Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči láteří na kamiony. 40 tunami ani zimní gumy nehnou, oponují „tiráci“

Sněží. Sedíte napjatě za volantem svého vozu a zuby nehty se snažíte na zaváté silnici udržet. Najednou provoz zastaví a vy v bílé pustině zůstanete i několik hodin stát. Kdo to zavinil? V tom mají šoféři osobních aut jasno: kamiony. A většinou mají pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme V.

Podle mě to je naopak

kamioňáci jsou obecně slušnější, jenže těch slušných si nikdo nevšímá a těch pár autocenzur dokáže nadělat víc škody než několik autocenzur v osobácích, kamion je prostě velký a jeho nehoda může způsobit dost velkou paseku, takže by měla být určitá přísnost a ještě větší tlak na autocenzury v nich než na autocenzury v osobácích, i když i bez nich by na silnicích bylo lépe.

0/0
17.12.2010 13:06

habásko

Re: Podle mě to je naopak

Ať se přihlásí ti kamioňáci kteří na dálnici jedou v pravém pruhu když vedle nich vjíždí na dálnici kamioňák další, kteří bezohledně neuhnou do levého pruhu aby kamarád nemusel brzdit,  hlava nehlava a neohrožují tím rychle jedoucí osobní auta v tomto pruhu ! Běžný zlozvyk v ČR ! (nehlašte se všichni....)

0/0
17.12.2010 13:36

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Podle mě to je naopak

to se může stát,ale kolik řidičů osobáků když vidí že kamion bliká mu to tam ještě napálí?? nehlaste se všichni ;-D

0/0
18.12.2010 16:06

Antikodex

Za komančů byl TIRák elita

musel umět jeden cizí jazyk, mít výuční list automechanika, mnohdy i maturitu, čistý trestní rejstřík a kádrově čistý, aby mohl na Západ. A všichni si tu práci považovali, protože se díky ní dostali za dráty! A dneska? ;-(

0/0
17.12.2010 12:25

habásko

Re: Za komančů byl TIRák elita

 Zapomněls dodat že často musel vhodně udávat a těm co ho tam pustili něco málo propašovat - třeba ojetého medvěda v údajně prázdném návěsu....

0/0
17.12.2010 13:46

Joter

Re: Za komančů byl TIRák elita

a hlavne tenkrat meli platy bezne 30-50.000 Kčs, když ostatní vydělávali 3.000... to je jako kdyby meli dnesk 200.000 - myslim ze za tyhle prachy uz by se urcite taky dal vybrat slusnej material :)

0/0
17.12.2010 18:13

Antikodex

Máslo na hlavě mají obě strany

Ale u kamioňáků se hodně vyskytuje arogance, bezohlednost, kdy zneužívají toho, že mají mnohem těžší vozidlo, a tudíž by z případné krize vyšli ve zdraví. Jak jinak si lze vysvětlit úmyslné najíždění na předjíždějící auto v levém pruhu, souběžnou jízdu 2-3 tiráků ve všech pruzích dálnice nebo úmyslné ignorování ZIPu. A to nemluvím o vzájemné domluvě vysílačkami na společné pomsta vůči autu, které některého z kamioňáků omezilo.

Na řidiče tiráky by mělo být mnohem přísnější měřítko. Protože se svými 40 tunami za zády jsou při bezohledné jízdě mnohem nebezpečnější ....

0/0
17.12.2010 12:23

jmix

Re: Máslo na hlavě mají obě strany

S nadpisem a poslední větou souhlasím. Se zbytkem příspěvku se dá s úspěchem polemizovat.:-)

0/0
17.12.2010 13:39

Point_M

K Anketě na bezohlednost

Nemyslím si že by řidiči náklaďáků byly významně bezohlednější než řidiči osobních aut. Jen je jejich bezohlednost více vidět a má většinou mnohem horší následky na ostatní účastníky provozu.

0/0
17.12.2010 11:30

Hrochomut

Re: K Anketě na bezohlednost

Přesně! Prostě, když se vybourá osobák nebo prostě uvízne, většinou tím nezatarasí celou dálnici, narozdíl od kamionu. Kamionu, vzhledem k hmotnosti, se také snadněj stane, že v zimě jednoduše nějaký ten uklouzaný kopec nevyjede. S bezohledností to většinou nemá moc co dělat..

0/0
17.12.2010 11:59

ViKo1

jak to dostat za hranice

ono totiž ty problémy zřídka způsobí českej kamion. Většinou to je chyba balkánu a ten jak známo začáná za řekou Moravou... tam je jim jedno jaký zákony tady máme...

0/0
16.12.2010 21:32

halagajda

OPRAVA

ten "Balkan" zacina uz tam kde konci Nemecko, rozdil v etice ridicu je sokujici...

0/0
17.12.2010 8:26

net.Xtreme V.

Re: OPRAVA

Ono i východní němci nemají k balkánu daleko:-/

0/0
17.12.2010 13:08

Point_M

Re: jak to dostat za hranice

Zde bych doplnil, že "balkán" začíná mnohdy taky na česko-polských hranicích :-)

0/0
17.12.2010 11:32

Hrochomut

Re: jak to dostat za hranice

rád bych tě informoval, že "za řekou Moravou" je pořád ještě "tady" a ne "tam" .. a taky, že z mého pohledu jsi za řekou Moravou ty..

0/0
17.12.2010 12:01

pehlad

Musím se některých kamioňáků zastat

Problém je v tom že dnes usedne do kamionu spousta amatérů v pantoflích,kteří pokud mají zacouvat,jsou na prášky.Ale je spousta z nich zkušených a těm fandím.Ono je to stejné jako u řidičů osobních vozidel,někdo je trotl,někdo ne.Bohužel 60% řidičů patří do skupiny TROTL8-o8-o8-o a lze to na silnicích denně vidět.!!!!!!

0/0
16.12.2010 21:12

single_female_lawyer

Re: Musím se některých kamioňáků zastat

Když jedeš do kopce který vyjet prostě za daných podmínek nemůžeš tak je jedno jestli je řidič Bůh nebo amatér

0/0
16.12.2010 21:31

Hroznej puberťák

Re: Musím se některých kamioňáků zastat

Úplně jedno to není, protože soudný profík tu silnici aspoň komplet nezablokuje, když už vidí, že to nevyjede.

0/0
16.12.2010 21:34

single_female_lawyer

Re: Musím se některých kamioňáků zastat

Jenže takový už dnes neexistují, u nás je to imrvére zablokovaný. To když si nějaký jouda myslí, že zatímco všichni před ním to nevyjeli tak jemu se to podaří;-D;-D

0/0
16.12.2010 21:37

Hroznej puberťák

Re: Musím se některých kamioňáků zastat

To už je bohužel věc druhá...

0/0
16.12.2010 21:39

dislektik-idnes si na mě zasedla

mě by zajímalo

kde ty kamiony budou stát?? parkoviště nejsou,odstavné pruhy mají velikost na mopedy,a když odstávka bude trvat 2-3 dny kde budou řidiči vykonávat potřebu,hygienu,co budou pít,jíst atd.napadlo toto navrhovatele??

0/0
16.12.2010 20:14

single_female_lawyer

Re: mě by zajímalo

to je jejich problém, ať si vozí stan.:-P

0/0
16.12.2010 20:29

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: mě by zajímalo

jako vtip poněkud slabý,no ale jak znám stát,taky ho to nebude zajímat,ale až jednou nějaký občan řidič osobáku šlápne do extrementu možná vám to dojde;-D;-D

0/0
16.12.2010 20:45

Hroznej puberťák

Re: mě by zajímalo

A kde asi tak stáli, když se před unií čekaly 4 dny na Rozvadově, hm?

0/0
16.12.2010 21:35

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: mě by zajímalo

aha takže se vrátime k starým praktikám,a co tak to zase obehnat ostnatým drátem,já myslel že my češi jsme už kultivovanější ale vono asi ještě NE !!

0/0
18.12.2010 16:05

Atomike

Největší "sranda" je

když si v tomhle počasí vynucuje chodec před takovym kamionem přednost na přechodu.

0/0
16.12.2010 19:13

Atomike

By mě zajímalo

kolik lidí ze zdejších chytrolínů ví, jak se chová kamion, nebo náklaďák s přívěsem, alespoň na suchý silnici, natožpak na sněhu a ledu.

0/0
16.12.2010 19:11

mrmelnik resurrected 1.0

NO KONEČNĚ

"Například posílení pravomoci policie, aby mohla v případě kalamity nákladní auta zastavit. Případně vůbec nepustit do země."  .. to je jak smilování, toto R^

0/0
16.12.2010 18:54

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: NO KONEČNĚ

no vymyšlené to je hezky ale kde ty kamiony odstaví?

0/0
16.12.2010 20:08

single_female_lawyer

Re: NO KONEČNĚ

To je starost kamioňáků, s tím že samozřejmě když budou stát kde nemají tak zaplatí tučnou pokutičku. Si přilepšíme d rozpočtuR^

0/0
16.12.2010 20:29

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: NO KONEČNĚ

pokud stát chce aby někdo dodržoval zákon,či příkaz musí k tomu vytvořit podmínky že,myslím že by se někdo měl zajet podívat např. do Rakouska ;-)

0/0
16.12.2010 20:47

single_female_lawyer

Re: NO KONEČNĚ

Stát nechce aby to někdo dodržoval, stát chce z řidičů vymlátit co nejvíc penězR^

0/0
16.12.2010 21:30

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: NO KONEČNĚ

bohužel

0/0
18.12.2010 16:07

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

jsou bezohlednější

především cizinci, netřeba jmenovat

stačilo by zavřít hranice, nebo aspoň napálit pořádné mýto, aspoň desetinásobek, nemaj tady co jezdit

0/0
16.12.2010 18:47

alefik

zimní gumy?

No nevím, ale výraz zimní gumy pro kamion je nesmysl.

0/0
16.12.2010 18:00

evakobzova

Re: zimní gumy?

každej kamojoňák má v tomto počasí řetězy. ale když jsou silnice neprohrnutý a klouže to tak, že se člověk bojí jít i na přechod aby neuklouzl, tak to se potom nedá nic dělat. nesváděla bych to všechno na kamiony. myslím že tím že je nepustí do země si nepomůžou. kdyby nemuseli tak přece v tomto počasí nevyjedou. v dnešní době se bez náklaďáků neobejde nic. je kravina zakázat jím jezdit. nehody způsobí i osobák a taky mu nikdo nezakáže jezdit.

0/0
16.12.2010 20:14

Joter

Re: zimní gumy?

Tak samozerjme ze existujji, ale pouzivaji se v Evrope snad jen ve Skandinavii. Ve stredni Evrope se pouzivaji pneumatiky s oznacenim M+S, ktere maji ovsem stejne slozeni smesi jako pneumatiky letni, jen maji jiny dezen vhodnejsi na snih a jeho hloubka je minimalne 16mm. Ma je na kolech drtiva vetsina kamionu co se na nasich silnicich pohybuji, protoze v Rakousku jsou povinne, v Nemecku temer povinne a jinudy se na zapad dostat neda.

Je samozrejme velka chyba, kdyz si nekteri ridici kamionu mysli, ze vyjedou to, co kamion pred nimi nevyjel a postupne ucpou vsechny pruhy. Zastaveni kamionu policii je dobry napad, vsude v Evrope to funguje (nekde az prehnane prisne - napriklad vcera v Italii u Ancony, kde snih ani nelezel na silnici).

Kazdopadne pokud pada snih, silnice je neupravena a je pod ni jeste vrstva ledu, nepomuzou kamionu zimni pneumatiky a nekdy ani retezy (ktere temer vsichni vozi s sebou, protoze v Rakousku jsou povinne).

0/0
16.12.2010 21:21

luban12

Mohokrát se to probíralo

a výsledek je stále stejný.Neznám žádné řemeslo,kterému stačí k vyučení tři měsíce,jako u řidičů z povolání.Jediná výjimka je u řidičů z povolání a přitom je to zodpovědné a na výkon hodně náročné povolání.Neříkám,že všichni,ale je hodně těch,kteří se vyučí nějakému řemeslu a protože jsou k ničemu,tak jdou na kamion a pak to takto vypadá.

0/0
16.12.2010 14:48

Draggo

Re: Mohokrát se to probíralo

je to tak - blbi na skolu, levi na remeslo, tak jdou motat volantem. :-P

0/0
16.12.2010 18:09

benito.juarez

Re: Mohokrát se to probíralo

Zkus to třeba v politice.

0/0
16.12.2010 19:20

mrazik007

nechapu

procento blbcu v osobaku a procento blbcu v kamionu je stejne, obe strany si nemaji co vycitat. Problem je v tom zablokovani komunikace, kdyz nekdo nechce cekat v kolone a vezme to doleva. Bohuzel za toto jednani nedostane odpovidajici pokutu a proto to priste udela znovu. Budete se mozna divit, ale v drtive vetsine to delaji ridici z vychodu. Proc to asi neudelaji v nemecku, rakousku ? Protoze tam dostanou vysokou pokutu a priste si to sakra rozmysli.

Ohledne pneu na kamiony, kecy o zimnich pneu jsou samozrejme nesmysl. Neznali situace jsou zblby medii, ze kde je napsano M+S je zimni pneu, ale pravda je, ze u kamionu to znamena pneu s o trochu lepsim zaberem a ma je vetsina kamionu, jinak si v nemecku nebo rakousku ani neskrtnou v kopcich. Myslet si, ze s pneu je to stejne jako u osobnich aut je bohuzel velky omyl.

0/0
16.12.2010 14:39

a.je.to

Re: nechapu

u nás ve skutečnosti vůbec není problém v tom že by bylo potřeba měnit předpisy ale spíš je problém že ty předpisy se nikdo ne snaží vymáhat. Už po první kalamitě a zablokovaných silnicích měli všechny náklaďáci co zůstali stát v levých pruzích odejít s pokutami ...

0/0
16.12.2010 15:05

Mysel

Re: nechapu

"pneu s o trochu lepsim zaberem" - ano a o ten o trochu lepsi zaber prave jde. Misto toho az prilis casto vidam, jak se idiot marne snazi rozjet kamion na naproste rovine, protoze ma pneumatiky sjete pomalu na kord.

M+S pak znamena Mud and Snow, tedy blato a snih. K cemu asi takove pneumatiky slouzi? K tomu, aby se jako relikvie ukazovaly tupejsim ridicum nakladaku a jejich sefum?

0/0
16.12.2010 15:39

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: nechapu

tato pneumatika je složením stejná jako jakákoliv jiná na nákladní vůz,M+S je tak možná o 20 % lepší než cokoliv jiného na sněhu ale spásné opravdu nejsou.spíše by stačilo se poněkud zamyslet nad tím zbytkem když celá republika ví že bude sněžit a když sněžit začne tak se to začne řešit po 6 hodinách a to už je kolaps;-)

0/0
18.12.2010 16:11

artN

Re: nechapu

V tom se silně mýlíš, % blbců v kamionech musí být zákonitě vyšší, neznám doktory, inženýry ani jiné VŠ,  kde se přece jen předpokládá vyšší IQ, případně jinak schopné lidi, že by jezdili v kamionu. Ovšem v osobáku jezdí skutečně celé spektrum lidí od blbců až po "einsteiny". Takže koncentrace blbců v kamionech je skutečně poměrně vysoká.

0/0
16.12.2010 15:43

paja.butcher

Re: nechapu

Promiň, ale vzdělání je jedna věc a agresivita potažmo praktičnost věc druhá. Já si třeba osobně nemyslím, že v Audinách a Suprbech jezdí zaostalci, ale ten způsob jakým jezdí odpovídá spíš výrazu DEBIL. U Octávií je to trochu něco jinýho, tu má dneska opravdu každý pako a podle toho to taky vypadá. Dřív jsem si dělal srandu, že blinkry jsou za příplatek u BMW, MB a Audi, protože řidiči těchhle aut je málokdy použijou, ale poslední dobou jsem řady "luxusních vozů bez blinkrů v základu" musel rozšířit právě i o Octavie.

Já myslím, že to je o rozumu a ne vzdělání nebo inteligenci. O rozumu a výchově. U nás se úcta ke druhým absolutně nenosí.

Na druhou stranu, aspoň řidiči osobáků vidí, jaký to je, když jim někdo dělá co nejhorší. I podstatně hůř se pak chovají sami vůči motorkářům.

0/0
16.12.2010 22:59

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: nechapu

procento blbců Čechů je možná stejný

ale u kamionů to převyšují různý Turci a pod.

0/0
16.12.2010 18:57

MaeVar

Re: nechapu

Kdyz je na pneumatice napsano M+S tak je to podle vyhlasky zimni pneumatika, at se vam to libi nebo ne.

Viz vyhláška 341/2002 Sb. § 21 odstavec 13

Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.

Pokud jste profesionalni ridic kamionu tak si laskave doplnte vzdelani. Pokud jen svatecni ridic osobaku tak to ve vlastnim zajmu udelejte taky. Diky.

0/0
17.12.2010 9:14

Leinad

Fyzika

1) Když já půjdu, uklouznu na chodníku a způsobím si zranění, kdo za to může? Bude se pojišťovna ptát, jestli mám zimní boty? Smyk kvůli vodě/ledu se stává. (I když někdo schválně půjde v nádherných lodičkách, je sice blb, ale ne viník. )

=> Na kamionech mi nevadí, když ze zřejmých důvodů zůstanou stát pod kopcem v odstavném(nebo aspoň pravém) pruhu, pokud navíc mají M+S pneumatiky, nebudu je podezírat z blbosti.

2) Průšvihem jsou pokusy o předjíždění s myšlenkou "ten blb se tady zasekl/schválně jede pomalu, čumte jak ho objedu."

0/0
16.12.2010 14:27

radik

Re: Fyzika

R^

0/0
16.12.2010 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.