Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tisíce dětí mají rodiče za mřížemi, pomáhá jim projekt „dobrých návštěv“

V českých věznicích si odpykává tresty přes 22 tisíc lidí. Na svobodě na ně čeká až 24 tisíc dětí. Zpřetrhaným rodinným vztahům pomáhá unikátní projekt, kdy při setkání dětí s uvězněným rodičem asistují odborníci. V praxi vyvracejí názor, že pro dítě je nejlepší se s takovým rodičem nestýkat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kelyš1

A který projekt pomáhá dětem, které zůstali sami v důsledku

trestné činnosti těch, kteří jsou za těmi mřížemi????

0/0
22.11.2010 9:58

Kidkid

Přečetl jsem diskusi

a nerozumím tomu, proč se diskutuje na téma potrestání řidičů za zavinění nehody. Osobně si myslím, že takových potrestaných je minimum a pokud jsou nedostali tresty na desítky let.

Zda provádět návštěvy dětí v uklidňujícím či odstrašujícím prostředí je věcí názoru a snad také záleží na věku dětí. U starších dětí, by to odstrašení mohlo mít význam, ale u malých dětí asi ne. Ovšem to je spíš na posouzení psychologa.

Mně spíš zajímá jak Helsinský výbor se stará o děti obětí trestných činů, kterým kriminálníci zabili nebo zmrzačili rodiče.

0/0
21.11.2010 22:54

Qíteček na hrob cenzora

Re: Přečetl jsem diskusi

Mě by zajímalo, jaxe Helsinský výbor dívá na čerta a mikuláše.

0/0
21.11.2010 23:00

Arkadij L. Turagyn - anarchyst

Re: Přečetl jsem diskusi

Mikulas je zlej,protoze je bilej - cert je hodnej,protoze je cernej. To je snad jasny ,Kvitku !;-D;-D

0/0
22.11.2010 0:12

Qíteček na hrob cenzora

Re: Přečetl jsem diskusi

Děkuji za vysvětlení. :-)

0/0
22.11.2010 0:20

Návrat Joachima Eichmanna

Ještě dodám,

že 90 % (né-li 99) vězňů jsou v krimu zaslouženě, takže srandovní kecky jako:

"Se vám může stát na silnici..." jsou malinko zcestné. Naproti tomu názor, že takový to člověk má hnít s koulí u nohy a na spánek má právo maximálně 6h denně je O.K. .R^

0/0
21.11.2010 21:16

Návrat Joachima Eichmanna

???

"... támhle to je Gejza,tak až tady budeš,tak jsem jako tvůj fotr! A ten kartáč máček přilepenej na trámu na půdě je pro ně, až ti ho máma přinese! Jsme přece rodina, né?"

Rv

0/0
21.11.2010 21:07

rozhorceny predstavitel .

z těch dětí vyrostou dobří romové

R^R^

0/0
21.11.2010 15:16

rozhorceny predstavitel .

Re: z těch dětí vyrostou dobří romové

rodiče jim jdou příkladem a oni se vydají v jejich šlépějích vyšlapanou cestou ;-D

0/0
21.11.2010 15:44

bledy kanadan 7

Re: z těch dětí vyrostou dobří romové

;-DR^

0/0
21.11.2010 19:55

Návrat Joachima Eichmanna

Re: z těch dětí vyrostou dobří romové

Hlavně že ne "průměrní". :-)

0/0
21.11.2010 21:08

karel19

Chovanci jsou jen v detenci.

"...věznice svým chovancům dovolují zpravidla jednou do měsíce na tři hodiny." Věznice nemají své chovance, chovanci jsou klienti detenčních ústavů. Ve věznicích jsou odsouzení, kteří podle zákona o VTOS a prováděcí vyhlášky mají nárok na 3 hodiny návštěv měsíčně. Takže to není libovůle věznic, ale ZÁKON.

Pokud autor článku není schopen načíst předpisy, tak ať výsledek svého snažení konzultuje s někým z oboru... /tato výtka neplatí pouze pro tento článek, bohužel

0/0
21.11.2010 15:08

danny47

Re: Chovanci jsou jen v detenci.

Věcná správnost článků na NEJlepším zrpavodjském serveru je věcí všeobecně známou a populární .....  !!

Hlavně, že příslušné oddělení redachce  dbá ne slušnost a nezávadnost diskuse. ;-)

0/0
22.11.2010 7:35

H0PE1@seznam.cz

Spíš

by měli ty děti od takových rodičů izolovat.

0/0
21.11.2010 14:43

František.Sokol

Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Při návštěvě rodiče ve vězení se dítě setkává na chvíli s vězeňským prostředím, to by mělo být pro dítě odpuzujícím a odstrašujícím.

Představoval bych si nehostinné prostředí, dlouhé čekání na přivedení nevábně vyhlížejícího rodiče v poutech pod dozorem arogantního bachaře, který uvězněného rodiče neustále peskuje za cokoli co vybočuje z pravidel aby dítě vidělo že ve vězení se musí poslouchat a je tam vojna jak řemen.

Návštěva dětí ve vězení je příležitostí předvést dětem názorně co je čeká, pokud nebudou dodržovat zákony. Výsledkem návštěvy by měl být šok dítěte. Šok dítěte, to zní hrozně ale někdy je šok dítěte užitečným.

Strach a odpor aby se tam dítě kriminálníka nechtělo nikdy dostat. Dětem v návštěvě věznice bych nebránil ale aby dětské návštěvy ve věznicích měly smysl taky z hlediska prevence kriminality, musí tam být prezentováno dítěti šokující prostředí aby mělo z věznic strach.

0/0
21.11.2010 14:32

VyMeTaky,2

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Vy jste kus blba, ne li celý. To, že někdo skončí v kriminále může být i jen proto, že udělá chybu, třeba tehdy, když - ač jinak slušný řidič - do někoho vletí proto, že máme silnice, jaké máme, nebo proto, že měl tu smůlu, a ubránil se někomu, kdo jej napadl.

0/0
21.11.2010 14:45

František.Sokol

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Může se to sice stát ale jak jsem napsal už níže: "

21.11.2010 14:48"František.Sokol

0/0
21.11.2010 14:50

František.Sokol

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Taky skutečnost že máme silnice jaké máme není pro zabijáky na silnicích omluvou. Pokud jste si nastudoval dopravní předpisy, je tam jedna klauzule. "Řidič je povinen přizpůsobit rychlost a techniku jízdy mimo jiné taky stavu a povaze silnice" Takže silnice máme jaké máme není žádnou omluvou. Silniční zabiják patří do vězení a nikoli bez trestu na nějakou podmínku. Ve vězení ať užije a pořád je na tom líp než oběť jeho nezodpovědného šoférování. Jednou silničního zabijáka pustí, zatímco oběť se už nedostane na svobodu nikdy.

A pokud si netroufáte nebo neumíte bezpečně jezdit, tak raději nejezděte ať někoho nezabijete, sic budete do kriminálu patřit taky.

0/0
21.11.2010 14:57

KMJ

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Řidič který striktně dodržuje předpisy je velice nebezpečný řidič .

0/0
21.11.2010 15:07

Qíteček na hrob cenzora

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Ale že je toomluvou pro odpovědné, co uvedený stav silnic řeší trvalým umístěním dopravní značky "kozy na silnici"....

0/0
21.11.2010 15:11

VyMeTaky,2

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Vy to vážně nemáte mezi ušima v pořádku. Já neříkám nic o zabijácích, i když z průměru za den vidím tak půl procenta magorů, kteří nejsou s to zvládnout svůj vůz. Moje poznámka směřovala k tomu, že silnice má splňovat nějaké technické parametry. Obezlička o přizpůsobení stavu a povaze je pouze snaha zbavit se odpovědnosti za jakékoli důsledky toho, že není nikdo v tomto všivém státu postavit silnici tak, aby po půl roce provozu nebyla jako varhany.

0/0
24.11.2010 23:02

KMJ

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Až postřelím zloděje který mi přišel vykrást byt a půjdu do kriminálu za nepřiměřenou obranu tak váš náhled na věc bezpochyby ocením . Myslím si o vás lecos ale nic moc dobrého .

0/0
21.11.2010 14:55

František.Sokol

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

A nemyslíte že by se měl do kriminálu dostat ten zloděj? Nespravedlivá justice není důvodem měnit věznice na rekreační zařízení.

0/0
21.11.2010 15:00

KMJ

Re: Návštěva rodiče ve vězení by měla být traumatem dítěti

Jak už jsem psal . Spravedlnost a právo není to samé a většinou se neprotínají . Když je to rekreační zařízení proč si tam nejdete odpočinout ?

0/0
21.11.2010 15:05

winecellar

V zasade dve veci.

Tak predne si myslim, ze kdyz nekdo porusi zakon, ma byt potrestan. To je v poradku. Nicmene neni jediny duvod proc by mela byt trestana cela jeho rodina. Uz tak je pro dite ztrata rodice obrovskym traumatem a tak proc ho jeste dale trestat tim, ze by nemohlo mit moznost sveho rodice navstevovat. No a udelat to nejakou humanejsi formou, hodnou civilizovane zeme (kam CR stale jeste pocitam) je podle me naprosto v poradku. No a druha vec. k tem nehodam. Ano ridic ma predvidat a skutecne kazdy normalni clovek by tak mel jednat. Na druhou stranu je tu jedna vec. Obycejna lidska chyba. Clovek chybuje dnes a denne. Delame chyby v osobnim zivote, ve sportu, v praci, chyby obcas delaji lide na celem svete. Tak mi nekdo vysvetlete, proc zrovna za volantem by mel byt clovek neomylny? Chyby se stavaji a clovek ma za ne samozrejme nest nasledky. Jen se proboha nesnazte nekteri tvrdit, ze vy proste nechybujete.

0/0
21.11.2010 13:58

Lanta.2004

Re: V zasade dve veci.

Jsou chyby a chyby.Když někdo do druhého na silnici drcne a pomačká pár plechů,pak se to vyřeší v rámci pojistek a hotovo.Pak jsou ale chyby,které se prostě stávat nesmějí  a tím je zabití druhých lidí zaviněné neopatrností ,nepozorností či bezohledností.

Myslím,že byste o těch chybách mluvil jinak,pokud by vám např. nějaký řidič zabil svou chybou někoho příbuzného.Také byste jej pak omlouval v podobném duchu,že se vlastně nic nestalo a že na svou chybu měl nárok?Pochybuji

0/0
21.11.2010 14:10

winecellar

Re: V zasade dve veci.

Nemate pravdu. Prectete si jeste jednou muj prispevek a ukazte mi, jedinou zminku o tom, ze bych nekoho omlouval. naopak psal jsem, ze za chyby ma prijit odpovidajici trest. Samozrejme umerny nasledkum. No a za druhe, sam jste uvedl, ze chyby se stat mohou. Kdyz nekdo do nekoho "drcne" a pomacka se par plechu.. No a co kdyz v naprosto stejne situaci a rychlosti ten ridic "drcne" uplne stejne treba do cyklisty? Tam uz to asi nebude o nejakem plechu. Ja se tu nesnazim nikoho omlouvat, jen tvrdim, ze chybu muze udelat uplne kazdy. Takovych vyroku "Tohle me by se v zivote nemohlo stat" jsem uz slysel moc.

0/0
21.11.2010 14:27

František.Sokol

Re: V zasade dve veci.

Ve skutečnosti taky mnohé zavinění smrtelných dopravních nehod bývá trestáno podmíněným trestem. Takže do vězení se jen tak někdo bezúhonný nedostane. Netvrdím že se to nemůže stát ale tolik těch případů zase není.

0/0
21.11.2010 14:48

KMJ

Re: V zasade dve veci.

Bezůhoný . Otázka je co je bezůhoný ?  Do vězení jde ve většině případů ten kdo porušil nějaký zákon . Otázka je jestli je ten zákon správný a jestli je trest adekvátní " provinění " . V některých  případech bych o tom docela pochyboval . Spravedlnost a právo není zdaleka to samé .

0/0
21.11.2010 15:02

Lanta.2004

Re: V zasade dve veci.

http://praha.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A101121_134557_praha-zpravy_zep

Taky jedna z takových chyb,které "může udělat každý",že? Co na tom,že viník nehody byl ve chvíli nárzu v protisměru.Stala se přeci chyba,kterou může udělat každý,že?:-/

0/0
21.11.2010 17:24

Lanta.2004

Ještě k těm autonehodám

Souhlasím s hnusilem. Argument,že mi může někdo pod auto skočit nebo,že přehlédnu chodce v mlze neberu.Řidič má vždy předvídat a má přizpůsobit rychlost stavu a povaze komunikace po níž jede.Když se občas podívám jak to někteří magoři hasí kolem zastávek MHD,škol a podobně pak si vždy říkám dobře jim tak.Ať v tom lochu shnijou,pokud někoho sejmou......bez lítosti

0/0
21.11.2010 12:56

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Prosím, a jaxe v praxi předvídá?

0/0
21.11.2010 12:58

hnusil pátý

Re: Ještě k těm autonehodám

Doufam, ze nemas ridicak.

0/0
21.11.2010 12:59

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Mám. Že zpoza autobusu někdo vystřelí, s tím se počítat dá, s děckem u školy taky, ale s tím, že za zatáčkou jedou dva kolisti vedle sebe a v protisměru tatra, už ne :-(

0/0
21.11.2010 13:04

hnusil pátý

Re: Ještě k těm autonehodám

Tak potom ten ridicak vrat, protoze prvni pravidlo, ktere se v autoskole rika, je ze mas jet tak rychle, abys zastavil vozidlo ve vzdalenosti na kterou vidis. Kdybys jezdil normalne, tak te cyklisti nemuzou rozhodit.

0/0
21.11.2010 13:06

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Hm, taxi to schválně zkus, esi víš, co je to zatáčka.

0/0
21.11.2010 13:09

hnusil pátý

Re: Ještě k těm autonehodám

Ja tak jezdim normalne, nechci nikomu oblizit a nechci byt souzen. Ale chapu, ze pro nekoho je to neprekonatelny problem.

0/0
21.11.2010 13:12

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Do každý zarostlý zatáčky třicet?8-o?

0/0
21.11.2010 13:14

hnusil pátý

Re: Ještě k těm autonehodám

Kdyz to vyzaduje situace, ano. Nebo tobe nefunguji brzdy?

0/0
21.11.2010 13:15

KMJ

Re: Ještě k těm autonehodám

P.S. Nosíte klobouček ? Tuším že ano .

0/0
21.11.2010 13:17

hnusil pátý

Re: Ještě k těm autonehodám

Ne, ani nevozim plato vajec.

0/0
21.11.2010 18:42

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Ano, ale nikdy neříkám nikdy. Jsou situace, které předvídat neumím.

0/0
21.11.2010 13:18

Lanta.2004

Re: Ještě k těm autonehodám

Pak nejezděte na silnici.Proč myslíte,že vás v autoškole zkoušeli na postřeh,když vám před auto házeli umělou figurínu?

0/0
21.11.2010 13:22

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

To mi teda v autoškole nedělali. Esi tobě jo, můžeš to, prosím, rozvést?

0/0
21.11.2010 13:23

Lanta.2004

Re: Ještě k těm autonehodám

Na trenažeru a pak i v reálu na cvičáku........měli jsme testy na postřeh jak dokážeš zareagovat na nepředvídanou situaci.V trenažeru to byla celkem pohoda,protože ten počítač byl pomalej a reakce se daly po čase nacvičit.V reálu už to taková sranda nebyla.Prostě tam znenadání vlítla v určitý vzdálenosti od auta hadrová figurína a tys měl úkol zabrzdit tak abys jí netrefil.Pokud jsi trefil,pak jsi jel rychle a nebo jsi nedával pozor

0/0
21.11.2010 13:26

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Hmm, my jsme neměli ani ten trenažér, ani cvičiště.

0/0
21.11.2010 13:29

Lanta.2004

Re: Ještě k těm autonehodám

Já vím,vám stačilo ujet pět metrů dopředu a pak dva couvnout a papíry byly na světě,že?:-/

0/0
21.11.2010 13:31

KMJ

Re: Ještě k těm autonehodám

Autoškola nikdy nikoho nic nenaučila . Vše je až praxe.

0/0
21.11.2010 13:32

Lanta.2004

Re: Ještě k těm autonehodám

No základy by člověku dát měla

0/0
21.11.2010 13:33

Qíteček na hrob cenzora

Re: Ještě k těm autonehodám

Taká pohodička to zas nebyla, ale něco, co někteří neznaj, to dalo. Třeba přednost zprava...

0/0
21.11.2010 13:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.