Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senát schválil zrušení státních maturit. Projekt prý není řádně připravený

Senátoři schválili návrh na zrušení státních maturit. Pokud zavedení jednotné zkoušky odmítne i vláda a Poslanecká sněmovna, nebudou studenti příští rok státní maturitu skládat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

performance

do umí ten umí a prokáže své vědomosti při všech

"způsobech" zkoušky .......státní maturity jsou od počátku penězovodem do nenasytných kapes zlodějů a to nechutné handrkování kolem maturit to jen potvzuje ..........

0/0
30.12.2010 18:56

zlata47

Ke třem příspěvkům pode mnou:

Já Vás plně chápu (to velké V píši úmyslně - vážím si dnešních studentů, protože to vůbec nemají snadné). Možná by ale nemělo ani tak jít o to jakou maturitu, ale na jaké úrovni a s jakou náplní by měla být. Jedno, zda je školní nebo státní.

A to, že se teď více učíte i gramatiku, není myslím na škodu - i ve Vašich příspěvcích se dají najít chybky, které nejdou omluvit překlepy - nevyčítám, nekritituji - je to jen na okraj. Přeji Vám, ať maturitu (jakoukoli) zvládnete bez zaškobrtnutí. Věřte, že na ni budete vzpomínat rádi :-).

0/0
11.12.2010 11:03

zlata47

Re: Ke třem příspěvkům pode mnou:

... i já tam mám překlep ...:-( .... oprava: ...teď   více ... ;-D.

0/0
11.12.2010 11:05

BlbAnn

maturáček 2011

Já už mám pocit, že to snad dělají naschvál! Tohle neustálé blbnutí jestli bude nebo nebude je šílené. Když už tedy nakonec žijeme v domnění ,že budeme dělat státní maturitu a připravujeme se vyloženě na tento rámec zkoušky, tak se hošánci rozhodnou, že nám to zas zruší. A to 4 měsíce před začátkem! Oni se musí vážně nudit, protože tohle je fakt podraz. Taková nehorázná blbost. Učitelé prodělali tolik školení, nám se určitým způsobem pozměnili osnovy a máme odevzdané přihlášky. Oni už nevědí jak nás nasr... víc!

0/0
11.12.2010 10:54

MaraZima

Student 2011

Koukám, že někteří politici jsou uplně šílení. Nejdřív se zavede státní matura a teď by se zas rušila. Od počátku si myslím, že státní maturita není špatná věc. Trochu jsem si to přirovnával ke zkouškám na řidičák. Ani netuším, co je podle nich nepřipravené. Maturitní generálka proběhla v pořádku a ty otázky v ní byli sice některé trochu objektivní, ale nepřišlo mi to zas tak děsný. Navíc se celý 4. ročník připravujeme na státní maturity a ne na školní.

Například v češtině máme ve školních osnovách spoustu literatury. Když jsme zjistili, že budou státní, přestali jsme převážně s literaturou a teď se soustředíme spíše na gramatiku a různé další otázky, které by mohli být v nové maturitě. Pokud by se státní zrušila, ztratili bychom 1 rok češtiny a nevěřim, že bychom stihli všechno rychle probrat. Navíc ty peníze co bychom musel EU vracet, o tom radši nebudu mluvit.

Jsem rozhodně PROTI zrušení státních maturit...

0/0
10.12.2010 19:57

ZuzkaZ

Názor studenta

Nevím, proč se zde vyjadřují právě Ti, jež se letošní maturita netýká, jsou světaznalí a my  jsme podle nich jen ti, co nic neumí a státní maturita nám dokáže, že jsme totální blbci. Zamysleli jste se někdy nad tím, jak nám teď třeba je? Je prosinec a my, ačkoliv jsme už odeslali závazné přihlášky k maturitě, vlastně ještě vůbec nevíme, jak budeme maturovat. Za 4 měsíce končíme ve škole a hurá na přípavu. Ale na přípravu čeho? Je hodně povzbuzující si Vaše příspěvky, že to stálo tolik a tolik, že je to tunel století, že se Vy jste maturovali před 30ti lety a byla to (podle Vás) ta nejsprávnější maturita, a daleko těžší, než ta naše. Ale zamysleli jste se už někdy nad naší situací? Zkuste se trochu odtrhnout od toho, že politika je svinstvo, řešit politické názory. A vžijte se do naší situace. Závěrem bych ještě ráda chtěla říct, že jsem pro státní maturitu a v žádném případě se jí nebojím, spíš naopak.

0/0
10.12.2010 16:03

m454

.

Jde videt ze tu prispivaji jenom lidi co maturovali kdovi kdy jinak by tu nepsali veci ve stylu ze maturita z cestiny by mela byt povinna a kdo ji neudela tak toho by meli vyhodit apod. Cestina je povinna i pri normalni maturite co byla do ted a dnestni cestina nema nic spolecneho s ceskym jazykem sou to dejiny literatury. A proc by lidi napr. z prumyslovek kteri maji hromadu odbornych predmetu  meli mit maturitu z cestiny na stejne urovni jako lidi z gymplu na kterem se uci jenom cestinu jazyky a dalsi vseobecne predmety. Je trosku nesmyslne aby na zaky s dotaci 2 hodiny cestiny tydne byly stejne naroky jako na jine kteri maji 6 hodin cestiny tydne.

0/0
10.12.2010 11:28

louskacek

Re: .

mám stajný názor..ale, těch peněz vyhozenejch.. to se nám to šetří:-/

0/0
10.12.2010 11:43

VildaVilda

Re: .

Konkrétně vy byste tu češtinu potřeboval...čárky Vám v souvětí asi nic neříkají, že?

0/0
10.12.2010 12:09

Tux1

Re: .

A nepřipádá Vám Váš příspěvek poněkud zbytečný? Nemusíte odpovídat, je to jen řečnická otázka abyste se zamyslel.

0/0
10.12.2010 13:04

VildaVilda

Re: .

Ne, nepřipadá. Vzhledemk tomu, že tu moralizuje o češtině, tak by měl jít příkladem...

0/0
10.12.2010 13:17

ADix

Re: .

Přesně tak...2 roky sme se učili na "starou" maturitu a pak se přislo s tím, že bude ta "nová" z které v mém případě sešlo. Šlo vidět, že než sme přešli na knihy potřebné ke státní maturitě, tak sme jeli hlavně mluvnici a potom jen literaturu...a k čemu nám to bylo? Mluvnice u nás byla značně pokulhávající a za to literatura, kterou takřka jako strojaři nevyužijeme byla na excelentní úrovni...;-O;-€

0/0
10.12.2010 13:55

iksdé

Re: .

prosím vás,  6 hodin češtiny týdně? Kde jste to vzal? Vždyť i například letošní 3. ročníky gymnázia mají 3 a z toho 2 hodiny literaturu a 1 hodinu gramatiku. Šest hodin je nesmysl nad nesmysly

0/0
10.12.2010 16:28

kodrcalek

Re: .

prvni zjisitm pak pisu:

hodinova dotace 4 leteho gymnazia (4 hodiny) http://www.opengate.cz/cs/vyuka/ucebni_plan_gymnazia/index.shtml

hodinova dotace 6 leteho (4,5,6 rocnik - 5 hodin) http://gvp.cz/studium/plan_sestileteho/

Ano neni to 6, ale porad je to vice nez 3 hodiny na vetsine jinych skol.

0/0
10.12.2010 17:09

iksdé

Re: .

když se tu tak oháníte těmi odkazy: http://www.gzw.cz/rozvrh/rozvrhtr.htm zadejte nahoře buď C3A nebo C3B, to vyjde nastejno. Kolik hodin ČJL týdně jste napočítal? Jestli víc jak 3, je čas navštívit optika.

0/0
30.12.2010 17:21

VildaVilda

...

Jsem pro státní maturitu...doufám, že už konečně bude uvedena do chodu...

0/0
10.12.2010 10:52

arogancemoci3

Jistě,

rudí soudruzi vždy potřebovali a preferovali bezmozky.

0/0
10.12.2010 9:00

zab4

Re: Jistě,

Největší odpůrci byli vždy v řadách ODS. Jedním z nejviditelnějších bojovníků proti státním maturitám je poradce ministra a vlastník tří gymnázií V. Klaus mladší

0/0
10.12.2010 9:13

arogancemoci3

Re: Jistě,

Třeba ti někdy někdo ukáže, jak kteří poslanci a senátoři hlasovali. Klaus ml. je poslanec nebo je senátor?

0/0
10.12.2010 9:53

Wabo

Re: Jistě,

Vy nevíte vůbec nic o tom, jak politika funguje, že? Nevíte vůbec nic o tom, jak se "rodí" názory poslanců a senátorů.že? Ale volební právo máte.

Tady je v pozadí určitě zájem majitelů soukromých středních škol (s výjimkou několika opravdu dobrých), vlivných místních podnikatelů s hloupými synky a dcerami a regionálních politiků tlačených těmito tatíky. Státní maturity mohou znamenat, že a) řada dětí vlivných podnikatelů skončí bez maturity, b) špatné střední školy dříve či později ztratí financování. Soukromé i státní.

0/0
10.12.2010 10:21

arogancemoci3

Re: Jistě,

Snažím se tvůj názor pochopit, ale buď si nějak odporuješ nebo .... nebo opravdu nevím co tím chceš říct.

0/0
10.12.2010 10:29

Chlupy do půl zad

Re: Jistě,

nojo. top je všeználek po tátovi. toho sem netahejte :-)

0/0
10.12.2010 9:55

kodrcalek

Re: Jistě,

 namam rad komunisty, nikdy bych je nevolil, ale je k zamysleni, ze od roku 89 se ve vsech mezinarodnich srovnanvcich testech studentu jen zhorsujeme. Cim to asi bude?

0/0
10.12.2010 10:15

arogancemoci3

Re: Jistě,

Nebude to třeba tím, že těch studentů je mnohem více a že se tedy ke studiu nedostávají většinou jen ti, kteří na to mají hlavu? A tím se, logicky, snižuje průměrná úroveň?

0/0
10.12.2010 10:27

kodrcalek

Re: Jistě,

no to jiste jeden z duvodu bude,ael kdo za neho muze, komunisti? Druhy duvod vidim v tom, ze je obtizne studenta vyhodit (jsou to pro skolu penize) a tim padem klesa motivace studentu k uceni.

0/0
10.12.2010 10:36

arogancemoci3

Re: Jistě,

Nechápu, proč do toho pleteš bolševika. Vyhodit studenta není obtížné, obtížné je smířit se se ztrátou financí. Ale výslednou srovnatelnou úroveň znalostí by MĚLA zajistit jednotná zkouška, což zní logicky. Např. já maturoval ještě za hlubokého bolševika, po druhém ročníku jsme se s rodiči stěhovali na jiný konec republiky, přešel jsem tedy na naprosto stejnou školu v jiném kraji a byl to rozdíl jako nebe a dudy. S vědomostmi potřebnými k maturitě na té nové škole bych v té první neprolezl ani prvním ročníkem. A maturitní vysvědčení dávaly obě a měla stejnou váhu. Proto jednotnou maturitu považuji za rozumný krok.

0/0
10.12.2010 10:49

kodrcalek

Re: Jistě,

ja dotoho pletu bolsevika, pouze sem reagoval na reakci "rudí soudruzi vždy potřebovali a preferovali bezmozky."

A vyhodit studenta neni mozna obtizne, ale vyhodil bys v praci zakazku za kterou dostavas penize, ale vis o ni ze stoji za h...o? Jasne kdyby to byla jedna tak v pohode, ale kdyby jich takovych bylo 60%, tak asi tezko, protoze by jsi si mohl hned zacit hledat novou praci. A hrdine reci o tom jak by jsi v pohode odesel, se hodi tak leda do diskuze, ale realita je obvykle jina.

K tvemu studiu, ano i tehdy byly skoly rozdilne, dle zamereni, to je v poradku. Ale prumerna uroven stale byla v porovnani s jinymi staty na vysoke urovni, coz dnes neni ani nahodou. A jestli opravdu myslis, ze test pro 8-9 rocinky (rozumej statni maturita) vyrovna vedomosti na vsech skolach tak na to zapomen. Kdyz budes mit maturitu na ucebnim oboru s maturitou, tak ti to rozhodne nebude stacti na to aby jsi dodelal 1 rocnik gymplu.

0/0
10.12.2010 11:09

arogancemoci3

Re: Jistě,

Ano, bolševika vždy podporovali a dodnes podporují převážně ti "méněinteligentní".

"A vyhodit studenta..." poč mne přesvědčuješ o tom co jsem sám napsal?

Zřetelně jsem napsal "...naprosto stejnou školu... ", píšeš o školách rozdílných, dle zaměření a tak dále a tak dál.

Diskuse s tebou prostě nemá smysl.

0/0
10.12.2010 11:20

kodrcalek

Re: Jistě,

Problemem je tedy obrovsky boom maturitnich oboru, gamnazii,... v 90 letech.

A to se rozhodne nespravi statni maturitou, ale upravenim poctu skol,

tak aby to odpovidalo jak poptavce trhu, tak take inteligencnimu

rozlozeni obyvatelstva

0/0
10.12.2010 11:09

arogancemoci3

Re: Jistě,

Ještě jednou. Předvádíš typicky soudružské myšlení. Jak chceš upravovat počet škol aby to odpovídalo poptávce? ;-D;-D;-D To je na Nobelovu cenu za ekonomii. Ta POPTÁVKA si to upraví sama, jen je potřeba nastavit jednotná pravidla a pokusem, dle mne rozumným, je sjednocení kontroly výstupních znalostí absolventů. Třeba formou jednotné závěrečné zkoušky o což se pokouší "státní maturita". Slabší/horší školy zkracují, silnější/kvalitnější zůstanou. Šmytec.

0/0
10.12.2010 11:25

kodrcalek

Re: Jistě,

bohuzel poptavka si to bohuzel neupravi sama, je zde potreba planovat a zrovna ve skolstvi je to pomerne snadne, pokud se totiz budeme bavit o strednich skolach tak pomerne presne muzeme odhadnout pocet studentu na 15 dopredu. Tak nevim ja se ted muze nekdo divit, ze mame moc strednich skola a malo studentu. A logicky s tim se hloupi studenti dostanou na skoly na ktere nepatri.A co se tyka vyhazovani, nejde jen o finance pro ucitele, ale take o studenty vyssich rocniku dane skoly. Co snima vyhodit, protoze skola zkrachovala?

Jsem pro zvyseni urovne maturity, ale to ta statni rozhodne neresi (nehlede na to ze na jeden papir jsou 2 rozdilne verze zkousky), je nesmysle delat reformu od maturity, je treba zacit u zakladnich skola postupne jit nahoru. Jinak si vyskoe skoly stezuji na nepripravene studenty ze str. skola a stredni skoly si stezuji na zakl. skoly.

0/0
10.12.2010 16:24

kodrcalek

Re: Jistě,

Problemem je tedy obrovsky boom maturitnich oboru, gamnazii,... v 90 letech.

A to se rozhodne nespravi statni maturitou, ale upravenim poctu skol,

tak aby to odpovidalo jak poptavce trhu, tak take inteligencnimu

rozlozeni obyvatelstva

0/0
10.12.2010 16:14

eso-v-rukavu-rymr

Re: Jistě,

jasne a proto ma treba takova kuba nejlepsi skolstvi v cele jizni a stredni americe. a proto se v mezinarodnich srovnavacich zebriccich studentu uz 20 let neustale zhorsujeme. bezmozek jsi ty a navic fanatickej.

0/0
10.12.2010 10:21

Tryskomys Muf

Re: Jistě,

Mas pravdu, jen s tim dovetkem, ze proto hlasovali soudruzi napric celym politickym spektrem. Staci si projti zaznam o hlasovani. Rv

0/0
10.12.2010 11:44

arogancemoci3

Re: Jistě,

Nemám čas to dohledávat, budu ti vděčný za odkaz. Do té doby si myslím, že je to dílo PŘEDEVŠÍM levičáků.

0/0
10.12.2010 12:14

libl3

Kocourkov

Kdopak se asi bojí pravdy o špatné úrovni středoškoláků?

0/0
10.12.2010 8:28

Chlupy do půl zad

Re: Kocourkov

tak tak.

státní maturity jsou naprosto v pořádku, ale úroveň některých škol je tragická. A argumentovat u státních maturit tím, že jsou předražené je naprosto zcestné. 

0/0
10.12.2010 8:53

wwwdesigner

Re: Kocourkov

mně vadí něco jiného - ty školy se podle svého zaměření liší právě předměty, které jsou vyučovány více intenzivně. takhle se budou tyhle "odborné" hodiny zužovat ve prospěch matematiky a češtiny...

přičemž čeština na středních školách je obvykle jen o literatuře. a to proti třeba pár hodinám praxe je naprd.

0/0
10.12.2010 9:09

zab4

Re: Kocourkov

Proč už si někde nenapíšete velkým písmem na zeď, že matematika není povinná !! A nezlobte se na mě, maturita by měla být jistým znakem vzdělání. Jestliže maturant nezvládne češtinu, nemá právo maturitu mit i kdyby maturoval na zahradnické škole.

0/0
10.12.2010 9:15

VildaVilda

Re: Kocourkov

R^R^R^

0/0
10.12.2010 9:54

Chlupy do půl zad

Re: Kocourkov

no nevím, na odborných školách je maturita z cizího jazyka (dnes rozhodně prioritní předmět) a čeština. Ostatní předměty jsou na volbě školy. A ta upřednostňuje logicky odborné předměty.  Matematika je nepovinná. V případě češtiny je maturita na místě, stačí si přečíst místní diskusi a někdy i nadřazené články

0/0
10.12.2010 9:20

Lynne_CZ

Re: Kocourkov

Ano, odborné školy mají sice málo hodin jazyka, ať už českého či jiného, nicméně to je jen chabá omluva. Když jsou pak takoví lidé schopni napsat "vždycki", "líbý", "ty seš blbí" atd, v maturitním ročníku, tak to opravdu není o počtu hodin. Základní úroveň by měli zvládat aspoň na těch povinných 45% všichni i bez učení.

Navíc u nás na gymnáziu nebereme gramatiku už tři roky, místo toho samou literaturu.. A píšu snad takové hrubky?

0/0
16.12.2010 10:56

Wabo

Re: Kocourkov

R^

0/0
10.12.2010 10:25

zab4

Pan Pospíšil

"Projekt kritizoval i senátor Jiří Pospíšil. Podle něho nemůže stejný test srovnávat člověka, který bude historikem, s člověkem, který bude řešit aerodynamiku". Nechápu, proč by měla být rozdílná maturita z češtiny po toho, kdo studuje dva různé obory. Co je tohle za pitominu, pane ministře? Matematika povinná není, to nevíte?

0/0
10.12.2010 8:25

Wabo

Re: Pan Pospíšil

Asi mluvil pod tlakem plzeňského Velkého Kmotra a jiných podobných, anebo mluvil pod vlivem omamných látek.  To, co řekl, je tak absurdní, že to vůbec nevypadá na Pospíšila. 

0/0
10.12.2010 10:24

Pohodomil

To dá rozum...

Každý, kdo je proti státním maturitám, tak je buď ustrašený rodič hlupáčka před maturitou nebo sám budoucí maturant, který ví, že nic neví. Snad je logické a v zájmu státu mít maturity o stejně nastavené laťce. Ale možná i lobují různé soukromé pseudoškoly, které produkují pouze blbečky s maturitou.;-D

0/0
10.12.2010 8:11

Wabo

Re: To dá rozum...

Řada rodičů těch hlupáčků je ovšem velmi vlivná. Nejen v ODS, ale i v ČSSD.

0/0
10.12.2010 10:27

VildaVilda

...

Státní maturity jsou potřeba, přece nemůže mít každý maturitu, měla by to být "elitní" záležitost pro lidi, kteří na ni opravdu mají...a ne, že děti, co měli na základních školách 4, tak ji budou mít taky s tím, že bude mít stejnou vypovídající hodnotu, jako u těch, co vystudovali gympl...je to nefer, vůči těm, co se učí a mají na to...

0/0
10.12.2010 8:00

vovov

Konala se záchrana republiky

Trochu ironicky: .... Copak nějaké státní maturity, to je prkotina proti tomu, že náš stát byl ve vážném ohrožení. A tak musela jak sněmovna, tak i starý senát v poslední den své existence, projednat ve stavu legislativní nouze, zákony proti ohrožení republiky. A které to byly? Například bylo naprosto nezbytné zcela zrušit sociální příplatek, který byl určen těm nejchudším rodinám s dětmi. Bylo také nezbytné odebrat 60% příspěvku zdravotně postiženým lidem, kteří jsou odkázáni na pomoc jiných lidí. A tak děkujme Straně a Vládě i oběma komorám parlamentu, že zachránily naši republiku. Že se tím moc peněz nezískalo? Nevadí, hlavní je, že nepřipustily, aby ubyla nějaká koruna z plných měšců nejbohatších. A jsem přesvědčen o tom, že můžeme dopředu poděkovat i Ústavnímu soudu, který tuto záchranu republiky schválí.

0/0
10.12.2010 5:43

Placirka

Re: Konala se záchrana republiky

Tebe ten soc.příspěvek patrně držel nad vodou že ti leží v žaludku.Jak to děláš teď?;-Dkdyž ti chybí.

0/0
10.12.2010 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.