhoslava

Ano

já chápu, že se násilí na Němcích po válce dělo "v ovzduší celkového zhrubnutí, které nastalo okupací Československa Hitlerovým Německem, obludným útlakem, násilím a zabíjením". Můžu pochopit proč se to stalo, ale nemůžu to považovat za něco, co nebylo zločinem a považovat to za omluvitelné. Lůza se totiž nemstila na Hitlerovi nebo esesmanech z Osvětimi. Lůza se mstila na německých starcích, ženách a dětech.  Tím se alespoň pro mně postavili na úroveň těch esesáků.

0/0
18.12.2010 17:30

mirekzelen

Re: Ano

opravdu jsi Křišťálová guma ani nemusíš říkat odkut!

0/0
18.12.2010 18:00

kuttna

Re: Ano

Přečtěte si prosím kodex diskutéra.

0/0
18.12.2010 18:19

Kozousek

Re: Ano

kuttno : strč si ho někam a nepruď tady .RvVyku-kukukuRv

0/0
18.12.2010 21:16

Yep

Re: Ano

Bezvýhradný souhlas, ale mám jednu připomínku. Znám osobně několik stařičkých němců a rakušáků, kteřá byli "odsunuti",  jejichž rodinní příslušníci přitom přišli o život. Ovšem kupodivu oni sami nepřikládají vinu oné lůze, ale Hitlerovi a nacistům. Jenže 65 let po válce někteří lidé z toho smutného faktu dosud chtějí těžit politický a osobní zisk.

0/0
18.12.2010 18:04

Komentator123

Re: Ano

Dodal bych, ze chapu, pokud se masakru na Nemcich po valce zucastnili lide, kteri

ztratili za okupace rodinu nebo byli jinak postizeni. Je vsak docela mozne, ze byli aktivni i mstitele, kterym slo o nemecke majetky. Zrovna tak se tu po valce nevracel majetek zidovskym spoluobcanum, kteri byli nejvice postizeni za okupace.

Navic - vsichni tu nadavaji na Nemce, ale to snad byli naciste, esesaci, ale ne cely nemecky narod. Ostatne bylo i dost ceskych kolaborantu. 

 

0/0
18.12.2010 19:02

felson

Re: Ano

Mezi Čechy bylo podstatně méně kolaborantů s nacisty než mezi Němci.

0/0
18.12.2010 19:12

jrc

Re: Ano

Popravovali se čeští kolaboranti i příslušníci SS.

Lidi věděli kdo šířil a dělal zlo!

Bohužel nebyl žádný rozdíl mezi Němcem, nacistou a esesákem. Až na vyjimky, ty které nebyli odsunuti, ale přesto pociťovali ještě dlouho nenávist k Němcům!

Okupanty nemůže čekat nic dobrého, jen nenávist!

0/0
18.12.2010 19:15

ramm

Posselt a dekrety

Já jen nechápu, že když Posselt všude vypráví, jak to má v Čechách rád, že se sem teda nepřestěhuje, nic mu v tom dneska nebrání, včetně zbytku potomků té třímilionové menšiny.

A ten jejich věčně omíláný dekret presidenta republiky o konfiskaci nepřátelského majetku a Fondech národní obnovy bych jim klidně ex nunc zrušil. Beztak už je obsoletní. Dneka po 65 letech od války už bude těžko někdo třeba nějakému Němci, Maďarovi či zrádci vyvlastňovat majetek.

0/0
18.12.2010 17:07

danny47

Re: Posselt a dekrety

A nějak se pozapomíná na to, že ty tzv. Benešovy dekrety vycházely z dohod "velmocí" z Teheránu/Jalty/Postupimi ..... (Ale špatnej byl jen a jen Beneš... )

0/0
18.12.2010 18:45

ramm

Re: Posselt a dekrety

Jen pro upřesnění, tzv. Benešovi dekrety vycházeli z mezinárodních dohod jen v některých případech - jako například zde u konfiskace majetku Němců. Celkem jich bylo 143 a většina měla původ v čistě československém zákonodárství.

Konfiskace majetku tak má samozřejmě oporu v mezinárodním právu a o odsunu Němců dokonce žádný dekret neexistuje!! Odsun byl pouze aktem mezinárodního práva nezaložený žádným dekretem. A týkal se samozřejmě celé střední Evropy.

Není bez zajímavosti, že podle části I,čl. 6 Postupimské dohody se státy dokonce zavázaly k tomu, že se německý majetek nesmí dostat zpět do německých rukou.

A samo "benešovi dekrety" nejsou jen benešovými. Podílela se i právní a a státní rada. Pod každým bylo podepsano cca 40 lidí.

0/0
18.12.2010 19:30

punčoška

tématem doufám budou dosud neuhrazené válečné reparece

za válečné škody napáchané němci, kteří tehdy budovali Novou socialistickou Evropu.

0/0
18.12.2010 16:11

Johannh

Re: tématem doufám budou dosud neuhrazené válečné reparece

Asi ne, protože tyto reparace byly započteny nepožadováním náhrady za zabavený majetek podle dekretů. Řešila to smlouva z tuším roku 1973.

0/0
18.12.2010 16:54

punčoška

karel bilderberg přijme nacisty

jeho otec by se za něj styděl

0/0
18.12.2010 16:05

kuttna

Re: karel bilderberg přijme nacisty

Nacisty?

0/0
18.12.2010 18:21

Kozousek

Re: karel bilderberg přijme nacisty

kuttna je přebarvenej -zakuklenej vyk-kukuk- nic nového po sluncem.Rv

0/0
18.12.2010 21:14

kuttna

Re: karel bilderberg přijme nacisty

Co jste tím chtěl říci?

0/0
19.12.2010 1:09

majkl1

Ono je už 65 let po válce,

vystřídaly se min. 3 generace. Evropa i svět jsou jinde, takže by bylo smutné, kdyby se neprosadil hlas rozumu. A konečně jme přestali pěstovat národní sport fňukání nad tím, jak jsme trpěli. Za Avarů, Habsburků, čalouníka Ády, komunistů a součané vlády.:-)

0/0
18.12.2010 14:59

JBetak

Re: Ono je už 65 let po válce,

No právě. Ono se to neuklidnilo "prostě časem", jak míní autor. Za patnáct let v této zemi zemřou dva miliony lidí.

0/0
18.12.2010 15:20

Sladek

Re: Ono je už 65 let po válce,

Hazet Habsburky do jednoho pytle s nacisty a komunisty je pri nejmensim....hmm...absurdni!

0/0
18.12.2010 15:54

majkl1

Re: Ono je už 65 let po válce,

Nevidím na tom nic absurdního. Já je přeci nesrovnávám ani nehodnotím. Jenom upozorňuji na český fňukací syndrom.

0/0
18.12.2010 16:05

hofmanova

No toto..

Poselt ja na fotografii na tribuně, kde je napsáno....Přijde den.....Jak výmluvné....;-)

0/0
18.12.2010 14:43

majkl1

Re: No toto..

Ono stačí kliknout na onu ilustrační fotografii a přečíst si text: 55. Sudetendeutschen Tag, nikoli Es kommt der Tag! :-(

Jinak většinu Němců zajímá pan Posselt asi jako nás rómský aktivista Václav Mika, bojující proti kocouru Mikešovi páně Lady.

0/0
18.12.2010 15:09

danny47

Re: No toto..

R^ ! ;-D

0/0
18.12.2010 18:46

pingu1

Re: No toto..

R^ presne tak

0/0
18.12.2010 18:53

hofmanova

No toto..

Trautenbrk se připravuje pečlivě na to, že přivítá Sudeťácký Landsmanšaft s hitlerovým pohrobkem v čele a domluví se s nimi, co Čechům ukradne a kde je podrazí, stejně jako to udělali jeho předci když poslali České pány na popraviště a přisvojili si jejich statky. Bodejť by nepodržel zkorumpovaného premiéra se kterým si nyní bude moci dělat co bude chtít, protože mu bude zavázaný.Rv

0/0
18.12.2010 14:41

DonZewl

Re: No toto..

Myslíte Schwarzenberky, kteří zkoupili panství Eggenberků 30 let po válce?

0/0
18.12.2010 15:04

Don don

Re: No toto..

že prej české pány. Němci to byli.;-D;-D;-D;-D

0/0
18.12.2010 20:46

grandemi

Bavoři

Vina a chyby se staly na obou stranách. :-/

0/0
18.12.2010 14:24

hofmanova

Re: Bavoři

Chyba Čechů po válce byla, že všechny Němce také neposlali do plynu? Tak to myslíš?:-/

0/0
18.12.2010 14:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.