Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vím, že jezdím na sjetých gumách, sám mám strach, říká řidič autobusu

Zprávy meteorologů netrpělivě sledují hlavně řidiči. Podle předpovědí může každým dnem začít sněžit. Nejmenší radost z toho mají profesionálové, kteří nestihli na autech vyměnit pneumatiky. Na sjetých gumách jezdí i ti z největší přepravní firmy na Vysočině, jihlavského Icomu transport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza785

Nedávno

jsem s jedním ICOMakem mluvil, a prej kdy jezdíte do pneuservisu?? A on mi odpověděl že kola si tam řidiči vyměňují ve svým volným čase.... Takže jsou to pěkní šejdíři

0/0
24.11.2010 22:00

Honza785

No nedávno jsem

0/0
24.11.2010 21:58

seveřanka jižní

dotaz

Nevíte někdo, jestli dálkové autobusy musí mít  dvoje dveře  nebo mohou mít jen jedny?   Občas jedu busem, co má v prostoru vymezeném zadními dveřmi a uličkou vyšší vestavbu, ca do půli výšky dveří, dveře se tudíž nepoužívají.

0/0
24.11.2010 21:47

jajajajajajajajajajajajajajajaja

Ne nadarmo se říká:

Neříkej nikomu,že jezdíš v Icomu;-D,až bude průser tak se pan Kratochvíl zase stane oficiálně bláznem,jako když ho policie stíhala naposledy, a až mu Klaus zase dá milost,jako nedávno,zase bude zázrakem uzdraven;-)

0/0
24.11.2010 12:54

dedouch

Nemají pravdu

Po přečtení článku o situaci v ICOMU, co se týká ojetých a letních pneunatikách na autobusech tohoto přepravce, musím podpořit řidiče.

Pžedstavitelé a majitelé této firmy nemají v článku pravdu. Situace je přesně taková, jak popisují (nedivím se, že anonymě) řidiči.

I.P.!!

0/0
24.11.2010 8:25

mararan

A co policajti????

A co na to rikaji policajti. Auto, ve kterem jede 50 lidi, to jim Kikina zakazala kontrolovat? Nebo za to maji nejake uplaty? Chovani pilicie je skandalni....

0/0
24.11.2010 8:00

větrník, pán prdů II

Re: A co policajti????

8-o

0/0
24.11.2010 8:28

jawasta

Re: A co policajti????

Jihlavští policajti říkají: Dobrý den, pane Kratochvíl, uctivá poklona. :-/

0/0
24.11.2010 20:53

kiwi007

Takže klasika

Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí. To víte, 1 pneu 8000x6 t.j. 48.000,- za obutí busu x počet busů. Možná se vyplatí raději někoho na silnici zabít, ne?!

0/0
24.11.2010 0:17

Vážný

Měl by nést zodpovědnost provozovatel

Je třeba aby za technický stav vozidla vedle řidiče nesl ještě zodpovědnost provozovatel a u podnikatelů ve veřejné dopravě osob by to mělo jít do milionových pokut.

0/0
23.11.2010 22:51

3032

Re: Měl by nést zodpovědnost provozovatel

Zrovna tak jsem to chtěl napsat.

0/0
24.11.2010 14:12

Bijec modrých zlodějů

Dokud nebude za tento bordel postihován

majitel vozidla, tak to lepší nebude!!! PODVODnikatelům to samozřejmě vyhovuje, když nic nemusí dodržovat /jako obvykle/ a pokuty za tenhle šlendrián zaplatí řidič HNUS !!!!

0/0
23.11.2010 16:46

Keni

Proc ne jednoduse

Proc stavet autobusy jedouci dle jizdniho radu na silnicich, pokud nic nedelaji. To je problem, vyslat jedno auto do garazi a provest kontrolu tam? Napsat si cisla vozu s pneu se spatnym vzorkem, oznamit spolecnosti a treba druhy den to kontrolovat pri objizdni nadrazi?

Nejenon, ze nikoho nezdrzi, ale kontrola bude extremne ucinna. V pripade problemu do spravniho rizeni se spolecnosti, protoze na to byla jiz upozornena.

To same, staci se na krizovatce z okynka na ty pneu u stojicho vozu podivat a bud okamzite zastavit a nebo v pripade pochybosti ozamit hlidce v blizkosti dalsi zastavky.

0/0
23.11.2010 14:10

paprna

Re: Proc ne jednoduse

Ono by uplne stacilo, kdyby ridic odmitl s takovym autobusem, ktery neni v radnem technickem stavu vyjet.

0/0
23.11.2010 16:22

Vážný

Re: Proc ne jednoduse

To by musel platit zákon o whistleblowerovi, čili "práskači", tj. že ten kdo odmítne dělat ve firmě lumpárnu, nebo na to upozorní úřady bude chráněn před negativními důsledky, například výpovědí. Viděl bych to třeba tak, že se při výpovědi přenese důkazní břemeno na zaměstnavatele, že to není v souvislosti s bývalým wb. Případně by měl ještě 5 let na odstupné ve výši rozdílu počtu měsíců do pěti let při výpovědi navíc.

0/0
23.11.2010 22:31

dedouch

Re: Proc ne jednoduse

Pane Paprna,

ozve-li se řidič a nevyjede - má po práci.

I.P.

0/0
24.11.2010 8:28

paprna

Re: Proc ne jednoduse

Ano, ale co je lepsi? Nemit praci nebo pripadne nekoho zabit a jit potom treba sedet?

0/0
24.11.2010 9:09

pupi22

Re: Proc ne jednoduse

Jsem řidič ICOMU a musím se tak trochu zasmát.Jednou se to skusil odmítnout nebo spíše to naznačit.A hned následovala odpověď tak se seber a jdi řidičů je dost kteří budou jezdit bez řečí.

 ;-€;-€

0/0
27.11.2010 20:14

paprna

Re: Proc ne jednoduse

A jaky bude duvod vypovedi? Musis se rozmyslt, co je pro tebe lepsi. Bacha abys nedopadl jak ten ridic lesovozu, ktery jezdil na spatnou rezervu, zabil a uz myslim sedi. Jinak ja su ridic MKD, sice kratkou dobu, ale jsem. A take kvuli pneumatikam uz sem dal po kratke dobe vypoved v BESTu.

0/0
27.11.2010 20:19

dracekvo

Re: Proc ne jednoduse

V garazich nemaji co kontrolovat a ani davat pokuty, protoze podnik se jednoduse vymluvi, ze autobus je pred servisem. Taky by vstup na pozemek firmy nebyl tak jednouduchy. Ucinnejsi by bylo autobus obhlednout na zastavce. Nez lidi vystoupi a nastoupi, tak to stihnou. Nebudou zbytecne zdrzovat lidi nejakym stavenim.

0/0
23.11.2010 16:34

brta

hlavně

Hlavně ať se kontrolují lékárničky,ty zachrání stovky životů!

0/0
23.11.2010 11:39

kiwi007

Re: hlavně

R^A hlavně, aby v nich byl spínací špendlík a správně zahnuté nůžky!!!

0/0
24.11.2010 0:20

dracekvo

zajímajvé

Že v ždy ve velkých podnicích je vyjádření zaměstnanců a vedoucích tak odlišné. Verim, tomu, ze gumy maji nakoupene, ale vyckavaji. Vzdyt na tech starych je jeste nejaky vzorek, tak nebudou zbytecne obouvat nove. Za ustrene penize pak management dostane vanocni premie.

0/0
23.11.2010 11:20

maurizio

Re: zajímajvé

Jo, nebo se traky ceka, az se neco stane a pak se svede vina na ridice ....;-(

0/0
23.11.2010 13:33

Kademek

ICOM

Tak

1) stejně jako nákladní auta tak ani autobusy nemají zimní pneu. Na zimu se obouvá pneu nové nebo protektor kde minimální hloubka vzorku je 6mm !!!

2) zrovna u ICOMU si můžete být jistí, že ten vzorek u autobusu těch minimálních 6mm MÁ !!! Kamarád tam pracuje v pneuservisu ( ICOM má vlastní ) a ani nákladní auta a ani autobusy se na silnici bez takovýchto gum v zimně na silnice nepodívá.

Myslím si, že je to problém spíše menších, soukromých dopravců, kteří zajišťují drobné spoje, vlastní pár autobusů a opravdu na pneu šetří.Pakliže iDnes umístí, byť jako ilustrační foto, fotku autobusu ICOMu, mělo by domýšlet důsledky, že lidé podvědomně zařadí právě busíky ICOMu mezi ty, do kterých se budou v zimně bát sednout. No ono na Vysočině jim ale nic jiného nezbude, než to risknout :-)

Nejsem zaměstnancem ICOMu !!! 

0/0
23.11.2010 11:17

Salada

Re: ICOM

Nevím. Píší vyloženě o ICOMu (takže to až tak ilustrační fotka zase není) a o několika řidičích. Kdyby si ti řidiči chtěli něco vymyslet, asi by našli něco lepšího a méně ověřitelného než hloubka vzorku. Ten vzorek si může ověřit i redaktor (proč to neudělal?) kdekoli kde autobus zastaví (na zastávce s více lidmi).

0/0
23.11.2010 11:21

jmaly.pce@seznam.cz

Re: ICOM

čti pozorněji, redaktor si ten stav ověřil

0/0
23.11.2010 11:38

Salada

Re: ICOM

No, tím spíš. Přečti si na co reaguji.

0/0
23.11.2010 12:04

jmaly.pce@seznam.cz

Re: ICOM

píšeš, že si to redaktor měl ověřit, tak tě upozorňuji, že si to ověřil. a nečerti se

0/0
23.11.2010 12:14

Salada

Re: ICOM

Nečertím se. Ověřením jsem měl na mysli, že vezme měrku a pak řekne, že ten a ten autobus měl 4,5mm na předním kole. Asi to kolo viděl jen tak letmo.

0/0
23.11.2010 12:53

Culeto

Re: ICOM

4,5 mm na přední ose je ok, přečti si vyhlášku.

0/0
23.11.2010 15:07

Salada

Re: ICOM

Nechce se mi to studovat. Ale nezdá se mi, že by byl předepsán stejný minimální vzorek pro osobáky i autobusy. Už jen kvůli té šířce pneumatiky. Někdo zde myslím psal o 6mm.

0/0
23.11.2010 15:29

Culeto

Re: ICOM

Co se zdá je sen, stejně tak jako, že máme jeden z nejtvrdších limitů na náklaďáky v evropě , ale nemáme plošnou povinnost. Jinak ten rozdíl vychází z rozdílných hloubek osobních a nákladních pneu s tím, že u nákladních je povinnost mít těch 6 milimetrů na záběrové nápravě, což bývá zpravidla ta zadní. Nevím , co má společného šířka pneumatiky,kromě toho že ty na záběrovou jsou zpravidla o pár milimetrů širší než ty přední.Jinak slovo studovat ve spojení s vámi mi přijde jako oxymoron.

0/0
23.11.2010 18:50

kiwi007

Re: ICOM

Šíře pneumatiky má hodně co do činění s jejím zatížením a tudíž, její schopnosti přilnavosti k vozovce. Tedy platí, čím užší pneu na zimu, tím lepší přilnavost a záběr kola.

0/0
24.11.2010 0:27

Salada

Re: ICOM

Nevím proč by slovo studovat ve spojení se mnou měl být oxymoron ale o tom diskuze není. Ono totiž čím širší pneumatika, tím více vody je třeba odvést mimo styčnou plochu při dešti nebo vjetí do louže. Takže logicky širší pneumatika musí mít hlubší vzorek. Je tam sice větší tlak na vozovku ale to funguje jen do určité míry. Při malém vzorku pak prostě není možno tu vodu odvést. Zamyslel jste se nad tím?

0/0
24.11.2010 8:22

Culeto

Re: ICOM

To Kiwi a Salada. Obecně : Chlapi hloubkou to není, kdybychom chtěli o tom debatovat, tak je to o rychlosti odvodu vody ze stopy tedy spíš o profilu desénových drážek ( tzn otázka průtoku vody daným profilem). Úkolem desénu je fektivně vyčistit styčnou plochu. Užší pneumatika je na záběr lepší , ale je potřeba použít vyšší profilové číslo (zvětšit odvalený obvod). Jinak daleko větší vliv než hloubka jednotlivých desénových bloků a nebo jejich skupin má struktura desénu a bohužel i huštění pneumatiky a nebo chcete li zatížení pneu, protože to daleko více ovlivňuje distribuci sil ve styčné ploše. Pěknej večer přeju

0/0
24.11.2010 19:39

Lvy

Re: ICOM

A myslíš si, že redaktor ví, kolik je to vlastně těch 6mm? Na těch velkých gumách to je skoro nic... ;-D

0/0
23.11.2010 12:36

Keni

Re: ICOM

Jak? Ja uz 14dnu shanim pneumeric s merenim hloubky vozorku. Odhaduji dle tusky a pravitka, je ma tesne na 5mm u osobaku.

Hold ty merice uz asi neexistuji.

0/0
23.11.2010 14:12

opportunity

Re: ICOM

Kdysi jsem to měla jako přívěsek k autoklíčům.

0/0
24.11.2010 22:10

Culeto

Re: ICOM

No já nevím, ale nemyslím si, že by nákupní chování velkých firem a malých firem bylo výrazně odlišné.Prostě se včas nezabezpečili toť vše.

0/0
23.11.2010 15:16

dedouch

Re: ICOM

Zaměstnanec nejsi, ale nechceš být alespoň na výplatní listině.

I.P.;-(

0/0
24.11.2010 8:31

Vojta365

"nálada v ICOMu"

Podle toho jak se někteří členové vedení ICOMu dovedou chovat k lidem - svým zaměstnancům, se řidičům nedivím že mají strach z vyhazovu.

Do ICOMu bych nešel pracovat ani náhodou, mobing jako řemen....

0/0
23.11.2010 11:06

Salada

Re: "nálada v ICOMu"

Situaci v ICOMu sice neznám ale když vidím, jak se u nás (ICOM Slaný) střídají řidiči včetně ukrajinců tak tomu věřím.

0/0
23.11.2010 11:17

Meeda

Re: "nálada v ICOMu"

..to jo - sranda je když řidiči - ukrajinci pomalu neví kudy maj jet;-D

0/0
23.11.2010 13:22

paprna

Re: "nálada v ICOMu"

Co bys nechtel. ICOM je hrozna firma.

0/0
23.11.2010 16:23

Mystic_CZ

Sněží

V Táboře ji žačelo mírně sněžit, jen to hned taje a tak se nadílky, která by nás mohla strašit dočkáme až později :-(

0/0
23.11.2010 11:03

Uphillman

zimní pneu

Víte, že autobusy NEMAJÍ zimní gumy? Alespoň ty městské určitě ne. Vozí tolik lidí a nepřezouvají!

0/0
23.11.2010 10:57

ruda281

Re: zimní pneu

nejvyssi cas rozjet paniku a lobovat pro gumarny, aby se povinne vybavily veskere dopravni prostredky vcetne kol kolobezek, koleckovy brusli a skateboardu zimnimi pneumatikami. S ockovanim uz je to proflaknute, tak je potreba na to jit od lesa.

0/0
23.11.2010 11:20

pintruse

Re: zimní pneu

Nápad dobrý, ale... Nejedná se o lobing pro gumárny, spíše pro bezpečnost cestujících a vlastně i dalších účastníků  nejenom silničního provozu. Pokud by se šlo do minulosti, každý rok se opakuje problém obutí autobusů MHD a vždy s výsledkem-nejsou finance, ještě je to dobré, vždyť se nic tak hrozného nestalo...Nápad s kontrolou zimních pneu u autobusů (i náklaďáků) již u výjezdu z garáží by byl zcela určitě efektivní, účel by byl splněn okamžitě a né jen nějaká namátková kontrola! Pneumatiky nejsou dle vyhlášky vhodné-zabavit okamžitě techničák a vydat až po odstranění závad!!  

0/0
23.11.2010 14:49

Johny_V

Re: zimní pneu

1) - preumatiky se zimní směsí na nákl. auta a busy se v podstatě nevyrábějí, postačí záběrové pneumatiky na hnací nápravě a všechny gumy s dostatečným vzorkem

2) - povinné nařízení pro DP v nějaké období je nesmysl, v městech tolik sněhu nemáme, kde ho mívají (např. Jablonec), jsou zajisté vybavení. Celé by to jen zdražilo cenu jízdného pro lidi a nutilo hoblovat zimní gumy 30. dubna ve 25°C.

3) - vozy MHD jezdí pomaleji, po trasách kde to znají a např. v Plzni se trasy MHD sypou přednostně jako první => riziko není nijak zásadní, nevím o žádných mrtvých vzinklých tímto způsobem,

4) - záleží na řidiči, jak vyhodnotí situaci před sebou a pokud ji vyhodnotí jako nejsízdnou, tak tam holt nemusí jet a zavolá dispečera, aby mu zajistil prohrnutí - bohužel se všichni namlsali, že ovládneme i počasí - neovládneme ani se zimními gumami - tak to je a je to tak správně :-)

0/0
23.11.2010 15:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.