Diskuze

Čeští školáci ve srovnání se světem propadli. Horší se hlavně v matematice

Znalosti českých dětí se v posledních letech podstatně zhoršily. Ukázaly to dnes zveřejněné výsledky mezinárodního srovnání, do něhož se zapojili patnáctiletí žáci ze 65 zemí světa. Nejvíce žáci propadli v matematice. Dobře nedopadli ani v dalších dvou testech, z čtenářské gramotnosti a přírodovědy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

JagaJaguska

9. 12. 2010 13:45
Testuje

ten test čtenářské gramotnosti porozumění původnímu textu, nebo následným otázkám? Mě úroveň složitosti formulace těch otázek přijde několikanásobně vyšší, než úroveň složitosti původního textu...

0 0
možnosti
T

tonycze

8. 12. 2010 16:42
Zlepšete podmínky vzdělávacího procesu!

60% času vyučovací hodiny věnuje učitel výchově, jen 40% vzdělávání. Ve třídě má průměrně 25 žáků, jeho kolega v Německu max. 16. Vybavenost učeben je katastrofánlí. O platech učitelů v ČR ve srovnání se západními státy nemusím psát. Český učitel je v první řadě úředník a vychovatel. Musí psát ŠVP, RVP, Tématické plány, zprávy komisí, zprávy pro sociální úřad, účastnit se školení... To vše je v praxi k ničemu, ale bere to čas a síly.

0 0
možnosti
EK

Deleter

9. 12. 2010 11:24
Re: Zlepšete podmínky vzdělávacího procesu!

Co do toho mícháte západní státy? Mají tu snad prodavačkypolicajtihasičišvadlenyzednícikuchařiautobusáci platy jako na západě? Nemají, tak co si to vůbec dovolujete? Vybavení učeben je dobré, jen musí být schopný učitel, to je to, co je málokdy, stačí si někdy tu svoloč z PedF posledchnout v okolních hospodách.

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita

8. 12. 2010 14:35
Učení bolí

;-) Nikomu se nechce učit. Když už se někdo velmi učí, vrhne se na něho dav neochotných se učit, chce peníze za studia a vyhání toho "učivého" do ciziny...Češi to mají skvěle zorganizováno : postupně z nich bude národ raně rozvojový :-P

0 0
možnosti
EK

Deleter

8. 12. 2010 14:43
Re: Učení bolí

Noblesní příklad míchání jablek s hruškama.

0 0
možnosti
RJ

rohovín jednorohý

8. 12. 2010 12:03
A není to zhoršování náhodou

způsobeno těmy hloupými experimenty se školou hrou, tím že tady nějací pavdělanci prosazují  že kázeň a námaha při učení že to je móc ošklivé týraní, že matematika je bolševická pavěda absolutně k ničemu, že společná výuka se žáky pomocných škol bude pro všechny přínosem atd. ???

Bylo by namístě se zamyslet  jestli už konečně tyhle nebezpečné blázny co škodí všem  nevyhnat z toho školství.

0 0
možnosti
MK

eltanin

8. 12. 2010 11:31
Pro odpůrce matematiky

Pro ty, co tady v diskusi prosazují, že matematika je zbytečné učení vzorečkům, které člověk stejně nikdy v životě nevyužije, se mi podařilo najít docela hezký dopis nějakého pana učitele matematiky, ve kterém reagoval právě na takovéto názory.

K nalezení zde: http://www.lidovky.cz/matematika-umoznuje-mnohe-pochopit-dbp-/ln_dopisy.asp?c=A090123_131505_ln_dopisy_gab

Osobně si sice nemyslím, že dobrý učitel musí nutně chodit na koncerty vážné hudby, ale je to zase jiný pohled na věc a jako takový je jistě zajímavý. :-)

0 0
možnosti
S

single_female_lawyer

8. 12. 2010 11:51
Re: Pro odpůrce matematiky

To je teda snůška blábolů. Uvědomme si, že náš školský systém je 200 let pozadu za vývojem společnosti. Lpí na nesmyslech, je složitý, dlouhý atd. Pro život naprosto k ničemu. Je zde jen proto aby se děti neflákali venku nebo aby měli učitelé, jichž je jako much, zaměstnání. Ovšem praktický význam to nemá žádný.R^

0 0
možnosti
PM

falda

8. 12. 2010 9:42
Problém není ani tak

konkrétně ve školství, jako v celé naší prohnilé a zkorumpované společnosti, která si vzdělání (nemyslím tím narychlo získané tituly vyvolených) naprosto necení a vzdělané lidi naopak šikanuje a dělá si z nich rukojmí. Jsou jí nepohodlní, protože nedělají vždy to, co od nich dnešní konzumní společnost žádá. Zde se neodměňuje se za práci a za schopnosti, ale za konexe, a to ještě důsledněji než za minulého režimu. Mladí nemají motivaci se učit - u svých rodičů vidí, že úspěšný není ten, kdo je vzdělaný, slušný a pracovitý, ale ten, kdo je bezohledný a arogantní, k čemuž samozřejmě vzdělání není třeba. Mnohé děti jsou v takovém duchu vychovávány. Pak se divte, že nejen nás, ale postupně celý svět válcuje u nás tolik nepupulární Čína (a samozřejmě v menší míře i jiné, zejména asijské země), kde funguje navzdory všem našim propagandistickým žvástům filosofie přesně opačná.

0 0
možnosti
DN

danax

8. 12. 2010 9:18
vzdělanější lidé mají méně dětí

 a ti ostatní to nevytáhnou.... prostě jen průzkum porodnosti po 15-ti letech

0 0
možnosti
TF

231

8. 12. 2010 9:06
To ze jsme klesli na zebricku,

neznamena že jsme se museli zhorsit. Mohli jsme zustat na stejne urovni a ostani se mohli zlepsit. Výsledky také může ovlivnit kvalita testu.

Pokud nekdo chce vyvozovat z techto testu pokles urovne vzdelani, mel by napred tyto testy dat rocnikum ktere podobne hodnoceni v minulosti absolvovaly.

P.S. Amim si pak predstavit, ze podle novinaru by nektery rocnik byl napred genialni, pak by zbIbnuI, ale za rok by se zase stal geniálním.

0 0
možnosti
MK

eltanin

8. 12. 2010 10:44
Re: To ze jsme klesli na zebricku,

Na to je úplně snadný recept. Jděte do škol a vyžádejte si archiv zadání čtvrtletních písemek z různých předmětů a uvidíte. na kolika školách náročnost rok od roku rostla, zůstávala stejná, či klesala. :-)

0 0
možnosti
S

single_female_lawyer

8. 12. 2010 8:53
No a? žádná tragédie když si uvědomíme

že jsou to vědomosti které stejně nikdy nebudou v reálném životě potřebovat.;-D;-D

0 0
možnosti
D

DaliborX

8. 12. 2010 9:22
Re: No a? žádná tragédie když si uvědomíme

No nevím. Že by nikdo nepotřeboval porozumět psanému textu?

0 0
možnosti
EK

Deleter

8. 12. 2010 8:11
---

A) Žádný z ministr ze žádného ministerstva nebyl dosud schopen předložit nějakou seriozní dlouhodobou koncepci čehokoliv

B) Vzdělání je pro spoustu lidí ztráta času, investovaný čas a peníze se pak nedostatečně odrážejí v kvalitě zaměstnání a ohodnocení

C) Ostatně mediální příklady, kdy nejvyšší pozornost a příjmy si zaslouží lidé vzdělanostně podprůměrní, ale vynikajícími vrozenými vlastnostmi, tomu pouze napomáhají.

0 0
možnosti
EK

Deleter

8. 12. 2010 8:23
Re: ---

D) Test je zjevná slátanina určená nikoliv k porovnávání žáků (jaký by to mělo mít smysl?), nýbrž k odsávání veřejných peněz

0 0
možnosti