- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tam jsou potřeba znalosti a ne plky. A špatně napsané i či y se nedá svést na chybu programu či operačního systému. A navíc zatím ještě většina občanů česky rozumí.
Vůbec je to nehoráznost, chtít po robátkách, aby se učila něco o takových pitomostech, jako je podmět a přísudek, natož o jejich nějaké shodě. Ke komunikaci přece stačí citoslovce a pár vulgarismů. Souvislá věta holá, natož rozvitá je přeci přežitek!
To bi tak hralo, mladi vpred. Dobit ten zpichli dobitek co jeste rozlisuje picha a picha.
zřejmě budoucí novináři a journalisté...
když si vzpomenu, jaké stupidní básničky jsem se musel učit, co sesmolil jakej doveda, když byl v rauši a co když měl absťák, komu vojíždel ženu a kdo zase jemu milenku je mi na zvracení
...jak čeština dopadla. Přitom je to tak nádherný jazyk plný zajímavostí, obratů a kdo ví čeho dalšího. Češtinu budete potřebovat celý život, tak se ji koukejte pořádně naučit. Když někdy čtu články, texty, příspěvky, komentáře s hrubkami, chce se mi zvracet.
Nechci ti brát iluze, ale k čemu je čeština? Anglicky se domluvíš všude k PC je nutná a zdá se že ani dítkům nevadí
mírně nadprůměrné kvality obědy probíhají takto : Polévku si nebere 50 % dětí, dalších 30 % dětí ji ihned po třech soustech vylije do odpadu. Výběr ze 2 hlavních jídel dopadá takto : U 50 % žáků je vyhozeného jídla víc než polovina, u čtvrtiny aspoň čtvrtina, zbytek nenechá žádný zbytek.... Za vinu to dávám jednoznačně rodině....
to je jednoduche. Zadne mlsky, tycinky nebo bramburky sebou do skoly, jen kus ovoce a chleba s pomazankou atd na svacu. Kdo nechce jist co mu ve skolni jidelne daji, at mu vyhladne k veceri.
No já nevím, vy tu všichni hořekujete, jak literatura nemá nic společného s českým jazykem, ale u nás se předmět vždycky jmenoval Český jazyk a literatura. Čeština jako jazyk se už učil minimálně, protože naprostou většinu mluvnice má podle mě a zjevně i podle učitelů žák umět už ze základky.
anglicky taky neumí a na SŠ jich polovina neudělá maturitu z matiky.Tak co umí a co by je zajímalo ?
ale už není blbost si od nich něco přečíst, nejlíp umí češtinu ten, kdo v mládí hodně četl, viz třeba já a moje generace (jsem r. 1968), počítače ze nás nebyly, v televizi akorát ajn kesl buntes nebo televarieté, tak jsme si po večerech četli...
Dnešním parchantům bych naložil češtiny (myslím tím hlavně praktický používání jazyka - písemný a ústní projevy a ne biflování větných rozborů) minimálně 1,5× tolik, než mají teď, ať umí do života aspoň pořádně mluvit a psát, když už nic jinýho. Je to hnus, jak dnešní puberťáci píšou, však je toho plnej internet, ani obyčejnej vtip neumějí pořádně napsat s interpunkcí, uvozovkama a bez hrubejch chyb... (a pro kritiky mýho psaní - já píšu jako bych mluvil, tedy hovorově, i když samozřejmě spisovně to umím taky, jen se v tom nevyžívám)
Já bych to zas nevtahoval na celou dnešní generaci, dnes se taky najdou děti, co hodně čtou a umějí spisovně psát.
podival jsem se na internetu jako priklad na jidelnicek v ZS Jizni v Praze
http://www.jidelna.cz/index.php?page=listek&Zarizeni_ID=93
Kdyz porovnam s tou hruzou blivajzovskou servirovanou ve skolni jidelne za hluboke totality, nemohu se vynadivit tem prijemnym zmenam.
Nevim proc si tady ruzni stezuji na jidla ve skolni jidelne. Tento jidelnicek mi pripada naprosto dobry, jedine na muj vkus prilis mnoho mleka, ktere neni pro deti az tak zdrave jak se nam ruzni lide snazi namluvit.
(Cituji naseho rodinneho lekare: "Kravske mleko je vyborne....pro telata. Dite starsi 3 let zdaleka nepotrebuje pit tolik mleka kdyz ma jinak pestrou stravu se syry, jogurtem atd.)
Já například nepiji mléko, protože je zdraví prospěšné, ale prostě proto, že mi chutná. Navíc to mléko tam mají jen jako volitelný nápoj.