Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Kverulant na Hradě aneb Klausovi se prostě chce něco říct

Nerudnu vztekem vždy, když vidím, slyším či cítím Václava Klause. Nežiji v zákopu jeho úhlavních odpůrců, kteří ho považují za pohromu pro tuto zemi. Dokonce ani neodsuzuji vše, co říká, a priori jen proto, že to říká právě on. Ovšem poslední dobou nad prezidentem - použiji-li jeho oblíbený výraz - kroutím hlavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vítek z prčice

babička mě učila

.., že mluvit je stříbro, ale MLČET ZLATO. Měl pan prezident babičku? :-)

0/0
19.12.2010 0:21

chobotnicka_

Nechápání historie

u navíc i úzký kulturní rozhled pana Musila, je zarážející nebo úmyslný. Mohl bych jmenovat např. Habermannův mlýn jako on jmenuje Lidice, nespočet dokumentů , komentářů a vůbec celý politický diskurz věnovaný odsunu Němců, v poslední letech.

Asi jsem žil poslední 20 let v jiné zemi než pan Musil.

Nad podobnými lidmi bohužel kroucení hlavou nestačí a bohužel je to velmi smutný a nebezpečný příklad nepochopení dějin vlastního národa.

0/0
21.11.2010 15:49

chobotnicka_

Re: Nechápání historie

Co vlastně chce lansdmanschaft ? Omluvy a politování se jim už nejen od V.H. dostalo... Samozřejmě majetek, moc a vliv na Českou (Moravskou a Slezskou) krajinu. Stačí si přečíst stanovy L. (nijak se tím již dnes netají, přesto že jsme značnou dobu slýchávali, že jim o majetek, moc a vliv nejde). Bohužel, toho všeho by se jim dostalo, kdyby tak vehementně nepodporovali Hitlera a fašismus. Možná řeknete, že ne všichni byly tací a já Vám můžu odpověď, že ne všichni češi ze Sudet se podíleli na vraždách při odsunu a souhlasili s ním. Navíc je zde jeden podstatný rozdíl, odsun nespadl z nebes, ale byl důsledkem zabrání Sudet Něměckem a následnou okupací, válkou, byl důsledkem Postupimské dohody a mimo jiné nepodporou značné části Německého obyvatelstva při mobilizaci 1938 a obraně své vlasti, na kterou si tak vehementně teď činní nárok . To co vlastně L. chce je revize dějin.

0/0
21.11.2010 15:50

chobotnicka_

Re: Nechápání historie

Protektorátní zpráva z roku 2010 ze stránky http://www.sks-praha.com/ :

Rakouský velvyslanec v České republice Dr. Ferdinand Trauttmansdorff na první návštěvě pražské Sudetoněmecké kanceláře po akreditaci u prezidenta.

http://www.sudeten.de/cms/

Mimochodem němce mám rád .... já jen ať si lidé trochu uvědomují souvislosti.

0/0
21.11.2010 15:58

arogancemoci2

Musil jaksi nechápe (mimo jiné)

že když Klaus označí tresty za nečekaně vysoké, tak tím neříká, zda je jejich výše odpovídající. Také může vyjadřovat překvapení, že se soudce nebál a - proti očekávání - ty vysoké tresty oprávněně udělil. Jenže naši rádobynovináři to prostě vidí "tak", proto to bude "tak". Antiklausovsky.

0/0
20.11.2010 18:05

arogancemoci2

"...hrozil protestním připoutáním..."

Lidem s určitým IQ a profesionální nenávistí lze těžko vysvětlovat pojem nadsázka...

0/0
20.11.2010 17:55

prostor

dost bylo Klause, Hájka, Jakla

jo jo Klaus rád  hraje na národní notu a tím se chce zalíbit.  Už, aby byl z hradu pryč a nastopil někdo normální. Jen z něho všichni mají srandu. Clověk obklopen Hájkem, Jaklem  to nemůže mít v hlavě úplné v pořádku.!!

Bobošíková,Knižák - to jsou věrní fanoušci Venouška

nemůžu si ho vážit, pokud podvádí svoji skvělou ženu,

http://prozeny.blesk.cz/clanek/pro-zeny-vip-rozhovory/127763/pani-livia-o-nevere-boli-to.html

0/0
20.11.2010 12:26

janzachrtadan

Anketa - Lidovky.cz

Zajímavé je se podívat na anketu na Lidovkách.cz, kde Klause rozhodně nemilují a kde kladou otázku : Hodnotí prezident poválečnou dobu správně ? Výsledky drtivě odporují názorům pana Musila  i zdejších nenávistníků !

0/0
20.11.2010 10:07

buranumdopamatniku

Re: Anketa - Lidovky.cz

Jane, to dela jen strach  a ten meli Cesi z Nemcu VZDY.  Po valce lezeli Nemci rypakem v zemi a tak Cesi si troufli.

0/0
20.11.2010 14:46

arogancemoci2

Re: Anketa - Lidovky.cz

Přesně. A někteří, ti obzvlášť inteligentní, se dovolávají i ankety v Blesku.

0/0
20.11.2010 17:57

vokroj

.... a mně se chce něco říct ... a já něco řeknu ...

0/0
19.11.2010 20:43

stip

Ulevil jste si, pane Musile?

Kverulant v iDnes aneb Musilovi se prostě chtělo něco říct. Vyšel z toho blábol.

0/0
19.11.2010 20:22

whocares

Re: Ulevil jste si, pane Musile?

R^R^;-D;-D

0/0
19.11.2010 20:23

lolek77

Re: Ulevil jste si, pane Musile?

Mám stejný pocit jako pan president, že zejména iDnes a ČT leze Němcům do zadku a sype nám popel na hlavu za poválečné odsuny. Každý nacista už má u nás pomník a pisálci to stále rozviřují. To, že moje teta dostala tuberkolozu a zemřela v totálním pracovním nasazení v Raichu a otec dřel kdesi v muniční fabrice a vrátil se s podlomeným zdravím se už až tak neuvádí. Jediná ikona Lidice nebyly všechno. Víte pane Musile běžte se svými kecy ....

0/0
19.11.2010 21:01

arogancemoci2

Re: Ulevil jste si, pane Musile?

MFD (idnes) tam leze každému, kdo zaplatí. Stačí se podívat na aktuální (již ale doznívá) nenávistnou kampaň proti pražské ODS.

0/0
20.11.2010 18:00

CM3

Atˇse nikdo nezlobí, ale v mnohém s Klausem

souhlasím .  Hlavně k jeho vztahu k EU. Chrání nás EU před levnými dovozy z  Číny apod ? Nechrání .....  Zavírá se fabrika za  fabrikou...  Ohledně vztahu k Rusku.... Ano, Rusko se chová a chovalo panovačně , ale jak v 50.letech vykonávali dle Ruských návodů špinavou práci  bohužel Češi  na Čechy, na rok 68 mám podobný názor . Armáda ani symbolicky (opakuji symbolicky ) nevyhlásila pohotovost a nakonec v roce 69 Lidové milice spolu s VB  rozehnaly všechny  protesty. Ale my Češi za to nemůžem... to Rusáci...     a nakonec i Dubček podepsal pendrekový zákon ( skoro jednohlasně ho schválil parlament ) a začaly perzekuce... a nakonec i Dubček byl odstraněn na základě  tohoto zákona ...  Přece z Ruska bereme plyn, ropu a další suroviny. A dělá to polovina EU ...  A přesto NATO i EU si rádo do Ruska rýpne... a nakonec, jaké zájmy hájí naši žoldáci v Afganistánu ?  Když tam byli Rusáci , nás tam nechtěli. Oponenty  upozorňuji, že se nechci stěhovat do Ruska ani nevolím levici natož KSČ

0/0
19.11.2010 20:00

Finrod Felagund

Klaus

On totiž vypouští z pusy věci slova podle následujícího klíče: "souhlasí-li většina, budu proti, nesouhlasí-li většina, budu pro". Bez ohledu na to, o co jde. A to je na tom nejsmutnější... Po pravdě řečeno začínám čekat, kdy začne třeba popírat holocaust, protože fakt, že "každý ho odsuzuje" a že existuje nějaký všeobecný konsensus, ho musí hrozně žrát. Stejné je to s Evropskou unií - jemu se zdá, že je podpora pro EU vysoká, tak vyjede s naprosto iracionálními, zato dobře poslouchatelnými argumenty, jenom aby byl z principu proti. Stejné je to podle mě na jeho vztahu s Ruskem - podle mě Rusko nijak osobně nemiluje, ale zkrátka si připadá dobře, když jde "proti proudu", bez ohledu na to, odkud kam ten proud teče. Bohužel to po něm dost Čechů bezmyšlenkovitě opakuje a kveruluje s ním.

0/0
19.11.2010 19:11

Cynyc_

Re: Klaus

R^ Nesouhlasím jen s analýzou Klausova vztahu k Rusku. Klaus jako narcistní a velikášská osobnost nesnese žádné omezení své vůle. Proto nemá rád západní podobu demokracie, kde je vítěz voleb omezen dělbou moci, nezávislými institucemi a nepolitickými organizacemi. Proto také vždy bojoval proti nezávislosti ČNB nebo soudů a občanské společnosti. Ruská "řízená demokracie" je Klausovu srdci mnohem bližší a je pravou příčinou Klausovy náklonnosti k Rusku, které mimochodem nikdy za politický systém nekritizuje, zatímco EU ano.

0/0
19.11.2010 19:27

felson

Re: Klaus

Před týdnem zrovna říkal Rusům, že nemají plnohodnotnou parlamentní demokracii. 

Zákony přejímáme z Bruselu, ne z Moskvy. Proto se holt o něj zajímá víc.

0/0
19.11.2010 20:40

buranumdopamatniku

Re: Klaus

Podle Klause  je samotny minoritni stav (byt v mensine) dukazem elity.  On si nedokaze predstavit, ze pravda  strida  sve nositele  bez ohledu na jejich procentualnich pomerech.  U socialistu je zase problem, ze se zastavaji slabsich bez ohledu na to zda ma a nebo nema pravdu, u nich staci ze je slaby a tim padem potrebuje ochranu.  Ze je to nekdy pekny zloduch , to se nepocita.

0/0
20.11.2010 14:55

danny47

Ano, pane redachtóre....

vznikly nějaké dva filmy, které se věnují Lidicím.... A kolik bylo v novinách a dalších médyjích článků a zpráv a omluv politiků za "české zločiny"....

NAVÍC: nejde JEN o LIDICE. Ale také o události podzimu 38 v českém pohraničí, celou okupaci, totální nasazení, .......... 

Zřejmě Vám německý vydavatel nedovolí vzpomenout i na toto...

0/0
19.11.2010 18:44

zluta-rozinka

prezident...

.. je svobodný člověk, proto může mít názor, jaký chce, a bylo by smutné, kdyby si nikdo nevšímal, co říká. jestli se to někomu nelíbí? mně se taky nelíbí řeči jedné babizny z přízemí našeho domu, a co ?

já klause moc ráda nemám, ovšem jeho názory jsou s mými v zásadě v souladu.

0/0
19.11.2010 18:16

S vládou ČSSD za státní bankrot!

Řekl bych, že máme dva Paroubky a dva Klause.

A přesto to jsou stále jen dvě osoby...

0/0
19.11.2010 18:08

Johanes6

Osobnost Václava Klause.

Váslava Klause jsem poctivě dva roky sledoval,když nastoupil do funkce ministra financí.Tehdy se mi vnutil negativní náhled hodnocení na jeho osobu.Do dnes jsem rád,že jsem se nespletl.Ten pán je jasný a nemůže mne překvapit.Bohužel,slovutní Čechové.[>-]

0/0
19.11.2010 17:09

vltavan

Starý pán

Nechte už Klause Klausem . Vezměte v úvahu, že je to již starší člověk, který původně vstupoval do politiky s tím, že mu bude jednou naslouchat minimálně celá Evropa a ono ne. Dovedete si představit jak je pro tu jeho ješitnost nepříjemné, že po Evropě téměř nikam nejezdí, protože jej nikdo nikam nezve a když přijede do USA na zasedání Valného shromáždění  OSN a  má projev, tak je sál téměř prázdný. To opravdu není příjemné, mějte se starým pánem opravdu, ale opravdu soucit.

0/0
19.11.2010 17:06

Brancaleone da Norcia

...

Pochyby se však dostavily před měsícem.... budíček!!

0/0
19.11.2010 16:59

jerryy

kverulant???

A co třeba to že to myslí vážně a jen si "dovolí" se vyjádřit ... Co mě se týká tak mám stejný pocit z toho, že se čím dál tím víc mluví o tom jak se po válce němcům ubližovalo (a to že se natočí jeden či deset filmů druhého gardu na tom nic nemění), kaplického knihovna je mi celkem ukradená (asi holt nejsem pražák), ale pokud by šlo o můj názor tak jsem proti ní no a tresty za Vítkov? Bez ohledu na to kdo ty zákony podepsal či prosazoval - prostě pro mě jsou nepochopitelný. Ne že bych sympatizoval s tím co se stalo a ani nejsem - skutečně ne - rasista ... ale podle toh oco bylo v médiích prostě o trestný čin za který byli souzeni nešlo. Btw. nicméně stejný trest bych dal ať bílým či černým a bez ohledu na to kdo je oběť za jakýkoli násilný čin s obdobnými ale i nižšímui následky kde by byl prokazatelný úmysl konkrétního ublížení.

0/0
19.11.2010 16:42

halagajda

Re: kverulant???

ja myslim ze tresty za vitkov byly ok, jen by se obdobne mely trestat vsechny rasisticky motivovane ciny- i ty "naopak"

0/0
19.11.2010 16:46

whocares

Re: kverulant???

Jistě! Prezident si přece nemůže dovolovat vyjadřovat svoje názory, navíc ještě když jsou rozdílné od těch, co od sebe opisuje naše novinářstvo !!:-P

0/0
19.11.2010 17:01

danny47

Re: kverulant???

Protože jsem Pražák, tak mi nebyla (na rozdíl od Vás)  ukradená ani otázky "knihovny" a i v ní jsem s prezidentem Klausem souhlasil. Jinak máme naprosto stejné názory.

0/0
19.11.2010 18:12

halagajda

Az v posledni dobe?!

v zahranici uz ho neberou vazne leta;-D

a pro vsechny fanousky VK- president ma reprezentovat zemi, ne sebe

0/0
19.11.2010 16:38

whocares

Re: Az v posledni dobe?!

Jistě, proto si Klause zvolil Obama pro zprostředkování setkání s Putinem v Praze, že... :-P

0/0
19.11.2010 16:59

Svědomí národa

VK ma po dlouhe dobe pravdu.

S Kalusem jsem naposledy souhlasil v r. 1993, kdyz rikal, ze by Cesi meli jist ceske svestky. Pak blabolil nesmysly (EU, GO, IMF atd.....). Jeho vyrok o vlace a jeji interpretaci je ovsem spravny, protoze chytry a cilevedomi nemecky narod zacina prepisovat a nove informovat dejiny. Vom Taeter zum Opfer (tedy z vinika se pomalu stava obet). Nemecke listy (FAZ, Die Welt) pisi o polskych KZ (protoze staly na uzemi Polska). Cesi si musi dat pozor, aby neskoncili jako ti, kdo valku rozpoutali. Ale obavam se, ze rozhadany, na zlodejiny koncentrovany a spatne vzdelany narod s myslenim zdegenerovanem komunismem nema proti mentalni presilovce soupere prilis sanci.

0/0
19.11.2010 16:19

hamin

Neni to zase takova novinka...

... me takhle pripada uz od doby, co nesouhlasil se spojeneckym bombardovanim v Jugoslavii.... Ale treba jeho protieurovska politika, ktera se pred peti lety jeste zdala uplne mimo se ted jevi jako spravna. Proste ekonomice urcite rozumi, o ostatnim by se mel poradit (ne s Jaklem!) nebo mlcet...)

0/0
19.11.2010 16:00

felson

Re: Neni to zase takova novinka...

Lidi by měli říkat vlastní názory, byť s rizikem omylu.

0/0
19.11.2010 16:15

whocares

Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

autor jako zástupce šéfredaktora německých novin se prostě musí ozvat ke znevažování českých zločinů proti nevinnému německému obyfatelstvo v roce 45 ! Rv:-/

0/0
19.11.2010 15:50

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Jak by bylo jednoduché, kdybyste si všechno mohl takhle vysvětlit. Bohužel pro Vás je to mnohem jednodušší - Musil to nenapsal proto, že majiteli jeho novin jsou Němci, ale proto, že je to pravda. Jenže Vy podle sebe soudíte jeho a tudíž Vám taková možnost, jako že by napsal pravdu, ani nepřijde na mysl.

0/0
19.11.2010 15:54

Poslední__Mohykán

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

A pravda je to proto, že si to myslíš ty. A ty to nemáš jednoduché? Když už tedy musíš mermomocí někoho usvědčovat z nerozumu, dělej to alespoň takovým způsobem, který se nějak výrazně liší od způsobu jeho.

0/0
19.11.2010 15:56

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Dobrá, tak tedy upřesnění: soudy se dělí na objektivní a subjektivní, první mohou být pravdivé, u druhých tato kategorie nemá smysl. Pan Musil používá je svém komentáři oboje. Všechny jím uvedené objektivní soudy jsou pravdivé. Subjektivní soudy - tedy jak osobně hodnotí to, že český prezident je kverulant - lze hodnotit pouze v kategorii souhlasím/ nesouhlasím, nikoli pravda/nepravda.

0/0
19.11.2010 16:07

Poslední__Mohykán

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Které z těch soudů jsou objektivní, respektive jak může nějaký úsudek být vůbec objektivní? Vždyť už ve spojení těch slov samotných je evidentní neřešitelný rozpor. Soudy vždy a za všech okolností mohou být jedině subjektivní.

0/0
19.11.2010 16:14

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Záleží na tom, kam položíte hranici objektivity. Samozřejmě už proto, že vše, co o světě víme, je nám zprostředkováno našimi smysly, jsou veškeré soudy závislé na subjektu, který je pronáší. Při tomto přístupu ovšem pojem "objektivní" zcela ztrácí smysl a pojem "subjektivní" rozlišovací schopnost. Proto bežně považujeme soudy jako "Hlavním městem ČR je Praha" nebo "1+1=2" za objektivní, protože jsou ověřitelné vědeckou metodou. Oproti tomu soudy jako "Zabíjet lidi je špatné" nebo "Modrá je nejhezčí barva" touto metodou ověřitelné nejsou, proto je považujeme za subjektivní. Subjektivními jsou mimo jiné všechny morální soudy.

0/0
19.11.2010 16:37

Poslední__Mohykán

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Hezké. Čili k diskusi se už nedostaneme. Dobrá.

0/0
19.11.2010 16:41

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Nechápu, co tím chcete říci. Napsal jsem Vám, co rozumím pod pojmy "objektivní" a "subjektivní", protože mezi námi došlo k neshodě, která byla alespoň zčásti zapříčiněná odlišnou definicí těchto pojmů. V této chvíli můžeme buď konstatovat, že až na odlišnost terminologickou se naše postoje shodují, nebo naopak že podstata sporu je jiná a přetrvává - což je námět na další diskusi. Vy ale, zdá se, nemáte o hlubší úrovně diskuse zájem.

0/0
19.11.2010 16:56

Poslední__Mohykán

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Pokud se nejsme schopni shodnout ani na základních principech, tedy co znamenají termíny "objektivní" a "subjektivní", pak nelze žádnou hlubší debatu vést, zejména pokud je budeme stavět do spojení s výrazem "pravda". A vzhledem k tebou uváděným rozborům mám skutečně pocit, že v obsahu těch termínů se neshodneš nejen se mnou, ale pravděpodobně ani s obecně přijímanými defincemi těchto pojmů. Pokud nesouhlasíš s tím, že objektivní pravda odráží skutečný stav věcí, který je na subjektivních konstrukcích nezávislý, pak veškeré debaty ztrácejí smysl. Postavit do jedné roviny výroky o Klausově kverulantství a výrok o tom, že zabíjet je špatné, je vskutku pikantní. Doufám, že mě alespoň oceníš za ten pěkný eufemismus

0/0
19.11.2010 17:13

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Obracíte realitu naruby. Jsem to naopak já, kdo tu reprezentuje obecnou definici pojmů objektivní a subjektivní, protože Vy jste například tvrdil, že všechny soudy jsou subjektivní a pojem objektivní tedy že vůbec nemá smysl, což je s běžnou praxí v evidentním rozporu. Vy jste ale v rozporu i sám se sebou, protože v posledním příspěvku pro Vás najednou objektivní existuje. Kromě toho jste se evidentně o problematiku nikdy nezajímal, protože Vaše představy jsou extrémně povrchní. Definice pravdivosti jako reflexe skutečného stavu věcí je nanic, protože ten nejsme schopni poznat. V praxi použitelná definice musí být metodologická. Zdá se ale, že inkriminovaná věta tento význam mít ani neměla - šlo o to plácnout rádoby učenou první větu, která by ospravedlnila následující "debaty ztrácejí smysl" a umožnila Vám vycouvat z kouta.

0/0
19.11.2010 18:41

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Je otázkou, co relevantního můžete k mým příspěvkům napsat, když jste z nich nepochopil ani tak základní věc, jako že Klausovo kverulantství a výrok, že zabíjet není správné, právě vůbec nejsou v jedné rovině. První z nich je otázka objektivní, pokud se shodneme na definici kverulantství. Pak lze jednoznačně určit, zda ji Klaus splňuje, nebo ne. Pokud se na definici neshodneme, jde o otázku subjektivní (a fakticky částečné definování kverulantství jedním příkladem). Oproti tomu "Zabíjet není správné" je vždy subjektivní, přestože všechny použité pojmy jsou definované.

0/0
19.11.2010 18:47

whocares

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Jj, musil to řekl, tak je to pravda! Vidím, že váš velký vzor je naslovo vzatý "demokrat" Vladko Mečiar - "Teraz som to povedal, a tým som to aj dokázal!"

Musil se neobtěžoval ani s tím, prostě nalepil "kverulanta" a hotovo! RvRv

0/0
19.11.2010 15:59

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Musil žádného "kverulanta" nenalepil, prostě pojmenoval stav věcí. Jakým způsobem hodnotíte, že VK je kverulant, je Vaše věc - Vy evidentně pozitivně.

0/0
19.11.2010 16:08

Poslední__Mohykán

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Stejně, jako autor komentáře, vyjadřuje svůj osobní, tedy subjektivní názor na osobu Václava Klause. A konec konců ty neděláš nic jiného. Na osobní názor má snad právo každý, jen mi není jasné, kdo by měl mít čáku na rozhodnutí o pravdivosti či nepravdivosti takových názorů. Ujasni si to, prosím, protože jinak nevím, zda má smysl v diskusi pokračovat.

0/0
19.11.2010 16:17

Cynyc_

Re: Chápu zástupce šéfredaktora německých novin

Bohužel, v diskusi skutečně nemá smysl pokračovat, protože Vám nejsou jasné elementární kategorie jako objektivní-subjektivní, takže veškeré Vaše námitky jsou triviální a chybné. Zkuste si načíst něco o pozitivismu. Musil uvádí některá objektivní fakta (tak, jak je definuji výše), hodnotí Václava Klause jako kverulanta, což je objektivní soud, shodneme-li se na definici kverulanta, vznáší jen teoreticky ověřitelnou hypotézu, že příčinou jednání VK je snaha vzbudit zájem (což je zvláštní případ objektivního soudu, který se vzhledem k praktické neověřitelnosti chová jako subjektivní), a zcela subjektivně hodnotí jednání VK negativně. Jak jsem psal, v objektivních soudech se Musil nemýlí, u subjektivních nemá takové hodnocení smysl.

0/0
19.11.2010 16:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.