Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří airbus odstavily další aerolinky, nový boeing musel na zem kvůli kouři

Letecká společnost Singapore Airlines zastavila provoz tří z 11 svých obřích letadel Airbus A380, protože z jejich motorů unikal olej. Potíže postihly i připravovaný projekt konkurenčního Boeingu. Letoun Boeing 787 Dreamliner musel nouzově přistát při testovacím letu v Texasu kvůli kouři v kabině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.g

Měl jsem dojem

že Boueing se píší s velkým "B". Nebo snad má to "boeing" být slengový výraz něco jako "tryskáč"? Vzhledem k tomu, že se ale jedná o konkrétní typ stroje firmy Boeing, tak bych spíš řekl, že to je hrubka. Opět... :-/

0/0
10.11.2010 15:53

captain cook

Re: Měl jsem dojem

Boueing se to rozhodne nepise

0/0
10.11.2010 16:26

Eureka!!!

ty otrocke preklady, davaji pekne cestine pohulit

;-D

0/0
10.11.2010 13:46

Moravian

Re: ty otrocke preklady, davaji pekne cestine pohulit

V zemi soubyznysu, leasingu, lidru, abuzu, rekognoskace a jinych forem cechomluvy 21 stoleti je excelentne legracni se zminovat o otrockych prekladech  :-P:-P

0/0
10.11.2010 15:14

štamgast nádražní restaurace

Tak olej a kouř z motoru mýho auta uniká taky

a nějak mě nenapadlo to auto kvůli tomu odstavovat. ;-D

0/0
10.11.2010 12:34

captain cook

Re: Tak olej a kouř z motoru mýho auta uniká taky

tebe asi jeste nenapadlo ledacos

0/0
10.11.2010 12:56

Mysel

Re: Tak olej a kouř z motoru mýho auta uniká taky

To je v poradku. Napiste nam, az Vas to napadne.

0/0
10.11.2010 13:01

modra-sfera

je to prostě kolos

Za prolemy s únikom óleja móža vadná elektronka C55 z našeho podniku, ktorú sme včil vyměnili a za zpósobené problémy se společnosti Rolce Royce omlóváme :-)

0/0
10.11.2010 12:01

Běžný Franta Občan

Letecká doprava...

... je statisticky nejbezpečnější. Na jak dlouho ještě? ;)

0/0
10.11.2010 11:45

captain cook

Re: Letecká doprava...

statisticky v porovnani s auty? Na hodne dlouho.

0/0
10.11.2010 12:57

intago

matení veřejnosti

Motor neshořel,ale odletěla turbína, ale to je takový malér, že byla klika, že se nic nestalo. Kdyby několikametrový kus těžkého rozžhavého titanu(slitiny) vletěl do trupu či křídla, měli to s kremací. Má ve zvyku se rychle točit:-/

0/0
10.11.2010 8:10

captain cook

Re: matení veřejnosti

kdyby to popsali jako vybuch motoru, bylo by to blizsi pravde. Pri horeni obvykle neletaji kusy motoru ani plaste.

0/0
10.11.2010 8:38

intago

Re: matení veřejnosti

přesně, navíc jak vidno motor neshořel, ale jen trochu ohořel:-/

0/0
10.11.2010 8:52

captain cook

Re: matení veřejnosti

PS. Mluvil jsem vcera s manzelkou australskeho pilota Emiratu, ktery uz dost dlouho leta s A340 a v breznu 2011 prejde na A380. Rekl, ze kdyz posadka Qantasu mela cas letat hodinu kolem a vypoustet palivo, nebylo to s nimi nijak spatne. Kdyby byla skutecna vrcholna emergence, brali by to rovnou dolu na letiste.

Jeho manzelka rekla, ze se manzel pry tesi na letani s A380. Pro zkuseneho pilota (v hodnosti kapitana) neni prechod z 340 na 380 nijak komplikovany, jenom 3 dny doplnkoveho skoleni a pak prakticke zkousky.

Samozrejme, ze mas pravdu s tim, co takovy vybuch motoru, neboli "uncontained engine failure" muze mit za katastrofalni nasledky, pokud se kusy motoru zaryji do kridla, v nem instalovanych nadrzi paliva nebo do trupu letadla.

0/0
10.11.2010 8:52

intago

Re: matení veřejnosti

pamatuju na ten kanaddský seriál o haváriích, jedna byla velmi podobná. Dlouho ale nemohli turbínu nalézt, až farmářka do něj najela kombajnem při sklizni kukuřice. Vina byla malá trhlinka vzniklá špatným kováním slitiny titatové slitiny, ze které vznikla únavová trhlina, kterou při zkouškách měli zjistit, ale nezjistili.:-/

Tehdy turbína pouze rozsekala hydrauliku, takže skoro nešlo řídit

0/0
10.11.2010 9:08

ivoš

Re: matení veřejnosti

Ale to není matení veřejnosti, to je prostá blbost redaktorská made in ýDěs.

0/0
10.11.2010 10:09

ddratm

Re: matení veřejnosti

Na tohle jsou údajně dosti tvrdé normy a například ulomená lopatka nesmí ani při plném výkonu vylétnout z motoru ven a někoho ohrozit.

Viz. testování motoru Rolls royce pro A 380:

http://www.youtube.com/watch?v=736O4Hz4Nk4

0/0
10.11.2010 11:09

Mitchell

Re: matení veřejnosti

Jo, jenž eje rozdíl, když se utrhne lopatka dmychadla nebo celá turbnína.

0/0
10.11.2010 11:21

ddratm

Re: matení veřejnosti

Pravda, teď jsem objevil detailní fotku a uznávám že to byla klika, když vysokotlaká část vyletěla směrem od letadla....

http://www.iasa-intl.com/folders/belfast/AA763EngineFire-3_files/aa4.jpg

0/0
10.11.2010 11:34

ddratm

Re: matení veřejnosti

Sorry teď koukám že to je úplně jiný motor ze 767. Ale zajímavý fotky:

http://www.flickr.com/photos/lafd/sets/72157594153722446/

0/0
10.11.2010 11:46

soc01

Re: matení veřejnosti

Tak to je moc pekny....

0/0
10.11.2010 12:20

Ghost47

Re: matení veřejnosti

S odlomením lopatky dmychadla se počítá, ostatně při nasátí cizího předmětu je první na ráně. Turbína už takhle dobře chráněná není, jednak je pravděpodobnost jejího selhání dost malá a jednak by ten motor asi museli opancéřovat (ta turbína má při plném výkonu nějakých 16000 otáček za minutu a podle nákresů má průměr skoro metr).

0/0
10.11.2010 11:40

soc01

Re: matení veřejnosti

Ono uz se vi, ze odletela turbina?

0/0
10.11.2010 11:30

soc01

Re: matení veřejnosti

Tak beru zpet, uz jsem si to nasel....

0/0
10.11.2010 12:25

conoco

to je jasne jak facka

to je jasne jak facka, pricina je takova, ze proste ukrajinci v motoru zacali stavkovat za vyssi platy a netocili turbinou. :-)

0/0
10.11.2010 7:52

BobTheSinc

Re: to je jasne jak facka

;-D;-D a jeste si uvnitr zapalili, proto ten pozar v motoru ;-)

0/0
10.11.2010 8:06

amachal

Re: to je jasne jak facka

ne, to bylo od toho, jak zacali kourit a nezavreli privod paliva...

0/0
10.11.2010 10:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.