Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povinné zimní pneumatiky snížily počet nehod, na D1 se bouralo jen jednou

První sněhová pokrývka ukázala smysl modrých značek s obrázkem auta a sněhové vločky. Označují úseky silnic, kam nesmí auto vjet bez zimních pneumatik. Zatímco se v pondělí po celé republice bouralo o sto šest, na označených silnicích evidovali policisté nehodu jen jednu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Falewick

ALE PRD

Clovek s letnima gumama jede po cisty D1, pred znackou odboci a pak se dvacet kilometru brodi snehem na letnakach jako idiot po zasnezenejch okreskach, aby se pak zase napojil na tu samou cistou dalnici. Tenhle clanek je jenom obhajoba takhle pitomyho reseni.

.

Nerikam ze zimni gumy jsou nejakej mytus, ale lepsi jsou opravdu jenom! na snehu, na suche i na mokre vozovce maji porad vysledky letni. Obutim zimnich tedy automaticky ztracite cast prilnavosti pokud neni silnuice opravdu pokryta snehem nebo ledem. Takze vetsina prazaku muze mit letni klidne celou zimu protoze krome techto kalamit (2x rocne pul dne) jsou silnice po vetsinu cesty odklizene. Lepsi nez zimni gumy je predevsim opatrnost, blb na zimakach naboura stejne.

0/0
1.12.2010 17:17

Mitchell

Uvidíme.

Byl to první sníh, při tom druhém to může být jiné. Nicméně pokud opravdu nebude na dálnici třetina aut na letních gumách brzdit provoz, tak valná většina z toho zbytku pojede celkem normálně a nebude pěnit za volantem jenom proto, že "ten přede mnou jede na letních na dálnici v zimě 50 za hodinu a nejde předjet, protože v levém pruhu je 10 - 15 cenťáků břečky".

Nicméně i tak se přimlouvám za německý (rakouský) model - zimní pneu povinné, pokud je na silnici sníh, břečka, zmrazky etc.

0/0
1.12.2010 11:55

houzar

zimní výbava

zřejmě by neškodilo se trochu zamyslet nad tím co sníží počet nehod-pneumatiky? domnívám se že NE,bohuželvědomosti řidičů o automobilech jsou mizivé i když se při debatě v hospodě dozvíte kolik diskutujících je jedničkou mezi řidiči.)

co je člověku platné když si zakoupí auto vybavené špičkovou elektronikou,sedmi airbacky a dalšími vymoženostmi,když tyto věci neumí ovládat a to nemyslím ovládat manuelně ale myšlením,nelze z každého vychovat pilota F1 nebošpičkového odborníka ale trocha rozumu za volant by neškodila.Nevím kam chvátá řidič řítící se v neděli odpoledne po dálnici 180km/hod. Snad se jede jen projet a trochu si zazávodit?Jistě by se našlo mnoho příkladů i opačných a právě tady trochu toho zamyšlení jistě neškodí

0/0
1.12.2010 7:54

DannyR99

Pouze jedna?

Maji to opet diky hlasenim nad 100tis pomotane. Dalsi byla v 8 rano na 104km, pani se tam najak pomotala s Octavkou. Myslim, ze by se nasla i spusta dalsich. A to ze v kazdem kopci stalo 5 kamionu a stejne klouzalo je taky jedno. I kdyz nevim kolik by jich bylo pokud by tam nebyla ta znacka.

0/0
30.11.2010 23:13

Mitchell

Re: Pouze jedna?

A kolik by bylo nehod se škodou vyšší a se zraněním. Já myslím, že by toho asi bylo víc.

0/0
1.12.2010 11:57

Krištof

Žalovat stát

Všichni tvrdí, že při teplotách nad 10 st. má zimní pneumatika horší jízdní vlastnosti než letní. Zejména při brzdění na mokru. Pokud bych při těchto podmínkách na označené vozovce povinnou zimní výbavou na zimních pneumatikách neubrzdil, znamená to nutnost žalovat stát o náhradu škody? Na letních bych ubrzdil, ale stát mě nařídil mít zimní a proto jsem neubrzdil. Chápu to správně?

0/0
30.11.2010 14:03

net.Xtreme V.

Re: Žalovat stát

Ne, máš přizpůsobit jízdu vozidlu, vozovce...

0/0
30.11.2010 19:45

karelkral

Re: Žalovat stát

Vozovce ???????????????? to je snad silné slovo  ;-€ člověče, to by jsme museli jenom stát, hlavně po zimě ;-€ 

0/0
30.11.2010 21:54

honza2007

Re: Žalovat stát

když neumíš jezdit, tak samozřejmě. Druhé řešení jít znovu do autoškoly...;-)

0/0
1.12.2010 10:19

Krištof

Re: Žalovat stát

Jsem povinen přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky. Nikoliv tomu, že mě státní nařízení odpojí na autě brzdy.

Většina lidí to ani neví že zimní za tepla brzdí hůř. Policajti přijedou k nehodě, změří brzdnou dráhu, dopočtou rychlost a je vymalováno.

0/0
1.12.2010 14:03

libynn

Méně nehod je

díky prvnímu sněhu! To se ze začátku vetšina řidičů na nějakou dobu, vždycky trochu umravní! Uvidíme později.

0/0
30.11.2010 13:39

Chlupy do půl zad

Re: Méně nehod je

R^

0/0
30.11.2010 16:39

akro

česká cesta

Momentální úprava je samozřejmě naprostý nesmysl a dává jen policii možnost bezduché buzerace aniž by řešila skutečnou potřebu. Rozumná úprava je hodně podobná německé, jen by nemusela mít časové omezení od prosince, v zázsadě třeba takto: "je-li sjízdnost vozovky snížena sněžením, sněhem, ledem, náledím, námrazou či jinak zimními povětrnostními podmínkami, nesmí řidič použít k jízdě vozidlo, které není vybaveno na všech kolech zimními pneumatikami s hloubkou dezénu nejméně 4mm". Kdykoli a bez hloupé značky. A pokud v lednu je +10, sucho a beze sněhu, není důvod použít zimní pneu, pokud v říjnu nasněží, pak ať auta na letních nejezdí.

0/0
30.11.2010 13:30

Qíteček na hrob cenzora

Re: česká cesta

Souhlas. Ale to by se zas špatně 1.11. na D1 vybíralo...

0/0
30.11.2010 13:32

akro

Re: česká cesta

ještě dovětek, "zimními", nikoli celoročními. Celoroční jsou nesmysl, včera jsem měl možnost jízdy 200km na pneumatikách "celoročních"  Hankook Ventus M+S a následně na stejném voze se zimními Dunlop WT Grandtrek M3 a šlo zejména při brzdění o rozdíl přímo propastný. Celoroční pneu by jako zimní rozhodně neměly být uznávány.

0/0
30.11.2010 13:34

net.Xtreme V.

Re: česká cesta

Nejsou zimní jako zimní a celoroční jako celoroční, chtělo by to stanovit nějakou normou parametry, které musí zimní pneumatika splňovat a pokud je splní celoroční (jakože jich moc nebude), tak ať ji klidně člověk použije.

0/0
30.11.2010 19:44

BrumlajiciCmelak

To je článek jak z rudýho práva

Opomenu- li zhovadilost používání značek u nás - je to de fakto značka zákaz vjezdu, ale objevuje se zcela nahodile. Bez upozornění, bez objížďky.:-/

Příště by mohl někdo napsat článek, že prezervativy omezují znásilnění, neb podle statistik je znásilněných s prezeravtivem pouze 1%Rv:-/

0/0
30.11.2010 13:15

certt

Jojo

preste tak nejlepsi sou ty co si myslej, ze kdyz nazujou zimaky, ze muzou litat jak v lete. Ja zimaky hodil minulej tejden v nedeli a pohoda. Vyslo to presne. Piano sem na zimu uklidil, prece ho nenecham sezrat. Ale byla to sranda na prvnim snehu i kdyz tam byli monstrozni drapaky na vsech 4. To abych si dal do kufru este jeden motor jako zatez :DNa felde mam novy zimaky a predek mi ujizdi stejne

0/0
30.11.2010 13:13

Mitchell

Re: Jojo

No pokud jsi tam dal 195 široké ... :-)

0/0
1.12.2010 11:57

,,palič

Ten

nápis je manipulace jak vystřižená z Rudýho práva.

0/0
30.11.2010 11:55

net.Xtreme V.

Povinné zimní pneu

když je na silnici sníh/led nebo v zimním období pod 3°C...pokud je na silnici sníh nebo led, musí mít auto sněhové řetězy (pokud to řidič zvládá, tak je nemusí nasazovat)...myslím, že by to chtělo do zákona dát ještě povinost smetáčku, škrabky na okna, stěrky, nemrznoucí směsi do odstřikovačů, pytlíku s pískem nebo solí, minimálně 1kg, lopatku nebo rýč, reflexní vestu (pokud tam není, nejsem si tím jist), a spoustu dalších věcí, které by měly být samozřejmé, ale jak nejsou v zákoně, tak na ně někteří jedinci (a není jich málo) kašlou.

0/0
30.11.2010 11:37

Poslední_Mohykán

Re: Povinné zimní pneu

A nezapomenout na povinnost vozit s sebou hloubkový izotopový detektor.

0/0
30.11.2010 11:42

akro

Re: Povinné zimní pneu

a pytel na mrtvoly + krumpáč....

0/0
30.11.2010 13:37

Poslední_Mohykán

Re: Povinné zimní pneu

+ náhrobní kámen z leštěné žuly.

0/0
30.11.2010 13:41

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Povinné zimní pneu

jde spis o to, ze zimni gumy maji vyhodne vlastnosti uz pri +7 naopak letni pri nizskych teplotach ztraci ty svoje, a jak vidis, tak i pres vsechno ridici, ktery nechavaji obuti pneumatik az na prvni snih pak akorad cekaji ve skarpe ;-) Kolik zivotu zachranili treba povine pasy?

0/0
30.11.2010 12:04

Qíteček na hrob cenzora

Re: Povinné zimní pneu

Jo, tak eště měla být pohyblivá novela. Loni o měsíc dřív, letos o měsíc pozděj.

0/0
30.11.2010 13:31

net.Xtreme V.

Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

ale kolik z Vás prasat nezpomalí před přechodem, když tam pořádně nevidí a neví, jestli tam někdo nevejde, tím spíš v zimě, kdy se bude čpatně brzdit a chodec místo uskočení uklouzne?

0/0
30.11.2010 11:27

jakadlec

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

žádnej zákon nenařizuje před přechodem zpomalit, takže jedu 50 a mimo město 90 a s ntím by měl chodec počítat. na sněhu je brzdná dráha tak 80 m, tak ať tam neleze.

0/0
30.11.2010 11:35

Poslední_Mohykán

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

A která prasata máš asi tak přibližně na mysli?

0/0
30.11.2010 11:35

net.Xtreme V.

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Třeba jakadlece... ne vážně, třeba u nás na sídlišti jsem na přechodě často, před přechodem bývá auto není přes něj vidět, nevidí přes něj řidič, nevidí přes něj chodec, zpomalení je na místě, nebo u autobusové zastávky, viditelnost je dobrá, asi příliš dobrá a většina řidičů, když vidí chodce blížící se k přechodu radši přidá, než aby zpomalili a těch 15 vteřin počkali...

0/0
30.11.2010 11:43

Poslední_Mohykán

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Čuně je ten, kdo zaparkuje před přechodem. Na druhou stranu, i chodec se musí rozhlédnout a dát bacha na to, co dělá. Já zastavuji před přechodem, chce-li chodec evidentně přejít, vždy.

0/0
30.11.2010 11:45

net.Xtreme V.

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Tak pokud chodec není sebevrah, tak by měl, ale pár chodců sebevrahů jsem potkal, ale kvůli jejich chybě je nebudu přejíždět...

0/0
30.11.2010 11:51

Poslední_Mohykán

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

A já snad něco takového doporučuji?

0/0
30.11.2010 11:55

jakadlec

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Takže ty extréme, zaprvé: přečti si pravidla silničního provozu, jak je to tam s přecházením napsáno, a dodržuj pravidla, tak jako já, zimáky nemusí bejt, tak je nemám, a jestli si myslíš, že budeš přecházet na zebře jako debil, a všichni řidiči budou telepaticky předpokládat, co tam vyvedeš. navíc v zimě přechod je pod sněhem, tak pokud tam neni svislý značení, přechod neexistuje a ty si myslíš že jo, tak použij mozek jestli nějakej máš a takhle se bav se svou prababičkou. vyhrál si cenu největšího idiota celý diskuze, blahopřeji

0/0
30.11.2010 20:26

net.Xtreme V.

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Myslím, že cena právem náleží tobě, psal jsem to již výše, máš jen štěstí, že debily, kteří nedodrží pravidla na rozdíl od někoho nezajíždím, zimáky mám, i když nemusím, nemán důvod brzdit na sněhu na letních před přechodem na 80 metrech....pokud jde o mozek, měl bys jej zapojit sám, to že něco není povinné neznamená, že to je špatné, a to, že někdo nedodrží pravidla se stává, fyzika platí pro všechny bez rozdílu a odmítám páchat (sebe)vraždu jen kvůli tomu, že někdo jiný poruší pravidla.

0/0
30.11.2010 21:49

jakadlec

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

podle toho co píšeš, s bídou umíš přejít přes ulici a řidičák  nemáš

0/0
30.11.2010 23:40

libynn

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Zodpovědný chodec si někde bokem pár těch úskoků vyzkouší.:-)

0/0
30.11.2010 11:40

net.Xtreme V.

Re: Chodci na přechodu možná nemají absolutní přednost

Ale tak to jistě, nicméně problém je (zejména) když se potká nezodpovědný chodec s nezodpovědným řidičem...vážně odmítám kohokoli zajíždět jen proto, že mám přednost:-)

0/0
30.11.2010 11:44

Poslední_Mohykán

Zakažme provoz. Nehoda nebude ani jedna.

0/0
30.11.2010 10:41

Chlupy do půl zad

Re: Zakažme provoz. Nehoda nebude ani jedna.

hmm ... :-)R^

0/0
30.11.2010 11:08

mattoni_uz_neni

Re: Zakažme provoz. Nehoda nebude ani jedna.

nehody se dějí pořád... jen není nehoda jako nehoda

0/0
30.11.2010 11:21

tojsouveci

Jo jo

Kdysi chodcům tvrdili, že mají na přechodech absolutní přednost, aby přecházeli tam, protože je to bezpečnější. A kolik jich už od té doby na přechodech zemřelo.

0/0
30.11.2010 10:38

jakadlec

Re: Jo jo

kus zdravýho rozumu by neškodilo, když ho nemají zákonodárci, tak ti přecházející by ho mít měli, pokud ho nemají taky, tak na přechodech lítají jak kuželky

0/0
30.11.2010 10:42

Qíteček na hrob cenzora

Re: Jo jo

Aspoň masmédia mohla nít trochu rozumu.... Né, je to marný, je to marný, je to marný....

0/0
30.11.2010 11:07

honza2007

pro všechny diskutéry

tak jak to je jinde - proč vymýšlet nějaké pí...iny. Přezuj si kdy chceš ale na sněhu a ledu je mít budeš.!! A to by se mělo hlídat. ;-)

0/0
30.11.2010 10:28

tojsouveci

Re: pro všechny diskutéry

A ještě v zimě zakázat provoz vozům s náhonem na jinou nápravu, než nad ní je motor. Dříve to byly Š 1203, žigulíky . Anebo jo, ale musí mít v kufru pytel se zátěží dané hmotnosti!

0/0
30.11.2010 10:30

REMET

Re: pro všechny diskutéry

Takze zadny nakladak v zime nepojede?

0/0
30.11.2010 10:31

tojsouveci

Re: pro všechny diskutéry

Nepojede a klesne nehodovost. Vsadím se....:-)

0/0
30.11.2010 10:34

honza2007

Re: pro všechny diskutéry

Co to má společnýho s pneu? Do 120 jsem taky dával pytel do kufru ale zimáky jsem  měl už tehdy. ;-)

0/0
30.11.2010 10:32

tojsouveci

Re: pro všechny diskutéry

To má společné tolik, že pak přilnavost pneu (i zimních) je daleko menší a tudíž je vůz hůže ovladatelnější. To jsem myslel, že je snad jasné....

0/0
30.11.2010 10:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.