Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenská pravice přišla o Bratislavu, Vášáryová primátorkou nebude

Slováci volili o víkendu primátory a starosty, na rozdíl od Česka jim dávají hlasy přímo. V Bratislavě kandidovala někdejší diplomatka a poslankyně za nejsilnější vládní stranu SDKU-DS Magda Vášáryová. Volby v metropoli ale podle neoficiálních výsledků vyhrál nezávislý kandidát Milan Ftáčnik, kterého podporovala opoziční strana Smer-SD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocynder

Slovenský volební systém je spravedlivější.

Tečka.

0/0
28.11.2010 23:01

papazian

Re: Slovenský volební systém je spravedlivější.

Přesně tak, je tam daleko přímější demokracie než u nás, kdybychom slovenský model s větší demokratičností mohli uplatnovat i u nás, tak by demokratická strana (ODS) nemohla Praze, Brnu vládnout!

0/0
29.11.2010 9:21

lbc59

jasné vítězství levice

Na Slovensku dopadly komunální volby ještě hůře než tady,t.j. levice brala mnohem více,než u nás.

0/0
28.11.2010 21:43

CCIR

Re: jasné vítězství levice

Opäť si vedľa misy!!! :-)

0/0
28.11.2010 21:48

CCIR

Re: jasné vítězství levice

"Ibc59"

Už sa len toľko nesnaž hájiť volebný poriadok súdruha Klementa Gottwalda, ktorý platí v ČR dodnes! ;-D Ta za 50 rokov určite príde zmena aj do Česka! ;-D

0/0
28.11.2010 21:54

lbc59

divný systém

Slovenský systém voleb na Slovensku je nelogický.Lidé si zvolí přímo porimátora,který ale nemusí mít vůbec podporu na radnice a stane se z něj jen figurka..

0/0
28.11.2010 20:49

CCIR

Re: divný systém

Mýliš sa!!

0/0
28.11.2010 21:14

_buran_

Re: divný systém

Vůbec nejhorší je, když lidi volí přímo nějakého člověka, to je fakt strašný. Volit se maj strany, pokud možno anonymně.   

0/0
28.11.2010 21:19

CCIR

Re: divný systém

A potom z toho vyjde Špejbl a Hurvínek, že?

0/0
28.11.2010 21:21

lbc59

Re: divný systém

samozřejmě,že je lepší volit člověka,ale ne v případě,že lidé zvolí obrazně řečeno "velitele" ,ale v mnoha případech bez vojska.,viz Bratislava,promátor za Smer a radní většina za pravici.A tento případ je i jinde. A kdo bude tedy velet,rozhodovat?

0/0
28.11.2010 21:32

CCIR

Re: divný systém

Melieš stále to isté ako keby si mal na mozgu nejaký hrb!!! Čítaj príspevky iných Slovákov v tejto diskusii, ktorí v svojich príspevkoch pekne vysvetlili fungovanie takejto spolupráce a potom sa až skús nejako konštruktívnejšie vyjadriť, dobre?

0/0
28.11.2010 21:43

berber111

Re: divný systém

Never tomu funguje to! A divil by si sa ako dobre! V mestách dedinách sa nefackajú  politici ale robia niečo pre ludí. Aspoň sa snažia....

0/0
29.11.2010 7:21

lbc59

Re: divný systém

Samozřejmě,komunální uroveň je něco jiného než velká politiky,u nás je to stejné,narozdíl od Slovenska tady právě drtivě vyhrálimhlavně v menších obcích i městech, nezávislí komunální politici ,kteří nechtějí být závislí na politických stranách.Ale Váš systém určuje vítěze,t,.j promátora,přestože v mnoha případech bude jen bezmocně přihlížet,co dosouhlasí radní. Prostě v mnoha případech nebude mít svoji nejvyšší funkci potvrzenou dohodou radních

0/0
29.11.2010 7:42

mikulastan

Re: divný systém

nesuhlasim. Je to o ludoch a nie os tranach. To potom by sme mohli naozaj volit pocitac co by sam riadil veci. Len zvolit ci bude lavicovy alebo pravicovy. Praveze ludia robia rozhodnutia a v komunalnych volbach specialne su to konkretny jednotlivci a nie velke strany. U nas v Liptovskom MIkulasi vyhrala pravica R^

0/0
29.11.2010 0:45

berber111

Žartuješ? Strana?

A skončí to ako v Prahe kde socani a ich nepriatelia ODS sa spojili vyšachovali kandidáta na primátora z TOPky! 

Toto je správne ? Toto ste chceli Pražáci? Ak áno , potom OK!

0/0
29.11.2010 7:19

lbc59

Re: Žartuješ? Strana?

Samozřejmě že v Praze to dopadlo jink než asi chtěla většina,ale Váš systém tuto nerovnováhu přímo posvěcuje.Vyhraje kandidát Smeru,který nebude mít v zastoupení radních ani náhodou většinu.A takto to dopadlo v mnoha slovenských měěstech,kdy byl zvolen primátor,ale bez vojska,kdy bude ne to co mislí,ale to co mu dovolí zastupitelstvo,

0/0
29.11.2010 7:38

pragina

na hlavu

 - na hlavu si slováci nedají - nakálit - oproti česku - jsou přímočarejší  - progresivnější- odvážnější - temperamentnější - česko je - opatrné=zbabělé  - [>-]Rv!!V;-D

0/0
28.11.2010 20:35

Cynyc_

Re: na hlavu

Ale - hlavně - nepoužívají - tolik - pomlček - ;-)

0/0
28.11.2010 20:40

lbc59

Re: na hlavu

To proto,že byl Smer tak úspěšný??

0/0
28.11.2010 20:45

CCIR

Re: na hlavu

Smer zasa nebol až tak úspešný!!! Ako kde!

0/0
28.11.2010 21:22

berber111

Re: na hlavu

SMER nebol až tak úspešný.

O prehru sa postaral starý známy  agent ŠTB  Budaj. Odlákal pravici 20% hlasov vo svoj prospech.

Budajm splnil svoju úlohu na 100%, tak ako pri voľbe predsedu SNR , bol zvolený komunista Šuster, tak aj dnes bol zvolený komunista a zakladateľ SDĽ/Strana demokratickej ľavice? / Ftáčnik. 

Takže nie SMER bol úspešný , ale ŠTBáci žali úspechy! ;-(

0/0
29.11.2010 7:15

pouiyt

Re: na hlavu

to,co delala Smer pro Slovensko v predesle dobe ,je uspesne,ne?

0/0
29.11.2010 8:36

závidím plat 45k a více

Ta má teda kamarády...

0/0
28.11.2010 19:29

kocynder

Re: Ta má teda kamarády...

R^ taky se divím :-)

0/0
28.11.2010 23:02

PALO1975

aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

Kysuce: tradične bašta mečiarovcov a nacionalistov....Čadca:novým primátorom sa stal kandidát koaličných SDKU-KDH-SAS, takže tiež naopak; nominanti SMERu,HZDS a ani SNS tu neuspeli

-v tomto je lepší volebný systém komunálok na Slovensku:

1.primátor sa volí priamo(odpadajú rôzne dohady a pod.....)

2.mestské zastupiteľstvo resp. kandidáti sú všetci na jednej listine, takže môžem vybrať presne ľudí ktorých poznám a z rôznych politických zoskupení naprieč celým politickým spektrom.

-ono totiž komunálna politika je trocha o niečom inom ako tá v parlamente. Tu sú viac pod drobnohľadom a ľudia(hlavne v menších mestách) sa navzájom aj dosť poznajú...;-D

0/0
28.11.2010 19:11

strnádek

Re: aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

PALO, rozhodně je to lepší, spravedlivější a demokratičtější volební systém =  na SLOVENSKU než u nás v ČESKU [>-]Rv Proč asi se české pravicové strany s takovou zarputilostí drží tohoto dvoukolového systému komunálních voleb ? Zejména jim přece vyhovuje, když v 2. kole mohou jejich zatupitelé výsledek voleb u volebních uren naprosto nepřijatelným způsobem revokovat a znemožnit úspěšnějším stranám zastoupení v radnicích !!

0/0
28.11.2010 19:46

chose01

Re: aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

Vieš Paľo,ono to nie je až tak jasne, ako by sme chceli. Ako sa poveda, system je práve tak silný ako sú silné jeho časti. Pozri sa na ČR. U nas nie viťazom akakoľvek dominantná politická strana, ale nezávislý kandidáti.;-)

0/0
28.11.2010 20:00

CCIR

Re: aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

Také niečo ako nezávislí kandidáti v Česku vôbec neexistuje a preto je to u nás spravodlivejšie. R^

0/0
28.11.2010 20:32

lbc59

Re: aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

Slovenský systém voleb na Slovensku je nelogický.Lidé si zvolí porimátora,který ale nemusé mít vůbec podporu na radnice a stane se z něj jen směšná figurka

0/0
28.11.2010 20:49

CCIR

Re: aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

Trepeš, on má svoje právomoci a slovo! Nerozumieš tomu, tak tápeš!

0/0
28.11.2010 21:16

papazian

Re: aj naopak...Kysuce + lepší volebný systém

Přesně tak, je dobře, že pravice v Bratislavě neuspěla. Lidé mají těchto politiků plné zuby. Nominace Vašáryové bylo rozhodně hrubkou, za kterou se platí.

0/0
30.11.2010 9:55

všehochuť

Prečo píšete blbé nadpisy

Pravica si sama odpílila konár, Keď v Bratislave navrhla sliepku Vasáryovú. Ona je hérečka a nie politička. A samozrejme vyšli najavo podvody s predajom bytov v Starom meste svojim súkmeňovcom (predala ich pravica) a preto im voliči vystavili účet.

0/0
28.11.2010 18:42

CCIR

Re: Prečo píšete blbé nadpisy

Účet bol vystavený v Bratislave Vašáryovej a nie pravici! Poslanci budú vo väčšine pravičiari!!!

0/0
28.11.2010 20:34

julo

Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Volí sa dvomi volebnými lístkami v jednej obálke. Na jednom lístku sú kandidáti na starostu - primátora. Ten sa volí podobne ako prezident priamo občanmi. Na druhom lístu sú všetci kandidáti na poslancov zo všetkých strán, resp nezávislí -  volič si vyberie určený počet, môže to byť krížom cez všetky politické zoskupenie.  Tým je daný starosta a zastupiteľstvo. Dochádza k zvláštnym situáciám, že starosta nemá podporu v zastupiteľstve, ale musia sa spolu naučiť žiť, pretože starostu pri priamej voľbe môže odvolať zase iba miestne "referendum" a nie poslanci. Myslím, že je to dobrý systém. :-)

0/0
28.11.2010 18:22

1bear

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

diky za info, to bude mit Ftacnik docela tezky, kdyz ma z 45 zastupitelu 30 pravicaku ;-) tak to ta pravice v bratislave zase tak neprohrala

0/0
28.11.2010 18:39

julo

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Primátore má veľmi silné postavenie. Dokáže prakticky vetovať rozhodnutie zastupiteľstva ale nie je samovládca. Je tiež jediný štatutár, ktorý môže niečo podpísať. Je to tak nastavené že musia spolupracovať - aj keď cez zuby.:-)

0/0
28.11.2010 18:49

PALO1975

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

presne tak.....;-)

0/0
28.11.2010 19:04

strnádek

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Třeba se demokracii učit. O takové skutečné demokracii jaká je aspoň v komunálních volbách na SLOVENSKU - se mi ( snad nám ) bude v ČESKU jenom zdát. Upřímně  z á v i d í m  !!!!

0/0
28.11.2010 19:52

CCIR

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Pokiaľ bude v Česku vládnuť taká politika, politici a prezidenti čo nemajú vôbec záujem prijať žiadne rázne demokratické zmeny, radšej ich nekonečne skritizujú, dehonestujú aby len skostnatelo brzdili vývoj v republike iba za cenu svojich osobných záujmov a všetko prospešné z demokracie pre ľud zneužívajú len na zastrašovanie občanov ČR ako by im to všetko len zaškodilo (napr. EU, Euro, Lisabonská zmluva), tak nikdy nedôjde v ČR k žiadnemu ráznemu posunu vpred, skôr sa bude Česko roky len trmácať v hmlách, tmárstve, dlhoch a kauzách a nakoniec sa rozbehne cestou Venezuely!!!

Českí politici a prezident sa správajú ako keby EU bola nejaké Československo a oni si mohli nekonečne klásť oceán všelijakých podmienok, fňukať, vyjednávať, špekulovať, lavírovať, vykrúcať sa, upodozrievať, ohovárať, hrať rôzne chytristiky atď., lenže EU je EU a vstupom do nej treba tiež aj plniť všetky prijaté kritériá a nie len vyčkávať, okúňať sa a hlavne len od EU brať!!!

V Česku akoby sa život zastavil.....

0/0
28.11.2010 21:02

lbc59

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

nesmysl,na Slovensku je to ještě horší než u nás,Tady vyhráli na plné čáře nezávislí komunální politici,kteří ovlivňují i politikuve velkých městech,u Vás to jsou je politici,politické koalice,a primátoři,kde někteří nebudou mít podporu v zastupitelstvu.Samozřejmě je tady poltikaření,podobné jako na Slovensku,ale tady mají velké slovo nezávislí politici,kteří se nezodpovídají žádné straně,

0/0
28.11.2010 21:07

CCIR

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Na Slovensku je to horšie len tak v Tvojich očiach a mysli! :-) Takto to beží aj v USA a iných demokraticky zmýšľajúcich štátoch EU!

0/0
28.11.2010 21:26

lbc59

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Zřejmě člověk levicového myšlení,který zřejmě to,že na Slovensku vyhrála levice mnohem jasněji než tady,považuješ za slovenské plus.:-)

0/0
28.11.2010 21:10

CCIR

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Si vedľa! :-)

0/0
28.11.2010 21:20

CCIR

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

V Česku ešte dnes majú komunisti 14% v parlamente a to je veru sila!!! To niečo znamená!! Je len na škodu Česka že komunizmus tam zapustil až tak dlhé a pevné korene, veď od toho sa v Česku odvíja dodnes vlastne všetko.... 8-o Je to smutné a iste to trápi aj nejedného slušného Čecha.

Nečakaj teda tak skoro nejaké spravodlivejšie, demokratickejšie voľby či niečo iné spravodlivejšie keď vládcovia v ČR nemajú ani ten najmenší záujem s tým pohnúť. Vedia že by ich každý takýto pohyb zmietol na smetisko dejín !!

0/0
28.11.2010 21:14

lbc59

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

r.199O ..13.35 % KSČ na Slovensku

r.1992 ..záhadně mizí KSČ a záhadně se objevuje SDL a mají stejně..14,7 %

r.1998 SDL stále 14,6 %

r.2002 mizí SDL objevuje se Smer a ejhle pořád 13,6 % hlasů

a dále pokračuje až do r,2010 ,kdy obliba Smeru se blíčí cca 40 %.

0/0
28.11.2010 21:17

CCIR

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

Vyhoď takýto účet aj za ČR nech sa pobavíme!!!! :-) Ak si si nevšimol život u nás ide dopredu, komunisti tu nemali vo voľbách ani 0,4%!!! Neunavuj sa klasickými štatistikami a výpočtami, u nás to nefrčí!!! ;-D

0/0
28.11.2010 21:29

mikulastan

Re: Niečo k systému komunálnych volieb na Slovensku.

podla mna ma pravdu. Je to tak. Smer pozbieral komunistov, to nie je tajomstvo. Ale u nas komunista je urazka. U nas by strana s komunisticka nemala sancu. KSS (komunisticka strana slovenska) neziskala po 89 nikdy viac ako 2-3%.

0/0
29.11.2010 0:49

mamánek2

lidem

všude dochází, že pravice nemůže vládnout....Rv

0/0