Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Až čtyři tisíce lékařů podají výpověď, hrozí odbory

Lékařský odborový klub odeslal ministru zdravotnictví Leoši Hegerovi i všem členům vlády otevřený dopis, v němž varuje před hromadnými odchody lékařů z nemocnic. Tvrdí, že výpověď podá na konci roku většina ze čtyř tisíc lékařů, podepsaných pod výzvou Děkujeme, odcházíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karelkral

odbory

odbory  zrušit !!!;-€

0/0
26.11.2010 20:37

pragina

ať jdou

 - kde na ně čekají?? - je KRIZE - nebo HUMBUK?? - ať jdou - stejně je jich na naši republičku - DOST!! !![>-]!![>-]!![>-]!![>-]

0/0
26.11.2010 20:28

Vaclav Hanus

At to konecne udelaji !!!!

Ti jen vyhrozuji. Pes ktery steka, nekouse....

0/0
16.11.2010 7:19

Bývalý volič ČSSD

4000 lékařů dá výpověď, vyhrožuje Zavadil.

A jak je k tomu donutí?

0/0
16.11.2010 0:48

999666999

Oni nehrozí to je hotová věc

;-) Můj kamarád už jim to sepisuje ;-D;-D;-D

0/0
14.11.2010 17:30

lolek77

Myslím, že by jim měl ministr vyhovět,

zrušit platby zdravotních pojištění a zavést systém přímé platby jako v USA. Trh by rozhodl kolik Kubků a Ráthů by se uživilo. Když to funguje ve Státech mohlo by i u nás. Také bych všem co chtějí jít do zahraničí ukončil pracovní poměr aby se jim nebránilo v rozletu. Obě změny najednou. Možná by to zafungovalo lépe než si dovedeme představit.

0/0
12.11.2010 14:10

pragina

Re: Myslím, že by jim měl ministr vyhovět,

- srovnávat státy a naši republičku - proboha - KDE to žijěš - a umíš ČÍST ?? RvRvRvRvRv

0/0
26.11.2010 20:30

Dyna

Většina lékařů se podepsala

a dají výpověď ? A kam všichni naráz půjdou;-D 

0/0
12.11.2010 9:31

pragina

Re: Většina lékařů se podepsala

- asi do východoevropských republik - tam je jich nedostatek - JEJICH Lékaři totiž ordinují - u NÁS ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.11.2010 20:32

kosciuszko

a la deleter

Ono v Německu začíná plat doktora na průměrné mzdě a ta horní hranice

je 2x násobek průměrné mzdy, tedy v podstatě obdobná situace jako u nás

až na to že daně tam mají větší.

0/0
12.11.2010 9:07

kosciuszko

Re: a la deleter

V Německu je to bez přesčasů

u nás se 130-150 hodin přesčasů

330 hodin měsíčně v práci, zažil jste to příteli ?

Já ano,15 let, děkuji, nikdy více

0/0
12.11.2010 9:17

jonok1

Re: a la deleter

Na takové příspevky typu "deleter" je zbytečné reagovat. Většinou jsou to zakomplexovaní a závistiví lidé, kteří si absolutně nedovedou představit co obnáší profese lékaře. Takže aspoň prudí. Na to se dá reagovat jedině tím pověstným - měli jste se hoši lépe učit a mohli jste se mít tak dobře jako doktoři. :-) P.S. Nejsem zdravotník

0/0
12.11.2010 13:39

Deleter

Re: a la deleter

No já se lépe učil, dodělal jsem si Ph.D. a zejména jsem si nezvolil obor, který mi nevyhovuje pracovními podmínkami a platem, jak to zřejmě udělalo 4000 hloupých felčarů. Samozřejmě mám víc peněz, než felčar se službama, a to jen za 37,5 h týdně.;-D;-D;-D nenárokovou odměnu 50 procent ročně nepočítám.;-D

0/0
27.11.2010 14:57

Deleter

VRANSEN

"V diskusi to tady kolikrát zazněl, že řemeslníci typu elektrikář nebo zedník mají na hodinu víc jak lékař. On je to ale tak nějak celoevropský trend. Možná si na to budeme muset zvyknout, že řemeslníci nejsou taková blbci, za které je půlka národa má a že cena jejich práce je odpovídající. "

---

Máte naprostou pravdu. Jenom bych dodal, že řemeslníci mají v ceně nejenom svoji práci. Lékař, který se nekryje jistotou příjmu ze ZP, sám si zařizuje režii a sám si shání "kšefty" má daleko, daleko víc, než ti řemeslníci.

0/0
12.11.2010 8:37

kosciuszko

Re: VRANSEN

co Panu dolega ?

Ki fai ?

kakoe to u vas zabolevanie ?

An welchem Erkrangung leiden Sie ?

Whats your problem ?

0/0
12.11.2010 8:54

kosciuszko

Re: VRANSEN

an welcher

0/0
12.11.2010 9:02

Deleter

Felčárci a felčařátka.

Co myslíte. Zahrnuje průměrná mzda v ČR přesčasy, nebo ne? ;-D

0/0
12.11.2010 8:33

Hynek Vilém Jarmila reloaded

peněz je málo a lůžek a lékařů moc

Pokud ubereme lůžka a lékaře, síť se zahustí a bude víc peněz, takže se i

zkvalitní - víc peněz na platy, lékaři budou zkušenější, protože

nedostanou na stůl určitou diagnózu jednou za měsíc nebo méně často. A

pak že tržní mechanismy ve zdravotnictví nefungujou.

0/0
12.11.2010 8:17

veselabublinka

Nikdo neřval!

A že jim nevadilo studium zdarma!! Rv

0/0
12.11.2010 8:11

ayahuasca

Re: Nikdo neřval!

uplne kazdy studoval/studuje zadarmo, nebo ne? lekar stejne jako pravnik stejne jako banker stejne jako podnikatel stejne jako obkladac, instalater, prodavac(ka), ridic nebo kominik...kazdy muze studovat tolik, kolik snese - zadarmo ( zatim).

Pregradualni studium univerzit si v zahranici clovek musi zaplatit ( to je pravda) - treba dnes studium stomatologie na Uni v Mnichove prijde na 500 Eur tusim rocne ( i kdyby to bylo za semestr, dostudovany zubar si jeden rok studia zaplati z prvniho absolventskeho platu).

A mimo jine - v zahranici ( napriklad ve Velke Britanii) je ( jako ve vetsine zemi postgradualni studium lekare povinne, nicmene je li v VB clovek specialista a pracuje v NHS, dostane sve kurzovne proplacene primo od spitalu ( cili takove studium zaplati platce danne- obcan :-) , mlady lekar pak ma primo urceny cas ( zahrnuty ve vyplate) , kdy se musi vzdelavat a navstevovat kurzy, a kdy tedy primo neleci.

Necht si to kazdy probere, az se budou studia platit, i lekar zaplati.   

0/0
16.11.2010 0:35

Gonzales_sx1

Mi se libi

pozadavek lekaru na 2,5 nasobek prumerneho platu. Proc? Zajimala by me metodologie vypoctu teto konstanty

0/0
12.11.2010 7:37

kosciuszko

Re: Mi se libi

evropský průměr

Portugalsko: 5x

maximálně 30 hodin přesčasů

0/0
12.11.2010 8:09

Deleter

Re: Mi se libi

Nechcete to napsat nějak matematicky? Mně tyhle felčarský úvahy moc nejdou do hlavy.

0/0
12.11.2010 8:32

Gonzales_sx1

Re: Mi se libi

Evropsky prumer platu, ale neznamena hned evropskou kvalitu, ze? A jaka je asi struktura obyvatel ze ktere se pocita prumerny plat? Taky bych se mohl zakousnout do myslenky ze v HorniDolni je plat informatika 5-ti nasobek prum. platu a vyznavat to jako obecne platnou hodnotu.

0/0
12.11.2010 9:27

opportunity

Re: Mi se libi

A proč by ten evropský průměr měli mít zrovna lékaři? Proč třeba ne prodavačky?

0/0
12.11.2010 9:31

jonok1

Re: Mi se libi

Pokud si neumíte odpovědět sám, proč ne třeba prodavačky, tak sem nepřispívejte. škoda vašeho času, ale i času ostatních.

0/0
12.11.2010 13:23

dogi

Myslím,

že můžeme zůstat v klidu. Ono pár lékařů asi skutečně odejde do zahraničí, protože tam o ně bude zájem. Ale rozhodně to nebude taková síla, jak oni vyhrožují. I na západě mají rozum, takže si raději vezmou lékaře z Ukrajiny či z jiného dále na východ položeného státu, protože takovému mohou dát třeba 5x více, než by měl doma. Co ale s českým lékařem, který je rozežraný z Česka? Tomu určitě pětinásobek nedají, protože za měsíc by chtěl více. A, jak to tady čtu, i představy lékařů jsou značně zkreslené. Oni chtějí lékaře zkušené, jazykově vybavené, se speciálními odbornostmi. Jaký pro ně může mít přínos lékař, kterému ještě ani neuschl diplom, tzn., že by za ním musel neustále běhat jiný lékař? Páni lékaři, mějte rozum,  nejste nic extra. Většinou děláte práci, za níž jste placeni z veřejných rozpočtů právě tak mizerně, jako jiní lidé z týchž zdrojů.    

0/0
12.11.2010 5:17

ayahuasca

Re: Myslím,

jen pro poradek - o mlade lekare absolventy samozrejme zajem v nemocnicich v zahranici je.

Samozrejme, ze nedelaji od zacatku chirurgicke operace anebo nejsou schopni slozite medicinske analyzy - ale uci se. Ale prave oni udelaji nejvic ( kvantitativne) prace, byt te zakladni - prijimaji pacienty, vysetruji, osetruji, pripravuji k narocnejsim vysetrenim, informuji, staraji se o nutnou administrativu ( chorobopisy, propousteci zpravy ) a prace maji nad hlavu a a jen kdyz si nevi rady, tak jim poradi zkusenejsi.

Pro ty, kteri chteji vedet vic a nevedi, doporucuji jednou nejakou nemocnici navstivit ;-D

0/0
16.11.2010 0:43

ximixi

Pro ty co nevědi...

Jak tu čtu, tak vidím, že hodně zde píšících má skreslené informace a uveřejňují zde až nesmyslné komentáře. Moje žena je tvz. „Mladý doktor“ před 2 lety se stala ve svých 25letech lékařem MUDr. Proto, aby mohla být plnohodnotným doktorem s praxí a něco uměla nejen teoreticky, ale i prakticky musela jít makat do nemocnice s tím, že se bude specializovat na svůj obor dalších cca 5 let. Najít si místo (nikdo vám ho nepřidělí) bylo opravdu těžké. Po dlouhé době ji vzali do pražské nemocnice na úvazek 0.2 což je cca 3600Kč hrubého měsíčně za 8 a více hodin denně! Potřebujete praxi? Ano? Tak makejte. A za to pracují hromady mladých lékařů. Pak se nedivte, že mladí lékaři demonstruji a ozývají se. Pracovat za tyto peníze by se nikomu z vás nelíbilo. V Německu za tuto pozici by měla přez 3000 Euro, ale naše situace není k tomu se přestěhovat.  http://www.novinky.cz/domaci/195854-nemocnice-zneuzivaji-praci-mladych-doktoru-ti-tak-berou-mene-nez-15-stovek.html

0/0
11.11.2010 22:08

jerryff

Re: Pro ty co nevědi...

Souhlasím, taková je skutečnost na téměř ve všech fakultních nemocnicích. Já pracuji v okresní nemocnici na jednotce intenzivní péče, mám 10 let praxe dvě atestace, můj tarifní plat je 23000Kč + mám osobní ohodnocení + rizikovost 10000Kč což dělá 33000 hrubého za 160hod práce za měsíc, abych se dostal na uváděné průměrné platy pro lékaře musím odsloužit (přesčasová práce) dalších cca 110 hod měsíčně - to znamená dvě soboty, jednu neděli a dvě všední služby za měsíc, pak se dostanu na plat cca 50000Kč hrubého, to znamená přiblžně 170 hodin odpracovaných  měsíčně.

0/0
11.11.2010 22:54

mous007

Re: Pro ty co nevědi...

To se máte.. :-)

Já pracuji již více než deset let na VŠ jako odborný asistent se dvěma doktoráty. Mám v současné době 21 000,- hrubého. Moje pracovní náplň sestává z výukové povinnosti na úrovni učitele SŠ + vědecké činnosti na úrovni pracovníka akademie věd. V současné době je v plánu snižování tarifních mezd o 10 procent. Pokud to projde, budou mít někteří mí kolegové nástupní plat 14000,- hrubého.

Začal bych se bát ne toho, kdo bude léčit, ale spíše toho, co budou absolventi VŠ umět po jejich absolvování, protože ti, co na VŠ zůstanou za 14 000,- hrubého měsíčně budou důchodci a lidé, kteří nesehnali práci nikde jinde....

0/0
12.11.2010 13:37

dogi

Re: Pro ty co nevědi...

Tak to jsem nepochopil. Pokud by vaše žena dostala za svoji práci v Německu podstatně více, než v ČR, tak v čem je problém (...naše situace není k tomu se přestěhovat...)? Pokud o mě jako o lékaře bude v zahraničí zájem, budu odborně a jazykově vybaven, tak proč, když se mi nelíbí odměňování v ČR, to nezkusil v zahraničí? Podotýkám, že nejsem lékař, takže tomu asi tak nerozumím. Nebo že by bylo skutečně kus pravdy na tom, že páni lékaři jen vyhrožují podáním výpovědí, ale skutek utek? Ono to je těžké. Vždyť lékaři jsou přeci hybnou pákou ODS, tedy nyní vládnoucí strany, přičemž si ODS velmi zakládá na tom, že v jejím personálním portfoliu je takové množství zrovna této části inteligence. Nebo je to jinak? Dokud ODS a její zdravotničtí ministři solili, tak to bylo dobré, když teď ódésácká vláda národního úpadku solit nechce, tak je to špatné? Není to tak trochu tím, že páni lékaři jsou nenažraní a bonboniéry od pacientů už jim nestačí?

0/0
12.11.2010 5:07

ximixi

Re: Pro ty co nevědi...

Problém je v tom, že tu máme rodinu, byt a cele životní zázemí. Není to nic lehkého se přestěhovat do cizí země a založit nový život. Myslím si,že každý musí trochu bojovat za své i tím, že odejde. Hodně  lidi říká, že se mi nelibí v práci, tak odejdu, ale pak většinou zůstane. Hodně mladých doktoru je závislých na rodině a kolikrát na druhé práci a navíc se musí ještě učit. O bombonierách to asi není, ale spíše o tom, že lékaři jsou v ČR nedocenění. Je pěkné, když slyšíte, co česká medicína dokázala za objev v léčení, když na druhé straně je ani nedoceníme finančně. Lékaři většinou dělají medicínu z důvodu toho, že je to zajímá, mají tu profesi rádi a rádi pomáhají lidem. Ale dost často je to na úkor rodinného života. Jak jsou lidi pak rádi, když jim doktor pomůže…

0/0
12.11.2010 9:52

Gonzales_sx1

Re: Pro ty co nevědi...

Mily ximixi. Musim se podivovat Tvemu prekvapeni, ze si manzelka po absolutoriu mediciny musela hledat praci a nebyla ji pridelena. Jsem Inzenyr ekonomie a musim Ti prozradit, ze jsem si praci musel najit take sam. Muj spoluzak v soucasnosti dela pomocneho delnika na pile. Taktez se nemuze z jistych duvodu odstehovat za praci jinam. Ale nevim o tom, ze by hulakal do sveta, ze je neco extra a ze chce x-nasobek prumerneho platu.

0/0
12.11.2010 7:45

Deleter

Re: Pro ty co nevědi...

No a to nevěděla, když šla na medicínu? Jestli ne, je hloupá, jestli ano, nemá si nač stěžovat.

0/0
12.11.2010 8:34

Gonzales_sx1

Re: Pro ty co nevědi...

To vis, kazdy by chtel byt pan doktor. Kdyby ted nebylo doktoru jako s****k, tezko by s nimi mohli vydrbavat.

0/0
12.11.2010 9:30

ximixi

Re: Pro ty co nevědi...

:-( To je hodně nelogické. Dle této otázky je tu hloupý někdo jiný. Kdo by tušil, že naše zdravotnictví bude platit takové peníze, když vystudujete vysokou školu a pak potřebujete praxi a oni vám dají nůž na krk v podobě 3600Kč hrubého a máte k tomu zodpovědnost na životech. Každý kdo něco vystuduje, tak čeká ohodnocení za svoje kvality. Ale v ČR je to tak, že nemáte možnost ani své kvality uplatnit v jiné nemocnici, jelikož tam dostanete stejně. Nic proti jiným, ale lidi s nižším vzděláním a práci manuální máji kolikrát vice než doktoři!

0/0
12.11.2010 9:38

dnd

Re: Pro ty co nevědi...

Precetla jsem si se zajmem vas prispevek.Vidim, ze se situace ohledne mladych lekaru moc nezmenila. Absolvovala jsem lekarskou fakultu v roce 2000 a i mne byla nabizena prace na minimalni uvazek za minimalni mzdu (nektere nemocnice nabizely praci zdarma (!), s tim, ze by za vas nekdo musel platit zdravotni a socialni pojisteni (nejspise rodice!) ) ,ovsem s maximalnim pracovnim nasazenim. Odmitla jsem a po slozeni jazykovych a medicinskych zkousek jsem odesla do zahranici. Nelituji ani sveho odchodu, ani vyberu povolani, ktere delam velmi rada. Preji Vasi zene i ostatnim mladym ceskym lekarum, aby se tato neutesena a nedustojna situace brzy zmenila.  

0/0
27.11.2010 1:19

Hrustic

Nechapu

Takhle agresivni postoj bych od doktoru necekal. Nikdo rozumny nepochybuje, ze zdravotnictvi potrebuje hlubokou reformu. Podobne (mene nemoralne) tak muzou tohle podepsat inzenyri a hrozit potopenim naseho prumyslu. I oni by na zapade meli mnohem vyssi platy.

Odchod tisicu doktoru najednou je nesmysl. Ne vsichni jsou dostatecne kvalitni, ne vsichni jsou jazykove vybaveni, ne vsichni maji na odchod psychicky.

Panove, doktoru si vazim, ale je prehnane. Kdo chtel, ten uz odesel ...

0/0
11.11.2010 22:01

mihel

Čím dřív

budou pryč, tím nám bude lépe. Těch 100 kusů, co každý rok odejde nic neznamená. A představme si, že odejde vedení lékačské komory a vedení LOK. A když si sebou vezmou i svého stávajícího ministra, tak se vládě uleví. My všichni zde budeme rádi a lépe se nám bude pracovat. Konečně už tady nebude nikdo otravovat vzduch.                Děkujeme, odejděte!!!!!!!!

0/0
11.11.2010 21:30

Jiricek 1

Re: Čím dřív

Výpověď přijmout , po návratu zpět zaměstnat tak pouze jako počisťovače, ;-Daby po nich ani ten pes neštěkl R^!!

0/0
11.11.2010 21:51

Petrolin3

Co se dá dělat jděte.

Dvacet let vyhrožují,že odejdou.Jejich požadavky republika splnit nemůže.Jednou se to rozříznout musí.Jinak to bude pořád dokola.Ti co odejdou si asi polepší a ti co zůstanou také,zbudou pro ně uvolněné mzdové fondy.Bude možná horší zdravotní péče,ale na druhé straně dojde k uklidnění.Pokládáme li stres za spouštěč mnoha nemocí, tak hlavní producent stresu, zdravotnictví, bude oslaben.Za nějakou dobu se to srovná.Hned by bylo vhodné zavést na vysokých školách školné.V oborech ,na kterých má stát zájem, by bylo možné školné prominout zaváže li se student,že po x-násobnou dobu studia bude pracovat v republice.

0/0
11.11.2010 21:20

johnymistr

Re: Co se dá dělat jděte.

zdravotnictví je hlavní producent stresu?

0/0
11.11.2010 21:22

dogi

Re: Co se dá dělat jděte.

Samozřejmě! Většina lékařů není schopna plánovat, takže když je člověk objednán na určitý den, dokonce i určitou hodinu, nemá nikde zaručeno, že skutečně úderem té hodiny do ordinace vkročí. A nemám teď na mysli to, že lékař ošetřuje nějaký akutní případ. Ne, mám na mysli, jak bez skrupulí bere přednostně své známé, eventuálně známé svých známých či známé a známé známých zdravotní sestry. Takže, když jdu k některému lékaři (není to samozřejmě u všech), už předem vím, že u něho strávím x-hodin, aniž by to mělo nějaký jiný efekt, krom toho, že se naštvu. Jo a, pokud se dočkám, tak mě ještě před vyšetřením či ošetřením sestra "ojůlínkuje" o příslušný  poplatkový obolus. Onehdá jsem odmítl zaplatit poplatek před vyšetřením, načež už svlečen v kabince pan MUDr. vzal přede mnou dalších 8 pacientů, kteří se tak nezdráhali výpalné zaplatit. Takový "lékař" ať klidně jde! Myslím, že Němci s ním budou rychle hotovi.  

0/0
12.11.2010 5:29

annalucie

Re: Co se dá dělat jděte.

to by se měl zavázat i učeň,i ti pracují v cizině a vystudovali - vyučili se tady...

0/0
11.11.2010 21:56

vransen

Re: Co se dá dělat jděte.

A jak by se měli zavazovat fotbalisti ze zahraničních lig nebo hokejisti z NHL? A jak studenti, které ze škol vyhodí?

0/0
11.11.2010 22:01

hlava222

Bych se těch odchodů opravdu nebál

Ono v Německu začíná plat doktora na průměrné mzdě a ta horní hranice je 2x násobek průměrné mzdy, tedy v podstatě obdobná situace jako u nás až na to že daně tam mají větší.

Žádný zákon o tom že i  největší lempl má ze zákona nárok na 3x násobek průměrné mzdy tam také nemají.

Odejít do Německa je pro doktora zrovna tak lukrativní jako pro kohokoliv jiného, sice si polepší ale něco hodně to zase stojí.  

0/0
11.11.2010 21:19

zabiak2

kecaj

Nemyslím si že doktoři jsou na tom tak špatně. Lidé jim dávají furt do kapsy peníze. ;-D Běžná praxe takže proto nechtějí do němec.

0/0
11.11.2010 21:06

johnymistr

Re: kecaj

lež

0/0
11.11.2010 21:18

tourbillon

Re: kecaj

V Německu jim ale do těch kapes nikdo nic bokem nedá.

0/0
11.11.2010 21:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.