Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsem rasista ani nacista. Jsem křesťan, vzkázal nový šéf KDU-ČSL

Na víkendovém sjezdu KDU-ČSL si lidovci volili svého předsedu. Hned v prvním kole zvítězil tajemník pardubické krajské organizace Pavel Bělobrádek, který v mládí poslouchal Orlík a Daniela Landu. Se čtenáři diskutoval o svých plánech s KDU-ČSL. Chce oslovit střední vrstvu s opravdovými hodnotami. Plánuje také bojovat proti potratům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Semper..

Bravo - dobrá volba !

R^

0/0
25.11.2010 10:12

arogancemoci2

Tato jeho věta hovoří za vše:

Rozhodně si nemyslím, že se mohu s Josefem Luxem, jedním z mála státníků posledních dvaceti let, srovnávat.

0/0
23.11.2010 20:28

Endy01

Křesťan??? :-D

Tak konečně politik, který nebude lhát, bude se chovat čestně a vždy bude myslet na druhé :-DDDD

Tak to jsem zvědav :-DDDDDDDD

0/0
23.11.2010 17:55

Černoušek Bubu

Potěš Pán Bůh.

To jediné mne napadne popřát lidovcům, když vidím jejich současnou potenciální celebritu. Vybrali si tohoto rychlokvašeného lidovce, vysokoškoláka, asi jako typ charakterizující jejich voliče.Teď ještě ať tento "východomoravsko - rodinný typ, obdařený mnoha dětmi, zkušeného věku a spíše nižšího vzdělání " zruší v názvu strany slovo lidová a já jim jen smutně popřeju, vzhledem k jejich stoleté zažité tradici  - "S Pánem Bohem".

0/0
23.11.2010 17:17

realitservis

Více nadhledu by nám všem,

jak věřícím, tak nám ateistům jen a jen prospělo. Jsem schopen a především ochoten pochopit člověka jenž celý život vyrůstal v ateistickém prostředí, že lidem jež jsou věřící nerozumí a naopak chápu hluboce věřícího člověka, že se dívá skrz prsty na člověka nevěřícího, který si plnými doušky užívá světských slastí. Co už ale odmítám pochopit je ona nevraživost těchto skupin vůči sobě a faktem je, že v poslední době se setkávám s tím, že jako nevraživější skupina se projevuje ta ateistická. Kolo dějin se jaksi otočilo a od dob upalování čarodějnic a nesmiřitelnosti církve v českých krajích se pomalu dostáváme k situaci, že věřící lidé jsou naopak v internetových diskuzích napadáni. Je to zbytečné. Každý ať si věří čemu chce. Je to jen a jen o toleranci.

0/0
23.11.2010 15:37

pinki

Re: Více nadhledu by nám všem,

přesně tak R^

0/0
23.11.2010 15:40

ScoutX

Re: Více nadhledu by nám všem,

Děkuji za tento příspěvek R^ nic jiného si nepřeji. I když ty slasti si mi křesťané dokážem taky užít, jen prostě asi jinak ;-)

0/0
23.11.2010 15:45

oooo

Re: Více nadhledu by nám všem,

Ono to není jen o toleranci - ono je to i o penězích a moci. My jsme ateisté zadarmo a bez hierarchické organizace na ochranu nevěřících - věřící neplatí daně na nevěřící. Já jako nevěřící musím platit daně na preláty, kteří mi čas od času vyhrožují, že by chtěli zavést povinné náboženství do škol, zakázat potraty i antikoncepci, kteří tlačí na vládu, aby uzavřela smlouvu s Vatikánem - která mimo jiné znamená, že majetek církve (který je historicky vzato z větší části konfiskátem katolíků po rekatolizaci 30-ti letou válkou) bude majetkem Vatikánu, která neuznává světské zákony - viz. papežovo krytí zločinců, atd., atd. Takže ta agrese je podle mne jednoznačně na straně (zvl. katolické) církve. Kdyby neexistovaly ty mocensko-finanční struktury církví - tak bych s klidným svědomím řekl - ať si každý věří čemu chce - takto ale jsem před každým křesťanem ve střehu - co zas po mně bude chtít, co mně chce zakázat, za co mě chce trestat, co mi dovolí říkat.

0/0
23.11.2010 16:11

Endy01

Re: Více nadhledu by nám všem,

[>-]R^R^[>-]

0/0
23.11.2010 17:57

marla

Re: Více nadhledu by nám všem,

Možná by právě vám neuškodila návštěva odborníka-psychiatra(kterého doporučujete níž), pomohl by vám s vaším stihomamem.Jak nesnáším tupě věřící(čemukoli, ať už náboženství-jakémukoli, ideologii-komunismus,...) nemyslící ovce, tak i prostě jen tupé ovce, tam patříte vy, žvásty o Osvětimi jste to jen potvrdil.Co po vás kdy chtěli křesťané?Co vám zakázali, co vám nedovolili říkat, za co vás potrestali?Můžete to konkretizovat?Po mě nic nechtěli a nechtějí, nic mi nezakázali říkat ani mě za nic nepotrestali.Takže skákněte si za tím terapeutem;-)

0/0
23.11.2010 18:22

Endy01

Re: Více nadhledu by nám všem,

Mám dotaz, když toto tvrdíte... Byla jste někdy na kázání v kostele???

0/0
23.11.2010 18:24

Vlada_07

Re: Více nadhledu by nám všem,

Jsme snad jednou z mála zemí, kde se vylouplo po změně režimu tolik aktivních návštěvníků kostelů ( bylo to módní) a kde se zase tato početná skupina běhempár let zase vynulovala a přetransformovala do pozice volnomyšlenkářských ateistů z povolání.

Že jste nevykřikoval o prelátech něco před dvaceti lety? To by Vás ještě pochválili...

Snad se nebudeme přít o tom, že církev majetky měla a do roku 1945 ani potom nikdo její mnabytí nezpochybnil. Tak proč až teď ? Že by to bylo tím, že je to nejjednodušší metoda "argumentu"?

Z daní jsou palceni ovšem nejenom kněží, ale myslím že také řeholníci a řeholnice. Týká se Vaše nemilosrdná kritika i jich - řádové sestry většinou slouží a poskytují útěchu nemocným lidem.... ???

Co ještě Vám Vaše svědomí dovolí kritizovat ? Ale věcně prosím..

0/0
23.11.2010 21:31

marla

Re: Více nadhledu by nám všem,

Přesně, souhlasR^

0/0
23.11.2010 18:24

realateista

Re: Více nadhledu by nám všem,

Nezlobte se, ale Vy vůbec nechápete, v čem je problém. Věřící se tváří jako svatoušci, ale vůbec nepřiznají, že jim jde o nadvládu ve společnosti, její ovládání a manipulaci s obyčejnými lidmi.

Vždy, když církev měla moc, byla to katastrofa, To platí nejen pro křesťanství, ale i islám ap..

Ateisté samozřejmě věřícím nedůvěřují také pro tu nadřazenost a pro bezpáteřnost, kterou si léčí svou "vírou".

0/0
23.11.2010 18:45

Vlada_07

Re: Více nadhledu by nám všem,

To na tom musí být Německo fakt hrozně, když tady posledních 45 let vládne CDU a CSU. Ať dělám co dělám, žádnou hrůzu a manipulaci nevidím. Jenom pořádek a právo.

Atesité se nevylíhli sami od sebe, to je skutečný pozůstatek doby, končíci před 21 lety.

0/0
23.11.2010 21:33

pinki

je špatný být křesťan?

tak jak sem si tu přečetl příspěvky tak mám pocit že být křesťanem je mnohem větší prohřešek než kdejakej vrah. Já sám jsem křesťan a považuju se a celkem normálního, v neděli jdu do sboru, pokecám si s kamarády, je to o tlik horší než jít do hospody si pokecat s kamarády?? A že věřím že je Bůh a že po smrti se nerozpadnu ale pujdu do nebe nebo do pekla, to je vážně takovej problém?

0/0
23.11.2010 14:32

Závist musí bolet

Ne, není špatné být křesťan.

Jen stále nechápeš, vzhledem k tvé reakci, že "nám" nejde o to zda ano či ne, ale o to, že "vy", ne ty ale "oni", nám svou víru předkládáte jako něco správného, správnější a lepší a tak dále.A pokud nám bez našeho zájmu či dotazu "vnucujete" své "správné" vidění světa, tak to s prominutím běžte do "prhalelujá" :-)

0/0
23.11.2010 14:36

Ulrich

Re: Ne, není špatné být křesťan.

Co máš konkrétně na mysli tím vnucováním?

0/0
23.11.2010 14:38

Závist musí bolet

Re: Ne, není špatné být křesťan.

Zkusím ti to popsat, pomalu a jasně.

Představ si, že si povídáme o chlastu, nebo o ženských, nebo o dětech...sleduješ tok mých myšlenek? ...a ty najednou řekneš "ale bůh to a to neschvaluje", tak se vnucuješ a to není příjemné.Když řekneš během diskuze, "sorry, o tomto nebo toto jednání je v rozporu s mým "něčím", nemůžu sloužit, tak ano, respektuji, končí debata.Chápeme?

0/0
23.11.2010 15:09

pinki

Re: Ne, není špatné být křesťan.

promiň ale já jsem si nevšiml že by v článku bylo něco o vnucování. ale souhalsm s tim že vnucování jakéhokoliv názoru je dost o ničem. ale to se netýká jen křesťanství, když si já jako slávista povidám se spar´tanama a ty mi cpou jak je sparta jedinej pořádnej fotbalovej klub, tak se na ně taky vyprdnu. ale všude jde o lidi. jako nevidim problém v tom když někdo jinej fandí spartě, tak nevidim problém v tom když někdo nechce slyšet o křesťanství, ale nic se nesmí vhánět do extrému. to by byla cesta do pekel pro každou skupinku lidí s nějakym názorem.

0/0
23.11.2010 14:45

Závist musí bolet

Re: Ne, není špatné být křesťan.

Jsem snad řekl, že je v článku něco o vnucování?

0/0
23.11.2010 15:14

pinki

Re: Ne, není špatné být křesťan.

Ne. máš pravdu. moje chyba.

0/0
23.11.2010 15:37

Vlada_07

Re: Ne, není špatné být křesťan.

Jak se takové takové vnucování projevuje , Žádné nevidím...

Co je na víře tak hrozně špatného ? I ateismus je pomíjivý - třeba u lidí, kteří jsou nakonec odkázáni na ateistickou společnost, která se o ně samé neodkáže ( protože k tomu není materiálně ani duchovně vybavena ) postarat. Pak se na stáří uchylují i ateisté k víře .. věřte nevěřte.

A jak prosím vypadá správné vidění ateistického světa, nacházejícího se ovšem jenom v české kotlině ? na západ ani na východ už to tak jednoznačné není .. ale to byste musel trochu cestovat a nebýt zavřený mezi ateistickými (zřejmě)nepříliš vzdělanými soukmenovci.

0/0
23.11.2010 21:39

Ulrich

Re: je špatný být křesťan?

Není. Já to mám stejně. Ale lidi mají vymyté mozky. Buď z komunistických škol nebo od rodičů v těch školách vychovaných.

0/0
23.11.2010 14:37

def.

Re: je špatný být křesťan?

A to je přesné, proč vymyté mozky? Když se někde bavím, jako ateista, tak je mi fuk co je bude. Dokážu polemizovat o víře i budoucnosti a něco z křesťanství uznávám. Ale ještě jsem nezažil věřícího, co by jen tak přijal názor jiných, když se neslučuje s biblí. Naopak se snaží přesvědčit o té SVÉ pravdě

0/0
23.11.2010 14:44

Závist musí bolet

Re: je špatný být křesťan?

bingo! R^

0/0
23.11.2010 15:10

George Renel

Re: je špatný být křesťan?

Lepší a důležitější je být slušným člověkem.

0/0
23.11.2010 14:41

oooo

Re: je špatný být křesťan?

To není problém. Problém nastane, až do vás začnou hučet ti agresivnější a nesnášenlivější z vašich soukmenovců - křesťanů, že těch židů už je u nás moc, že se jim nějak dobře daří a že by bylo dobré s tím "něco" udělat - vždyť nám zabili toho jediného dobrého žida - Ježíše, ne. Vy jako dobrý člověk odoláte (?), ale oni vás přestanou považovat za dobrého křesťana, protože nechčijete se svým stádem. Tak to vždycky začíná - a končí v Osvětimi.

0/0
23.11.2010 14:43

pinki

Re: je špatný být křesťan?

Tak souhlasim že když se začne vhánět křesťanství do extrému je to špatně viz křížové výpravy do svaté země, ale s křesťany ve svém okolí jsme nikdy nezažil situaci že by mně tlačili do nějaký situace, do který nechci. už jen proto že jsem vystopoval kořeny našeho rodu až do izraele a s židy nemám jedinej problém. ale to co tady naznačujete se nemusí týkat křesťanů ale čehokoliv. když si jedna umělecká škola že jiná umělecká škola jim ubírá žáky a ani neuměj pořádně kreslit, tak je vymlátěj, když skautskej oddíl se porve s jinym, atd atd..

0/0
23.11.2010 14:52

ScoutX

Re: je špatný být křesťan?

Vyhlazování nemá s křesťanstvím nic společného. Netuším kde jste to vzal.

0/0
23.11.2010 14:54

ScoutX

Re: je špatný být křesťan?

Jinak "ten jediný správný žid" svým trýznitelům odpustil ještě než zemřel (navíc tatu událost měla dalekosáhle větší význam než že člověk umřel). Takže nevidím důvod proč by někdo měl volat po pomstě.

0/0
23.11.2010 15:00

def.

rasismus

Chápu, že by měl být zakázán takový ten obecný rasismus - autobusy jen pro jednu rasu, vstup do veřejných zařízení jen pro vybrané atd. Zákon má být pro všechny stejný a i trest.

Druhá věc je osobní rasismus. Pokud nemám rád Araby, černochy, cikány, Eskymáky, kohokoliv, je to jen moje věc. Nemusím se s nimi bavit, nemusím jim poskytnout práci, když je to moje firma, nemusím se snažit jim pomáhat. Je to jen moje věc a je to to samé, jako že se mi nelíbí třeba blondýny, tak s nima nespím. Jen má věc.

0/0
23.11.2010 14:22

mira778

Re: rasismus

za trest se budes muset vyspat s cernovlaskou.

0/0
23.11.2010 14:26

mira778

Re: rasismus

teda za odmenu.

0/0
23.11.2010 14:27

Závist musí bolet

Re: rasismus

Také toto je špatně.

Lidsky to chápu a říkám za sebe, že to není rasismus.

ALE!!

Vláda a její přisluhovači to chápou zcela jinak...

;-(

0/0
23.11.2010 14:28

net.Xtreme počtvrté

Re: rasismus

Stát by neměl být rasistický, teď jde o to, do jaké míry mohou někoho diskriminovat velké korporace, polostátní podniky, soukromníci jednotliví lidé...otevřenému rasismu bych se bránil, na druhou stranu proč by měl někdo nařizovat majiteli hospody nebo obchodu, koho musí pustit dovnitř?

0/0
23.11.2010 14:29

def.

Re: rasismus

jo, to chápu, že tohle je těžké, proto bych to klidně bral, že pokud se rozhodnu podnikat ve službách _ hospoda, kadeřnictví, cokoliv, mám povinnost tyto služby poskytnout každému kdo zaplatí a chová se slušně. Pak má podnikatel možnost se rozhodnout, jestli do toho chce jít nebo ne.

0/0
23.11.2010 14:40

Alcator

Re: rasismus

OK, pojďme se o tom trošku bavit.

Samozřejmě, že máš právo svou soukromou firmu učinit "white-only". JENŽE -- protože tento stát deklaroval, že považuje všechny lidi za hodné rovných příležitostí (neplést s "všichni jsou stejní", prosím!), tak v podstatě nemůžeš využívat žádných mechanismů tohoto státu, pokud vnitřní pravidla tvé firmy nejsou v souladu s touto deklarací. Jinými slovy -- nemůžeš hledat pracovníky přes úřady práce; nemůžeš žádat o státní podporu na vytvoření pracovního místa; neměl bys zrovna tak mít nárok na jakékoliv uznávání "nákladů". Protože sis vlastně vytvořil "stát ve státě", tvůj vlastní píseček, na kterém vnější pravidla neplatí.

Lidsky tě chápu, že máš-li špatné zkušenosti s určitou skupinou, nechceš s nikým, kdo by do ní mohl patřit, jednat. Jenže ve skutečnosti ti nic nezaručí, že bílej zaměstnanec nebude krást, nebo že bude slušný, voňavý a dříč. To jsou stereotypy a člověk by měl být připraven je odložit, pokud se setká s novým člověkem.

0/0
23.11.2010 14:40

def.

Re: rasismus

Tomu rozumím, jak to myslíš, ale je to jen o nastavení parametrů a o zkušenostech. Když vím, že s daným etnikem jsou problémy, tak se jich vyvaruji. Není chyba přece ve mě, který jedná na základě špatné zkušenosti, ale chyba v nich, že není snaha o změnu. Když mě pokouše vlčák, tak taky už nebudu mít k té rase důvěru. Nekoupím si ho pro další šanci. Jediné co to může změnit bude, že potkám jedince, co jsou třeba vychovaní jako vodící psy a zjistím, že to jde.. pak změním názor.

0/0
23.11.2010 14:49

mlady volic kscm

je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

0/0
23.11.2010 14:20

oooo

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Ano - já vás doplním : je dobré být křesťanským knězem - nic nedělám, platí mě z daní i nevěřící, můžu tajně prznit děti. Je lepší být katolickým knězem, protože když mi  na to prznění přijdou, taťka papa to schová pod sutanu.

0/0
23.11.2010 14:27

ScoutX

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Vy jste ale chudák. Přál bych vám den, který zažívá kněz. Lidé za ním chodí někdy i 24 hodin denně a on stále neúnavně hledá možnosti jak jim pomoci. Musí se neuvěřitelně emočně obrnit, protože to s čím za ním lidi většinou chodí jsou buďto opravdu vážné problémy a nebo naopak úplné prkotiny. Samozřejmě jsou i "chytráci", kteří toto povolání zneužívají, ale to se může stát i kdekoliv jinde. Ale to už je povaha lidí odsuzovat něco co neznám, že?

0/0
23.11.2010 14:49

oooo

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Když má někdo problém, má jít za odborníkem - psychický - za psychologem/-atrem, rodinný - do manželské poradny, finanční - za fin. poradcem, ... . Kněz nerozumí ničemu, kromě pohádek z bible. Tragedie těch prosťáčků je, že těm hóšům s hořícíma kabelkama tak věří. Jak může takový katolický kněz v celibátu radit s manželským životem, s výchovou dětí, ... - to bych rád věděl.

0/0
23.11.2010 14:57

ScoutX

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Třeba díky tomu, že narozdíl od těch vašich "odborníků" zná přímo ty lidi, jejich osobnost, jejich touhy a přešlapy a zároveň i prostředí v kterém žijí a jejich kamarády...a navíc je na tento druh práce mimo jiné školen na vysoké škole a životem.

0/0
23.11.2010 15:04

oooo

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Ha, ha. Žádné školy a příručky mi nikdy nedaly ani přibližný obraz toho, co je žít 20 let v manželství a vychovávat děti - to už dnes vím - jedině vlastní zkušenosti sebou nesou pravé pochopení podstaty věci - ne školení v kněžském semnáři, kde se kondom považuje za nástroj ďábla a potrat je považován za zločin. Je to škola středověkých názorů.

0/0
23.11.2010 15:15

ScoutX

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Je vidět že jste v semináři nebyl ani na návštěvě. Je pravda, že vedení rodiny se nedá naučit z příručky, ale právě díky tomu, že on má možnost porovnávat zkušenosti mnoha lidí, i proto, že lidé, kteří za ním chodí jsou mnohem upřímnější. Navíc to co jste napsal vylučuje i ty vaše "odborníky". A co se kondomu a potratu týče tam je to co člověk to názor..já osobně si myslím, že kondom je užitečná věc ale člověk se kvůli němu nesmí přestat ovládat. A Potrat je vražda ať se na to díváte jak chcete, i když osobně v případě jasně prokázané skutečnosti, že by plod neměl být v pořádku bych s ním nejspíš souhlasil ale zatím jsem naštěstí podobné rozhodnutí nečinil. Ale interupce v případě zdravého dítěte je prostě jen a jen neomluvitelná vražda (můj osobní názor).

0/0
23.11.2010 15:24

ScoutX

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Jen pro doplnění. Jednou z možností jak někomu může kněz pomoci je i to, že mu pomůže si uvědomit, že potřebuje pomoc specializovaného odborníka.

0/0
23.11.2010 15:30

oooo

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Víte, co je problém, který se snažím naznačit ? Církev (především katolická !) není žádná demokratická organizace, či politická strana, kde by se soutěžilo o nejlepší názory. To je tuhý dogmatický centralizmus. Vaše názory jsou vaše - ale kdyby je slyšel váš lokální inkvizitor (ideolog), či exorcista (vymítač ďábla - sic! ), měl byste možná potíže. Ano i církve a jejich názory se v čase vyvíjejí - už se neupaluje za heliocentrický názor, už se neprodávají odpustky, ... . Problém je v tom, že i při veškerém pokroku, ke kterému byla církev donucena nezvratným vývojem lidské svobodné společnosti a vědy je stále asi 100 let pozadu.

0/0
23.11.2010 15:53

Endy01

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Jen doplním, církev je nejlépe podnikající organizace na světě.... Není to nic jiného, než business... Bohužel... ( Na námitky, co vše církev dobrého dělá - to dělají jiné prosperující organizace také!!!)

0/0
23.11.2010 18:12

Vlada_07

Re: je dobre byti krestanem, je lepsi byti katolikem

Kněz je velmi dobře vzdělaný člověk ... a většinou vemi dobrý psycholog. Ale Vy máte svoje vidění, mějte...

0/0
23.11.2010 21:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.