Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Sníh uklidí jen hlupák, co neví, že to není jeho povinnost

Jednu výhodu česká politika i kluzký a neuklizený chodník mají – lidi se v tom naučí chodit. Naučí se mlžit, švejkovat, nasazovat finty. Největší přeborníci si na kluzkých chodnících a v politice lámou nohy. Vynáší to víc než být zdravý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dneska.taky.lidi.věří.všemu

se zase soudí jen podle velkých měst, ne?

já zametám 20 metrů své cestičky k obecnímu chodníku a pak ještě většinou 50m obecního chodníku. Protože chci, aby až půjdu já, nebo někdo z mé rodiny, abychom šli pohodlně. Zametám přes tři sousední pozemky/baráky, protože jejich majitélé, když jsou doma, tak zametou taky. Končím až u souseda, co na to kašlal vždycky...

A obec? Ta má vyhlášku, kde se jasně stanoví termíny, co se do kdy uklízí a světě div se, dodržuje se (alespoň prozatím)...

0/0
17.12.2010 14:51

referentka

...no tak nevím...

...barák má délku 16 metrů a přilehlá zahrada 29...jak na potvoru kolem celého vede tří metrový chodník...věřte, že to byl záhul, když se "muselo" odmetat...ulízíme chodník i dnes,  ale s manželem odcházíme z domu po páté a vracíme se ve čtyři...doma je jen 87-letá babča...no a teď mi opravdu vyhovuje, že povinnost odklízet má obec...ne kvůli sněhu, ale kvůli té zodpovědnosti...nehledě na to, že třeba já sebou švihnu kdykoliv na čistém chodníku (blbé kotníky) a takových jako já je určitě hodně...není těžké to svést na blbě uklizený chodník...no a proto jsem ráda, že za něj nezodpovídám, i když ho samozřejmě uklízíme v rámci svých možností stále....

0/0
17.12.2010 14:29

Jan.P

Lidi jsou hovada

Lidi jsou hovada, tak na všechno kašlou. Na vysočině byla hamba nemít chodník uklizený, bez ohledu na to, kdo to má uklízet. Jednou je chodník je před domem, tak se uklízí.

0/0
17.12.2010 14:26

referentka

Re: Lidi jsou hovada

...jo, souhlas...ale když ráno odejdeš do práce a začne valit sníh, tak se už ani domů pomalu nedostaneš...nebo odcházíš z práce a jdeš odmetat?

0/0
17.12.2010 14:30

Jan.P

Re: Lidi jsou hovada

tak to holt prostě musí počkat... no

0/0
17.12.2010 15:48

WoCoGo.v2

pane pisalku

nepovazuju se za hlupaka jen proto,ze mam rad pred domem poradek...jen proto,ze vy jste shnile ho.adko z mesta neznamena,ze je nim kazdy..tak vam preju,aby jste si na podobnem chodnicku nekdo poradne rozbil hubu,a az budete nadavat a chtit penize za svou vlastni hloupost, vzpomente i,co jste tu napsal za kravinu

0/0
17.12.2010 11:29

jejda to jsem ja

Omyl

za komunistů lid sám sebe za chodníky "pokutoval" sice ne finančně ale jinak ano....

0/0
17.12.2010 10:43

felia

Slušný člověk

by se propadl hanbou, kdyby před jeho domem někdo upadl na neuklizeném chodníku.

0/0
17.12.2010 9:51

Villeneuve

Re: Slušný člověk

Slušný stát by člověku na chodníku před jeho domem dovolil třeba aspoň při stěhování zaparkovat...

0/0
17.12.2010 12:41

referentka

Re: Slušný člověk

...uklidni se, já na Tvém UKLIZENÉM chodníku klidně sebou švihnu a věř, že takových "šmatláků" je víc...;-)

0/0
17.12.2010 14:32

cenda54

pane steigerwalde,

vůbec jsem nepochopil, co jste chtěl vyjádřit. a tak si za chvíli vezmu hrablo a půjdu odhrnout sníh z chodníku. a jestli si myslíte o těch, kteří udělají to samé jako já že jsou hlupáci, tak si to klidně myslete

0/0
17.12.2010 8:43

setram

Re: pane steigerwalde,

no nevim, ja jsem smysl toho článku vycítil trochu jinak

....nenapadlo Vás třeba, že ta poslední věta je ironie?

0/0
17.12.2010 9:19

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: pane steigerwalde,

těžko říct, možné to je.

já sníh okolo svýho baráku hrabu, ale kdyby na mě dneska ve 4 ráno zazvonil strážník, abych odmetal, tak mu dám do ruky hrablo a koště s odkazem, že to má dělat obec a on jako její zaměstnanec je tedy oprávněn konat ;-D

0/0
17.12.2010 14:55

Poslední___Mohykán

Z komentáře plyne, že Karel neuklízí sníh.

To je asi tak vše.

0/0
17.12.2010 8:14

felia

Re: Z komentáře plyne, že Karel neuklízí sníh.

Vsadím se, že Steigerwald sníh uklízí

0/0
17.12.2010 9:53

weizenkleie1

Re: Z komentáře plyne, že Karel neuklízí sníh.

Vsadim se, ze Steigerwald se jmenuje jinak...

0/0
22.12.2010 23:04

K-e-n-y

sníh

No nevim, mě to uklízení sněhu docela baví. povinnost nepovinnost, člověk se přijemně provětrá... ;-)

0/0
17.12.2010 7:29

Horemheb

surrealista

Tohle napsal nějaký surrealista po návratu z vinárny s jointem v ústech

0/0
16.12.2010 13:51

WoCoGo.v2

Re: surrealista

spis jel na lsd

0/0
17.12.2010 11:30

bob3

začala jsem číst

tu slátaninu, ale jdu od toho. J e to na palici.

0/0
16.12.2010 13:46

maarrss

Já jenom žasnu nad tím

co všechno je možné prezentovat na Idnesu jako svůj názor. Takovou snůšku blábolů a nesmyslů jsem už dlouho nečetl.

0/0
16.12.2010 12:24

vortc

Další

z řady blábolů autora.

0/0
16.12.2010 9:45

rising_tiki

Re: Další

přesně. Kdo hrabal dřív, hrabe i dnes...a z článku mám pocit, že tak trochu hrabe i autorovi ;-)

0/0
16.12.2010 10:48

cartmenn

Re: Další

R^R^ Souhlasím. A přiznávám se, že jsem podle něj hlupák!! I když vím, že to není moje povinnost, tak jdu a uklidím to. Město nebo obec nemůže v takovém množství stíhat odklidit vše včas! A ruce ani zadek mi neupadnou, když vezmu hrablo do ruky a odházím chodník! A to jsem ženská!

0/0
16.12.2010 11:59

Sendyman

Re: Další

Koukám, že bysme mohli mít spólu dvojdomek!

;-D;-D;-D

0/0
16.12.2010 17:56

laduk

hm...

Nevím, proč bych nemohl shrábnout sníh na chodníku jen pro pocit sounáležitosti s ostatními lidmi, nejsem český lékař.

0/0
16.12.2010 8:35

DaliborS

Re: hm...

+1 R^R^

0/0
16.12.2010 9:09

cartmenn

Re: hm...

R^R^ mám stejný názor. A nebudu se k baráku brodit ve sněhu jen proto, že není moje povinnost ho odklidit....

0/0
16.12.2010 12:02

Larry Matejka

Kritika věcí dobrovolných...

legrační, jak se neumíme vyrovnat s tím, že nám náš pán a vládce stát také jednou nic nenařizuje... Chodník před barákem uklízím dál s milým pocitem, že mi žádný soudruh z národního výboru nedá pokutu... Občas pomůže soused, který na to má techniku... V ušetřeném čase dáme panáčka nebo pivko, pokecáme... A tak to má být. Rozhodnutí jestli nechám své spoluobčany se brodit po kolena ve sněhu před mým domem je na mně... Moje právo volby, můj dobrý pocit, pro který to dělám... Jediné nad čím přemýšlím je položka DPH na cenovce lopaty... Při házení lopatou je pro mne stát zbytečný partner. Proč potom chce urvat podíl z toho, že si tu lopatu koupím?

0/0
15.12.2010 18:00

Culeto

Re: Kritika věcí dobrovolných...

Do puntiku přesně tak ! Teda až na tu dph ;-D

0/0
15.12.2010 21:21

DaliborS

Re: Kritika věcí dobrovolných...

no, DPH  .. škrabku na sníh mám po babičce, je z 30. let a stále dobře škrabe. Tenkrát se DPH ještě neplatilo, nebo bylo něco jiného.  Hrablo, které jsem si koupil před pár lety už dohrabalo ..

0/0
16.12.2010 9:11

Jiří Heincl

Hlupák je autor!

Nechápe, že existují a budou existovat slušní lidé, kteří pro spoluobčany a sqamozřejmš i pro sebe udělají něco, co není jejich povinností. Informoval jsem se, jak je uklízení sněhu na chodnících zařízené v Německu. V této baště demokracie je za úklid sněhu zodpovědný majitel přilehlé nemovitosti a to dokonce pod pokutou.

0/0
15.12.2010 17:47

Jiricek 1

Re: Hlupák je autor!

Pokud se nemýlím,tak se zvedly daně z nemovitosti s odůvodněním,že obce dudou uklízet všechny chodníky ;-D Takže kdo neuklízí chodník před svým domem si tuto "službu" předplatil ;-DR^

0/0
15.12.2010 20:53

barbu do

Re: Hlupák je autor!

... a kolik činilo to zvýšení?

0/0
15.12.2010 21:46

Cezi

Re: Hlupák je autor!

Olomouc asi trojnásobek oproti loňsku.

0/0
15.12.2010 21:59

barbu do

Re: Hlupák je autor!

... kolik korun na metr chodníku ...

0/0
15.12.2010 22:08

Cezi

Re: Hlupák je autor!

Konktrétní případ dašeho domu odhad 100/1m2 (to zvýšení daně). Jinak samo furt uklízíme my a přijde mi to správné. Jen vadí zdůvodňování zvýšení daně.

0/0
15.12.2010 22:24

barbu do

Re: Hlupák je autor!

... kolik toho za stovku uklidí úklidová firma?

0/0
16.12.2010 8:37

Cezi

Re: Hlupák je autor!

To nevím, ale dovedl jste mne až k propočtu, že by nebyl špatný job za nějakých 200 000,- uklízet naši ulici. To bych i tátovi co je v důchodu pořídil nějaký sofistikovanější nástroj než lopatu.o)

0/0
16.12.2010 9:09

barbu do

Re: Hlupák je autor!

... tak to máte v Holomócu dobrý, v Práglu se nezvyšovalo a tak se neuklízí ...

0/0
17.12.2010 8:08

jejda to jsem ja

Re: Hlupák je autor!

To není na úklid ...to je na pojištění proti žalobám;-D

0/0
17.12.2010 10:46

WoCoGo.v2

Re: Hlupák je autor!

kecate

0/0
17.12.2010 11:31

lutrysek

to sou kecy

zase jeden pisalek co pise jen aby psal, ale bez toho, ze by mel co rict. a ze se driv chodniky neuklizely? jeste predloni a loni vsichni chrastili hrablama a sypali chodniky popelem a piskem. dneska se to posoli, je vsude brecka a sajrajt.

0/0
15.12.2010 17:42

Jezevec 44

Neuvěřitelné.

Po nedočtení tohoto článku mě napadlo,co je to asi zač kdo napsal takový,dílem až nenávistný blábol.Nejsem ani naštvaný,jen se fakt divím kdo všechno může zastávat práci redaktora.

0/0
15.12.2010 16:45

Sendyman

Hlupák jste Vy, pane Steigerwalde.

To Vaše "NIKDO neuklízí a neuklízel"...

Sníh uklízím (a nejsem sám) a nepřipadám si tak. Já totiž vím, že město nemůže stačit uklidit všechno najednou a že jsou první na řadě frekventovanější místa. A odklízet sníh občanům nařídili za protektorátu, to nebyla žádná "chytrost Čechů", víte? A taky to, i za totáče, dělali (dobře ;-D ) placení domovníci, víte? Že neuklidí nikdo z paneláku, docela chápu. To už musí být pořádný enthuziasista, ten jeden, aby šel uklízet, zatímco 50 ostatních v baráku si válí prdel.

A panu Koberovi jsem vděčný. Sice uklízím dál, ale, na druhou stranu, když nasněží, co jsem v práci, nemusím se strachovat jako dřív, abych nebyl popotahován, pakliže si někdo způsobí úraz na neuklizeném cizím...

0/0
15.12.2010 15:17

barbu do

Re: Hlupák jste Vy, pane Steigerwalde.

... ovšem Kubera to vyřešil po bolševicku ...

... přesně podle vzoru z padesátých let ...

... nařídil majiteli, co má se svým majetkem dělat ...

... aby z něj měl někdo jiný užitek ...

0/0
15.12.2010 15:45

Sendyman

Po bolševicku?

No, to je blábol.... A po jakém to bylo dřív, když občan musel uklízet na cizím a ještě za to byl právně zodpovědný?

Nemá se snad řádný majitel starat o svůj majetek? A za to, že ho, jako veřejný prostor, mohu užívat, platím přece daně....

0/0
15.12.2010 16:09

barbu do

Re: Po bolševicku?

... Vy mi platíte za to, že můžete chodit po mém pozemku po mém chodníku?

... můžete mi sdělit variabilní symbol Vaší platby abzch si to ověřil?

0/0
15.12.2010 18:42

Sendyman

Á, pán je demagog?

1. Stát nic nenařídil, pouze zbavil zodpovědnosti nevlastníky.

2. Pokud jste majitel chodníku (a přilehlé nemovitosti), tak se pro Vás nic nemění.  Jste zodpovědný teď, stejně jako předtím.

3. Pokud jste soukromý majitel chodníku bez nemovitosti, tak to chápu, to máte blbý, protože jste si zvykl, že to dosud za Vás uklízel někdo jiný. Pak ale nechápu, proč ten chodník máte, když z něj nic nemáte, jen práci a starosti...

Mimochodem, z "mého" obecního 50m chodníku, který jsem uklízel doteď a uklízím i nadále, používám cca. 2 šlápnutí napříč 2x denně (ze silnice k brance), takže kvůli sobě to nedělám. Ty desítky lidí, co ho používaly a používají v celé délce - myslíte, že za to někomu platí?

;-D;-D;-D

0/0
15.12.2010 19:37

barbu do

Re: Á, pán je demagog?

... pán není demagog ...

... po mém majetku šmajdají cizáci a já jsem za ně odpovědný ...

... obec je na tom stejně, ale může na to vybírat peníze, já ne ...

... pokud by povinnost péče o chodníky pro občany přenesl na obec, bylo by to v pořádku ...

0/0
15.12.2010 20:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.