- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ten test čtenářské gramotnosti porozumění původnímu textu, nebo následným otázkám? Mě úroveň složitosti formulace těch otázek přijde několikanásobně vyšší, než úroveň složitosti původního textu...
60% času vyučovací hodiny věnuje učitel výchově, jen 40% vzdělávání. Ve třídě má průměrně 25 žáků, jeho kolega v Německu max. 16. Vybavenost učeben je katastrofánlí. O platech učitelů v ČR ve srovnání se západními státy nemusím psát. Český učitel je v první řadě úředník a vychovatel. Musí psát ŠVP, RVP, Tématické plány, zprávy komisí, zprávy pro sociální úřad, účastnit se školení... To vše je v praxi k ničemu, ale bere to čas a síly.
Co do toho mícháte západní státy? Mají tu snad prodavačkypolicajtihasičišvadlenyzednícikuchařiautobusáci platy jako na západě? Nemají, tak co si to vůbec dovolujete? Vybavení učeben je dobré, jen musí být schopný učitel, to je to, co je málokdy, stačí si někdy tu svoloč z PedF posledchnout v okolních hospodách.
Nikomu se nechce učit. Když už se někdo velmi učí, vrhne se na něho dav neochotných se učit, chce peníze za studia a vyhání toho "učivého" do ciziny...Češi to mají skvěle zorganizováno : postupně z nich bude národ raně rozvojový
způsobeno těmy hloupými experimenty se školou hrou, tím že tady nějací pavdělanci prosazují že kázeň a námaha při učení že to je móc ošklivé týraní, že matematika je bolševická pavěda absolutně k ničemu, že společná výuka se žáky pomocných škol bude pro všechny přínosem atd. ???
Bylo by namístě se zamyslet jestli už konečně tyhle nebezpečné blázny co škodí všem nevyhnat z toho školství.
Pro ty, co tady v diskusi prosazují, že matematika je zbytečné učení vzorečkům, které člověk stejně nikdy v životě nevyužije, se mi podařilo najít docela hezký dopis nějakého pana učitele matematiky, ve kterém reagoval právě na takovéto názory.
K nalezení zde: http://www.lidovky.cz/matematika-umoznuje-mnohe-pochopit-dbp-/ln_dopisy.asp?c=A090123_131505_ln_dopisy_gab
Osobně si sice nemyslím, že dobrý učitel musí nutně chodit na koncerty vážné hudby, ale je to zase jiný pohled na věc a jako takový je jistě zajímavý.
To je teda snůška blábolů. Uvědomme si, že náš školský systém je 200 let pozadu za vývojem společnosti. Lpí na nesmyslech, je složitý, dlouhý atd. Pro život naprosto k ničemu. Je zde jen proto aby se děti neflákali venku nebo aby měli učitelé, jichž je jako much, zaměstnání. Ovšem praktický význam to nemá žádný.
konkrétně ve školství, jako v celé naší prohnilé a zkorumpované společnosti, která si vzdělání (nemyslím tím narychlo získané tituly vyvolených) naprosto necení a vzdělané lidi naopak šikanuje a dělá si z nich rukojmí. Jsou jí nepohodlní, protože nedělají vždy to, co od nich dnešní konzumní společnost žádá. Zde se neodměňuje se za práci a za schopnosti, ale za konexe, a to ještě důsledněji než za minulého režimu. Mladí nemají motivaci se učit - u svých rodičů vidí, že úspěšný není ten, kdo je vzdělaný, slušný a pracovitý, ale ten, kdo je bezohledný a arogantní, k čemuž samozřejmě vzdělání není třeba. Mnohé děti jsou v takovém duchu vychovávány. Pak se divte, že nejen nás, ale postupně celý svět válcuje u nás tolik nepupulární Čína (a samozřejmě v menší míře i jiné, zejména asijské země), kde funguje navzdory všem našim propagandistickým žvástům filosofie přesně opačná.
a ti ostatní to nevytáhnou.... prostě jen průzkum porodnosti po 15-ti letech
neznamena že jsme se museli zhorsit. Mohli jsme zustat na stejne urovni a ostani se mohli zlepsit. Výsledky také může ovlivnit kvalita testu.
Pokud nekdo chce vyvozovat z techto testu pokles urovne vzdelani, mel by napred tyto testy dat rocnikum ktere podobne hodnoceni v minulosti absolvovaly.
P.S. Amim si pak predstavit, ze podle novinaru by nektery rocnik byl napred genialni, pak by zbIbnuI, ale za rok by se zase stal geniálním.
Na to je úplně snadný recept. Jděte do škol a vyžádejte si archiv zadání čtvrtletních písemek z různých předmětů a uvidíte. na kolika školách náročnost rok od roku rostla, zůstávala stejná, či klesala.
že jsou to vědomosti které stejně nikdy nebudou v reálném životě potřebovat.
No nevím. Že by nikdo nepotřeboval porozumět psanému textu?
A) Žádný z ministr ze žádného ministerstva nebyl dosud schopen předložit nějakou seriozní dlouhodobou koncepci čehokoliv
B) Vzdělání je pro spoustu lidí ztráta času, investovaný čas a peníze se pak nedostatečně odrážejí v kvalitě zaměstnání a ohodnocení
C) Ostatně mediální příklady, kdy nejvyšší pozornost a příjmy si zaslouží lidé vzdělanostně podprůměrní, ale vynikajícími vrozenými vlastnostmi, tomu pouze napomáhají.
D) Test je zjevná slátanina určená nikoliv k porovnávání žáků (jaký by to mělo mít smysl?), nýbrž k odsávání veřejných peněz