Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvláštní školy nepotřebují, premianty učí spolu s dyslektiky i autistou

Základní škola Úvaly na Praze-východ bere odlišnosti svých žáků jako výhodu. Ve třídách se tu společně učí zdravé děti, děti s poruchami učení i s mentálním postižením. Jejich rodiče drželi v rukou papíry, v nichž stálo, že mají své dítě dát do zvláštní školy. Odmítli a v Úvalech jim dali šanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fido_castro

Inkluze

Inkluzivni vzdelavani je principialne to same, co multikulturalismus. Vlozite cizorody element do fungujiciho systemu a ten se zhrouti. Multikulturalismus vytvari ve spolecnosti napeti, vytraci se pocit bezpeci, zpusobuje nazorovy rozvrat spolecnosti. Coz je presne to, co totalitni stat potrebuje.

  Inkluzivni vyuka rozlozi vyucovaci proces, takze ze skoly budou odchazet nevzdelani blbci. Coz je presne to, co totalitni Stat potrebuje.

0/0
8.12.2010 8:30

net.Xtreme V.

Premiantům nezávidím

Já byl na škole s obyčejnými spolužáky a nic dobrého mi to nedalo, jsem pro exkluzivní šlkolství (opak inkluzivního), kdy se zavedou zvláštní školy pro premianty a jejich potenciál se využije naplno...JSem převědčen o tom, že než mít 100% dětí průměrných je lepší mít 60% průměrných, 20% podprůměrných a 20% nadprůměrných. Kromě toho inkluzivní vzdělání spíš povede k 50% podprůměrných a 50% "průměrných"...

Pokud někdo má nějaký handicap a i přes něj zvládne normální nebo náročnější školu, není důvod, aby ji nenavštěvoval, ale pokud to bude znamenat, že výuka pro ostatní se omezí, tak je to špatně.

0/0
5.12.2010 18:45

pstrosatko

Re: Premiantům nezávidím

A v čem jsi tak exceloval, Ajnštajne? Maminka učila ve vedlejší třídě, nebo jsi ve své dutosti nepoznal, že premianty jsou dost často děti, které ani tu nejzamindrákovanější učitelku nemají čím urazit, a proto je jim přáno? ;-)

0/0
7.12.2010 18:11

0xFF

Re: Premiantům nezávidím

Tvůj argument by mohl být docela hodnotný, kdybys ho nepřednesl jako idiot.

0/0
9.12.2010 21:24

terezav

pokud někdo pošle

disgrafika nebo dislektika do zvláštní školy, tak to je skoro na soud; když jsem byla malá, měli jsme ve třídě jednoho dislektika, ve druhé třídě ho dali do třídy pro dislektiky - ale bylo to normálně na základní škole, ne zvláštní; jsou to plnohodnotní lidé, kteří mohou vykonávat řasu normálních prací, akorát to nikdy nebudou jazykovědci; stejně tak jako ne všichni mají zrovna talent na matematiku

0/0
5.12.2010 11:38

libynn

Je to jednostranné.

Není tam, co na to ti "premianti" a jejich rodiče!

0/0
4.12.2010 22:37

terezav

Re: Je to jednostranné.

mě tedy nevadí, když moje děti budou sedět s dislektiky, autisty atp. do té doby, dokud to nebude mít vliv na kvalitu a množství znalostí mého dítěte

0/0
5.12.2010 11:41

eltanin

Re: Je to jednostranné.

Jde o to, jestli poznáte, že to ten vliv nemá. Podle takových těch mezinárodních srovnávaček jdou výkony českých dětí prudce dolů. Jak si můžete být jistá, že to je jinými vlivy a ne i tímto? Protože co je pak špatně? Integrace je OK, "moderní metody vyučování" jsou OK a přitom děcko neví, jak rozdělit jednou čárou čtverec na dva trojúhelníky. ;-)

0/0
5.12.2010 15:55

Dunja

Re: Je to jednostranné.

Ale mě třeba vadí, když  učitel mého syna disortografa posadil s klukem, který má známky od 3 výše a ředitelskou důtku, opravuje mu špatně příklady při vzájemné kontrole apod. a jenom doufám, že ten můj nezačne nosit stejné známky. :-/ Zatím vyčkáváme jak se to vyvrbí, neboť jsme přešli do školy před měsícem a ve třídě není už volná lavice.

Pokud by byly děti vedeny už z domova si vzájemně pomáhat a ne se spíš schazovat, tak by mi to nevadilo, ale i řed. důtka už také napovídá něco víc.:-(

0/0
5.12.2010 18:21

lencous

Re: Je to jednostranné.

Můj syn je dyslektik a dysgrafik - taky měl doporučení navštěvovat alespoň vyrovnávací třídu. Nesouhlasila jsem s tím a syn navštěvoval normání základní školu, na druhém stupni přešel na specializovanou základní školu a to do třídy s rozšířenou výukou matematiky a výpočetní techniky. Poté absolvoval nejepší gymnázium v našem kraji a odmaturoval za "6". Nyní je na vysoké škole. Po celou dobu na škole byl ten, kdo svým spolužákům radil v matematice a doučouval je z ní. Takže argument, že dyslektici a dysgrafici budou mít negativní dopad na kvalitu vzdělávání vašeho "normálního" dítěte je zcela irelevantní. Rozhodně nepovažuji tuto poruchu učení za "postižení" - v tom případě, by byla takto "postižena" poměrně velká část obyvatelstva, z nichž mnozí o této "poruše" ani nevědí.

0/0
10.12.2010 11:21

Soininen

Furt je

mezi laickou veřejností vžitý názor, že dyslektik rovná se d**il. To není pravda, jsou téměř normální ale jde mnohdy o to, že třeba konkrétně schopnost číst je třeba bídná ale zase tento handicap mají nahrazen v podobě jiném předmětu činnosti které se vyvyšuje nad obecně běžný průměr. Vesměs tyto děti až na výjimky do zvláštních škol nepatří.

0/0
4.12.2010 22:18

-dejf-

Re: Furt je

Furt je

mezi dysneco veřejností vžitý názor, že tento handicap mají nahrazen v podobě jiném předmětu činnosti které se vyvyšuje nad obecně běžný průměr.

Ale ono se vetsinou jedna o bezne decka, které se lisi jen tou svoji dysnecofunkci.

Znamena to snad, ze by meli mit ulevy aby se umele srovnali s temi ostatnimi?

(ja rikam ne)

0/0
5.12.2010 0:14

eltanin

Re: Furt je

Co si představujete pod těmi úlevami? Mě jako lehkému dyskalkulikovi majícímu velké problémy s počty, pomohlo zařazení do třídy s rozšířenou výukou matematiky, protože tam těch počtů bylo míň a s matematikou problémy nemám. Je tohle taky úleva? V jistém smyslu určitě, protože se mi podařilo vyhnout oblasti, s níž mám problémy. Na druhou stranu, když si budete někde stěžovat, že se někomu ulevuje tak, že je přeřazen do výběrové třídy, asi se Vám vysmějí. ;-)

0/0
5.12.2010 0:33

-dejf-

Re: Furt je

tim myslim, ze na jednicku z diktatu jim staci to jen opsat (viz clanek), nebo mirnejsi znamkovani, tzn. za stejny vysledek lepsi ohodnoceni

jinak nechapu zařazení do vyberové tridy s rozsirenou vyukou matematiky, kde tech poctu bylo min, ja kdyz jsem chodil do advanced matiky na zs, tak jich naopak bylo vice (teda pokud to vyberova neznamena neco jineho :))

tzn. pokud nato dysneco dite ma, at chodi na normalni skolu s normalnimi hodinami a normalni vyukou s normalnimi pozadavky a bylo hodnoceno stejne jako ostatni, s tim, ze pokud potrebuje nejaky zvlastni rezim nebo pomoc, tak jedine pri uceni a primarne musi prichazet z jeho strany, tzn. skola muze usporadat pro tyto deti specialni doucovaci hodiny nad ramec normalni vyuky, takze prislusne dite bude mit vice casu i moznosti se to naucit, a pak pri zkouseni/pisemce/diktatu bude podrobeno stejne obtiznosti a hodnoceni jako ostatni, ale neexistuje, aby v normalni hodine, kde ma ucitel 30 zaku, se tento vetsinu hodiny venoval nejakym 2

0/0
5.12.2010 11:21

terezav

Re: Furt je

to, že má dítě problémy v jednom jediném předmětu prostě není precedens zařadit ho do zvláštní školy; zařazením do zvl. školy se mu radikálně sníží možnost uplatnění, třeba v oborech, kde daný předmět vůbec mepotřebují a kde budou mít vynikající pracovní výsledky; nehledě na to, že lidé, kteří mají špatnou nebo žádnou kvalifikaci (to předpokládám u absolventů zvl. školy), následně s tím stát bude mít více problémů, než když se mu pár let ve škole budou intenzivněji věnovat učitelé; navíc existují na norm. zš třídy pro dislektiky, protože těch dětí je docela dost

0/0
5.12.2010 11:46

-dejf-

Re: Furt je

a kdo ho tady do te zvlastni skoly (teda krome tebe) umistuje?

0/0
5.12.2010 14:54

eltanin

Re: Furt je

Samozřejmě, že pokud teďky přednášíte pokročilou algebru na vysoké, tak Vám vše, co jste dělal na ZŠ nebo SŠ přijde jako počty. Já tím ale spíš myslím takové ty "kupecké počty," jako vědět z hlavy kolik je 75% ze 300.

Ale je pravda, že se to týká třídy s rozšířenou výukou matiky až na SŠ, ne ZŠ, a taky to nebyla nijak "advanced" matika, v podstatě to byla ta stejná matika jako ta normální SŠ, jen na ni bylo víc času, takže byl prostor na důkazy a občas nějakou chuťovku navíc. Spíš to byla taková přípravka na matematické soutěže a lístek na to, abyste se, kdybyste šel studovat matiku na VŠ, mohl tak první dva semestry docela flákat. ale jako že byste hned po maturitě mohl dělat asistenta Grothendieckovi, to teda zase ne.

Takže když to vezmu kolem a kolem, tak to možná bylo vlastně to, čemu Vy říkáte "matika C" a to "výběrová" byla jen taková moderní nálepka, jako když se uklízečce říká "manažerka úklidu." ;-)

0/0
5.12.2010 12:55

Dunja

Re: Furt je

Dis- může znamenat nepř., že dítě nepřečte text, nebo ho neumí přepsat podle diktátu, ale neznamená že neumí přednést básničku naučit se gramatiku, či napsat sloh s chybami lepší než ostatní. Syn má  od psycholožky pozn neznámkovat diktáty, ale dávat doplnovací cvičení.

To jak se dítě učí záleží na čase rodičů, trénování (většina z rodičů nekontroluje ani domácí úkoly už v 1.tř.) a jeho motivaci (chce něco dokázat a něčím být, i když to bude dřina).

I dis- může být mezi nejlepšími žáky třídy, protože to není porucha inteligence.

0/0
5.12.2010 18:08

terezav

Re: Furt je

znám dislektika s vš a pracujícího na velmi dobře plaeceném místě; zato znám také lidi průměrné bez vš, pracující na mizerně placeném místě; proto, kdo dá dislektika do zvláštní školy, měl by jít sedět, neb není kompetentní

0/0
5.12.2010 11:39

danax

když se dislektik Tom Cruise

mohl stát hercem, tak proč ne zdravotní sestrou, ale z IQ 70 stovku neudělám...

0/0
4.12.2010 18:24

Medvědice se vrací

no výborně. chodáci normální děti

asi bych řekla že časem jich ze třídy spousta odešla.

Disgrafik či dislektik ve třídě? to není až takový problém pokud je jinak inteligentní. ale nějaké děti s retardací bych do normální školy nedávala.

Je zajímavé jak se matlaj dislektici (kteří opravdu VŠ vystudovat mohou a nikdo je normálně do zvláštní školy neposílá-max. do dislektické třídy a to je něco jiného) a retardované děti dohromady. To jako aby se rodiče retardovaných dětí mohli utěšovat, že každý má nějaký problém? možná si dokonce připadají, že když jejich dítě chodí do normální školy, že retardované není.

A věta "Měl doporučení do praktické školy, škola ho tam tedy mohla s klidným svědomím poslat " je lež. respektive poslat ho tam mohla, ale rodiče nemuseli poslechnout. Jít nazvláštní školu je právo, ne povinost. rodiče k tomu nemůže nikdo nutit. navíc tam rodiče ani nemuseli to doporučení dávat. prostě škola ze sebe dělá humánní instituci, přitom je to z nouze ctnost.

0/0
4.12.2010 17:54

Fai Rodis

Re: no výborně. chodáci normální děti

No prave. Potreby dys- jsou dost jine, nez potreby tech s nedostatecnym IQ.

Jen mi pripada, ze chtit na uciteli, aby se v jednech 45 minutach venoval zakum s tak rozdilnym spektrem potreb a moznosti, je ponekud zvlastni.

Mne, aspon podle zkusenosti mych ucitelskych rodicu, pripada, ze za tu dobu vylozit latku a trochu procvicit, aby to pochopil aspon prumer a vejs, je docela dost...

0/0
4.12.2010 18:51

yurinka

Re: no výborně. chodáci normální děti

Tady se ale nejedná o integraci mentálně postižených dětí. Faktem je, že mnoho škol odmítá děti s různými obtížemi prostě proto, že nemají chuť se měnit. A tyhle děti pak často zcela zbytečně končí ve zvláštních školách. Jenže dětí s poruchmi učení přibývá a otázka je, zda nakonec neskončíme tak, že zvláštních škol bude víc než normálních.

 Dětem tzv. normálním určitě neublíží, rozšířit si obzor a pochopit, že všichni nejsme stejní. A změna, ke které to povede ve školách taky není k zahození. Sice si z nich totiž odnášíme spoustu informací, ale bohužel jsme o to méně tolerantní a ochotní přijmout rozdíly.

0/0
4.12.2010 19:06

Fai Rodis

Re: no výborně. chodáci normální děti

A procpak asi tech decek s "poruchami uceni" pribejva?

Jinak opravdu nechapu, v cem mne ve skole dle vas melo rozsirit obzor to, ze nektere deti jsou hloupejsi nez ja a navrch jeste agresivni. Pravda, pochopila jsem, ze dostat pesti do zaludku neni sranda. Taky jsem se tenkrat poucila, ze nektere rodiny neperou a nemejou se, takze clovek muze i strasne smrdet - to bylo tehdy, kdyz k nam prisel prvni cikan do tridy v rice 1960.

Takze si myslim, ze jsem tech obohacujicich zkusenosti o lidske ruznosti nasbirala celkem dost na to, abych se snazila po zbytek zivota temto aspektum vyhnout.

0/0
4.12.2010 19:25

yurinka

Re: no výborně. chodáci normální děti

A číst vás taky naučili? Tady se mluví o dětech s poruchami učení, že... To se dalo z článku vyčíst, ne? A nemyslim si, že někdo z těch, se kterými jste byla integrovaná byl autista... nebo se pletu8-o?

0/0
4.12.2010 19:35

-dejf-

Re: no výborně. chodáci normální děti

Ten kdo tady neumi cist musis byt ty!

Kdyz si prectes prvni vetu prispevku, na ktery reagujes, mozna se dozvis, ze tady se opravdu mluvi o detech s poruchami uceni a podobne. To se dalo z prispevku vycist, ne? To ze to nechces slyset nic nemeni na tom, ze i zaci, kteri nejsou retardovani, ale maji jenom problem s uceni, jsou pritezi, pokud vyzaduji zvlastni pristup a zvlastni zachazeni

Tzn at se ti to libi nebo ne, je pro spolecnost prospesnejsi, kdyz mensina bude brat ohledy na vetsinu, nez naopak. Tzn. deti s poruchymi uceni se musi vic snazit sami za sebe a byt hodnoceni stejne, jako ostatni.

Pokud se bude venovat ve tride takovym jedincum, cimz se automaticky nebude venovat vsem ostatnim, nedostanou tyto deti plnohodnotne vzdelani, jake by mohli.

Ono se to hezky teoretizuje, dokud nejde o vlastni dite, ktere ve skole trpi, protoze vidi, jak ubohost a neschopnost nejenze neni potlacovana, ale dokonce i tolerovana a odmenovana (viz ty ulevy)......

0/0
4.12.2010 19:46

Fai Rodis

Re: no výborně. chodáci normální děti

Za prve: pisi, ze berou i zaky s mentalni postizenim. Uz to je problem.

Za druhe - cela tato koncepce integrace vsech se vsemi je ve statnim skolstvi minena tak, jak jsem to vlastne jiz zazila - krome tohoto clanku uz jsem si precetla ledacos jineho.

Dekuju, nechci.

Ve třídách se tu společně učí zdravé děti, děti s poruchami učení i s mentálním postižením.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zvlastni-skoly-nepotrebuji-premianty-uci-spolu-s-dyslektiky-i-autistou-1q3-/studium.asp?c=A101126_212743_studium_bar

0/0
4.12.2010 19:50

Soininen

Re: no výborně. chodáci normální děti

Ono jich těchto dětí je plus mínus stejně. Za komunismu se o této problematice moc nevědělo, respektive se o ní nemluvilo. Tyto děti byli označeni nálepkou hlupáka a tím bylo vše vyřešeno. Až po revoluci a změnách které proběhli se tato problematika dostala do zorného úhlu zejména odborné veřejnosti. Nicméně pořád je ještě co dohánět. Já jakožto člověk s takovou diagnozou o tom něco vím, do jisté míry mi třeba školní program pomoci pro dyslektiky částečně pomohl. Pravda, některé věci vzhledem k tomu, že jsem dyspraktik jsou mi naprosto cizí a raději se do nich nepletu. Dyspraxie u dětí je docela dost velkej problém či ještě hůř velkej prů**r. Jako dysortografik a disgrafik mohu ale říci že tyto dvě diagnozy které jsem nyní zmínil, se dají dost korigovat čtením, čtením a zase čtením. Tedy mě to do jisté míry pomohlo a pomáhá, ale člověk musí mít ke čtení vztah a to nemá každý.

0/0
4.12.2010 22:31

Soininen

Re: no výborně. chodáci normální děti

Děti s nižším IQ jsou obecně hloupé takřka ve všech oborech lidské činnosti. Tím je nechci ponižovat, jistě by měla být snaha o určitou integraci do běžné lidské společnosti a ne je někde zavírat v ústavech jak za bolševika. Dnes už se v této oblasti udělalo mnohé a někteří lidé s takovým to postižením žijí celkem do určité míry i samostatně, to je hezké. Ale děti s nižším IQ do běžné školy prostě nepatří. Tohle asi nedělá ale žádná škola, navíc to jistí školní psychologové, takže v tomto ohledu bych byl v klidu.

0/0
4.12.2010 22:22

terezav

Re: no výborně. chodáci normální děti

nejsem si jistá jestli to je pouze právo; pokud vím, pokud dítě na zš dvakrát propadne, jde do zvláštní; pokud rom neumí česky, jde automaticky do zvláštní; rodiče tak moc velkou možnost volby nemají - když vám nevezmou dítě na normální škole, jste zajistit povinnou školní docházku na zvláštní škole; tudíž z práva se stává povinnost

0/0
5.12.2010 11:51

Medvědice se vrací

Re: no výborně. chodáci normální děti

spádová škola musí přijmout každé dítě a vyloučit ho nemůže. Jinak propadnout lze jednou na 1. a jednou na 2. stupni. pokud škola dítě nepřijme , porušuje zákon. (nemluvím o těžce postižených dětech, které potřebují speciální úpravy či zařízení  ve škole, které jsou mimo možnosti školy)

0/0
5.12.2010 18:14

yurinka

Ubožáci

Asi bude ban, ale... Jak to tady čtu, tak si říkám, že diskutéři tady jsou... UBOŽÁCI. Zvláštní. K nám na základku chodila holčina, těžká dislektička, zpočátku taky určená do zvláštní. Dneska dělá zdravotní sestru na JIP a velmi úspěšně.

Na gympl zase holčina, které bylo řečeno, že má tak na učební obor. Momentálně dodělává VŠ a uvažuje o studiu v Německu.

Takže ano, jste ubožáci. Tlupa nácků, kteří by nejspíš svoje árijské dětičky nejraději vyděli ve škole s ostatními malými génii. Ještě, že a to nemáte vliv, jina by to s námi jako společností dopadlo špatně.

A mimochodem, nikomu z nás, kteří jsme se spolu s nimi účastnili výuky, to neublížilo. I když vlastně ano. Nemáme totiž tak úzký pohled a vidíme, že ačkoliv jsme rozdílní, všichni jsme lidé a neše rozdíly nás spíš obohacují.

0/0
4.12.2010 17:46

Fai Rodis

Re: Ubožáci

Z te posledni vety vidim, ze to mate hezky naucene. Tlesk, tlesk, tlesk.

0/0
4.12.2010 17:49

Haidy

Re: Ubožáci

Zasloužil by sis...tlesk, tlesk, tlesk...po svojí roztomilé tvářičce. 

0/0
4.12.2010 17:52

Fai Rodis

Re: Ubožáci

Och, jak demokraticky argument.

Uklidnilo by vas, kdybych za trest napsala stokrat "Diverzita obohacuje"?

0/0
4.12.2010 18:03

danax

dislektici, disgrafici, diskalkulici

hyperaktivové či autisti jsou naprosto normální a mnohokrát arijsky geniální...jo, myslím si, že geniové by ve škole s ostatními geniálními mohli mít kvalitní vzdělání za poloviční dobu včetně vybudovaného sociálního cítění s těmi, co nepotkali, ale nemyslím si, že by debilové ve třídě s genii vymysleli něco geniálního a v případě fyzické převahy i něco sociálního...spíš vymyslí šikanu....

0/0
4.12.2010 18:28

Fai Rodis

Re: dislektici, disgrafici, diskalkulici

No, takove hyperaktivni nebo hure autisticke dite ve tride s normalni populaci taky moc nezapadne. To prvni bude rusit vsechny ostatni, to druhe zas bude izolovane.

0/0
4.12.2010 18:53

yurinka

Re: dislektici, disgrafici, diskalkulici

Šikanu zpravidla vymýšlejí jedinci, jejichž rodiče jsou sociálně na výši některých místních diskutérů.

A né, nemám to "naučený", prostě to tak je. Pokud si snad myslíte, že dislektici a pod. stáhnou ony úžesné inteligentní a geniální děti (o nichž si to zpravidla myslí hlavně jejich rodiče) na svou úroveň tak vás musím zklamat. Moje IQ se výrazně blíží hodnotě 150 a kupodivu mějak ne a ne jít dolů, i když sem chodila do škol s lidmi, kteří tam, dle vás, nepatří.

Možná by spíš vám prospělo, žít v plně integrované společnosti. Pak by totiž mezi námi bylo méně "sociálních mrzáčků".

0/0
4.12.2010 18:56

Fai Rodis

Re: dislektici, disgrafici, diskalkulici

No, ja byla za sveho mladi integrovana vic nez dost a stacilo mi to na cely zivot. Jeste ted mne moji tehdejsi cikansti  spoluzaci a nekteri bili trotlove desi ve snach.

A jak jsem byla stastna, kdyz jsem se konecne dostala z jejich dosahu na stredni a vysokou skolu.

0/0
4.12.2010 19:00

-dejf-

Re: dislektici, disgrafici, diskalkulici

proc zcela zamerne manipulujes s prispevky podle toho, jak se ti to hodi?

v situaci kdy se mluvi o detech s poruchami uceni sem tahas IQ a podobne, jindy naopak upozornujes, ze deti s poruchami uceni nejsou ti sami co retardovani, a to i prestoze se ta diskuze tyka prave tech deti s poruchami uceni.....

tzn. az tve reakce budou opravdu reakce a budou k veci, pak muzem diskutovat, takhle to jsou opravdu jen politicke vykriky do tmy.....

0/0
4.12.2010 19:52

kyborg

Re: dislektici, disgrafici, diskalkulici

Jak si představujete rodiče dítěte, které šikanuje ostatní? Podle mě to, zda dítě bude někoho šikanovat nebo ne, závisí hlavně na něm a ne na výchově.

Děti, které nebudou stačit výuce, budou zdržovat ostatní. A učitel je bud nechá propadnout, nebo se jim zkrátka bude muset věnovat víc a obtížnost výuky jim částečně přizpůsobit.

Ohledně vašeho IQ - to kupodivu vzdělání neovlivní. A pokud opravdu máte tak vysoké IQ, pak jste si určitě všimla, že pro vás byla výuka velmi pomalá, a že jste se toho mohla za dobu strávenou ve škole naučit mnohem více, kdyby nebyla výuka přizpůsobena průměrným jedincům. Ale vzhledem k tomu co jste napsala výše, to vypadá, že jste si toho nevšimla. Závěry si z toho dokážete (díky vašemu IQ) určitě vyvodit sama.

0/0
5.12.2010 18:32

grandemi

Re: dislektici, disgrafici, diskalkulici

Mě se váš pohled k tématu velice líbí. R^

0/0
5.12.2010 18:40

hňup

Re: Ubožáci

tak to vydíš, ty, i vostatní....

0/0
4.12.2010 20:04

cartouche

Re: Ubožáci

"nejraději vyděli ve škole"

Vidím, že nebudeš ještě dost obohacen českou gramatikou. Měl by ses začít obohacovat znovu od 2. třídy.

0/0
4.12.2010 21:15

danny47

Re: Ubožáci

Nebýt té poslední věty, opsané z nějaké příručky nebo webovek, tak by to byl zajímavý příspěvek (byť trochu mimo mísu), ale ta poslední věta ho posílá nějkam jinam... Rv

0/0
4.12.2010 21:29

kyborg

Re: Ubožáci

Ty dva příklady svědčí hlavně o úrovni školství. A ta může být nízká i proto, že je snaha aby hloupější/postižení dosáhli vyšší úrovně vzdělání. Když se podíváte, jaká byla obtížnost generálky státních maturit nebo studií na některých vš, tak se pak není čemu divit, že i lidé, které jste popsala projdou. Otázka ale je, jestli je dobře kvůli nim snižovat hodnotu dosaženého vzdělání všech ostatních.

0/0
5.12.2010 18:47

yurinka

Ubožáci

0/0
4.12.2010 17:38

Fai Rodis

Tak moment.

Ctu si o tom diktatu.

Jestli to "pri svem vzdelani" chapu, tak jen nekteri pisou opravdu diktat - tj. prevadeji slysene slovo do psaneho, pokud mozno gramaticky spravne.

Ti ostatni si na diktat v zasade hrajou - tj. opisuji jiz napsany text. A ta Romka opisuje psacim pismem napsane zase psacim. Hmmm - no v podstate je to taky zvlastni skola, ale vsichni sedi v jedne tride. Aspon formalne. Ach, jaky to pokrok...

0/0
4.12.2010 17:35

danny47

Re: Tak moment.

Mám z toho naprsoto stejný pocit....  a nakonec budou mít všichni známku z "diktátu" ....

0/0
4.12.2010 21:31

kocour Mikeš

Tak mě napadá, že když může být

mezi normálními dětmi ve třídě nějaký dement s asistentem, co to udělat i obráceně. Nějakého normálního žáka dát mezi dementy a pořídit mu asistenta, aby se naučil více. Ale spolužáci by se mu mohli posmívat, že není mongoloidní.

0/0
4.12.2010 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.