Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Násilí Čechů a nacistů nelze srovnávat, řekl Klaus k výročí 17. listopadu

Česko si připomíná události spojené se 17. listopadem. V roce 1939 proti studentům zakročili nacisté, o padesát let později komunisté. Prezidenta znepokojuje, jak se na časy okupace vzpomíná. Poválečné násilí Čechů na Němcích se zdaleka nevyrovná činům nacistů, uvedl Václav Klaus na pietní akci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Streit

Má pravdu

http://streit.blog.idnes.cz/c/164430/Jeste-k-Listopadu-Kdo-zhanobil-odkaz-Prvni-republiky.html

0/0
19.11.2010 14:42

vokroj

Ale srovnává se

viz vyjádření Grebeníčka .... v článku

0/0
18.11.2010 15:40

AngryWhiteGuy

Stale aktualni

http://www.volny.cz/ingvesely/ANALYZA.HTM

0/0
18.11.2010 13:08

Asatru

Násilí

na ženách a dětech, starcích a civilistech obecně je svinstvo samo o sobě a do cti vojáka v žádném případě nepatří. Je jedno jestli ho spáchá Helmut, nebo Pepík, pořád to bude svinstvo. Chápu, že akce vyvolává reakci, ale tleskat nad tím asi nikdy nebudu. :-/

0/0
18.11.2010 9:18

kiwi007

Zajímal by mne názor Prezidenta

na návštěvu Bernda Posselta Lidického památníku a jeho prozba o odpuštění viny.

0/0
18.11.2010 1:53

Sir Humprey věčně živý

brilantní projev - díky pane presidente!

[>-]R^

0/0
18.11.2010 0:57

čombák

Slovy Švejka, jasně a jednoduše:

Zabili ste mi strejčka, tady máte přes držku!  R^          ;-)

0/0
18.11.2010 0:12

dubanová

už nám dělá jen ostudu!

Na štěstí jej potřetí již zvolit nemohou - je pravda že příliš nepřemýšlí o tom co říká, ale je ovšem také pravda, že si dovoluje stále víc a víc a že jeho neuvážená slova naši zemi poškozují> Jeho přístup mi připomíná Billa Clintona, který na otázku proč měl pletky se stážistkou, odpověděl s lehkým úsměvem :" protože jsem mohl">>..? V té samé pozici je nyní i V.K. - říká co jej napadne, je mu lhostejné že jsme tím okolnímu světu pro smích, ale samozřejmě že pro smích je především on prezident země!! - .Je mu úplně jedno že zesměšňuje sebe i naši zemi, vzpomeňte na jeho "lehkovážný" přístup k odvolání vlády - v době českého předsednictví EU - který prezident demokratické země, pomohl opozičnímu politikovi "srazit vládu" na kolena! Nikde jsem se o tom nedočetla, myslím si, že se to ani v žádné civilizované zemi nestalo? Tak čemu se divíme???

0/0
18.11.2010 0:06

0608

Re: už nám dělá jen ostudu!

Co konkrétně Vám na výroku pana prezidenta nesedí?

0/0
18.11.2010 0:16

Juras

Re: už nám dělá jen ostudu!

Na jakém výroku? Pan prezident neměl žádný výrok, ale projev. A kdo si ten projev přečetl, tak ví, že pan prezident především poválečné běsnění našich hajzlíků odsoudil.

0/0
19.11.2010 6:20

Juras

Re: už nám dělá jen ostudu!

Kdopak tady moc nepřemýšlí o tom, co říká? ;-D

0/0
18.11.2010 7:09

snaduzdost

Re: už nám dělá jen ostudu!

Dubanová, vo co go?

0/0
18.11.2010 21:39

Wolfgang Otto Strohschneider

vsichni lide

jezdi na Vanocni trhy do Vidne. Viden je nejhezci mesto. To vi dnes kazdy.R^

0/0
17.11.2010 23:48

kuk...vykuk

Re: vsichni lide

Všichni lidé těžko. Bodejť by to nebylo krásné město, když jsme ho postavili my Češi.

0/0
18.11.2010 7:59

snaduzdost

my Češi.

Vykuku, nejde o to, kdo ho staví, ale jak ho kdo udržuje

0/0
18.11.2010 21:40

felson

Výročí

Docela by mě zajímalo, jaký by měli kritici dnešních Klausových slov projev k výročí 17. 11. 1939, měli-li by.

0/0
17.11.2010 23:28

woodward2.3

Re: Výročí

bylo by to především o svobodě, o statečnosti a o vůli ke svobodě.

nebylo by to o českým minderwertigkeitskomplexu vůči německu!

0/0
18.11.2010 9:00

felson

Re: Výročí

Asi by to bylo hezké mluvit jen o tehdejší statečnosti studentů, ale nemělo by se zapomínat kvůli čemu byli tehdy stateční.

0/0
18.11.2010 14:27

kuttna

Z chování pana Klause je zřejmé,

že má komunistickou výchovu.

0/0
17.11.2010 23:21

0608

Re: Z chování pana Klause je zřejmé,

Naopak, prezident reaguje na fakta. Chápu že je to pro někoho nepříjemné :-)

0/0
17.11.2010 23:27

kuttna

Re: Z chování pana Klause je zřejmé,

Na fakta se dá reagovat různě. Samozřejmě že po panu Klausovi nemůžu chtít, aby na ně reagoval jako slušný člověk. Ale ozvat se snad ještě můžu.

0/0
17.11.2010 23:37

0608

Re: Z chování pana Klause je zřejmé,

Co je podle Vás slušný člověk? Ten který říká že Němci za nic nemohli? Že jen poslouchali rozkazy? Tomu říkáte slušnost?

0/0
17.11.2010 23:48

kuttna

Re: Z chování pana Klause je zřejmé,

Vnucujete mi nějakou divnou definici slušného člověka. Slušný člověk se stará především o své chyby. Kouká, jestli náhodou nedělá to samé, co mu vadí na chování jiných. A pokud se ukáže, že dělá, tak nepovykuje, že ten druhý to dělá ve větší míře.

0/0
17.11.2010 23:57

0608

Re: Z chování pana Klause je zřejmé,

Super takže když před 2. válkou vytýkali Němci Čs.vládě že se s Němci "špatně" nakládá měli hledat chybu u sebe s tím s vámi rozhodně souhlasím. :-)

0/0
18.11.2010 0:04

buranumdopamatniku

nevidite si do huby, mili krajane

Kdyz tady ctu ty vase prihlouple nazory tak musim rici, ze Cesi nebudou nikdy narodem  uznavanym jako jsou  narody jine.  Jen proto, ze jsou falesnym, uskocnym, poklonkujiim narodem. Jak se rika, Cech je bud  lokaj a nebo hulvat.  Bylo by na case  na sobe pracovat, studovat dejiny  a v neposledni rade  je videt trochu objektivne. Zatrim se vam to nedari.

0/0
17.11.2010 22:57

Lady Humussprey

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Emigrant? Tak koukej, ať má panstvo naleštěnou obuv.

0/0
17.11.2010 23:01

Polemik

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Ano, zatím jsi předvedl hulvátství a nepochopení dějinných událostí.Rv

0/0
17.11.2010 23:01

kuttna

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Na základě svých znalostí historie českého národa musím říci, že váš předřečník má v podstatě pravdu. Aspoň pokud se jedná o historii od třicetileté války po dnešek.

0/0
17.11.2010 23:16

0608

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Na základě Vašich znalostí bych Vám vřele doporučoval studium historických událostí té dané doby. Pokud srovnáváte chování Němců a Čechů v daném období svědčí to buď o neznalosti nebo záměrnému zkreslování faktů. Obojí je v tomto případě smutné.

0/0
17.11.2010 23:23

kuttna

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Neobviňujte mne z něčeho, o čem mám daleko větší znalosti než Vy. Ale uznávám, že je nemám zkreslené komunistickou ani klausovskou propagandou. Moje rodina žila v pohraničí. Většina byla česká (Němci je po Mnichovu neodsunuli), část německá (Češi je po osvobození odsunuli, za což je část z nich docela vděčná, vzhledem k tomu, co následovalo), najde se v ní henlainovec (díky odsunu unikl trestu) i člen paraskupiny vyslané z Anglie (po osvobození utekl před komunisty). Pouze komunisty v ní moc nevidím.

0/0
17.11.2010 23:32

0608

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Mýlíte se mé znalosti jsou velmi dobré. Sám jste přiznal co jste za rodinu netřeba dalších komentářů.

0/0
17.11.2010 23:46

kuttna

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Komentovat nemusíte. Spíše se trochu pokuste zamyslet, jestli chcete žít ve světě, kde bude jeden druhému vytýkat chyby (ve skutečnosti obvykle své chyby). Nebo jestli si raděj nejdříve neuklidíte před vlastním prahem - čímž byste ten svět udělal aspoň o něco lepší.

0/0
17.11.2010 23:54

0608

Re: nevidite si do huby, mili krajane

Výborně ať si odsunutí Němci zametou před vlastním prahem a přiznají své chyby. Trvá jim to už 65 let není to trochu dlouhá doba?

0/0
18.11.2010 0:00

PořízkovabastaII

Re: nevidite si do huby, mili krajane

ty jseš z malýho města viď :-)

0/0
17.11.2010 23:31

byvalyvoliccssd2

Revanšisté si o Klausův výrok už dávno koledovali.

Tak se konečně dočkali z oficiálního místa.

0/0
17.11.2010 22:37

Lady Humussprey

Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Němce docela užívám. Senzačně jim to řekli Poláci, když jim vyčítali, že jim hranici posunuli o stovky kilometrů. "Holt tohle je výsledek 2.světové války a jestli se vám nelíbí a chcete jiný, musíte započít tu třetí".

0/0
17.11.2010 22:30

kuttna

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

To je trošku hloupé. To těm vašim Polákům dvě války nestačily? Já se naštěstí stýkám s jinými Poláky a jinými Němci, než Vy.

0/0
17.11.2010 23:19

0608

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

A pán to nepochopil- nečekané:-)

0/0
17.11.2010 23:31

kuttna

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Proč nečekané? Myšlení některých lidí opravdu moc nechápu. Nechápu, proč se pořád někdo snaží rozeštvávat národy proti sobě. (Přesněji: u pana Klause to chápu, vyplývá to z diagnozy.)

0/0
17.11.2010 23:36

0608

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Poláci to nemysleli tak aby Němci rozpoutali 3. světovou ale aby Němci blbě nekecali. Pokud tedy někdo chce rozvířit emoce nejsou to Poláci. Stačí? Stejně jako to samé nechce Klaus.

0/0
17.11.2010 23:41

kuttna

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

A proč tedy pan Klaus tak hloupě mluví? (Pokud to tedy taky nesvádíte na jeho diagnozu.) Nebo si taky myslíte, že vražda se musí posuzovat z nacionalistického hlediska?

0/0
17.11.2010 23:47

0608

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

S Vámi je to asi zbytečná práce. Pan prezident nemluví hloupě nýbrž k věci. To že nacisté zavřeli České školy je fakt. To že následně zavraždili spoustu studentů a profesorů další fakt. Takhle můžeme pokračovat do nekonečna. Ty excesy vůči němcům nebyly jen u nás ale i ve Francii Holandsku Polsku atd. Prostě to vyplynulo z nenávisti kterou vyvolali před válkou Němci a po válce se obrátila proti nim

0/0
17.11.2010 23:56

kuttna

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Sám píšete, že to udělali nacisté. Proč ale za to byli zabíjeni nevinní Němci? Myslíte, že vraha omlouvá to, že existují i jiní vrazi? Co je tohle za morálku? Nejste muslim?

0/0
17.11.2010 23:59

0608

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

V dané době byli všichni Němci nacisté, ti kteří nebyli byli buď v exilu nebo v koncentráku. A o těch nevinných němcích- to snad nemůžete myslet vážně. Právě z morálního hlediska. To o těch vrazích se ptejte ve vlastních řadách. Muslim nejsem jsem nevěřící pes

0/0
18.11.2010 0:12

Juras

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Když drží v ruce kladivo, všechno vypadá jak hřebík. ;-)

Proč muslim? Já to vidím ze všech stran. U nás vybuchli dva sebevražední atentátníci, tak tady vám za to vystřílíme školku....

0/0
19.11.2010 6:25

Juras

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Klaus má naprostou pravdu. Co je na tom hloupého? Naprosto s ním souhlasím. To, co předváděli někteří češi po válce, byla zrůdnost. To v tom projevu bylo: "Určitě se nemůžeme pyšnit tím, co někteří naši spoluobčané dělali po právě skončené válce, jak zneužili všeobecný pocit oprávněnosti spravedlivého trestu pro všechny, kdo válku vyvolali a prováděli, k vyřizování si svých osobních účtů či dokonce k ničím neobhajitelným sadistickým činům s nadějí na jakousi krátkodobou poválečnou beztrestnost.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/dokument-cele-zneni-projevu-prezidenta-klause-u-hlavkovy-oleje-ps9-/domaci.asp?c=A101117_110838_domaci_taj".

Bohužel tady spousta primitivů mudruje nad jednou větou vytrženou z kontextu a interpretuje to, jako by Klaus naše bestie omlouval.:-/

0/0
19.11.2010 6:07

Lady Humussprey

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

Chápu, s Berndem Posseltem, ale to se jedná o styk jiný.

0/0
18.11.2010 0:52

Sir Humprey věčně živý

Re: Nevím, asi mám jiný smysl pro humor, ale já si vztekající se

;-D

0/0
18.11.2010 0:58

studebaker

násili čechů a nacistů

Oficielně zavraždili němci 140 000 čechů z toho 80.000 židů. (TÝDEN)

Němci postrádají 260.000 sudeťáků. Klaus má asi poprvé pravdu, ale že to trvalo.

0/0
17.11.2010 21:46

luki

Re: násili čechů a nacistů

Odkaz, prosím.

0/0
17.11.2010 22:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.