Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Celé znění projevu prezidenta Klause u Hlávkovy koleje

Přinášíme vám plné znění projevu prezidenta Václava Klause, který pronesl při pietní akci u Hlávkovy koleje v Praze připomínající odpor českých studentů proti nacistické moci v roce 1939.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moš

Na docenta Matouška a jeho druhy zapomenul.

Výročí 17 listopadu trvale slouží propagaci myšlenek,které obětem 17 listopadu Janu Černému,Ing.Marku Frauwirthovi,Josefu Adamcovi,JUDr.Jaroslavu Klímovi,Bedřichu Koulovi,Docentu PhDr.Josefu Matouškovi,Václavu Šafránkovi,Prof.Janu Weinertovi a JUDr.Františku Skorkovskému byli naprosto cizí.

0/0
18.11.2010 18:16

Poslední__Mohykán

Re: Na docenta Matouška a jeho druhy zapomenul.

Byly.

0/0
18.11.2010 18:52

Sir Humprey věčně živý

Re: Na docenta Matouška a jeho druhy zapomenul.

to je nový pravopis pro leváky

0/0
18.11.2010 18:54

snaduzdost

Re: Na docenta Matouška a jeho druhy zapomenul.

Moči, Moši jak tak čtu, vám je naprosto cizí čeština.

0/0
18.11.2010 21:48

Poslední__Mohykán

Nevím, jak to mám udělat, abych nemusel Klausovi opět

zatleskat? Asi nijak. Ano, prezidente, profesore, Václave, to je přesné.R^

0/0
18.11.2010 16:02

Sir Humprey věčně živý

Re: Nevím, jak to mám udělat, abych nemusel Klausovi opět

R^R^R^R^R^

0/0
18.11.2010 16:11

Bouše

Souhlasím s Klausem.

Bylo sice správné, že jsme poválečné excesy přiznali a ústy prezidenta Havla se za ně omluvili, ale na tom to mělo zůstat.  Nynější rozpitvávání některých případů a zdůrazňování krutosti "českých mstitelů" poslouží tak leda Poseltovi a spol. :-/ 

0/0
18.11.2010 15:37

carolusI

Děkuji

,že jste uvedl věci do pravých souvislostí.Dnes mě děsí jak media překrucují fakta. Pro člověka který historii nezná to vypadá,jako že češi bezdůvodně napadli chudáky sudetské němce okradli je pozabíjeli a zbytek vyhnali.Přitom skutečnost je taková,že celá třicátá léta němci postupně vyháněli čechy z území které patřilo Československé republice.Toto území si pojmenovali jako sudety.Přestože byli občany Československa po okupaci se většina z nich dobrovolně přihlásila k občanství velkoněměcké říše.To jednoznačně chápu jako vlastizradu.A za tu měli být po skončení války také stíháni.Že situace po válce tento postup neumožňila lze přčíst jen na konto poválečných zmatků.Přesto do odsunů nešli všichni němci.Ti,kteří měli svědky,že s fašisty nespolupracovali,mohli zde zůstat.Ještě dnes zde žijí dokonce bývalí  úříslušnícj vermachtu.Znám mnoho německých rodin,které zde po válce zůstaly a o těch odsunutých většibou nehovořili moc dobře.

0/0
17.11.2010 13:32

whocares

Re: Děkuji

Přesně, souhlas.R^

0/0
17.11.2010 13:42

felix2010

Re: Děkuji

Němci vyháněli Čechy po celá třicátá léta... To je hloupost. K vyhánění došlo až v r. 1938 fanatickými Henleinovci.

Pojmenovali si území Sudety, to je také hloupost.

Viníci byly z naprosté věštiny potrestáni a došlo i k vraýdění nevinných. Mají podle vás být Češi potrestáni za to, že 99 procent dobrovolně volilo NF?

I antinacisté byli často nabádáni k emograci.

A s tou vlastizradou. Je to odsouzeníhodné, nicméně Československo kvůli velezradě vzniklo.

0/0
17.11.2010 13:55

felix2010

Re: Děkuji

Oprava: k emigraci.

0/0
17.11.2010 13:55

carolusI

Re: Děkuji

To vyhánění po celá třicátá léta mám ze statistiky,kterou si vedl německý kněz v naší obci.V roce 1930 zde bylo obyvatelstvo 1:1.   V roce 1936 zde už nebyla ani jedna česká rodina. Nevím jak to bylo jinde.Popisuji jen to co vím z dokumentů,které se mi dostaly do ruky.

0/0
17.11.2010 14:25

felix2010

Re: Děkuji

NO to by mě zajímalo, která obec. Jenže ono taky existuje něco jako stěhování či emigrace.

0/0
17.11.2010 16:11

martinLL

Re: Děkuji

Jak může takhle vůbec někdo nestydatě lhát. Vás příspěvek je ukázkou lží a polopravd. Pokud by Němci vyháněli Čechy celá 30. léta, což je nesmysl, tak kam pak ti Čeští uprhlíci šli? A proč to ČSR vláda neřešila, obzvláště když v Sudetech byli v drtivé většině úředníci a policisté české národnosti?

Pojem Sudety je víceznačný ale jinak je už ze starověku.

Občanství si Němci nevybírali. Dle smlouvy mezi Česko-Slovenskou republikou a Německou říší o otázkách státního občanství a opce (zákon č. 300/1938 Sb.) se stali všichni bez ohledu na národnost, tedy i Češi, německými stáními příslušníky pokud jejich předci žili v tzv. Sudetech (uzemí připojení k Říši v roce 1938) před rokem 1910 nebo byli potomky a příbuzní těchto lidí. Optovat pro ČS občanství mohli jen občané NEněmecké národnosti a to jen do 29.3.1939. Po zřízení protektorátu se stali všichni občané německé národnosti německými stáními příslušníky, ostatní protektorátními.

0/0
17.11.2010 22:57

martinLL

Re: Děkuji

Vyhnáni a zbaveni majetku byli všichni občané německé národnosti jen a pouze na základě národnosti. Bylo jedno co dotyčný dělal nebo nedělal, směrnicí byla národnost.  Na všechny občany německé národnosti byla uvalena presumpce viny. U samozvaného národního výboru, v drtivé většině složeném z komunistů, mohli dokazovat, že byli věrni ČS republice, posuzuvání bylo čistě na libovůli samozvaných uředníků.

Pokud v ČR žijí bývalí příslušníci Wehrmachtu, tak jsou to Češi, kteří byli německými stáními příslušníky (a těch bylo spousta) a tedy se na ně vztahovala branná povinost.

Poslední větu snad ani netřeba komentovat, neboť to je tečka za těmi všemi lži.

0/0
17.11.2010 22:59

felix2010

Re: Děkuji

R^

0/0
18.11.2010 18:50

Bouše

Re: Děkuji

Smutné na tom ovšem je, že ani k těm Němcům, kteří s fašisty nespolupracovali a mohli zde tedy zůstat, se stát nijak zvlášť dobře nezachoval. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že se stali občany druhé kategorie.

0/0
18.11.2010 15:32

Juras

Re: Děkuji

Doporučuju Ti ten projev přečíst, nez budeš pokračovat v plácání. Pan prezident ta poválečná zvěrstva odsuzuje.

0/0
18.11.2010 15:50

whocares

Dík prezidentovi, že nezapomíná na 17.11.1939

ta Zifčákova taškařice z 1989 si to až tak nezaslouží, kromě těch pár studentů, co si to odnesli pendrekama.:-/

0/0
17.11.2010 13:26

nepritelcenzury

Re: Dík prezidentovi, že nezapomíná na 17.11.1939

No on spíš zapomíná na 17.11.1989, přitom jen díky němu je tam, kde je.

0/0
17.11.2010 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.