Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Vysočině je hlavní tah, kde se lze ze zimní výbavy vylhat

Řidiči na Vysočině se mohou pochlubit ojedinělou výjimkou. I s letními pneumatikami je totiž policisté na úseku, kde je zimní výbava povinná, nechají být. Vtip je totiž v tom, že na hlavním tahu mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou stojí jen dva páry značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dogi

Myslím, že není co řešit!

Snad i takoví Bártové a další konečně pochopí, že v ČR není jiné řešení, než plošné zavedení zákonné povinnosti zimních pneumatik po určité období. Když už to pochopili i Němci, že na lidi, kteří ve svých mozcích mají naděláno, není jiná zbraň, než direktiva, tak by to snad mohli pochopit i ti naši tzv. vůdci. Pro méně chápavé doporučuji třeba informaci o zavedení celoplošné povinnosti zimních pneu v SRN  od 1.12.2010. V Rakousku už to je déle. Na co tedy čekáme? Nebo se zimními pneu vyčkáváme, jako ta řidička ze známé tv reportáže? Já chápu, že né každý na zimní pneu má peníze, ale když má na provoz auta... A, samozřejmě, řešením také je postavit auto přes zimu na špalky do stodoly, jak to dělali a dělají sedláci. Slušný člověk na zimu zimní pneu obuje a nikdo mu to nemusí nařizovat. No jo, ale když v ČR je tolik lidí neslušných (a to volím slovo velice korektní, takže snad tentokrát nebudu smazán!).

0/0
12.12.2010 3:40

Menetekel

Kocourkov po česku

na silnici, kde je značka s vykřičníkem a dodatkem "silnice se udržuje pouze plužením" není řidič povinnen mít podle českých zákonů zimní pneumatiky.R^

0/0
9.12.2010 18:02

buranumdopamatniku

jak to delaj jinde ?

V krajnim pripade bych se podival jak to delaji v Rakousku,  Maji tam vice  silnic, vice vrsku, vice snehu a  jak videt i vice rozumu.

0/0
9.12.2010 16:02

dogi

Re: jak to delaj jinde ?

Máš pravdu. Celoplošně tam mají povinné zimní pneu někdy od poloviny listopadu do poloviny dubna. velice rozumné. Ale to čeští psychopati stejně nepochopí. Stačí se jen podívat na tuto diskusi. Já vím, oni si myslí, že když vyjedou z garáže jen v sobotu dopoledne, když jedou se starou na nákup do nejbližšího hypersupermarketu, tak že se právě kolem nich má točit svět. To je to stále ještě nepřekonané zaprděné myšlení našich maloměšťáků a vidláků.

0/0
12.12.2010 3:43

Zakov

Zimni gumy..

..povinne vsichni a vsude od 1.11 do 30.3 a bude po problemech.

0/0
9.12.2010 14:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Zimni gumy..

Vidíš, a já jsem si myslel, že zimní pneu jsou určeny do zimních podmínek. A že zimní podmínky jsou dány aktuálním počasím v daném místě, ne datem v kalendáři plošně pro celou zemi shodně...

0/0
9.12.2010 14:42

Zakov

Re: Zimni gumy..

Ma to svoji logiku, ale kdo urci, kdy uz jsou zimni pneu potreba? To se ma policajt s kazdym dohadovat? Tenhle narod potrebuje mit jasne dana pravidla, protoze jak to jen trosku jde, zacne se dohadovat....

A dalsi vec jsou naklady na umistovani znacek. Vzdyt to je jak u blbejch na dvorecku. 2x rocne montovat a demontovat tisice znacek...

0/0
9.12.2010 14:56

Nahlas se ti směju 2

Re: Zimni gumy..

Já bych řekl, že sníh a led se dá poznat celkem snadno, ale nechci se hádat...;-D.

0/0
9.12.2010 15:22

josnow

Re: Zimni gumy..

Spousta idiotů, klouzajících na ledě s letními gumami, hovoří o opaku. :-(

0/0
12.12.2010 14:38

231

Re: Zimni gumy..

Zaímavé je, že v Německu s tím problémy nemají.

0/0
9.12.2010 19:01

Zombot

Re: Zimni gumy..

Argument s počasím je na jednu stranu pochopitelný, ale v praxi dost dobře nefunguje. Ono čekat na letních kolech než napadne první sníh, je nezodpovědné a bezohledné. Když potom najednou nečekaně napadne sníh, což se v zimě ke všeobecnému překvapení celkem běžně stává, tak jsou potom silnice blokované armádou chytráků na letních kolech, kteří přeci nebudou zimní kola nasazovat preventivně jen proto, že se blíží zima. A nemusí jich být ani moc - ke zkolabování dopravy úplně stačí jeden takový odborník ve správnou dobu na správném místě, ideálně někde v kopci na hlavním tahu. Pokud někdo na zimní nechce přezouvat třeba proto, že jezdí jenom na nákupy po městě, tak proč ne, ale takoví lidé potom mají zůstat doma a nevyrážet na zasněžené/zledovatělé silnice. To se bohužel neděje, protože plno řidičů jsou nezodpovědní [doplňte sprostou urážku] a klidně to na sněhu zkouší na letních kolech, protože jim se přeci nemůže nic stát a zimní kola jsou jen pro hlupáky.

0/0
9.12.2010 15:25

Nahlas se ti směju 2

Re: Zimni gumy..

Nevidím v tom žádný problém.

"Ono čekat na letních kolech než napadne první sníh, je nezodpovědné a bezohledné." - Souhlas, ale nic takového nenavrhuju.

" tak jsou potom silnice blokované armádou chytráků na letních kolech" - viz návrh níže o udělení pokuty třeba 100 000 Kč a zabavení auta do jejího zaplacení tomu, kdo s letními pneu na sněhu/ledu zablokuje dopravu.

0/0
9.12.2010 15:38

Zombot

Re: Zimni gumy..

S tím bych naprosto souhlasil, akorát že takové řešení by v ČR asi jen těžko prošlo. Nejlepší by bylo, kdyby řidiči (ale i Policie, úřady a ostatní) prostě začali používat selský rozum, ale to už by byla vyloženě utopie.

0/0
9.12.2010 15:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Zimni gumy..

Z použití selského rozumu by nutně vyplynulo zrušení určování zimních podmínek plošně dle kalendáře.

0/0
9.12.2010 16:12

Zombot

Re: Zimni gumy..

To samozřejmě, ale něco takového bude možné až tehdy, když se řidiči naučí chovat zodpovědně. Do té doby to bez značek, nařízení a organizované buzerace ze strany státních orgánů prostě nepůjde. Věřím tomu, že se chování řidičů u nás dlouhodobě zlepšuje (plno lidí už umí třeba používat zip, což před časem prostě nefungovalo), ale než se všichni naučí chovat disciplinovaně jako třeba na německých silnicích, tak to ještě pár let potrvá.

0/0
9.12.2010 16:25

Zakov

Re: Zimni gumy..

K tem zimnim podminkam. Neni to jen o snehu a ledu. Rozdil mezi letni a zimni pneumatikou je zasadni i na suche silnici. Jak se asi bude pri brzdeni chovat letni pneumatika urcena pro teplloty nad 10 stupnu pri - 20ti? Brzdna draha bude mnohem delsi.

Zkratka, je zima, mam obuto na zimu. Po chodniku taky nechodim v letnich botach se seslapanou podrazkou :-)

0/0
9.12.2010 16:55

Ahasver

Re: Zimni gumy..

Minulou zimu ve středních Čechách sněžilo poprvé 12. října...

0/0
9.12.2010 15:28

Nahlas se ti směju 2

Re: Zimni gumy..

Prosímtě, jak mohlo sněžit 12.10., když zima je ze zákona až od 1.11. ;-D?

0/0
9.12.2010 15:39

Ahasver

Re: Zimni gumy..

Taky jsem se divil, doufám že ten sníh-anarchista dostal pořádnou pokutu za nerespektování zimního období!!! ;-O

0/0
9.12.2010 15:54

Nahlas se ti směju 2

Re: Zimni gumy..

Za trest musel roztát.

0/0
9.12.2010 16:07

Lvy

Vážení dopravní policisté

Co tak sdělit národu kolik pokut dáváte např. za gumy, za rychlost na naprosto přehledných úsecích bez chodců a nebo třeba za lékárničky a pak to porovnat s počty pokut např. za jízdu na červenou, za nedání přednosti, za nebezpečnou jízdu, za předjíždění v zákazu atp. Mám docela obavu, že první balíček by měl asi tak 90-95% a druhý maximálně 5-10% pokut (počítáno pouze z těchto pokut).

Jinými slovy, což tak začít pokutovat skutečně ty co způsobují dopravní nehody a přestat buzerovat ty co jezdí slušně? A druhé doporučení, což tak začít kontrolovat nesmyslné dopravní značení, které často přímo vede řidiče k tomu, aby k nějaké nehodě došlo. Hmmm?

0/0
9.12.2010 11:59

Nahlas se ti směju 2

Re: Vážení dopravní policisté

Jenže to by si vyžadovalo, aby policajti vylezli z nor a začali dělat svou práci tak, aby měla reálný smysl. A to nemůžeš chtít.

0/0
9.12.2010 12:02

zdeseny obcan

Re: Vážení dopravní policisté

Pred mesicem: policie vyjela lovit nebezpecne piraty na letnich gumach. Bylo slunecno, sucho a 13 na nulou.

http://auto.idnes.cz/zima-je-jen-na-papire-ale-policie-uz-lici-na-ridice-fbk-/pneu.asp?c=A101102_114037_pneu_fdv

0/0
9.12.2010 12:05

Nahlas se ti směju 2

Re: Vážení dopravní policisté

To je přesně maximum toho, co od nich lze čekat...RvRvRv.

0/0
9.12.2010 12:10

MMister.com

Socani maj pré

V diskusi je to samej socan, co nejlíp ví, na čem maj ostatní jezdit. Už je na čase seslat na Zemi povodeň č. 2, dobrý bože!

0/0
9.12.2010 11:53

Mitchell

Re: Socani maj pré

Do socana mám daleko. Ale když přede mnou jede na sněhové břečce nějaký exot na letních 40 km/h v místech, kdy by se dalo jet klidně 70 - 80, tak jsem taky naštvaný. Nemluvě o tom, když někde takový moula jenom kvůli letním gumám zapadne a zablokuje dopravu nebo neukočíruje auto a do někoho to nakulmuje. To není o socanství a nařizování, to je o bezpečnosti a plynulosti provozu.

0/0
9.12.2010 13:37

MMister.com

Re: Socani maj pré

Když někdo jede 40 tam, kde má jet 70, tak má dostat pokutu za zdržování provozu. Zákon stanoví, že provoz má být plynulý. Stejně tak má dostat pokutu někdo, kdo dorpavu zablokuje úplně nebo "to do někoho nakulmuje", jak říkáte.

Nevím, proč bych kvůli vašemu potěšení měl měnit pneumatiky, kdykoliv se vám zachce.

0/0
9.12.2010 13:42

Nahlas se ti směju 2

Re: Socani maj pré

"kde má jet 70" - kdo a jak určuje, jak rychle se kde "má jet"?

0/0
9.12.2010 13:44

solimPC

Re: Socani maj pré

V případě, že jede na sněhu, pak asi těžko dostane pokutu za pomalou jízdu, neboť se bude logicky hájit že "přizpůsobuje rychlost stavu a povaze vozovky + svým schopnostem".

Letní pneumatiky v zimě za takovýchto podmínek jako jsou nyní si na autě nechá (a vyjede) jen člověk, který si myslí, že fyzikální zákony pro něho neplatí. A že tím zvyšuje až extrémně pravděpodobnost nějakého problému snad ani není potřeba zdůrazňovat.

0/0
9.12.2010 13:49

Ahasver

Re: Socani maj pré

Ono to zas není všechno jen obutím. Na mé "domácí" silnici se sněhová břečka vyskytuje většinu zimy a 1500kg auto (zadohrab s motorem vpředu) na letních v ní bez problémů jede 70-80km/h. Naopak 950kg auto (standartní předokolka) obuté na zimních už při 60 plave jako na ledě.

0/0
9.12.2010 14:07

halagajda

Jak to tady ctu

v zime by bylo asi nejlepsi celoplosne zakazat uzivani osobnich automobilu;-D

0/0
9.12.2010 11:41

Mitchell

Re: Jak to tady ctu

Některým lidem i celoročně. :-)

0/0
9.12.2010 13:38

Nahlas se ti směju 2

Zkušenost letní vs zimní

Před časem jsme s kamarády jako výsledek podobných sporů, které se vedou tady v diskusi, uspořádali ověření praxí.

Vzali jsme dvě shodná auta (Passaty 2,0 TDI s ESP), jedno obuli do zánovních letňáků, druhé do zánovních zimáků. Konkrétní modely už si nepamatuju, ale byly to v obou případech kvalitní značkové gumy umisťující se na vrchních místech v žebříčcích.

Pak jsme si dali brigádku na parkovišti a připravili si různé povrchy - uježděný sníh, hlubší sníh, mokro. No a pak jsme blbli. Rozjezdy, brždění, úhybné manévry, jízda v kruhu dokud se aut neutrhne, s ESP i bez atd.

Zdaleka největším rozdílem, na kterém jsme se unisono shodli bylo to, že letňáky možná na nějakém povrchu držely o chloupek déle, ale pak se urvaly a jely jako sáně. Zatímco zimáky se začaly spíš pomalu hrnout a i ve skluzu měly pořád záběr a dalo se řídit. Ta hranice mezi drží / nedrží u nich byla prostě mnohem mnohem méně ostrá než u letňáků. Utržený letňáky=konec.

Z toho mě vyplynul jasný závěr: zimáky jasně ano.

0/0
9.12.2010 11:25

zdeseny obcan

Re: Zkušenost letní vs zimní

Zde je test delany profesionaly:

http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2009/informace_pro_motoristy/pdf/1026/autoklub_winter_0209.pdf

0/0
9.12.2010 11:31

231

Re: Zkušenost letní vs zimní

A zde je uvedený na pravou míru:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009102901

0/0
9.12.2010 11:33

Ahasver

Re: Zkušenost letní vs zimní

Ty "profesionály" už bohužel dávno zajímají jen prachy od sponzorů případně z grantů. DF to přeci v tom článku velmi případně komentuje :-)

0/0
9.12.2010 11:36

zdeseny obcan

Re: Zkušenost letní vs zimní

Jo, DF to komentuje a jeho interpretace ukazuje ze zimni gumy nejsou ani zdaleka takovy zazrak jak tvrdi lobisti, alespon v typicke situaci ve mestech.

0/0
9.12.2010 11:41

Nahlas se ti směju 2

Re: Zkušenost letní vs zimní

V pořádku. Pro mne je nejpřínosnější vlastní zkušenost na autě, které znám a ve kterém trávím hodiny denně za jakéhokoliv počasí.

Rozdíl mezi přečtenou informací a vlastním prožitkem je nepopsatelný.

0/0
9.12.2010 11:39

Mitchell

Re: Zkušenost letní vs zimní

Já jsem to zkoušel na svém autě (Seat Leon). Jeden rok jsem nějak zaspal dobu a přezouval jsem, až už byl napadlý sníh. Než jsem přezul, tak jsem na velkém parkovišti zkoušel, co to udělá při různých situacích napřed naletních a pak na zimních. Jednoznačně na zimních lepší chování auta ve všech situacích.

0/0
9.12.2010 11:32

halagajda

Re: Zkušenost letní vs zimní

Jsem na jihu UK a zimni pneu je tady neco neslychaneho. Nastesti diky polskym pristehovalcum se zacina nejake info rozsirovat, ale vseobecna znamost to neni...

jak posledne napadlo bylo uplne jasne videt ktera auta je maji a ze vetsina nema zadne;-D

0/0
9.12.2010 11:35

Ahasver

Re: Zkušenost letní vs zimní

Před několika lety tak nějak touhle dobou jsem z UK odvážel auto, taky z jihu, na pevnině už místy sněžilo tak jsme si tam raději vezli na přezutí zimní kola. V Doveru jsme padli do oka celníkům a vysvětlování co to jsou zimní gumy a že se auta přezouvají zabralo přes dvě hodiny. Stejně jsme pak byli z celého přístavu nejpodezřelejší a rentgenovali nám i kola co už byla na autě :-)

0/0
9.12.2010 11:50

Deleter

No tyhlety chytráky známe,

jedou na víkend, odpoledne je 15, tak jedou na letních, jenže druhej den naprší, třetí den namrzne a pak vidíme plechový balet, následně plechový salát.

0/0
9.12.2010 11:11

231

Re: No tyhlety chytráky známe,

A to je ten problém. V německu pokutují ty co jedou po ledě v letních, ale u nás zaplatí ti co vyjedou ten Váš první den někam tzv. "na otočku".

0/0
9.12.2010 11:18

Mitchell

Re: No tyhlety chytráky známe,

A proto to chce změnu zákona. Povinně všichni při odpovídajících klimatických podmínkách.

0/0
9.12.2010 11:33

231

Re: No tyhlety chytráky známe,

Také si myslím.

0/0
9.12.2010 11:34

Mysel

Re: No tyhlety chytráky známe,

To je jedine rozumne reseni. Neni naprosto dokonale, ale lepsi proste neexistuje.

(Do jiste miry by pomohlo angazovani pojistoven v tehle problematice. Ale neresi to neblahe situace, kdy kvuli jedinemu debilovi s letnimi pneumatikami stoji desitky vozidel rozumnych ridicu, kteri maji adekvatni obuti.)

0/0
9.12.2010 13:09

Nahlas se ti směju 2

Re: No tyhlety chytráky známe,

Takové situace by spolehlivě odfiltrovala možnost udělení pokuty třeba 100 tis. Kč.

0/0
9.12.2010 13:17

Ahasver

Re: No tyhlety chytráky známe,

Mnohem lepší než drakonické pokuty by byl důsledný přístup k náhradě škody. Ten kdo vytvoří překážku by platil vícenáklady všech které omezí, ušlé zisky třeba včetně nevybraného mýta, práci všech zainteresovaných od vyproštění přes policajty kteří by kolem řídili provoz až třeba po dispečery obhospodařující databázi dopravních informací...

Ať ta nezodpovědnost bolí co nejvíc přiměřeně následkům.

0/0
9.12.2010 13:24

Nahlas se ti směju 2

Re: No tyhlety chytráky známe,

Jako v principu bych asi i chtěl souhlasit, ale neumím si představovat tu mašinérii s dokazováním ušlých zisků, s dokazováním, jestli bylo skutečně nutné použít tu a tu techniku atd.

Pokuta s možností zabavení auta do jejího zaplacení by IMO byla rychlý a účinný trest.

0/0
9.12.2010 13:32

Ahasver

Re: No tyhlety chytráky známe,

Určitě by se to dalo řešit, třeba tak že by všechny nároky shromažďoval příslušný cestmistr, který by taky rozhodoval o opatřeních a byl dobře pojištěný proti špatným rozhodnutím. Ten, resp. příslušný správce komunikace, by je pak od viníka vymáhal. Teoreticky by se to tak mohlo (a mělo) dít už dnes.

Zabavení auta do zaplacení (ať už škody nebo pokuty) by ale určitě efekt mělo.

0/0
9.12.2010 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.