Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý desátý lékař je cizinec, do Česka přijíždějí z Východu i Afriky

Zatímco čeští lékaři hrozí odchodem na Západ, v tuzemských nemocnicích pracuje rok od roku více jejich kolegů z Východu nebo třetího světa. Odhadem je každý desátý lékař cizinec. Nejvíce jich je ze Slovenska, o české pacienty ale pečují i lékaři ze Sierry Leone nebo Nového Zélandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xxxiksiksiks

Naposledy pro noorange:

ptáš se na mepatii, tvrdíš, že Čech v zahraničí je jenom a pořád gastarbeiter. Rovněž se neštítíš osobních útoků. Odpověděl jsem ti na všechno. Ty nestojíš o odpovědi. Ty potřebuješ urážet, případně za svůj povyk tady schováváš něco. Neznám tě, ty neznáš mě. Já se k takové podúrovni jakou tady předvádíš ty rozhodně nesnížím. Chceš empatii? Může být, stačí mail. Napíšu ti, kolik empatie musíš mít, abys mohl toto povolání dělat. Přál bych ti srážku s nějakým naštvaným chirurgem. Já nejsem ten správný typ na dohadování, ale na některé lékaře by sis to neodvážil. Psal jsem, že jsem mladý, musím se hodně učit. Jsem si jist, že ty ses nikdy učit nemusel, ty jsi uměl vše a hned

0/0
15.11.2010 18:46

Gamehoror

Re: Naposledy pro noorange:

Nenech se vytočit :-)

Trpělivost a zkusit mu to vysvětlit jak to vidíš a vnímáš ty sám :-)

Ale je poznat že jsi rozumnej kluk tak reaguj s vtipem a nadhledem jinak ve čtyřicítce už taky nebudeš vysmátej od ucha k uchu :-)

Někdy se dokážou bezdůvodně pohádat i snoubenci jen proto že zrovna maj mizernou náladu :-)

0/0
16.11.2010 7:48

Ja su Kača Praskačova

Někdyje lepší cizinec než český lékař

o tom se naše rodina přesvědčila před 4 lety, když moji mamince 84 let odmítli v Brně u Sv. Anny operovat kyčelní kloub. Měla urputné bolesti, nejdříve jí slíbili operaci byla týden v nemocnici a jenom slibovali, potom jí to oddálili o půl roku pouději, zase týdenní pobyt v nemocnici, kde jí nakonec řekli, že je stará a poslali jí domů. Chování hrozné!!! Požádala Znojemskou nemocnici o operaci a tam jí do 3 měsíců dali nový kloub a od pana doktora /cizince/ velká laskavost a chování, které má málokterý náš lékař!!! Maminka bude mít 88 let a ještě pracuje na zahradě a se svojí vitalitou se může dožít i stovky.

0/0
15.11.2010 10:57

selm

Re: Někdyje lepší cizinec než český lékař

Souhlasím s Vámi, mám podobné zkušenosti.

0/0
15.11.2010 10:59

pepkovo

Re: Někdyje lepší cizinec než český lékař

Já se jim nedivím, v tolika letech bych ji to už taky nedal.

0/0
15.11.2010 22:44

noorange

Ona ta směšná diskuse ještě pokračuje?

Ekonomičtí nomádi půjdou, nic proti tomu. Jen mudrové budou mít problém strávit roli gastarbeitera. Zde jsou uctíváni  v posvátné hrůze, projde jim 99% selhání, i paní doktorová se umí patřičně nosit. 3-4.000,- € bude stačit na našpórování na zbabranou operaci? A co soukromá praxe? Nevím, nevím,ale jistě mě to bohové osvětlí s náležitou ukázkou empatie jako k možnému pacientovi.:-)

0/0
15.11.2010 10:37

ximixi

Re: Ona ta směšná diskuse ještě pokračuje?

Aha ;-D

0/0
15.11.2010 11:23

noorange

Re: Ona ta směšná diskuse ještě pokračuje?

co aha? Jsem pro aby třeba takový dr. xxxiksiksiks šel do světa na zkušenou, tady se cítí náležitě nedoceněn a my pacienti neumíme pochopit jeho jedinečnost. Podle toho co napsal jsem rád, že odchází.

0/0
15.11.2010 11:45

HancickaP

Re: Ona ta směšná diskuse ještě pokračuje?

on je v zahranici? ja jsem mela pocit, ze je porad v Cechach a sem si chodi lecit komplexy..... ;-D;-D

0/0
15.11.2010 14:59

xxxiksiksiks

Re: Ona ta směšná diskuse ještě pokračuje?

Připadá si vážená vrchol vtipnosti? Prosím, prosím. Proti gustu žádný disputát

0/0
15.11.2010 18:38

selm

Strach nemám

Osobně z odchodu lékařů strach nemám. Naopak věřím, že ti co se jim podaří v zahraničí uspět mohou mnohému přiučit, mimo jiné ve smyslu vztah pacient -lékař. Absence výuky etiky na medicíně v období totality zanechala hluboké následky.

Ti, kteří tolik neuspějí se vrátí obohaceni o novou zkušenost a možná pokornější.

Nebojím se ani zahraničních lékařů budu mezi nimi stejně tak jako nyní mezi českými lékaři schopní a méně schopní.

Jsem přesvědčena, že pacientům tento stav bude nakonec ku prospěchu.

Jana

0/0
15.11.2010 10:12

Elitnifilosof

Re: Strach nemám.....

Přečtěte si posledních 50  příspěvků.....

0/0
15.11.2010 10:31

NinaBondage

Re: Strach nemám

Takže Ti, kteří neuspějí (Ti neschopní) se vrátí. Schopní lékaři se už nevrátí nikdy. A co se asi stane s tím nechopným, kterého zaměstnáme (protože lékařů je nedostatek)? Nemyslím si, že bude jásat na jednou čtvrtinou výplaty oproti té, kterou měl v zahraničí a ani nesním o nějaké větší pokoře a ohleduplnosti.

Pokud ale tento stav nastane a s neschopnými budou ordinovat i Ti česky nehovořící, vysvětlete mi prosím, jak toto bude pacientům ku prospěchu?

0/0
15.11.2010 10:34

selm

Re: Strach nemám

Je to můj názor a nemám potřebu Vám ho vnucovat a vysvětlovat. Každopádně si něm trvám.

Nechme se překvapit :-)

0/0
15.11.2010 10:48

xxxiksiksiks

Re: Strach nemám

Rád bych se přeptal, co myslíš tím pokornějším návratem? V čem se vrátí český lékař pokornější?

0/0
15.11.2010 18:49

noorange

Re: Strach nemám

Nino, tito "lékaři" by měli pochopit, že naše ekonomika má jen takový výkon co má. Snad každý v této zemi se cítí být nedoceněn, zatím tomu jinak nebude. Jestliže má na to, aby odešel, ať odejde, je to jeho volba, ale ať u toho nedělají tito "chudáci" takový humbuk. Zajímalo by mě, kolik z nich umí natolik dobře řeč, aby se domluvili třeba ze strejdou z Alp. Věřím, že sesmolit zprávu dovedou, ale jde o to, zda budou rozumět pacientovi, sestra jim překladatelku do Hochdeutsch dělat stále nebude.

0/0
15.11.2010 11:34

selm

Re: Strach nemám

Souhlasím s Vámi. :-)

0/0
15.11.2010 12:22

Gamehoror

Re: Strach nemám

Říkal jsem to vždycky a budu to opakovat dál. Zdrhaj jen neschopní zbabělci kteří doma nic nedokážou a věří že za hranicema na ně všichni s ůctou čekaj až tam přijdou podnikat. Pak sem lezou na diskusní fora z Los Angeles a vysmívaj se nám jak jsme tupí že tu žijeme a že jsme nezdrhli taky.

Takovýhle lidi fakt miluju. Problém je v tom že když s nim mluvíte za měsíc tak najednou obrátí a fňuká jak je to špatný a že se nemůže vrátit protože by ho tu zatkla policie.

Kdo odsud zdrhne a nechá tu rodiče, přátele a někdy i svý děti tak takovejch opravdu škoda neni i kdyby měl pozlacený ručičky protože je to i o kolektivu, národní hrdosti a porozumění s tim co prožívají Ti druzí.

Takže dobrodruhům se zlatou horečkou šťastnou cestu a moc se tu těšíme na vaše přízpěvky ze zahraničí jak se máte dobře.

0/0
15.11.2010 13:27

xxxiksiksiks

Re: Strach nemám

Bombastická analýza...

0/0
15.11.2010 18:50

Elitnifilosof

Je zde jakási představa

jak to vypadá a jak to vypadat bude...

  Drhá  strana  mince je, jestli tato diskuze k něčwmu je..

0/0
15.11.2010 9:52

nicnemam

me to docela vadi

kdyz jsem byl pred casem na CT hlavy, tak me v nasi nemocnici vysetroval nejaky arab a vubec jsem z toho dobry pocit nemel, zvlast kdyz ani poradne neumel cesky :-/

0/0
15.11.2010 8:55

sorgedoktor

Vztah českých lékařů k pacientům je trochu dán

přepracovaností...

   Někteří  pracují  od 23  roků, kolem 50  už jsou s nervama v     haj...

No bude to někdo řešit??

0/0
15.11.2010 8:33

opportunity

Re: Vztah českých lékařů k pacientům je trochu dán

A řešíš nervy u učitelů? Nebo krční páteř u prodavaček?

0/0
15.11.2010 10:34

xxxiksiksiks

Re: Vztah českých lékařů k pacientům je trochu dán

To řeší právě ten přepracovaný a špatně placený lékař

0/0
15.11.2010 18:52

sorgedoktor

Mám ted jakousi představu, jaká je komunikace

s    cizinci ze strany pacientů...

  Toto snad není možné....

   Vždyt  Lékařská  Komora   tvrdila že  výkon praxe bude vázánn na znalost   jazyka..

0/0
15.11.2010 8:30

NinaBondage

Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

....Tak jsem ti byl u doktora a po krátké administrativní práci se mě lékař ptá: " Bolí toto?" a jednou rukou si hladí prsa. Nevěděl jsem, co přesně mě má bolet. Na dotaz, aby byl konkrétní si začal pěstí tlouct na hrudník. Ještě s rozporuplnými pocity říká: "Tak snad jsme se oba bavili o srdci":-)

Český jazyk je pro mnohé nepřekonatelná překážka.

Opravdu nerozumím aroganci Čechů, kte,ří skoro ještě s jásotem, přihlížejí na odchod českých lékařů do zahraničí (obvykle specialistů), nejsou ochotni zpalatit poplatek atd.

Co se asi změní, jestliže přijdou doktoři z východu? Poplatky se budou platit dál, my tu budeme mít lékaře, kteří nám nerozumějí. Jediné, co se tím změní, je další podpora imigrace do České republiky a multikulturní "obohacení".

0/0
15.11.2010 5:49

xxxiksiksiks

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

Už toto je varovné. Český lékař, který jde do zahraniči, musí perfektně umět jazyk. Cizinci v ČR ne. To mluví samo za sebe

0/0
15.11.2010 7:18

ximixi

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

Kdeže. Musí udělat testy z Čj na ministerstvu

zdravotnictví. A čeští lékaři co jsou v cizině, tak taky neumí pořadně jazyk,

než se ho naučí, ale lidi na západ jsou tolerantní oproti některým namyšleným

Čecháčkům!

0/0
15.11.2010 8:39

sorgedoktor

Tak si tady přečtěte,

jak to  vypadá...

   Já jsem se učil    fracouzsky a německy   asi 8 let, jazyk neumím natolik, abych mohl konversovat na tema atologické emoce, frustrace ze zamědtnání atd..

   Tak co byste po těch  cizincích cvhtěl??

 Aby  správně ohledali Vaši  mrtvolu baz pravopisných   chyb to sepsali??

0/0
15.11.2010 9:17

Gamehoror

Re: Tak si tady přečtěte,

A co doktoři čekaj ?

Že se budem doprošovat aby neodcházeli ?

Když chce pryč tak ať jde. Nebo mu radši mám nechat svojí vkladní knížku na který mám sám kulový aby tady zůstal ?

No procitněte z těch puberťáckých snů že Vám budeme klečet u nohou a škemrat.

0/0
15.11.2010 9:54

xxxiksiksiks

Re: Tak si tady přečtěte,

Neměli byste dopustit přicházet o atestované a specializované

0/0
15.11.2010 18:53

Gamehoror

Re: Tak si tady přečtěte,

Však je nevyzíváme aby odešli. Je to jejich iniciativa a jejich kolektivní vyhrůžky celýmu národu. Možná to na první pohled vypadá jako boje doktorů s pojišťovnami jenže kde ta pojišťovna vzala peníze o které doktoři tak vehementně bojují aby si ještě víc přilepšili.

Dívej se na to jako na vztahy dětí ve své rodině.

Děti u stolu se maj najíst a ty máš pohlídat aby se najedli, nechceš aby půlka oběda skončila na zemi s rozbytým porcelánem a surovec aby nebral jídlo ustrašené máničce na kraji stolu. Pak některý z dětí řekne že bude chodit jíst k sousedům že se na rodinu může vykašlat.

Co s nim ? Přemlouvat ho? Nařezat mu ? Zakázat mu tejden televizy ?

0/0
16.11.2010 5:20

NinaBondage

Re: Tak si tady přečtěte,

Nikdo nikde nezmiňuje pravopisné chyby. Podívejte se někdy do lékařského posudku, jaké ohavnosti je český lékař schopný napsat. Je mi vlastně úplně jedno, jaký udělá zápis, když mu porozumí i ostatní lékaři. Zásadní ale je, aby lékař rozuměl mému problému.

Nebudu hodnotit Vaše jazykové vybavení, protože Vaše píle, cílevědomost a celkový um je úctyhodný.  Jestliže užíváte německý a francouzský jazyk i v práci či při běžné mluvě, určitě jazykově ovládáte situace se kterými přicházíte do styku. I kdyby byla psychiartie Vaším koníčkem, nemůžete léčit v zahraničí, když nerozumíte.

0/0
15.11.2010 11:08

sorgedoktor

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

No jo, doktore....

  Nás  učili    rusky,   francouzsky a  německy.Některé 4 roky, některé  8...

  Kolik    roků   češtiny  měl  některý   cizinec??!!

0/0
15.11.2010 9:08

HancickaP

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

to je asi jak kde. V Britanii se nesmi nejak testovat/zkouset znalost jazyka lekaru z Evropske unie. A tak je tady obrovsky problem s tim, ze hlavne polsti a cesti doktori nezvladaji anglictinu. Ironie je, ze spousta lekaru treba z Indie nebo ze Stredniho Vychodu studuje v anglictine, ale stejne musi delat silene tezkou a silene drahou zkousku.

0/0
15.11.2010 10:02

xxxiksiksiks

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

Každý lékař umí anglicky! Každý!

0/0
15.11.2010 18:55

HancickaP

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

kristova noho. nezlobte se na me, ale tohle je asi neco o cem ja vim neco vic. samozrejme ze zaklady ma kazdy, ale lekare z evropske unie tady nikdo netestuje. a hodne jich ma problemy s beznou hovorovou anglictinou, protoze na tu vas v Cechach zadna skola nepripravi.

0/0
15.11.2010 22:17

orlosup_říční_forma_lesní

Re: Po návštěvě lékaře, povídá mi kamarád....

Jazyk je peklo, tuhle jsem v nemocnici narazila na lékařku od někud asi z "východu", možná spíš ze severu :), která měla navíc pocit, že jí musím normálně rozumět..možná to bylo i mým stresem, protože jsem musela nečekaně a urychleně na operaci, ale vůbec jsem netušila, kam a pro jaká vyšetření si mám dojít a to jsem se ptala 3x, pak už se mi to zdálo trapné a k ničemu a jí to evidentně rozčilovalo, což mě asi zničilo nejvíc :/

0/0
15.11.2010 8:04

PBJ

Co to je za otázku?

To snad chce si redakce opět hrát svoji hru na rasisty. Každý inteligentní člověk ví, že nejde o barvu pleti, či národnost, ale o to, zda je nutné ošetření, či není, pokud nutné je, pak je důležité  zda je to doktor. Toť vše. Na tak blbou otázku se dá odpovědět jen jednou větou - s rasisty nediskutuji. 

0/0
14.11.2010 23:44

Gamehoror

Re: Co to je za otázku?

Diskutuješ jinak bys sem nic nepsal :-)

Otázka je jestli si hlasoval :-)

Je to otázka pro jednoduchý lidi co nepřemýšlí a volba ANO NE jim stačí aby reagovali.

0/0
14.11.2010 23:58

Gamehoror

Aféry.

Když je pořád příliš mnoho nejrůznějších afér a kvalitách doktorských zákroků.

Soudní spory kdy chirurg nadělal víc paseky než užitku kdy tam přijdeš s banalitou a odejdeš jako invalida.

Rengenové snímky se zapomenutými chcirurgiskými nástroji po operaci v těle.

Přitom málem devadesát procent zdravotních problémů by odeznělo samo díky tomu že tělo již od přírody se dokáže uzdravit samo přes chcřipky přes kožní vyrážky až po zlomeniny.

Když se k aférám přidá namyšlenost MuDr_ů co dávaj na jevo že to dělaj pro peníze tak neni o co stát a radši si člověk jako já drobné operace dělá sám jako prožíznout tukový nádor. Ke kvalitě a kvalifikovanosti v zdravotnictví a chirurgii u nás nemůže být důvěra protože daj diplom skutečkně každýmu leplovi který vychodil zdrávku jen proto že ho rodiče přesvědčili že je dobrý mít doktorát.

0/0
14.11.2010 23:22

sůva

Re: Aféry.

Skvělý příspěvek R^R^R^, takový náš , od obyčejného člověka co si sám operuje třeba i šedý zákal , ledvinové kameny i žlučníka a náhradu kyčle co si doma udělá z kovové paličky na maso . Zlaté české ručičky - a vy doktoři si jděte , buď si to uděláme sami, nebo nám pomohou šikovní Ukrajinci - se stavbou rodinného domku svépomocí je to přece taky tak....

0/0
14.11.2010 23:53

Gamehoror

Re: Aféry.

Šedej zákal neřešim, prostě hůř vidim a co ?

Tělo má jít do hrobu zhuntovaný jak se dřív říkalo jinak je to mrhání umřít skoro zdrvý :-)

No prostě nejsem žádná slečinka co musí běhat za doktorama s každou migmentovou pihou na ruce.

Jasně že žlučník nebo slepák musí ven ale to už snad dělá i vrátnej v nemocnici.

0/0
15.11.2010 0:15

xxxiksiksiks

Re: Aféry.

Doufám, že je to pokus o recesi. V opačném případě jsi neskutečný blázen

0/0
15.11.2010 7:15

Gamehoror

Re: Aféry.

To nepoznáš že to myslim Vážně ? Mím téměř 50 roků a od převratu jsem nebyl u doktora a že pár ůrazů proběhlo o tom nepochybuj. Nožem jsem si rozkuchnul ruku samozřejmně omylem. Běžet s tim za doktorama tak asi na osum štychů bych to typoval. Zavázal jsem to a po tejdu to bylo zahojený a dneska nenajdeš ani jizvu.

Černou mast si na zanícenou odřeninu umim napatlat taky.

Co z tý doktořiny děláte takovou kovbojku ?

Zuby si taky škubu sám když mrcha už moc bolí.

0/0
15.11.2010 10:07

xxxiksiksiks

Re: Aféry.

Že vás, takových odolných bláznů, není víc?

0/0
15.11.2010 18:56

Gamehoror

Re: Aféry.

Nejsem si jistý ale řekl bych že to neni tak neobvyklý.

Pro hromadu řemeslníků běžné tržné rány při práci si řeší sami protože to nestojí za to hned běžet za doktorem. Obyčejně se to zaváže a pracuje se dál a za doktorem až kdyby se to zanítilo a nehojilo.

Pravda že zuby si asi každej neškube v tom asi budu trošku vyjímka ale jinak lidi maj na hromadu drobných ůrazů dostatek znalostí aby to zvládli sami.

Jasně že zmiňovaný šedý zákal si po domácku nikdo nevyřeší ale na druhou stranu se s nim dá žít pokud nejsi zrovna řidič náklaďáku nebo myslivec kde ten zrak fakt potřebuješ.

0/0
16.11.2010 5:40

ximixi

Re: Aféry.

Jak je vidět Gamehoror je všehoználek a všeuměl. Myslím, že dle názoru co zde uvádíte je lempl někdo jiný, ale myšlením. Je pravda, že se občas něco stane, ale jsme jen lidi. Od doktorů se jen očekává 1000% výkon, ale sami když něco uděláte špatně tak ticho. „Chci být tolerován, ale tolerovat jiného nebudu“.

0/0
15.11.2010 8:55

Gamehoror

Re: Aféry.

Když mi bylo 14 let byl jsem se žlučníkem na operaci.

Po půl roce to začalo hnisat a jehlou jsem si vytahoval něaký zbytky stehů po šití nebo co to bylo. Hádám že se na mne vyřádil něakej student prvního ročníku protože jizva je jako by nedal kuži ani pořádně k sobě při šití.

Teda nevadilo mi to protože jsem pak dělal historickej šerm a ta jizva vypadala fakt brutálně y nemusel jsem si jizvy malovat. Ale doktoři dělaj jako každý jiný řemoslník. Někdo líp a někdo hůř. Najdeš tam opilce stejně jako v outodílně. Nedělejte tu z doktorů něco extra výjmečnýho.

0/0
15.11.2010 10:17

xxxiksiksiks

Pepkovic, najdi si urychleně

babku kořenářku. My tebe nepotřebujeme. Ty potřebuješ nás

0/0
14.11.2010 21:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.