Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trest za mobil vyzvánějící v hodině? Utřít tabuli

Zatímco šesťáci se po dotazu učitelky v hodinách ještě nadšeně hlásí, s deváťáky už to nehne. Hodiny matematiky a češtiny se příliš nezměnily. Zajímavější a zábavná je například angličtina, kde se neustále štěbetá. Jak to doopravdy vypadá na základní škole a jaké tresty se dnes používají, ukazuje reportáž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fadrhonsová

Výmysly

Všichni novináři jsou stejní,jedinej jejich cíl je udělat ze slušného člověka hlupáka.

To co je tady napsané a vyfocená vůbec nevypráví o tom co se na škole Zš kuncova děje ,když příjdete k žákům stim , že je vyfotíte do novin , je jasné, že se budou snažit co nejlépe zabůsobit svou drsností a frajeřit (fotka žáků s telefony a žáka se žvýkačkou).Ta hodina českého jazyka na které ,jste nás navštívila probíhala úplně jinak než vy jste tady popsala , celé výpovědi žáků a učitele byly jinak . Buď pište pravdu o naší škole , nebo do Zš kuncova radši nechoďte .:-)

0/0
25.11.2010 21:59

Dunja

Mobil

Podle mě  mobil do hodiny nepatří, alespoň ne ten zapnutý.  ZŠ a SŠ nelze srovnávat s konferencí ani s VŠ, mě osobně mobil vadí, ne že by rušil.

Kdo má co volat dítěti na ZŠ během vyučování. No a když se podíváte, co si občas děti na mobilu prohlíží tak lze pochybovat, jestli je to ta pravá hračka.

Rodiče snad mohou počkat až skončí výuka nebo na vel.přestávku. Syn si mobil vypíná nebo nechává ve skříňce, už mu několikrát taky volali nějací anonymové nebo reklamní agentury. Když skončí škola automaticky volá, že je na cestě domů.

Někteří rodiče také zapomněli, že jejich ratolest by se měla k učiteli chovat s respektem a úctou a ne je ještě podporovat, jak to občas vidíme no ty si chudák a on je blbec. Pořád ten ´blbec´ je 1. dospělý a 2. často má vyšší vzdělání než rodič i zkušenosti a 3. pokud se mi učitel nelíbí, tak se to před dětmi nemá rozhodně takto ventilovat, ale řešit přímo s učitelem. Konec konců dnes už můžeme změnit dítěti školu jak chceme.

0/0
24.11.2010 20:20

Bryt12

MY

No konečne to tady je , já tam jsem totiž taky :D

0/0
23.11.2010 17:25

dratenicek

Jako student...

Jako student  na VŠ (doktorské studium) musím občas mít výuku. To, že studenti na VŠ opisují není žádná novinka, ale když mi jednou dálkový student (muž kolem 40let) řekl, že mu ten tahák nemůžu vzít, neboť je to jeho soukormý majetek, málem mě omylo. Co chcete dělat? Tady už těch "pár facek" nepomůže! Tedy není to jen současnou generací dětí a výchovou rodičů! Naštěstí je řešení prosté => 0 bodů  a bez možnosti opravy. Ovšem opakovaní ročníku je už dnes taková samozřejmost, že i z toho si už nikdo nedělá hlavu :-(... bohužel

0/0
23.11.2010 13:11

Mithril

trest

Cože? Za trest utřít tabuli? To je naprosto nepřipustitelné, aby byli žáci takto trestáni! Vždyť to na nich může zanechat celoživotní následky! Sakra, kde to žijeme? Jsme snad civilizovaná země, ne?

0/0
23.11.2010 12:02

nestačimsedivit

Re: trest

;-DR^

0/0
23.11.2010 12:06

Slim Jim

Reforma školství

0/0
23.11.2010 11:30

Slim Jim

Re: Reforma školství

Dokud se nezmění způsob financování (dnes podle počtu studentů) tak se nezmění úroveň školství

VŠ(nebudou brát všechny)<-SŠ(vyloučení bude skutečně nebezpečné)<-ZŠ(bude nutné se učit aby se dostali na SŠ)

0/0
23.11.2010 11:33

pavlik12

Re: Reforma školství

R^

Problém je, že na středních školách je teď víc míst, než kolik žáků letos dokončí základní školy. Takže třeba volání po přijímačkách na SŠ je nesmysl. Vybírat si lze pokud z X zájemců přijmu studenty na Y volných míst. Ale teď je Y>X :-(

0/0
23.11.2010 11:38

rastakajwana

Není

recept na to, aby všichni žáci poslušně a nadšeně sledovali od rána do odpoledne výuku. Můžeme pouze ubírat nebo přidávat koření. Vyjádřím se jen k mobilům. To, že je to věc jako žádná jiná, jenž odvádí pozornost je dle mě bez diskusí, jestli existují rodiče jež bojují za to, že nesmí být dítě pokud jde o používání mobilů při hodině omezeno, přijde mi, že jsou sami proti sobě. Proč se třeba na některých soukromých školách používá stejnokroj ? Každý si pamatuje, když chodil do školy a že udržení pozornosti je složitá věc, ne každý předmět každého baví, ale proč těm dětem tuto složitost ještě zhoršovat ? Jeden příklad. Můj syn chodí do první třídy, mají dovoleno nosit si do školy hračky, každé ráno se řeší výběr hračky, obden se řeší, že jiné dítě přineslo to nebo to a že to chce taky, jednou za týden poznámka, že si s tím hraje při hodině. Ale prý je to výchova k samostatnosti a vlastní odpovědnosti, oni musí co nejdříve přijít na to co smí a nesmí, je to tak správné ?

0/0
23.11.2010 11:19

::Radinn:

Re: Není

přesně to je ten největší problém. Nechápu proč se začalo přenášet tolik poviností na děti. Já jsem dceru také nenutil do čtení a počítání před školou a nelituji toho. Samozžřejmě co chtěla jsme ji naučili dříve, ale nic přehnaného. Nyní je v první třídě a je uplně v pohodě výuku stíhá. Nevím proč bejt nejlepší a ničit dětem dětství tím, že je člověk nutí číst a počítat už ve školce. Jsou potom asi in rodiče, že jejich dítko je schopné ale ono to tak nebere :-/

0/0
23.11.2010 11:59

SSJS

Nejhorší je to

že leckdy ty rušící elemementy mají vyšší příjem ze sociálky než snaživý student, který nemůže najít adekvátně placenou práci...

0/0
23.11.2010 11:01

SSJS

V dnešní době

učit ledatak na vysoké škole...

0/0
23.11.2010 10:57

tojsouveci

Já být učitelem, tak si nosím na výuku rušičku mobilů za pár stovek. Ne oficiálně, ale jen tak, nikomu bych o tom neříkal, protože by to jistě zase vadilo nějakým "právům".

0/0
23.11.2010 10:27

rastakajwana

Re: Já

No myslím, že by to mělo jepičí život. Pokus pěkný, ale naivní.

0/0
23.11.2010 10:47

f0rr35t

Re: Já

bohužel to vidím jako naživo... dítko by si stěžovalo doma, rodiče by přišli rozzuření do školy, učitel by dostal sankce a děcka by se mu nakonec ještě vysmály do očí, že s ním tak pěkně zametly [>-]

0/0
23.11.2010 10:54

nestačimsedivit

Re: Já

. . . přesně ! 8-o

0/0
23.11.2010 10:58

pingu1

Re: Já

;-)nikomu bych o tom neříkal,

0/0
24.11.2010 13:24

tom-2718281828459

Re: Já

stačilo by udělat dostatečně silný elektromagnetický pulz. ;-D

0/0
24.11.2010 11:40

Ogrelord

Když sem chodil do školy

Tak napomenutí už byl celkem průšvih. Bez kapesného, zákaz TV apod. Třídní důtka byla už fakt hodně nepříjemná věc. No a ředitelská byla opravdu jen pro největší "grázly" S tím bych se tenkrát snad i bál jít domů ;-D Nemluvě o zhoršené známce z chování. Njn dneska je trošku jiná doba ;-)

0/0
23.11.2010 10:24

tojsouveci

Re: Když sem chodil do školy

A já tenkrát dostal ředistelskou důtku za to, že jsem odmítal sníst určitou polévku, kterou nejím dodnes, jelikož se mně z ní zvedá kufr. Tak dlouho mě tenkrát nutili, až jsem ji nalil z talíře zpět do mísy, z které se nabírala. Ridiče šli za ředitelem, ale nic platné. Ředitelskou jsem dostal a nebylo dovolání. Dnes by bylo. :-/

0/0
23.11.2010 10:31

nestačimsedivit

Re: Když sem chodil do školy

Dnes a dovolání ? ! Ředitel by byl odvolán a po zásluze potrestán  !Rv

0/0
23.11.2010 11:01

sam99xx

Re: Když sem chodil do školy

To není jinou dobou, jen špatnou výchovou v rodině. Zábava na prvním místě a pak možná, když zbude trochu času a je na to náhodou nálada, i nějaké ty povinnosti. Čest světlým vyjímkám.

0/0
23.11.2010 11:42

Al Capone

***

Ono by to možná chtělo aby učitelé už od začátku s žáky více komunikovali. Výuka typu, opsat z tabule a příště z toho budeme psát test je na nic. Nejednat s žáky jako s méně cennými, oni se taky chtějí vyjádřit a tím že jim budou učitelé dávat najevo že nemají právo mluvit je degraduje a připadaji si méněcenní. Já si pamatuju na škole (páár let zpět) když jsem si dovolil něco namítnout (slušně), tak učitelka na mě vyjela "já s tebou nediskutuju", tak jsem jí odpověděl "já s Vámi taky ne" a už z toho byla důtka. I když zpětně moc dobře vím, že ta moje námitka byla relevantní. Nemám vůbec důvěru v české školství a praktiky 90% učitelů. Ale to je pouze můj případ.

0/0
23.11.2010 10:21

Speedo

Re: ***

ono skolstvi se nam trochu zmenilo. zaci se vybavuji bez ohledu na ucitele mezi sebou, na nej totalne kaslou a obcas to vypada jak ve zverinci.

0/0
23.11.2010 10:24

f0rr35t

Re: ***

no... diskutovat jde se studenty až když si sami uvědomí, že to vzdělání skutečně chtějí. Dřív to nemá smysl.

0/0
23.11.2010 10:53

hapee

Re: ***

Nyní je to otázka učitele. V chemii jsme seděli jako zařezaní a pokud měl někdo něco proti, či snad nějakou připomínkul, následovala "diskuze" s profesorem u tabule, která končila dost často nejvyšší známkou. Vybíral schválně ty největší pikantnosti, aby nám ukázal, jak jsme hloupí a on je genius. Na druhou stranu naše profesorka z češtiny s námi vedla otevřené diskuze. Chtěla slyšel náš názor. Řešili jsme s ní státní maturity, divadlo, filmy, knihy apod. Myslím, že díky ní se nestydím a nebojím ckoli říct před cizími lidmi:-)

0/0
24.11.2010 16:44

Al Capone

...

No vidíte, mě zase přijde trapné třeba mobily zabavovat. Když si vezmete podstatu. Proč by se měl mobil zabavovat? Když zazvoní, ok, vypnout zvonění. Ale vymlouvat se na to že to ruší výuku je podle mě nesmysl. Pokud sem tam něco pípne, upřímně řečeno to tu výuku nemůže rušit. Je to spíš o tom, že jsou na něj učitelé alergičtí, tak ho více sledují. Byli jste někdy na nějaké konferenci, nebo přednášce? Nikdy jsem si nevšiml že by si vykládající stěžoval že ho telefony ruší. Kdo chce poslouchat výklad, tak ho poslouchá a z hodiny si něco odnese, kdo nechce, tak si hraje s telefonem. To že se někomu ten telefon zabaví tim ho nepřinutíte aby ten výklad sledoval, spíše se šprajcne o to víc.

0/0
23.11.2010 10:14

Speedo

Re: ...

nesouhlas. mobily rusi a to tak ze hodne. nejen prednasejicciho ale i posluchace. stejne tak jako vybavovani se pri prednasce. kdo se chce bavit, at jde jinam, kdo chce volat, at jde taky jinam. je treba byt ohleduplny vuci svemu okoli.

0/0
23.11.2010 10:22

SSJS

Re: ...

Znám jednu docentku, která se po zazvonění mobilu během přednášky sebrala a odešla..a asi 200 lidí mělo po přednášce...

0/0
23.11.2010 10:35

kmotrs

Re: ...

A co základní slušnosti??  Když už na tu konferenci jdete tak poslouchejte a nebo vypadnětě rušit na chodbu. Ostatní to třeba  náhodou zajímá a nejsou zvědaví na chytráka co ruší. A stejné je to ve skole.

0/0
23.11.2010 10:41

Live_in_the_death

Re: ...

poněkud mimo, kde je nějaká tolerance vůči ostatním, že jeden exot je schopen otravovat dalších 200 lidí, když ho to nebaví, tak tam nemá, co dělat. U nás se standartně vyhazovalo z přednášky, pokud někdo neměl vypnutý mobil, a že si z toho dotyční nic nedělali, tak to potom se divili u ústní zkoušky, protože pan profesor si tyto lidi pěkně pamatoval.

0/0
23.11.2010 10:45

SSJS

Re: ...

R^ Moje řeč.... ti rádobyliberálové pěkně zklapnou, až je profesor 2x vyhodí ze zkoušky...

0/0
23.11.2010 10:59

::Radinn:

Re: ...

no a díky lidem jako jsi ty, je naše školství tam kde je. Pokud srovnáváš schopnosti děcek v sedmé třídě s lidma na přednášce, kteří tam jdou z 90% dobrovolně a jsou jim již známy základy slušného chování, zodpovědnost. Potom tady něco není špatně.

Děcko je děcko, děcko si má užívat dětství a zodpovědnosti k věku přiměřené. Je nesmyslné třináctiletému děcku nechat absolutní volnost. Jak se pak má naučit zodpovědnosti? 8-o

0/0
23.11.2010 10:57

f0rr35t

Re: ...

Souhlas. Ta zodpovědnost by měla přicházet postupně, není možné stavět žáky zš na stejnou úroveň jako vysokoškoláky.

0/0
23.11.2010 11:10

DahliaPinata

Trestat

Jediné řešení, bohužel zatím v nedohlednu, je stanovit jednoznačně školní řád  a systém trestů, závazný pro celou školu. Jako tresty stanovit nepopulární pomocné a úklidové práce podle věku a schopností žáků. Na středních školách za velké prohřešky jednodenní vyloučení, při třetím takovém vyloučení jíž definitivně.

0/0
23.11.2010 10:10

nestačimsedivit

Re: Trestat

Pro začátek a jako nápad to nezní špatně . . . :-)

0/0
23.11.2010 11:05

SSJS

Re: Trestat

spíš pro celé školství... takhle grázlové půjdou tam, kde je volněji

0/0
23.11.2010 11:06

pavlik12

Re: Trestat

Až na to, že "nucené práce" takoví hříšníci pak buď vůbec neprovedou, nebo naprosto nekvalitně a stejně to po nich bude muset někdo předělat, hlídat je a kontrolovat.

A pro studenta který do školy nechce, nebaví ho a nevidí v ní přínos není vyloučení dneska vůbec hrozba. Pro školu to hrozba je, protože pod 25 žáků ve třídě se škola provozně neuživí.

0/0
23.11.2010 11:42

eurogo

A Dobeš

jenom slibuje zlepšení (ohledně chování žáků), jsem zvědavej teda :)

0/0
23.11.2010 9:59

vestec

Trest....

70% rodiců si myslí,že má doma zázraky a pak to i tak vypadá ve škole,nedavné maturity na sucho nám ukázaly jak jsou asi na tom sudenti???

Velmi špatný ŠZ a musí se vrátit zpět poučka"každá rána,která padne vedle je na škodu" a to je ten dnešní problém.!!!!

0/0
23.11.2010 9:28

Tobinka

Re: Trest....

Každý má doma malého gédia do chvíle, než přijde srovnání.;-D

0/0
23.11.2010 10:05

Tobinka

Re: Trest....

génia

0/0
23.11.2010 10:06

f0rr35t

Re: Trest....

R^ to je bohužel pravda.

0/0
23.11.2010 10:46

general Custer IX.

Vylučovat ze školy

na pár dní. Ať se o ně rodiče postarají.

0/0
23.11.2010 9:21

Mak76

Re: Vylučovat ze školy

R^ Taky si to myslím... Rodiče už potom vysvětlí svému dítěti, jak se má chovat, protože z toho sami budou mít trable...

0/0
23.11.2010 9:31

Don Carlos von Vakzal

Re: Vylučovat ze školy

Na základní škole je to nemožné, dítě nelze vyloučit, protože má ze zákona povinnou školní docházku. Dokonce není možné žáka ani poslat za dveře, protože tím je mu upíráno zákonné právo na vzdělání, nehledě na to, že pokud takový žák za těmi dveřmi něco provede, je za to zodpovědný učitel, který ho tam poslal.

0/0
23.11.2010 9:37

bacil123

Re: Vylučovat ze školy

ale v pripade ze robi bordel, je mozne zavolat policiu, ktora pride , a pripadne dovedie nejakeho z rodicov...

a predpokladam ze rodicia nebudu nadseni ked sa musia dotrepat pre svoju ratolest

0/0
23.11.2010 9:57

Don Carlos von Vakzal

Re: Vylučovat ze školy

Pokud vyloženě nepáchá trestný čin, pak policie to má na háku. Navíc rodiče takovýchto žáku jsou buď nezastižitelní z důvodu absolutního nezájmu o dítě, nebo naopak namachrovaní borci buď s boxerem v ruce nebo s armádou právníků za zády.

0/0
23.11.2010 10:12

RomanL

Re: Vylučovat ze školy

Nemají zájem o dítě? No tak ať jim ho stát sebere a dá do děcáku! Co je po tom učiteli?  ;-€

0/0
23.11.2010 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.