Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Nechtít školné je škodlivý populismus

Věci veřejné, jmenovitě jejich ministr Dobeš, najednou nechtějí školné. Je to pochopitelné, ale škodlivé pro všechny. Jobártova strana (Jobárt je celý politik, složený ze dvou polopolitiků Johna a Bárty) je dnes polopopulární. Protože tato strana byla založena oněmi polopolitiky jakožto polopopulistická, na popularitě lpí. Chce ji získat znovu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jabrbla

Cesko v slepejich VB

Tento clanek je naprosto kratkozraky. Autor necht se laskave podiva na to, co se ted deje v Britanii. Pred 12 lety tam bylo nulove skolne. Po letosnim navyseni je uz 9000 liber za rok. Vlada jednoduse sebrala skolam statni penize, a presunula naklady na studenty. Presne takto to dopadne i v Cesku, jakmile se skolne rozjede. (Uz letos vlada navrhovala skolam, at si vyberou 800 mil na zapisnem, ale zaroven jim zkrouhava z rozpoctu pres 2 miliardy.) Nijak to neprospeje ani vysokym skolam, ani studentum.

0/0
17.12.2010 14:56

Michal.

Co takhle školné zpětně

Můj názor - se školným souhlasím a to i přesto že mám syna, který se bude v příštím roce hlásit na VŠ. Ale takový "populistický" návrh. Co kdyby školné ve výši, která bude určená nyní, zaplatili zpětně všichni absolventi, kteří začali studovat VŠ v roce 1990 a dokončili ji? Třeba na splátky. Je mezi nimi mnoho dnešních poslanců i senátorů. Školství by ty peníze jednoznačně pomohly a to tak, že velmi. Zajímalo by mě, jak by se na tento "populistický" návrh tvářili? A je ten návrh vůbec "populistický".  Spíš je nereálný, ale jako nápad ... :-)) 

0/0
17.12.2010 10:33

lil.fun

Škodlivý populismus???

Většina lidí, které znám si to dovolit nemůže.  A ani půjčku nedostane nikdo, kdo nemá slušný příjem nebo majetek, protože bez záruky ani banka nehrabe. A jsou to právě absolventi, kteří shánějí špatně práci, protože nemají praxi. Tak z čeho by spláceli? Naopak ti bohatí mohou nechat studovat i své netalentované dětičky, protože jim klidně zaplatí o pár semestrů navíc, aby se mohli na škole leta flákat a studovat do třiceti. Kdo není vyloženě bohatý, musí si brát půjčky hlavně na bydlení a na další už jim nezbývá.

0/0
15.12.2010 20:25

freeLook

me se libi jak komunistobijci

ac tvarice se racionalne dokazou smolit takove gemagogicke texty.

"Vyřídit si půjčku by mělo být lehké, splácet ji ze slušného platu vysokoškoláka taky.

Na veřejné školy se budou moci dostat i lidé z chudších poměrů, kteří by na to jinak neměli.

Nedůstojná platová situace učitelů by se mohla o něco zlepšit. A vy to nechcete..."

veri tomuto zminenemu inteligentni lide?

0/0
14.12.2010 17:50

Igina1

Re: me se libi jak komunistobijci

a četl jste co říká na půjčování peněz pan ministr Kalousek?

0/0
14.12.2010 21:48

freeLook

Re: me se libi jak komunistobijci

on pan kalousek toho hodne rika (presneji "hodne lze"), nevim co mate na mysli...

0/0
16.12.2010 2:16

freeLook

nez zacnete chvalit autora clanku

... prectete si i proc skolne nezavadet... http://www.blisty.cz/2010/6/11/art53033.html

0/0
14.12.2010 17:40

WoCoGo.v2

Re: nez zacnete chvalit autora clanku

blisty maji asi stejnou "uroven" jako iheute...neco lepsiho nemate?co udela studentovi par tisic skolnyho?h...clovek se v tydnu projde mestem a hospody plny vetsinou studentu,kazdej laptot,drahy hadry,mobily..tak at si studentici vyberou a uvedomi priority...skolny nikoho nezabije,anebo to budete platit vy ze sveho?;-)

0/0
14.12.2010 19:49

WoCoGo.v2

Re: nez zacnete chvalit autora clanku

za chybky se omlouvam,o5 se mi tam vloudily:-/

0/0
14.12.2010 19:50

freeLook

Re: nez zacnete chvalit autora clanku

Prominte, ale pokud se vy sam vyjadrujete na platku zvanem idnes, tak poznamka o urovni blistu je zcela mimo misu. Zkuste si ten clanek (mimojine napsany uznavanym sociologem), nehlede na vasi averzi, precist.

0/0
14.12.2010 20:54

vhelsing

Holt co z toho vyleze...

Studenti budou uprednostnovat vice skoly ve svem bydlisti a holt budou muset makat,aby si to skolne zaplatili...

Prestanou se o prazdninach valet a zacnou radne brigadnicit...ono to zase takova obrovska castka nebude,aby si pri dnesnich "platech" za brigadu na to nevydelali...

Navic skolne odradi cast zahranicnich studentu,kteri zde studuji jen proto,ze skoly jsou zadarmo...

0/0
14.12.2010 14:27

Gardnes

Po dlouhém čase

opět světlejší chvilka novináře Komárka, když věci bez obvyklé vyváženosti(tomu dala, tomu dala, každému dala trochu) nazývá pravými jmény. Celý ten humbuk který kolem školství rozehrál vězeňský psycholog, aby byl stále viditelný, se dostal do stádia jakési nekončící anarchie. Přitom školné na VŠ, který ve větších cenách se uplatňuje celosvětově, jelikož veškeré náklady spojené se studiem hradí stát,tj. všichni daňoví poplatníci a když VŠ stují ve vyšším poměru děti zámožnějších rodičů, je logické, že nízkopříjmoví občaqné dotují ve větší míře ony "zazoban0. Stejně asociální, jako když ČSD prosazovala plošné přídavky na děti.

0/0
14.12.2010 14:12

godays

a co na to vedoucí strana ODSČSSD...?

:-)EU

0/0
14.12.2010 13:43

Leff

s komentářem souhlasím ale,

závěr je podle mě jiný. Vystudovaný člověk stejně školu ze svých vyšších daní splatí a platit bude do pozdního věku. Pokud bude jako chudý student přinucen do pujčky - jediný kdo opravdu vydělá budou banky!!  Školné vidím jen jako prostředek k zisku bank. Nic jiného. Nehledě na to, že zadlužený člověk po škole zařizující byt a rodinu, možná taky bez práce a ještě splácející školu bude těžko významným plátcem daní (DPH apod.). Čili stát bude zase o něco chudší..

0/0
14.12.2010 13:41

Gardnes

Re: s komentářem souhlasím ale,

Pokud to vidíte takto demagogicky, měl byste navštíviz očního lékaře, jelikož směřujete k oslepnutí.

0/0
14.12.2010 14:15

WoCoGo.v2

Re: s komentářem souhlasím ale,

8-o tak to je mazec...;-D myslite,ze kazdy kdo vystuduje vs automaticky vydelava spoustu penez a vice nez treba sikovny remeslnik??? jste asi nekde v izolaci,dnes totiz rozhoduji schopnosti a umet neco delat,coz se o velke casti dnesnich vs da dost tezko rict

0/0
14.12.2010 19:52

Rumburak II.

zrušre zbytečnou armádu

a pro školství a hasiče bude peněz dost:-)

0/0
14.12.2010 13:20

dědeček

Tak mi mnozí zde připomínají slova matky jednoho studenta

ze známého filmu : Když můj syn je hloupý a líný. Na řemeslo se nehodí, tak pane profesore, ať má alespoň tu maturitu." Jenže náš stát je již přesycen hloupými a línými vysokoškoláky. Je jich plný státní aparát a podnikatelská sféra je již nedokáže uživit.

0/0
14.12.2010 12:09

zdeseny obcan

Re: Tak mi mnozí zde připomínají slova matky jednoho studenta

A je resenim aby na skolach byli jen ti schopni a talentovani a nebo aby tam byli pouze hloupi a lini synkove bohatych rodicu?

0/0
14.12.2010 12:39

obambiodřekykunene II.

pro naší společnost

je typické to, že o školném se budeme přít, hádat, diskutovat a přitom prachy, co stát "vyhodí" oknem např. na dotace pro FV švindl, už nikdo neřeší.....a že by se na zkvalitnění škol za dobu, co budou poskytovány, hodily....;-)

0/0
14.12.2010 11:50

dědeček

Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

Samotné školné je jen částí nového vysokoškolského zákona. Stát stanovuje zákonem max. možnou výši výběru. Tu určuje si každá škola sama. Tedy může být i mnohem nižší. Existuje i prospěchové stipendium, které může být i vyšší,než samotné školné. Nadaný žák tedy žádné školné neplatí a může být i plusový. Žádná škola se nechce zbavovat nadaných a bezproblémových žáků. Doplatí na to jen ti studenti, kteří prolézají jednotlivé semestry s odřenýma ušima. Ti by ani neměli diplom dostat. Co je na tom špatného?

0/0
14.12.2010 11:47

zdeseny obcan

Re: Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

Sam vidite ze skolne je nesmysl. Rozhodovat by mel pouze talent a schopnosti nic jineho. Pak zadne skolne nebude potreba a univerzity se ocisti od blbu, bez ohledu na to kolik maji penez.

0/0
14.12.2010 11:51

Gardnes

Re: Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

Jenže stále nebudou od blbů očištěni zdejší diskutéři, kteří potřebu školného vidí takto primitivně.

0/0
14.12.2010 14:18

WoCoGo.v2

Re: Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

zato vy jste chytrej az to boli...nechcete se pochlubit se svym,jiste velice vyspelym nazorem?

0/0
14.12.2010 19:55

hany1

Re: Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

Kolik jich dosáhne na prospěchové stipendia? Kolik je gymnázistů s vyznamenáním a už podle toho můžeš počítat.

0/0
14.12.2010 11:52

dědeček

Re: Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

Vy si zkuste spočítat, jak by stoupla prestiž našeho vysokoškolského učení, kdyby dostalo diplom jen těch 20% nejlepších studentů.

0/0
14.12.2010 11:55

eltanin

Re: Nemůžete vytrhovat školné ze souboru opatření.

Kolik procent to bylo před dvaceti lety a bylo tehdy školné? ;-)

0/0
14.12.2010 22:10

danax

nechtít vzdělání je životu nebezpečné

vybírala bych školné u lidí, kteří vzdělání bojkotují, takoví stojí společnost nejvíc

0/0
14.12.2010 11:44

hany1

Re: nechtít vzdělání je životu nebezpečné

Jen , aby tě nesmazali.

0/0
14.12.2010 11:47

Rumburak II.

Re: nechtít vzdělání je životu nebezpečné

máte na mysli ty, jejichž název se nesmí vyslovit?

0/0
14.12.2010 13:25

hany1

Tady někdo napsal,

že myšlenkové pochody Komárka jsou "excelentní " Je tady ale ještě jeden expert nějaký jardahorak. Také nechápu jeho myšlenkové pochody.

0/0
14.12.2010 11:43

lu2222

To je slušná demagogie

podat tot tak, že zavedení školného pomůže chudým. To snad autor nemůže myslet vážně.

Co se týče možnosti studia na vysoké dnes, tak moje zkušenost je taková, že kdo má předpoklady a o ten který obor se zajímá, tak nemá ani problém s tím, aby se na něj dostal a vystudoval ho.

0/0
14.12.2010 11:29

zab4

Re: To je slušná demagogie

Dnes ještě ano.

0/0
14.12.2010 11:31

jardahorak

Re: To je slušná demagogie

Kolik zaplatite dceri za rok studia? Za dojizdeni, ubytovani, stravu, studijni literaturu...  Zkuste predrecnikovi napovedet...

0/0
14.12.2010 11:33

obambiodřekykunene II.

Re: To je slušná demagogie

začínal jsem v 88 a dostával od taty 500 kčs na měsíc....;-D

0/0
14.12.2010 11:35

vhelsing

Re: To je slušná demagogie

Me tata rekl,ze jestli chci studovat,tak musim makat....a letni prazdniny jsem mel na to,abych si vydelal.

0/0
14.12.2010 11:50

obambiodřekykunene II.

Re: To je slušná demagogie

však jsme taky chodili makat, po stavbách, do konzerváren, roznášet tisk apod....a bylo na pivo...;-)

0/0
14.12.2010 11:54

VildaVilda

Re: To je slušná demagogie

Mě to vyjde na 13 - 15 000,- jízdné, ubytování, jídlo, telefon, školní pomůcky. A i více.

0/0
14.12.2010 11:36

eltanin

Školné

Já se školným nesouhlasím, mám pro to mnoho důvodů, mimo jiné si nemyslím, že pomáhá chudým, jak se snaží přesvědčit komentář. Ale a to obrovské ALE - VV podepsala nějakou koaliční smlouvu, ve které to zavedení školného v tomto volebním období je, a najednou obrací o 180 stupňů? Ať si myslím o školném cokoliv, tak můj odpor k němu je jistě menší, než odpor k někomu, kdo v neděli tvrdí něco jiného něž v pondělí.

0/0
14.12.2010 11:29

obambiodřekykunene II.

Proti školnému

na státních školách jsem z principu...a ke Komárkovi se raději nebudu vyjadřovat, nejsou dukátky(jeho myšlenkové pochody jsou opravdu "excelentní")..;-)

0/0
14.12.2010 11:28

voshi

Ano!

Školné ano, všemi deseti. Problém je v tom, že v současné době se všude prezentuje školné jako samospásné řešení našeho školství. Což je nesmysl, my potřebujeme hlubokou reformu celého systému a školné musí být jedním z jejích prvků, ale samo o sobě vůbec nic nezmění, možná naopak.

0/0
14.12.2010 11:28

chest.rockwell

Chudé studentky si vždycky najdou nějakou cestu

jak vystudovat se slevou:-P

0/0
14.12.2010 11:24

vestec

Školné...

Nejsem proti školnému,ale musí být přiměřené fin.potřebám rodiny a raděj by navrhoval redukce škol je jich jako máku a výsledky mizerné.

Ať studují ti nejlepší z nejlepších bez rozdílu z jaké rodiny pochází to je ten problém našeho lumpenkapitalizmu.!!!!

0/0
14.12.2010 11:20

felia

Jsem pro školné

Jsem proti odkládání platby školného. Jsem pro prospěchová stipendia minimálně ve výši školného. Kdo nemá na školné a je příliš hloupý nebo líný na prospěchové stipendium, může si na experiment - pokus o studium VŠ, půjčit v bance.

0/0
14.12.2010 11:18

zab4

Ještě by mě zajímalo,

jak budete vybírat to školné od absolventů VŠ po dosažení průměrné mzdy, když se rozhodnou, že se přesunou do Mnichova

0/0
14.12.2010 11:09

Poslední__Mohykán

Re: Ještě by mě zajímalo,

No asi tak stejně, jako dnes jiné dlužné platby, včetně neodhlášeného zdravotního pojištění, ne?

0/0
14.12.2010 11:12

zab4

Re: Ještě by mě zajímalo,

To je jak? Poučte mě, nemám zkušenosti.

0/0
14.12.2010 11:13

Poslední__Mohykán

Re: Ještě by mě zajímalo,

No vymáhají to i v GB, a docela úspěšně.

0/0
14.12.2010 11:16

zab4

Re: Ještě by mě zajímalo,

Vyčerpávající. Děkuji.

0/0
14.12.2010 11:20

dědeček

Re: Ještě by mě zajímalo,

Je to stejné, jako když si u naší banky vezmete půjčku a přestěhujete se do |Mnichova.

0/0
14.12.2010 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.