Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Véčkaři se zalekli úbytku voličů, pomoci má reforma důchodů a generační fond

Věci veřejné reagují na pokles své popularity a katastrofální prohru v komunálních volbách orientací ke středolevému voliči. První signál této změny naznačili už dnes, když představili svou podobu důchodové reformy. Ta se radikálně liší od čistě pravicových představ ODS i TOP 09.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PBJ

Nápad generačního fondu

je svým způsobem zajímavý, ovšem ne originální, jelikož o něčem podobném se mluvilo již před několika lety. Ovšem problém je v tom, že ne všechny děti budou pracovat, zejména rodiny mnohapočetné nejsou žádnou zárukou pro budoucí ekonomickou činnost, jelikož mnohé z těchto dětí inklinují ke stejnému způsobu života, tedy života na různých sociálníách dávkách a nicnedělání. Takže jejich příspěvek do tohoto fondu je 00. Ovšem čerpání by teoreticky  mohlo být daleko vyšší, stejně jako při dnešním určování výše důchodů u těchto lidí¨, tedy stanovení důchodu z celostátního průměrného výdělku, přestože nikdy do důchodového fondu nedali ani korunu. Pro všechny budoucí důchodové systémy by měl být stanoven jako hlavní  základ -  kdo do fondu nic nepřináší, nemůže z něj také nic dostat, tedy přestat si hrát na sociální důchod, ale na důchod, který je odměnou za celoživotní práci. 

0/0
20.11.2010 12:21

Fai Rodis

Re: Nápad generačního fondu

Prubezny duchodovy system byl skvela vec, ktera chranila lidi pred znehodnocenim jejich celozivotnich uspor tim, ze se duchod bude brat ze soucasnych odvodu podle soucasneho systemu cen. Prece jen, ono spolehat se na to, ze za tech 40 let, co clovek pracuje a spori, se nestane zadna financni katastrofa, inflace atd., atd. je ponekud odvazny predpoklad.

Akorat to predpokladalo celkem homogenni populaci, ktera bude ve sve vetsine produktivne zamestnana a bude mit prumerne 2.1 ditete na rodinu. Coz uz ted v Evrope neni uplne ten pripad...;-(

0/0
20.11.2010 12:28

Gamehoror

Re: Nápad generačního fondu

Do týhle doby přivést mláďata je taky nezodpovědnost od rodičů.

Děti by se měli dělat až máš vybudované něaké zázemí a jistoty ideální pro růst pokolení. V přírodě to převážně taky tak funguje.Je hojnost ůrody, rodí se víc mláďat.

Přemnoří se mouchy oběví se víc pavouků.

Fakt si někdo myslí že se bude u nás rodit víc dětí ?

Leda začít vyrábět nespolehlivé antikoncepce ale i tak by to byl spíš masakr než plánovaný rodičovství.

0/0
20.11.2010 13:41

DanSed

Re: Nápad generačního fondu

Nezodpovědnost je nemít děti a spoléhat na to, že mě děti jiných lidí v důchodu budou živit.

0/0
21.11.2010 19:09

DanSed

Re: Nápad generačního fondu

Tenhle generační fond vypadá, že řeší průběžnost i v případě kolísání populace, protože se vytváří rezerva úměrně poklesu porodnosti. Má to hlavu a patu

0/0
21.11.2010 19:09

DanSed

Re: Nápad generačního fondu

Jenže tenhle typ generačního fondu to řeší - pokud do fondu nic nevloží, nedostane zpět ani korunu, i kdyby měl 10 dětí. Nehledě na to, že je to omezeno 3 dětmi.

0/0
21.11.2010 19:07

rundlik

Penzijní reforma.

Jsem pro,ale za jasně stanovených a průhledných podmínek.Každý nechť má svůj účet,ze kterého bude hned jasné,kolik si naspořil:-státní penze,penzijní připojištění,příspěvky od zaměstnavatele,vlastní finance,úroky ap.V 50.letech se podívám na výpis,-mám naspořeno a jdu do penze.Tím se uvolní pracovní místa pro mladé.Žádný jiný "paskvil"-typický pro Česko nepřichází v úvahu.Musí to být naprosto jasné a průhledné.Jako kluk jsem znal jednoho strojvedoucího,za I.republiky a za války vozil rychlíky s parními mašinami.V 50.měl "vyděláno" ,šel do penze a "užíval" si stáří.I když o své úspory částečně přišel při dvou  peněžních reformách v r.45 a 53.

0/0
20.11.2010 10:50

DanSed

Re: Penzijní reforma.

Váš pohled opomíjí jeden důležitý fakt, a totiž ten, že nejdříve se musí dofinancovat důchody, těch, kteří takto spořit na vlastní nemohli, tj. přechod na plně individuální spoření by stejně někdo musel zaplatit, takže zase vy buď ve vysokých daních nebo jinak. Ale ty prachy z nebe nespadnou.

0/0
20.11.2010 10:53

rundlik

Re: Penzijní reforma.

To je pravda,ale když vláda p.Topolánka "porcovala medvěda",tak si z těchto fondů vybrala nemalé peníze a dodnes tam scházejí.Třeba je má p.Barták.

0/0
20.11.2010 11:01

rundlik

Re: Penzijní reforma.

Proto,jak píši,vše musí být naprosto jasné a přehledné.Jinak to jsou akademické diskuze a česká švejkovina.

0/0
20.11.2010 11:03

pavel.n

odchody do důchodu

pro mladé není práce a tak není dobré násilím držet starší v zaměstnání.

Stejně již dnes se firmy starých lidí zbavují - no řekněte mi , kdo z vás viděl 62-letou sekretářku ....neumím si představit 65-letého řidiče kamionu , pokrývače , horníka ...vždyť je to nesmysl

0/0
20.11.2010 9:38

rundlik

Re: odchody do důchodu

S tím lze naprosto souhlasit.Je to děláno tak šikovně ,aby se toho "důchodu" nikdo ani nedožil.Po 50.letech člověk ztrácí výkonnost,je unaven,přibývají nemoci.Člověk není stroj,-i ten se musí na určitý čas odstavit a provést údržbu.Peněz ve fondech je dost,ty se ale šikovně vykrádají,neboť schází jakákoliv kontrola a nikdo do toho nevidí.

0/0
20.11.2010 10:39

jansva

Není div,že voliči odcházejí

VV je stranou která zjevně není dosud rozhodnuta(její vedení)kam se vrtnout. Přitom má dojem,že když pan John(resp.Bárta) přehodí výhybku, tak se to změní. Důvěra voličů je pryč a ta béčka od TOP,nebo ODS nemají smysl. 

0/0
20.11.2010 9:04

DanSed

Re: Není div,že voliči odcházejí

Což o to, směr mají nastavený, ale občas se ho nedrží a pak když se vrací k původnímu směru, to vypadá jako že neví, kudy kam.

0/0
20.11.2010 10:50

Gamehoror

Re: Není div,že voliči odcházejí

VV jak ji vnímám nepotřebuje vědět kam se vrtnout a jede podle přání své voličské základny. Jestli bude dnes převládat většina co chce z šumavskýho parku udělat golfový hřiště tak VV zástupci budou prosazovat golfový hřiště. Když lidem někdo vysvětlí že ničit šumavský park je nesmysl a lidi obrátí tak poslanci VV budou pro zachování parku.

Je to tak špatné zastupovat voličskou základnu ?

Možná to tak neni proto opakuji začátek věty " VV jak ji vnímám ".

0/0
20.11.2010 10:51

jmhad

středolevá cesta nepomůže

z jednoho důvodu - oni ti trochu levicově smýšlející voliči odešli a zbyli zarytí pravičáci,které nechce ani ODS či HOP 09.A dokud budou tihle,např. pan Bronislav Plesnik - viz http://www.denikpolitika.cz/nazor/kscm-jsou-zlocinecka-organizace,pak nebudou druzí.A druhým aspektem je pohaslá hvězda vůdce,který nestíhá.Rv

0/0
20.11.2010 6:53

neandrtálec

Nějak na ty strany televizních redaktorů nemáme štěstí.

:-)

0/0
20.11.2010 5:34

sejmito

Návrh VV

Kdyby se jim tento návrh podařil prosadit, byl bych moc rád. Má to hlavu a patu a hlavně to neznevýhodňuje střední vrstvu!

0/0
20.11.2010 0:33

dogi

Re: Návrh VV

Myslíš ten generační fond? A co bude, když se narodí více dětí, než na kolik jich bude ve fondu peněz? Myslím, že je to jen takové véčkařské plácnutí do vody. Ovšem zase se najdou lidé, kteří jim to zbaští. Já vím, je těžké přiznat, že jsem jejich volbou šlápl do velké sr..ky. Ale ono se to vystříbří i bez takového přiznání.

0/0
20.11.2010 4:07

performance

Re: Návrh VV

....no zase kdyby ten garanční fond spravovala třeba  ABL nemuselo by to být od věci.  Než se přispivatelé budoucí důchodci dožijí důchodového, věku kdo si vlastně vzpomene jak to s tím fondem bylo.

0/0
20.11.2010 6:20

DanSed

Re: Návrh VV

Nemůže se to stát, protože každý může z fondu čerpat jen do výše svého vkladu. Takže i kdyby všichni měli 10 dětí, žádný průšvih se ve fondu nestane, prostě tam nezbude nic, ale ne dluhy ani závazky.

0/0
20.11.2010 8:39

Jonáš2

Generační fond?

Nemá tam být degenerační?

0/0
19.11.2010 23:15

zerda

co když děti mít nemůžu?

0/0
19.11.2010 23:01

Gamehoror

Re: co když děti mít nemůžu?

Pak bys měl být rád :-)

Stejně hrozí že by se na Tebe na stáří vykašlali a nebylo by to Tvou špatnou výchovou ale výchovou společnosti jak se dnes projevuje.Je dobré moct spoléhat jen sám na sebe a dětma se případně nechat příjemně překvapit že nejsou tak špatný a zkažený pokud Tě ke staří podržej. Bylo by fajn mít i něaké výhledy že by se postaral stát ale v tomhle složení jak to je dnes těžko když dokázali jen republiku nechat rozkrást a zadlužit.

0/0
20.11.2010 1:40

rebe-reb

Jasný, VV dají pár "návrhů" a hlasy jsou zpátky!

Navíc - pan Radek John v OVM říkal, že to bylo vítězství! Že mají oproti minule o 2000% více zástupců!

Získat zpět důvěru je pro předsedu Radka Johna maličkost!

;-D

0/0
19.11.2010 22:51

Gamehoror

Re: Jasný, VV dají pár "návrhů" a hlasy jsou zpátky!

To bys koukal jak by ho lidi skandovali kdyby za pár týdnů přišel s tim že to bylo všechno v rámci na vlastní oči a rozkryl by v médiích všechny čachry jak probíhaj v parlamentu a ve vládě. Kdyby ukázal co tam zjistil a jak to od revoluce všechno bylo.

Kdyby se ukázalo že je pořád jedním z lidu jako byl vždy :-)

0/0
20.11.2010 1:45

dogi

Re: Jasný, VV dají pár "návrhů" a hlasy jsou zpátky!

Jo, to je ale jenom to "kdyby". John jen ukázal, kam může vést to, když si nějaká strana do svého čela postaví naprosto neschopnou figurku, která je však natolik známá, že se najde dost individuí ochotných ji volit. Osobně si myslím, že VV čekají stejně "světlé zítřky", jako si vysloužili Zelení v minulém volebním období. A Bártovy prachy to jen těžko zachrání.

0/0
20.11.2010 4:04

Gamehoror

Re: Jasný, VV dají pár "návrhů" a hlasy jsou zpátky!

Kdo si zkusí být oblíbený a tím oblíbeným svýho času byl, tak by to za prachy asi nevyměnil aby ho lidi neměli rádi.

Fakt by na lidi musel něak zanevřít s tim že ho lidé nechápou nebo tak něco.

Hádat se nebudu ale jen tak odhaduju že než se napakovat tak raději volit tu oblíbenost.

Nechme se překvapit :-)

0/0
20.11.2010 4:16

Tazwoman

-----------

A jsou si páni véčkaři u toho generačního fondu jistí,že z rodin s hodně dětmi, co budou vysávat prašule z toho fondu, budou jednou jejich dětičky pracovat doopravdy tady,nebo budou vůbec pracovat ? Neustále se říká,že na důchody nebude a tohle má zajistit že ano? Je to další nesmysl.  Rv 

0/0
19.11.2010 22:41

Gamehoror

Re: -----------

Obvzlášť když i doktoři u kterých se dá očekávat vysoké IQ trpí zlatou horečkou a vyhrožují že hromadně odejdou do zahraničí za výdělkem.

Budou pečovat o cizí a odvádět daně jinam a bude jim nejspíš fuk co jejich rodiče tady a zdrvotní péče.

Možná občas pošlou rodičům pohled a připíšou máme se tu v cizině hezky a ne přesrok na vánoce možná přijedem ukzat vám vnoučata.

0/0
20.11.2010 3:13

johnymistr

vypadá to

že iDnes má nový terč, VV

0/0
19.11.2010 21:26

Gamehoror

Re: vypadá to

Podle toho jakou použili fotku k článku tak bych to taky tak typoval :-)

0/0
19.11.2010 21:28

Fai Rodis

Re: vypadá to

No co, co, co - ma snad Paroubek na blbe fotky monopol?

Jen vice takovych, a napric politickym spektrem!

0/0
20.11.2010 12:32

lukumuisti

které do systému odevzdají zaměstnavatelé

jaci zamestnavatele?!?!?!??! Snad zamestnanec, odirany na danich i takto maskovane, pres zamestnavatele. VV jsou nastupcem zelenych, navrch neco, uvnitr rude svinstvo ;-D

0/0
19.11.2010 21:19

lukumuisti

Re: které do systému odevzdají zaměstnavatelé

dalsi dukaz toho, ze nejde o idee, ale o koryta

0/0
19.11.2010 21:19

jrosa

Re: které do systému odevzdají zaměstnavatelé

No to máš pravdu, v předchozím volebním období se svou "rudou" účastí ve vládě s ODS a KDU před voliči úplně svou rudostí zdiskvalifikovali, a proto už je voliči nezvolili. Kdyby byli aspoň trochu modří, tak by dnes byli dobří, že muisti luku?:-)

0/0
19.11.2010 21:40

pan Kopfrkingl

Dzon

se uz nikde neprezentuje. Zadna tiskovka, proste nic.;-D

0/0
19.11.2010 21:10

pan Kopfrkingl

Re: Dzon

jen hrabe a hrabe pod sebe penizky.;-D

0/0
19.11.2010 21:12

Gamehoror

Re: Dzon

Nesleduješ zprávy :-)

Možná neni vidět ale píše se pořád.

Už jen ty zpětný kontroly jak hospodařila předešlá vláda :-)

Proč myslíš že je tak nepohodlný a je proti VV tahle kampaň :-)

0/0
19.11.2010 21:20

dogi

Re: Dzon

A už se na něco přišlo? Hodně keců, to je. Ale výsledek žádný. A jestli máme čekat na nějaké výsledky čtyři roky, tak asi jejich předchůdci hospodařili dobře, né?

0/0
20.11.2010 4:11

Gamehoror

Re: Dzon

nevzpomíníš si jak pořad na vlastní oči fungoval ?

Do něaké aféry se vnořili, dělali špionáž a pak to zveřejnili celý najednou až měli dost faktů.

Kdo ví třeba se ještě dost pobavíme až se ukáže že vlastně kandidoval jen proto aby se to vše rozkrylo :-)

A když ne tak holt smůla. Prostě jen zas normální politik.

0/0
20.11.2010 4:22

sejmito

Re: Dzon

Je vidět, že vy už jste z těch médií úplně zblblý...Jeden den o něm nevyjde žádný článek a už si to vykládáte jako že se radši skrývá ;-D

0/0
19.11.2010 21:22

Luda84

Důchodová reforma

Určitě je to potřeba, nevěřim, že soukromé spoření může vyřešit důchodovou reformu, to mi přijde dost jako utopie!

0/0
19.11.2010 21:08

lukumuisti

Re: Důchodová reforma

ano, deti je dost! Treba takovych Kudriku je neurekom. A kdo rika, ze nepracuji a zadne penize na duchody z nich nebudou, je lhar a rasista ;-D

0/0
19.11.2010 21:20

jrosa

Re: Důchodová reforma

Někomu ji vyřeší a někomu nevyřeší , ten komu ji vyřeší, ten to neřeší a ten komu ji nevyřeší, ten holt musí dřív "pryč".:-(

0/0
19.11.2010 21:45

pan Kopfrkingl

Ti slavni vv

koncej. Ale jist budou 4roky.

0/0
19.11.2010 20:59

Psotka

Re: Ti slavni vv

Nekončí, nic se neděje, jeden průzkum je fakt nepoloží!;-D:-)

0/0
19.11.2010 21:06

pan Kopfrkingl

Re: Ti slavni vv

Konci az za 4roky. Najedi se a odejdou s plnym brichem.

0/0
19.11.2010 21:07

bobek_79

Re: Ti slavni vv

Byl bych radši kdyby skončily strany ODS, ČSSD, TOP09. V příští volbách, pokud budou pokračovat, je budu o5 volit. Zatím je to jediná nadějná strana, která by to tady mohla změnit k lepšímu.

0/0
20.11.2010 1:44

Gamehoror

Re: Ti slavni vv

Pokud by zůstali u těch referend co dělali pro své voliče a následně ukázali že se opravdu snaží prosazovat vůli většiny dle referenda, pak by to mohlo být hodně nadějné.

Jen když jsem to tam u nich pročítal ty referenda, tak mi přišlo že výsledek na americký radar v čechách jim vyšel něak divně jako by snad tři čtvrtiny lidí byla pro radar a já přitom ze všech stran slyšel obrácené mínění. Chtělo by to asi ostražitost a opatrnost aby to nebyla jen manipulace s voliči.

Když potřebuješ v důležité otázce lhát, stačí tu velkou lež skovat do mnoha bezvýznamných malých pravd. Lidi si navyknou že co slovo to pravda a pak tu lež prostě přehlídnou.

0/0
20.11.2010 2:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.