- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
protože úroveň některých profesí je úděsná. Pak se divíme, že v restauraci nám uvaří něco, co se ani vzdáleně nepodobá tomu, co jsme si objednali...
Kdysi prodavači měli tzv. zbožíznalství (třeba prodavačka v textilu musela znát všechny druhy látek, jak o ně pečovat, jak je čistit či prát atd.). a teď Dnes jsem se v papírnictví zeptala, kolik stojí 1 arch barevného papíru A4. "Máte to tam napsané", byla odpověď. Nebylo ... "Tak na pultě pod tím". Nebylo (pouze gramáž, tu já zas tak nutně nepotřebuji znát). "Nooo - tak asi korunu nebo dvě..." - opravdu takovou odpověď nepovažuji za informaci. Potřebovala jsem těch papírů 200, takže jestli mám platit 200,- nebo 400,- je podle mě dost rozdíl. Pro slečnu ale asi ne. Mimochodem: v obchodě jsem byla jen já a ještě jedna zákaznice a ty papíry jsem si nakonec koupila v obchůdku naproti (200 ks za 100,- Kč!!).
Myšlenka jednotné zkoušky se zdá lákavá, úroveň absolventů všech škol je opravdu různá až hrůzná - to od ZŠ po VŠ. Ovšem, kdo stanoví obsah zkoušky. Odborné učivo je totiž v RVP definováno pomocí "kompetencí" asi tak na 5 stránkách více či méně zmateného textu. Pak úroveň a obsah zkoušky určí pár lidí a školy se to dozví až při zkoušce. V takovém (ne)systému může pohořet i velmi dobrá škola, která dá důraz na jiné témata než v zadání zkoušky. Možná by bylo lepší nejdříve jasně definovat požadavky na absolventy a pak ověřovat měřitelný výstup.
Jednotné zkoušky nemají a nemohou vytvořit stejně dobré vyučence. Pouze zajistí stanovenou minimální úroveň, kterou musí učni pro dosažení vyučního listu dosáhnout. Pokud budou někteří lepší, pak je to jejich plus.
Je to správný krok, protože učňovská střediska (ale i střední školy) jsou schopné pro udržení chovanců, a tím i dotací, udělat cokoliv. Konkurenční prostředí v současném vzdělávacím systému nefunguje - stejně jako všude, kde se počítá s dotacemi.
jen na tom učňáku předpokládám spíš něco jiného, než klasické vzdělání...kolikrát můžeme být rádi, že ho vůbec dokončí.
když máme nevyrovnanou porodnost jednotlivých skupin obyvatelstva....
Nevidím to tak černě. Matka příroda si to zajistila určitým koeficientem náhody a tak se může stát, že se vysokoškolákům může narodit hlupák a hlupákům inteligentní jedinec.
nebo se budou učit vypočítat sílu nutnou k úderu kladiva o váze 500 g na vyrovnání plechu železa o tloušťce 3 mm?
všem občanům SESR ihned po narození odebrat mozek a nahradit jej jednotným univerzálním prorežimním zařízením na bázi ovčího mozečku.