Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Mexiku odhalí pamětní desku na počest zakladatele WikiLeaks

Spisovatelé, novináři a politici odhalí v Mexiku pamětní desku na počest spoluzakladatele WikiLeaks. Julian Assange je v centru skandálu odhalení tajné americké diplomatické korespondence, která od minulé neděle zaplavuje svět. V úterý ho zatkli v Británii pro podezření ze znásilnění a je ve vazbě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0xFF

Tomu říkám komplex.

0/0
9.12.2010 14:01

duhacenzor

Mexická levice

vztyčuje pomník agentu KGB/FSB , celekm normální, v Mexiku mají i muzeum vraha miliónů Rusů soudruha Trockého, mají tam slavnou" mexickou revoluci s jejími milióny mrtvými a kolektivisací dle vzoru SSSR, mexického Stalina jménem Calles, tak proč by nemohli stavět pomník i téhle kreatuře.

0/0
9.12.2010 12:21

Jarouch777

Chudak Assagne , to mu jeste schazelo .

. . doufam ze se bude od podobnych aktivit drzet zdaleka.

0/0
9.12.2010 11:27

daaaanyyyy

na obvineni ze znasilneni atp.

by se po urcite dobe nemel brat potaz. proc to ty zeny nenahlasily ihned? jak to, ze obe dve najednou? v case, kdy ma Assange problemy?

0/0
9.12.2010 11:25

Psyk

Re: na obvineni ze znasilneni atp.

Teď byl akorát vydanej mezinárodní zatykač, ve Švédsku už na něj měli pifku dýl. Ta zpráva tu někde byla odhadem tak dva tři měsíce zpátky.

0/0
10.12.2010 1:41

majkl1

A víte proč?

Protože o korespondeci a akcích drogových kartelů ani nehlesl! A pokud ho budou případně soukromě sponzorovat, tak ani nehlesne. :-)

0/0
9.12.2010 10:35

zdeseny obcan

Re: A víte proč?

Tak tu korespondenci sezente a poslete jim ji. Pokud ji nezverejni udelejte to sam, to je dnes uplna technicka trivialita.

0/0
9.12.2010 12:07

majkl1

Re: A víte proč?

Komu? Těm kartelům?:-)

0/0
9.12.2010 12:11

Larry Matejka

Kdo postaví památník svobodnému internetu?

Hrdina byl odejit ze scény na základě podcenění významu kondomu ve státistickém,  feministickém, perverzněprávním absurdistánu... Hackeři se mstí, Lieberman a Sunstein si mnou ruce. Konečně se podaří zaříznout svobodný internet jak jehně... Jsem naštvaný, protože mne okolnosti nutí postavit se na stranu Juliana Assange, tohohle novodobého Danilela Ellsberga... Vím, že za ním stojí tajné služby, George Soros, Leslie Gelb, Morton Halperin a že WikiFakeLeaks chtěně, či nechtěně rozjely jednu z největších PSYOPs v historii. Hackeři rozjeli "Operaci odplata..."   Všichni dobří užiteční idioti... Co s tím? Je to válka proti establishmentu, který vraždí, válčí na základě lží, krade, podvádí, mučí, pašuje drogy, provozuje terorizmus, podílí se na podvodech megabank. Stavím se tedy na stranu Prvního dodatku a svobody slova, na stranu hackerů i Juliana Assange proti establishmentu...  Velmi nerad, protože vím, že Assange je jejho kůň. Otázka zní: Kdo použije koho proti komu...   

0/0
9.12.2010 9:12

business1

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

Naprosto s vami souhlasim, s jednou vyjimkou, J.A. podporovat nehodlam a to ani System.

0/0
9.12.2010 9:35

woodward2.3

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

profesor ellsberg byl vzdělanej, inteligentní člověk, kterej konal na základě svědomí. assange je moula, co si hraje na svatýho a chce se zviditelnit.

0/0
9.12.2010 9:59

vasek001

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

Mate nejaky dukaz ze Assange je moula? Mohu se optat na vase dosazene vzdelani? :-)

0/0
9.12.2010 10:06

freeLook

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

sic s vami souhlasim co se tyka Assagne, nicmene vzdelani bych do diskuze netahal. Steve Jobs napr. moc semestru nezvladl. ;-)

0/0
9.12.2010 10:16

woodward2.3

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

chtěl jsem říct, že profesor ellsberg zveřejnil informace, kterým sám dokonale rozuměl, mj. i proto že byl součástí think tanku, kterej tu tajnou zprávu dával dohromady. assange je moula protože hodil na internet v podstatě neutříděnej materiál, aniž by si dělal starosti, jestli zveřejněním některých položek někoho může ohrozit.

0/0
9.12.2010 10:23

Larry Matejka

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

Obávám se, že byl dost zneužit... Pentagon Papers byly stejně šikovným a pečlivým výběrem jako dnešní leaks... Nixon se vztekal, ale potom pochopil, že pro něj mohou být zlatým dolem... (Tak to nazval i Kissinger v dnes odtajněném telefonátu zde: http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB48/nixon.html) Krásný posun problému k administrativám JFK a JBJ a McNamarovi... A krásný posun černého Petra směrem od CIA k armádě a byrokracii v D.C. Nevěřím, že Ellsberg nebyl součástí... U Assange si nejsem jistý, psychotik, egomaniak, ideální bílý kůň...

V každém případě tenkrát zvítězila Ústava, první dodatek a New York Times... Jak to bude dnes v době Eleny Cagan je otázka...

0/0
9.12.2010 10:17

woodward2.3

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

dnešní leaks moc o výběru nesvědčí. a pentagon papers, to byla v podstatě jedna obsáhlá tajná zpráva o vývoji (a vyhlídkách) vietnamský války, kterou si vyžádala vláda. ellsberg patřil k těm, kdo tu zprávu sestavovali a rozhodl se ji zveřejnit, protože měl pocit, že občané USA  mají právo vědět, co jejich jménem vláda provádí na druhým konci světa - a s jakými výsledky.

0/0
9.12.2010 10:42

Larry Matejka

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

Tenkrát byla i ta média inteligentnější a svobodnější:-)... Zpráva vinila armádu, zamlžovala a ohýbala role agentur...  A to je jádro pudla na, které narážím... Práce se selektivními daty... Vždyť i ten Dulles si stěžoval, že nemůže věřit vlastní byrokracii... (Rogue Network of Moles?)

S WikiLeaks je to podobné. Určitý "filtr" se v neuspořádaných "Cables" vystopovat dá...  Míří na cíle, které jsou v podstatě na CIA "wishlistu..." Plus nějaký ten balast... Tohle mně vede ke spekulaci, že oba "uniky" byly šikovně řízené...

0/0
9.12.2010 11:02

woodward2.3

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

no... svobodnější. tenkrát si new york times pronajaly několik pater v hotelu plazza a parta redaktorů tam na zveřejňování pentagon papers pracovala pod ochranou ozbrojenců, protože nixonova vláda se snažila zastavit ten únik všemi prostředky.;-)  

0/0
9.12.2010 11:08

Larry Matejka

Re: Kdo postaví památník svobodnému internetu?

;-D Pravda... I když, ukažte mi dnes novináře, který by pro svou svobodnou informaci dnes takhle riskoval život...:-)

Ale vyhráli u Supreme Court... Ale přes Nixonovy legální i nelegální pokusy, přes to, že se z toho dělalo levopravé, ideologické divadlo, ať si o tom lidé mysleli cokoli, bylo to obrovské vítězství žurnalistiky a Ústavy... Jsem zvědavý, jak to dopadne dnes...     

0/0
9.12.2010 11:33

Cislo 2

Úsměvné

jak tady jeho obdivovatelé tvrdí, že nejsou komunisté. První, kdo mu chce stavět pomník je Revoluční strana z Mexika ;-D 

0/0
9.12.2010 9:01

zdeseny obcan

Re: Úsměvné

Hodne politickych stran v Mexiku ma v nazvu slovo "revolucni", z historickych duvodu. ODS taky neni obcanska ani nejak extra demokraticka.

0/0
9.12.2010 12:18

Ajetak

Re: Úsměvné

ani strana

0/0
9.12.2010 13:03

brix

Jistěže si zaslouží pomník

a to co nejdříve. Po smrti by měl mít přece pomník ...

0/0
9.12.2010 8:39

vasek001

Soud

Smesne obvineni ze svedska. Docela me bavi jak porad zduraznuji obvineni dvema zenami ze svedska ze sexualniho obtezovani (drive dokonce znasilneni). Ve skutecnosti za tim stoji jen zenska pomstychtivost, zarlivost a hloupost. Jako ze mel s zenskou styk bez kondomu a za to ho chteji zavrit na 2 roky do vezeni? To byt tam brucel kde kdo ;-D Zenska proste prisla na to ,ze ji zahybal a neni nic jednodussiho nez cse cloveku ktery je propiran kazdy den v mediich pomstit tim ze ho obvini ze znasilneni nebo alespon obtezovani. Mimochodem jedna z tech dam uz sama priznala ze vubec neni nasilny a ze necekala ze ho zavrou..... :-P Doufam ze soud vyhraje a pujdou si sednou holky nebo alespon nejakou podminku za krive obvineni.

0/0
9.12.2010 8:25

Duke-Nukem

Re: Soud

a myslis,ze je vubec nekdo,kdo tomu smesnemu obvineni veri..8-o

0/0
9.12.2010 8:30

Cislo 2

Re: Soud

Ve své podstatě teď může Julián vykrást třeba i banku, jezdit 230 km/h po městě a nikdo neuvěří, že to je pravda. ;-D

0/0
9.12.2010 8:42

vasek001

Re: Soud

Mozna kdyby byl jako ty tak by to udelal. Podle sebe soudim tebe? Ze je nekdo v necem dobry to spoustu lide se*e ,ze ano. Byt nulou a predvadet se na internetu neni zadne umeni ani hrdinstvi :-)

0/0
9.12.2010 8:49

Cislo 2

Re: Soud

Chápu, že je pro tebe hrdina a idol. Taky netvrdím, že je obvinění oprávněné, s určitou pravděpodobností může být vykonstruované. Ale také nemusí a díky nekritickému obdivu k němu ho bude velmi složité z čehokoliv obvinit, aby to nebylo považováno za nedůvěryhodné. Co se týká srovnání se mnou, tak já při zakládání bankovního účtu neuvádím falešné údaje a identita zaměstnanců v mé firmě je známa.

0/0
9.12.2010 8:57

vasek001

Re: Soud

Nekriticky obdiv? Z ceho tak usuzujes? A muzes mi rici ceho se dopustil

? Pokud vim tak krome toho smesneho obvineni za sex na nej nikdo nic nema a ani na nej nepodal zalobu. Mozna kdyby ti slo o zivot take by ses zdrahal uvadet adresu sve rodiny ,rodicu pratel,..... Je zajimave kdyby ten stejny clovek byl novinar nejakych velkych novin , tak by se k tomu spousta lidi stavela jinak. .... :-)

0/0
9.12.2010 9:19

Cislo 2

Re: Soud

Nekritický obdiv vyvozuji z toho, že jsem se lehce s humorem otřel o to, že teď může udělat cokoliv a nikdo neuvěří, že to nebylo vykonstruované a obdržel jsem reakci o internetových hrdinech, takové ty typické bláboly, když se někdo nedívá na věc s nadhledem. Jinak dopustil se toho, že zveřejňuje dokumenty podléhající utajení, což se tajným službám samozřejmě nelíbí a hledají legální prostředky jak tomu zabránit. Provést to Rusům, Číňanům apod. tak se o něm ani nedozvíme a v evidenci obyvatel v Austrálii si jen udělají křížek. Netvrdím, že není od věci provětrat tajné služby, ale většinou se to dělá profesionálně tak, že se celá kauza (zpravidla jen jedna) sleduje a zveřejní až fakta do sebe zapadají, pak padají hlavy. Tady je to jen výstřik něčeho, co se mu dostalo do ruky. Samozřejmě v pozadí stojí někdo mocný, kdo nestojí o publicitu, svědčí to o způsobu financování.    

0/0
9.12.2010 9:33

Cislo 2

Re: Soud

svědčí o tom způsob financování

0/0
9.12.2010 9:34

vasek001

Re: Soud

Mozna by sis mel precist neco o tom jak WikiLeaks vubec funguje. Jestli umis anglicky urcite se dozvis spoustu veci, ktere zrejme nevis. Napriklad to ,ze do wikileaks muze priispet kdokoliv kdo ma nejakou zajimavou informaci a wikileaks pouze proveri jeji pravdivost a zverejni ji. To znamena ,ze to co se tam objevi zdaleka nepochazi z hackerske cinnosti pana Assange ,ale od lidi ,kteri se boji nebo nevi jak urcitou informaci poskytnout verejnosti. Je to takova schranka do ktere muzes hodit informaci a oni jeji zverejneni berou na sebe. To ze se nekomu nelibi zverejnene informace je samozrejme. Pristihnou vladu pri lzi urcite ty co vladnou hodne nastve. Pokud vlada nelze pak jim zverejnene informace nemaji zadnou vetsi hodnotu protoze jen potcrdi to co se vseobecne vi. Otirat se klidne muzes o kohokoliv, ja jsem se zase otrel o tebe, proc tedy ne? ;-)

0/0
9.12.2010 9:55

Cislo 2

Re: Soud

Já to jako svou újmu neberu ... anglicky umím velice dobře a vím jak WikiLeaks funguje, taky proto částečně parazituje na dobrém jménu Wikipedie, která funguje obdobně, ale nesnaží se zveřejňovat utajované informace.

0/0
9.12.2010 10:43

Psyk

Re: Soud

" Byt nulou a predvadet se na internetu neni zadne umeni ani hrdinstvi :-)"

Nepasuje to i na Juliana ? :)

0/0
10.12.2010 1:47

vasek001

Re: Soud

Minimalne nekteri pisalkove tady kteri to porad omilaji dokola. Je zajimave ze kdyby nekdo vytahl neco na ne urcite by to by ihned prohlasili ,ze se je nekdo snazi zkompromitovat kvuli jejich praci.... ale kdyz jde o druhe veri cemukoliv.

0/0
9.12.2010 8:51

Krysařík je nezničitelný.

Na co potřebujem WikiLeaks?

Vždyť máme Idnes. Ta nám přece také odhalí drby z celého světa. A mnohdy ještě rychleji, než je vůbec někdo stačí vyslovit.;-D

0/0
9.12.2010 8:00

Englishman

Re: Na co potřebujem WikiLeaks?

Tlupa mexických ultralevicových ubožáků ale WikiLeaks potřebuje. Bez WikiLeaks a bez nápadu na pamětní desku by o nich nikdo nevěděl. Teď o nich ví celý svět. Rv

0/0
9.12.2010 8:08

Vlk2_Bily

WIKILEAKS ??

Tahle blbost ještě někoho zajímá?

0/0
9.12.2010 7:32

kulus

Re: WIKILEAKS ??

ty jsi z CZ, co?

0/0
9.12.2010 7:33

Vlk2_Bily

Re: WIKILEAKS ??

ano.

0/0
9.12.2010 7:34

kladivar2

Re: WIKILEAKS ??

vcera to asi zajimalo moc lidi kdyz jim nefungovali karty ,

Ze byla hcknuta Svycarska postovni banka, VISA a Mastercard a ze se dal chysta hack na PAY-PAl o tom se zrejme v Cesku uz nesmy psat. Je videt ze u vesla jsou stale ti sami lide. Kde je to vychloubacny "Vime prvni"?

http://thelede.blogs.nytimes.com/2010/12/08/operation-payback-targets-mastercard-and-paypal-sites-to-avenge-wikileaks/?scp=2&sq=Mastercard&st=cse

http://www.bbc.co.uk/news/technology-11935539

http://www.n-tv.de/politik/Hacker-greifen-Kreditkarten-Firmen-an-article2104966.html

0/0
9.12.2010 7:49

Englishman

Re: WIKILEAKS ??

Ty jsi opravdu d*ment, který nemá sebemenší ponětí, o čem blábolí. Nikdo nic nehacknul, protože ne každý útok hackera je hack, hlupáku, a nic výjimečného se nestalo. A žádný PAY-PAI neexistuje, jmenuje se to PayPal a je to terčem útoků všeho druhu celou dobu své existence. O tom, že v Česku už přes 20 let není cenzura a může se psát  o čemkoli ani nemluvím. Smiř se s tím, že alespoň průměrné IQ můžeš předstírat pouze mlčením.

0/0
9.12.2010 8:05

kladivar2

Re: WIKILEAKS ??

ten "d*ment," ses ty a zrejme jeste pekny US ritolezec. Ono se neda platit kreditkama a ono se nic nestalo, on nejde internetbanking a ono se nic netalo ;-D;-D;-D

Zalez radsi zpatky do ty US rite at tady nesmrdis

0/0
9.12.2010 8:18

Cislo 2

Re: WIKILEAKS ??

Vidím, že pán je slušnost a inteligence sama.

0/0
9.12.2010 8:44

freeLook

Re: WIKILEAKS ??

na hruby pytel hruba zaplata

0/0
9.12.2010 10:19

monarxa

Re: WIKILEAKS ??

s temi 20 lety bez cenzury, s tim jsi zaperlil a perfektne pobavil;-D;-DR^zavidim ti jednoduchost mysleni;-D;-Dnic neboli, nic netrapi;-D;-D

0/0
9.12.2010 8:45

Cislo 2

Re: WIKILEAKS ??

No, že zakazujou nácky, +/- se snaží chránit autorská práva (jak oprávněně je celkem na diskuzi) a sem tam nějaký politik se snaží zaplatit, aby se o něm nepsalo, tak tady cenzura není. Blogovat můžeš o stošest, to, že tvoje bláboly neotiskne celostátní deník na první straně, má trochu jiné důvody.

0/0
9.12.2010 8:52

vasek001

Re: WIKILEAKS ??

Pravda , kdyz ses nenaucil cizi jazyk asi ti Wikileaks moc nerekne. Oni to maji vsechno v Anglictine .... ;-D

0/0
9.12.2010 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.