Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakažme popírání zločinů komunismu, vyzvalo Česko EU

Šest postkomunistických členů EU včetně Česka vyzvalo Evropskou komisi, aby připravila celoevropský zákaz popírání zločinů komunismu. Novinářům to řekl ministr zahraničí Karel Schwarzenberg. Spolu s Českem po zákazu volají Bulharsko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko a Litva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

další CENZURU by chtěli

zakazování vlastních názorů

0/0
5.1.2011 14:59

Zderad

Nejvetsim zlocinem byla nesvoboda slova

A tak na oslavu, ze zijeme ve svobodne zemi, zakazme mluvit proti rezimu! Kdokoliv rekne nacismus nebo komunismus v nejake pozitivni vete, pujde nekompromisne do vezeni. A jakmile to lidi zacnou obchazet ruznymi synonymy, tak vydame seznam frazi, ktere se smeji rikat, a sedet pujde kazdy, kdo rekne neco, co na seznamu neni. At zije svoboda!!!

0/0
15.12.2010 14:14

EasyR1.3

Komouši a náckové se musí tetelit,

kolik tady mají zastánců...

Tohle je pravým nebezpečím pro demokracii - pseudohuimanisté, bránící práva zastánců totality... Rv

0/0
15.12.2010 10:43

Modrá straka zlodějka

Re: Komouši a náckové se musí tetelit,

A za koho tady bojuješ ty?? Taky jsi se stal disidentem až  v únoru 1990, když MV Sacher zrušil StB!;-D

0/0
15.12.2010 10:58

EasyR1.3

Re: Komouši a náckové se musí tetelit,

R^

Pěkně vás Sacher rozprášil :-)

0/0
15.12.2010 10:59

Modrá straka zlodějka

Starosti toho šlechtice na hlavu převážné části

ovčanů v tomto Chlívu. Kdyby se raději staral o to, aby se již více neokrádalo CEZko. Když už si nechal vrátit v restituci  majetky po svém  loajálním adoptivním otci!

0/0
15.12.2010 10:40

daaaanyyyy

chachachachacha

chachachacha

hahahahaha

chachachahachacha;-D

0/0
15.12.2010 10:37

nonick

Tohle určitě neprojde...

protože ti, kteří stáli u zrodu bolševismu, dnes svými penězi drží postkomunistickou EU nad vodou...  EU Rv

0/0
15.12.2010 10:08

EasyR1.3

Re: Tohle určitě neprojde...

Asi tak nějak...

0/0
15.12.2010 10:09

EasyR1.3

První chybou byla

špatná obrana Zimního paláce.

Druhou, že "revoluce" na konci devadesátých let nebyly skutečnými revolucemi, včetně vystřídání vládnoucí třídy... :-P

0/0
15.12.2010 9:50

Juras

Re: První chybou byla

To máš pravdu. Ale to je pouze mnohokrát opakovaná historie. Každá revoluce vždy byla jen o zblbnutí nějaké masy lidí, která ti dá sílu k prosazení toho, co chceš. Aranžéři davů, darmopilové a darmojedky (nedávno mi tu Nohavicovu Markétu někdo připomněl) - to jsou společensky nejvýznamnější lidé. Plebs vždycky umanévrují, jak potřebují.

0/0
15.12.2010 10:08

EasyR1.3

Re: První chybou byla

Myslíš tím agenta Mirka ?

0/0
15.12.2010 10:09

Bobeš z Poděbrad

zrušit

Po pravdě řečeno, Stalin dokázal zabít ještě víc lidí. Oba byli masoví vrazi a ti, kteří jim přisluhovali, přisluhovali vraždám Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zakazme-popirani-zlocinu-komunismu-vyzvalo-cesko-eu-p0y-/zahranicni.asp?c=A101214_174957_zahranicni_jw

Stalin dokázal zavraždit více lidí než Hitler. Oba jsou masový vrazi.

Oba režimy jsou zločinné. To říká i náš právní systém.

 Zakázat KSČM a představitele pozavírat.

0/0
15.12.2010 9:38

georgetown1

Re: zrušit

a uvědomuješ si, že navrhuješ praktiky, které přesně odpovídají oboum výše uvedeným režimům? Jsi tak mladý nebo hloupý?

Zavírat by se měli lidé, kteří způsobí nějaký trestný čin, ne dle příslušnosti ke straně, církvi, rase, sociální skupině atp. ...

0/0
15.12.2010 9:43

EasyR1.3

Re: zrušit

Podle toho návrhu by nebyl nikdo kriminalizován jen pro pouhou příslušnost k nějaké skupině, ovšem popírání zločinů komunismu by se stalo trestným činem, stejně jako je tomu v případě zločinů nacismu a fašismu.

Tento nový zákon by musely odsouhlasit demokraticky zvolené sněmovny té které země a lidé mají možnost s návrhem zákona nesouhlasit, jakož i se proti němu vymezovat ve veřejných diskusích. To je základní rozdíl mezi nynějším a minulým režimem, který jste zřejmě nezažil...

0/0
15.12.2010 9:46

georgetown1

Re: zrušit

1. jsem reagoval na výše uvedený příspěvek, kdy chtěl pan přispěvatel zase něco zakazovat, kdežto Vy reagujete na článek, ke kterému se vyjadřuji o příspěvek níže

2 jsem komunistický režim zažil a každý takovýto zákaz je pouze cestou ke stejnému režimu s jiným názvem - komunisté také tvrdili, že se jedná o demokratický systém!

0/0
15.12.2010 9:49

EasyR1.3

Re: zrušit

1. Že je něco zakázáno, ještě neznamená, že se nejedná demokracii.

2. Zákaz nacistických sdružení zřejmě také pokládáte za další krok ke "stejnému režimu" ? :-)

0/0
15.12.2010 9:51

georgetown1

Re: zrušit

1. Že je zakázáno někomu vyjádřit svůj názor je jednoznačně popření základních principů demokracie a tedy zakázání názoru na jakoukoliv část minulosti je jednoznačně akt diktatury.

2. Ano, zákaz nacistických sdružení je tím nejčistším důkazem o směřování této společnosti směrem k ideologické totalitě. Co udělal jako první věc Hitler? Zakázal zákonem svého největšího konkurenta - Komunisty a začal je pronásledovat. Co udělali jako první věc komunisti ve 48.? Uzákonili jako jedinou stranu KSČ..

Dnešní vývoj je zatím jenom odvar, ale směr je stejný!

0/0
15.12.2010 9:57

EasyR1.3

Re: zrušit

Mně nepřipadá jako stený směr to, že budou z demokratické soutěže vyloučeny nedemokratické subjekty.

Ale je to samozřejmě otázka pohledu - někomu připadá omezující a nedemokratická například existence trestního zákoníku... Ovšem já vidím rozdíl mezi demokracií a anarchií. Demokracie je mimo jiné i odpovědnost.

0/0
15.12.2010 10:03

georgetown1

Re: zrušit

jak chceš vyloučit "nedemokratické subjekty"? Jak je poznáš?

Jakmile někoho ostrakizuješ ze společnosti na základě jeho názoru, rozhodně se nechováš demokraticky. Základem demokracie - raději mám svobodnou společnost - je volná soutěž VŠECH názorů, i těch, se kterými nesouhlasíš.

Když vidím většinové názory na takovýchto diskuzích, opravdu celá Evropa spěje k totalitním režimům...

Já se držím Voltairova hesla: "S vaším názorem nesouhlasím, ale budu do posledního dechu hájit vaše právo ho hlásat."

0/0
15.12.2010 10:11

EasyR1.3

Re: zrušit

Jednoduše. Sdružení, která porušují Ústavu, rozpustit.

Nepřipadá mi nedemokratické, nedávat prostor sociopatům, kteří chtějí likvidovat jiné na základě příslušnosti k nějaké rase nebo třídě...

0/0
15.12.2010 10:17

georgetown1

Re: zrušit

MNĚ zase přijde nedemokratické, vylučovat ze svobodné diskuze kohokoliv na základě jeho názoru. Jeho názor můžu považovat za jakkoliv nesmyslný, ale stejně má právo ho mít, dokud nepřejde od slov k činům a nezačne omezovat práva ostatních!

0/0
15.12.2010 10:24

EasyR1.3

Re: zrušit

Bezva. Takže se potom nedivíte Policii, která nekoná v případech, kdy někdo někomu vyhrožuje smrtí a začne konat, až dotyčný někoho zabije, že ? :-/

0/0
15.12.2010 10:29

georgetown1

Re: zrušit

Výhrůžka je trestná a nekonání policie je také porušením zákona.

0/0
15.12.2010 10:35

EasyR1.3

Re: zrušit

R^

Stejně jako vyhrožování nácků plynem některým skupinám, nebo komunistů likvidací některých tříd.

0/0
15.12.2010 10:39

Bobeš z Poděbrad

Re: zrušit

a že se toho nedržej i tebou označovaní komunisti? Že by to nabyly demokrati?

0/0
15.12.2010 10:20

EasyR1.3

Re: zrušit

Teď samozřejmě komouši řvou, jaká všechna mají práva. Ovšem jak rychle ná o ně po oroce 1946 (a vlastně už částečně i před ním) připravili, na to bychom neměli zapomínat...

0/0
15.12.2010 10:23

georgetown1

Re: zrušit

Zapomínat v žádném případě, zejména ve chvílích, kdy chceme sebrat práva někomu jinému!

0/0
15.12.2010 10:25

EasyR1.3

Re: zrušit

OMG

0/0
15.12.2010 10:28

georgetown1

Re: zrušit

věcný argument :-P

0/0
15.12.2010 10:36

EasyR1.3

Re: zrušit

Na to není co říct...

0/0
15.12.2010 10:40

georgetown1

Re: zrušit

Ne, na to nemáš ty co říci...

0/0
15.12.2010 10:43

EasyR1.3

Re: zrušit

Ano, nemám :-)

0/0
15.12.2010 10:44

Bobeš z Poděbrad

Re: zrušit

nejsem ani mladý a myslím že ani hloupý. Jen jsem to zažil a ledacos si i přečetl.

kdo tvrdí že komunismus nebyl a neni zločinej patří za mříže.

I dnešní KSČM tvrdí že je potřeba třídní boj ke změně režimu. A to je zločin.!!

0/0
15.12.2010 9:58

mrwn

Re: zrušit

R^

0/0
15.12.2010 10:01

georgetown1

Re: zrušit

A kdo bude tvrdit něco jiného než rozhodne ÚV, půjde do gulagu! Tam už jsme byli, nebo ne?

Jedním z hlavních znaků demokracie je SVOBODA PROJEVU

0/0
15.12.2010 10:01

Bobeš z Poděbrad

Re: zrušit

ale demokracie neni o porušování zákonů

0/0
15.12.2010 10:02

georgetown1

Re: zrušit

my se ale bavíme o tom, zda je demokratické někomu byť zákonem zakazovat vyjádřit svůj názor!

0/0
15.12.2010 10:04

Bobeš z Poděbrad

Re: zrušit

já se bavím o tom že kdo porušuje zákon, patří za mříže.

A nemyslím že by komunisti byly demokratická strana. Kdo káže násilí a třídní boj, neni demokrat.!!

0/0
15.12.2010 10:06

georgetown1

Re: zrušit

Co tě vede k tomu názoru, že KSČM není demokratická strana? Dle mého názoru plně se současnou platnou legislativou kandidovala ve "svobodných" volbách a velká část voličů jí dala hlas. CO MŮŽE BÝT DEMOKRATIČTĚJŠÍHO?

To, že ve svém programu hlásají znárodňování a návrat vlády jedné strany je něco jiného. Fakt, že s nimi nesouhlasím neznamená, že mám právo je zakazovat. Se zelenými také nesouhlasím, ale nezakazoval bych je, pouze nevolil.

0/0
15.12.2010 10:13

Bobeš z Poděbrad

Re: zrušit

podle tohoto bys musel nechat vládnout i extrémisty. To je blbost. Každej fanatik má nějaké stoupence. POkud ale porušuje zákon, a to KSČM porušuje, patří zrušit a zavřít.

0/0
15.12.2010 10:16

georgetown1

Re: zrušit

1. Definuj extrémistu - obvykle je to nálepkování osoby, která tvrdí něco jiného, než chci já...

2. Pokud si některou ze stran, kterou ty nálepkuješ extrémistickou, si národ ve svobodných volbách zvolí, ano - nechal bych jí vládnout. Ono se to v podstatě v současnosti děje - vládne nám strany, se kterými opravdu nesouhlasím.

3. Který zákon KSČM porušila? Pokud o tom víš, podej trestní oznámení na kteroukoliv služebnu Policie ČR, nic to nestojí!

0/0
15.12.2010 10:23

EasyR1.3

Re: zrušit

1) Pokud smím, jednoznačně extrémistickými stranami jsou ty, které porušují Ústavu (např. neuznávají demokratické volby jako způsob získání podílu na moci, ale většinou nějaký násilný převrat menšiny proti většině, popř. neuznávají soukromé vlastnictví a jeho nedotknutelnost atd. atd.).

2) Máte právo nesouhlasit s tím, kdo byl zvolen ve svobodných volbách, ovšem o tom demokracie je, že se menšina podřizuje vůli většiny, aniž by ovšem byla pošlapána její nezadatelná demokratická práva.

3. Komunisté momentálně neporušují žádný zákon, kromě morálních, když se například Filip hlásí k minulé KSČ, velebí veřejně Klementa Gottwalda (viděl jsem na vlastní oči v diskusi na Primě) a veselí se s pohraničníky, kteří se slzou v oku vzpomínají na to, jak na hranici bděle pálili po třídním nepříteli

A tohle by mělo být trestné, stejně jako když někdo obdivuje Adolfa Hitlera, nebo jednotky SS.

0/0
15.12.2010 10:28

georgetown1

Re: zrušit

Jakou část ústavy porušují?

Prosím o konkrétní ustanovení: http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.html

Pouze něco hlásají, já s nimi nesouhlasím, ale to je něco jiného.

Vy jste výše tvrdil, že komunisté porušují zákon, najednou tedy neporušují - prosím trochu konzistence. Ať si velebí koho chtějí, třeba Rudu Kovandu, mně je to úplně ukradené - je to jejich názor a na to mají právo. A trestné by to být rozhodně nemělo, svým názorem nijak neomezují mojí svobodu ani nikoho jiného, není tedy důvod, aby to bylo mimo zákon. 

0/0
15.12.2010 10:33

EasyR1.3

Re: zrušit

Mám to vypisovat znovu ? Nechceš si to raději přečíst pořádně ? :-P

0/0
15.12.2010 10:44

georgetown1

Re: zrušit

Pořád nevidím, které ustanovení porušili ...

0/0
15.12.2010 10:48

EasyR1.3

Re: zrušit

Vždyť jsem to psal. Mladí komunisté chtěli převzír moc nedemokraticky, revolučně a chtěli znárodňovat.

To je v rozporu s Ústavou, jak naznal dokonce i Ústavní soud, v čele s exkomunistou Rychetským...

0/0
15.12.2010 10:54

mrwn

Re: zrušit

kdyz nekdo tvrdi ze idea tridniho boje neni prekonana a ze jez ni vyhazet, kdyz velebi masove vrahy - tak tento clovek imho neuznava principy demokracie jako takove ... kdyz nekdo vyznava teorie a nazory ktere jinym jejich prava berou - pak uz jeho svoboda nekonci tam kde zacina svoboda druheho ... on totiz vola po jejim omezeni ... a proto je treba takove tendence drzet mimo zakon.

0/0
15.12.2010 10:55

EasyR1.3

Re: zrušit

Nejde přece o "názor", poněvadž tyto zločiny byly mnohonásobně zdokumentovány. Jedná se o vědomou a účelovou lež.

0/0
15.12.2010 10:07

georgetown1

Re: zrušit

Lhát není trestné, pouze nemorální...

0/0
15.12.2010 10:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.