Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavíte za naše peníze silnici do Vídně, nebo jen opravujete tu svoji? ptá se EU

České republice hrozí, že bude muset vrátit téměř půl miliardy korun, které dostala od Evropské unie na modernizaci silnice mezi Brnem a Vídní. Rozhodující bude, jestli Evropa posoudí dosavadní průběh prací jako stavbu nové autostrády, nebo jako pouhou opravu staré silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

štítím se cenzury

Petr Firbas má na svědomí letité zdržení stavby

a může si na svůj účet připsat smrt dvou mladých dívek na cestě mezi Mikulovem a Brnem, kde po čelní srážce s kamionem na místě zahynuly.

0/0
7.11.2010 17:22

stev

Re: Petr Firbas má na svědomí letité zdržení stavby

Ty dívky, podle zprávy v tisku, vyjely do protisměru. Proč to spojujete s panem Firbasem? Myslím, Firbasovi křivdíte. Kdyby ŘSD a JMK připravovaly ty stavby v souladu se zíkonem, už mohly dávno stát.

0/0
7.11.2010 20:33

tomas_tod

Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

variantu přes Břeclav? Jinak pokud o ty peníze přijdeme, měli by si to zaplatit se svého ti "aktivisti", co pořád vymýšlejí vše proti R52.

0/0
6.11.2010 22:09

stev

Re: Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

Těch důvodů, a docela závažných jsou desítky. Ten nejzávažnější je finanční. Varianta přes Mikulov je mnohonásobně dražší, než krátká varianta ze státní hranice u Břeclavi k dálnici D2 tamtéž.  Ta drahota nevyplývá jen z délky trasy, ale i z technické komplikace při překonávání jezer pod Pálavou. Kdo to zaplatí? Já to tedy financovat jako daňový poplatník zajisté odmítám. Zejména za situace, kdy vláda přijímá úsporné balíčky.

0/0
7.11.2010 8:28

el_peregrino

Re: Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

Tak tím bych si nebyl tak jistej. Když se podívám na mapu, ta silnice by musela jít buď centrem Břeclavi, nebo přes lužní lesy, případně ještě Pohansko nebo Lednicko-Valtický areál. Z toho by zelení melouni asi dostali mladý...ono je to celkem fuk, klidně se můžem hádat dalších 20 let. To hlavní (R52 od Brna, která eliminovala ty šílený kopce a zatáčky u Ledců a A5, díky které už nemusíme popojíždět krokem po Gaweinstalu nebo Kollnbrunnu) už stojí. Teď ještě obchvat Poysdorfu/Wetzelsdorfu, Drasenhofenu, Mikulova a Erdbergu (v tomhle pořadí) a můžem si jezdit dálnice-nedálnice. A o ty obchvaty strach nemám, minimálně na rakouské straně si to místní lidi vyřvou...

0/0
7.11.2010 11:35

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

ten argument, že je potřeba jakkoli dostat napojení dálnice D2 na hranice s Rakouskem, bez ohledu na to, na kterou se to v Rakousku poté napojí silnici, to myslíš vážně?

0/0
7.11.2010 12:40

Si0 po třetím zákazu

Re: Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

Ono nejlevnější by podle této logiky bylo nestavět nic. Jenže hujeři pro variantu přes Břeclav neberou v úvahu, že to spojení musí vyhovět nejméně dalších 30 let a do té doby se spojení mezi Brnem a Břeclaví bezpečně zahltí dopravou, protože sdruží dopravní vztah na Bratislavu a na Vídeň. Když už se investují finance, tak musí mít ta investice taky nějaké parametry, což varianta přes Břeclav spolehlivě nemá. Jenže dopravní diletanti na to úmyslně nechtějí slyšet a přesvědčují o tom další dopravní diletanty, jen aby stavbě zabránili. Protože ti aktivisti jsou zásadně proti všemu..

0/0
7.11.2010 15:54

King_Feanor

Re: Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

A bude na tři pruhy v každém směru na dodělání do té Břeclavy? Stačí spočítat provoz z Blavy + Vídně a z celého jihu. Dneska se to už od Brna dělí na tu Blavu, Mikulov či přes Znojmo...

0/0
7.11.2010 16:19

titlis

Re: Proč pořád někdo nesmyslně otevírá zbytečnou

Už to nehul a raději si projeď úsek od Pohořelic do Ivaně - naprosto bezproblémový rovinatý terén, mosty přes silnici už nachystané na celý profil (současná silnice by byla jedním pásem, druhý by se dostavěl). Přechod přes Nové Mlýny není zas tak komplikovaný - těleso se dá na většině délky podél nádrže nasypat, nádrž je hodně mělká. Zato přechod dálnice přes KNFB a lužní lesy by byl daleko dražší.

0/0
7.11.2010 22:17

pingu1

..kopeme tunel...

:-P

0/0
6.11.2010 22:02

kostej_

Re: ..kopeme tunel...

;-DR^

0/0
7.11.2010 2:51

Roko Blábola 10

vcelku by mě za T jímalo, kolik zdejších

rudých chytrolínů dělalo alespoň satavbyvedoucího, kolik rozočtáře, kolik z nich řídilo vnitřní audit. Taky bych byl zvědavý, kolik těchto věčně nasraných ubožíků tuší, co je to sborník TP, vydaný ŘSD. Takže hošani, než se zapojíte do diskuzze, projděte si mnohaletou průpravou, potom se něco dozvíte alespoň o technologiích. Smysl půjde stejně vždycky okolo vás.......

0/0
6.11.2010 22:00

performance

Re: vcelku by mě za T jímalo, kolik zdejších

..je vidět, žes odborník, ale jak jakýsi sborník TP(o kterém nevím ani zda existuje) souvisí s tím, zda se staví nový úsek nebo jenom opravuje stávající ?

0/0
7.11.2010 7:00

stev

Re: vcelku by mě za T jímalo, kolik zdejších

Čtenáře bych nepodceňoval. Jde o to, že EU ty peníze poskytla na investice (modernizaci, případně rekonstrukci dálnice zařazené do sítě TEN). Investor ty prostředky neoprávněně použil na provoz (opravy a udržování), notabene vnitroměstské komunikace nedálničního typu. Definici investic lze najít v různých předpisech, modernizaci a rekonstrukci pak nejlépe definuje zákon o dani z příjmu v §  33 odst. 2 a 3.  Rekonstrukcí se rozumí zásahy, které mají za následek zmenu účelu nebo technických parametrů. Modernizací se rozumí rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti. Na výpadovce z Brna I/52 se však nezměnilo vůbec nic.

0/0
7.11.2010 8:47

mousehr

EU se ptá

a na ministerstvu z toho mají osypky.;-D Jestli tam taky nemají nějakýho toho Kavana.;-)který z trezoru vytáhne 500 tisíc Euro a nebude vědět, kde se tam vzaly.:-)

0/0
6.11.2010 19:04

tuan 1

Půl miliardy je 500 milionů a to si

někteří zaměstnanci na ministerstvu války vydělají ani ne za rok-a koho to bolí-.!

Kdo ty lidi požene k zodpovědnosti,náš stát?,směšný...........!

0/0
6.11.2010 18:17

tourbillon

pro českou lobby okolo silnic a dálnic je taková částka

jen zanedbatelná položka

0/0
6.11.2010 18:14

kostej_

Re: pro českou lobby okolo silnic a dálnic je taková částka

Budou se hodit na spropitné do Ritzu :-P

0/0
7.11.2010 2:53

kunta_kinte - multikulti verze

Jo tak EU ma penize

a kde je vydelala? :-P

0/0
6.11.2010 18:03

sajlor

Re: Jo tak EU ma penize

Z clenskych zemi. Ale důlezite je, ze EU nejake penize dostava a zase je vraci zpet na zaklade sice komplikovanejsim způsebem, ale vraci. Ale s penezi ktere jdou z dani do statni kasy uz je to ovsem slabsi...plynou jinym smerem...nasim elitarům.

0/0
6.11.2010 18:08

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Jo tak EU ma penize

Myslis neco na ten zpusob jak EU ted vyslala ty velvyslance v drahych vozech ? :-)

Celkem by mne zajimalo kolik provoz evropske uhnije vlastne sezere.

Ano, a koplikovanejsim zpusobem se vraci, posleme do EU 900Mega a oni nam sice moizna vrati GIGA, ale pouze na to, co se jim libi, a to zavisi na soucasne doktrine vladnouci v EU. A doba, kdy se preklopi pomer odeslane/prijate taky nebude daleko.

A ano, penize plujici do statni kasy vzdy projdou nejakou tou liposukci, takze reseni je nasnade, omezit tento prutok penez statem.

0/0
6.11.2010 18:11

sajlor

Re: Jo tak EU ma penize

V okamziku, kdy z EU dostaneme vic nez tam posleme, je mi uplne jedno kolik stoji jeji provoz. To at si proveri treba soudruzi z Nemecka. Hlavni je ze nam na smysluplne projekty tecou penize a oni si to hlidaji. A dokud si nase tupe hlavy nebudou schopni ukocirovat sve vlastni finanance, je jedine spravne, ze to ridi EU.

Jinak mi jeste vysvetli, jak si predstavujes omezit průtok nasich dani statni pokladnou.

0/0
6.11.2010 18:21

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Jo tak EU ma penize

Naprosto jednoduse, omezit prerozdelovani. Jiny zpusob ani snad neni.

ja ti ale nevim, mit 900 na "cokoliv" mií prijde tak nejak lepsi nez 1000 na "neco co nam schvalej". Pak se totiz stavej takove voloviny, jako je soucasna podoba prodlouzeni metra A, nebo prodlouzeni tramvaje do za podbabu k nadrazi, ktere tam ale neni a v dohledne dobe nebude. Penize se ale proste vyuzit na ten ucel museji.

0/0
6.11.2010 18:25

sajlor

Re: Jo tak EU ma penize

To prerozdelovani nasich penez je trochu slozitejsi otazka, to nechme byt. Co se tyka te EU, tak stale trvam na tom, ze lepsi je neco z tech penez postavit nez aby to potichu rozkradal stat. Kdyby k temto penezům meli pristup nasi pepici, tak by to dopadlo jako s nakupem tanků, Gripenů, stavbou nejdrazsich dalnic v Evrope(zatim je u nas drazsi km dalnice nez v nemecku, norsku atd.)

0/0
6.11.2010 18:38

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Jo tak EU ma penize

No hodim strucny priklad. Mam 900 kc, hlad a stary hadry. Rekneme ze 100 ztratim ( nekdo rozkrade ) zbyva 700, koupim si jidlo a naky hadry. zadnej luxus ale nebude mi zima a budu najedenej. Anebo mi nekdo da cistej litr s tim, ze si za nej muzu koupit jen hadry. takze budu oblecen lepe, ale porad budu mit hlad. Me teda prijde ta druha varianta horsi. ( nehlede na to, ze jsem zanedbal naklady na prerozdeleni ).

0/0
6.11.2010 18:44

sajlor

Re: Jo tak EU ma penize

Spis si myslim, ze chyba je predevsim v tom, ze o ty penize neumime zadat a predkladat racionalni projekty. Pokud pripraven radny projekt, podlozeny vsim potrebnym, tak neni problem. Ovsem u nas uz jsme tak daleko, ze timto "poradenstvim" se nekolik chytraků uz zivi, ve stylu, vyjednam dotaci na projekt "X" za napr.100mil kc, kasiruji ovsem "X %" a pres to vlak nejede. Proc se timto poradenstvim nezabyva treba stat? Priznavam ovsem, ze cesta k dotacim neni jednoducha, ale nedůvera ze zneuziti je tady ovsem primerena.

0/0
6.11.2010 19:00

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Jo tak EU ma penize

Promin, ale trochu si protirecis, v jednom prispevku ses rad, kdyz penize jdou pres EU, bo stat krade a ve druhem bys poradenstvi ohledne dotaci hodil na ten samy stat. Je naprosto jasne, jak by to dopadlo. Tunel. 

Jak je to s poradenstvim nevim, ale predpokladam, ze po nejake kvalifikaci to muze delat vicemene kazdy. tak to ze je poradenstvi drahe neni problem poradcu, ale tech, co si to poradenstvi zaplatej. ( Ostatne uz tak mi prijde dost ujete muset si nekoho platit abych dostal sve prachy zpet. To naznacuje celkem vysokou slozitost a tudiz neefektivitu celeho procesu )

A jeste dodam opet, ze projekt se musi libi EU doktrine, takze predpokladam, ze nejaky nepotrebny zeleny nesmysl projde snan, nez potrebna vec, co by ale byla s zelenou modou v rozporu.

0/0
6.11.2010 19:09

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Jo tak EU ma penize

jeste dodam, ze EU ma parametry statu, takze rozhodne neni vyloucene, ze penize taky nekde mizi, naopak, vzhledem k jeji nepruhlednosti a rozsahu to vidim jako velmi pravdepodobne.

0/0
6.11.2010 18:45

Lavra

Re: Jo tak EU ma penize

To je jednoduché, co nejštíhlejší stát... Čím méně proteče přes stát, tím méně se rozkrade a to je dobře pro všechny, teda vyjma těch kteří sajou...

0/0
6.11.2010 18:27

The last boy scout verze 1.6

Re: Jo tak EU ma penize

Jak kde je vydelala?? Me osobne se nelibi ze EU dava penize do luzostanu jako je CR, protoze to jsou i moje dane a jedine co se s nima v Cechostanu stane je, ze je nekdo rozkrade..Rv;-O;-€

0/0
6.11.2010 18:28

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Jo tak EU ma penize

No me uz celkem vadi, ze jsem o ty prachy tak bezostysne obiran. A je vcelku jedno jestli EU nebo nasim bananistanem.

0/0
6.11.2010 18:36

mountbiker

Ano - tato aktualita je opravdu sqělá -

Brňáci odtěraz jste Švédi ;-D

0/0
6.11.2010 17:59

sajlor

Re: Ano - tato aktualita je opravdu sqělá -

Red si to trochu...;-)

0/0
6.11.2010 18:03

mountbiker

Re: Ano - tato aktualita je opravdu sqělá -

Nééééé - tento článek je duplicitně jako hlavní aktualita v kategorii Ústecký kraj - Ředit by si to měli v redakci kéémo ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.11.2010 18:04

jirspi

"Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

Který bezmozek to řekl? Jsou to naše peníze, milostivě vrácené zpět a ošizené o platy bruselských tlustých pupků ... tak ať drží ústa!

0/0
6.11.2010 17:55

sajlor

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

Co to meles?Jak jiz tady bylo receno, my do EU dame mene nez dostaneme. A za druhe, kdyz si nase tupe hlavy rozkradaji nase penize, ty o kterych mluvis, ze jsou z nasich dani, tak to uz nikomu nevadi.

0/0
6.11.2010 17:59

route78

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

V EU jsou možná šedé eminence, ale u nás spíše ty tlusté nenažrané pupky sající ze státních zakázek, malé domů. EU 

0/0
6.11.2010 18:00

TigerM

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

no to teda nemate pravdu, ... do rozpoctu EU prispivame mene, nez z nej cerpame...

0/0
6.11.2010 18:02

sajlor

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

Asi uz to pochopil a vychladnul;-)...

0/0
6.11.2010 18:03

jirspi

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

Na téma EU nevychladnu nikdy (-:  Samozřejmě vím, že jsme dostávali víc než dávali - letos naposledy ... A svůj názor, že EU (a panebože Euro) je paskvil neschopný života a přivodí celé Evropě obrovské problémy, nehodlám měnit ... ostatně není proč ...

0/0
6.11.2010 19:38

kunta_kinte - multikulti verze

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

zatim. Nehlede na to, ze EU nam pak za nase prachy milostive schvaluje to, co s nima udelame.

0/0
6.11.2010 18:04

sajlor

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

Kdyby to nekontrolovaly, tak mame dalsich 20 Krejcirů, Kozenych a Pitrů.

0/0
6.11.2010 18:14

kunta_kinte - multikulti verze

Re: "Za naše peníze" ??? Za peníze EU ???

A tak si za drahe penize udrzujeme hromadku evropskych ouredniku.

Problemem je prave ten objem penez v penezovodech, vzdy se najde nekdo, kdo se na ne prisaje.

0/0
6.11.2010 18:16

sajlor

co je na tom divneho

Pokud nas stat dostal z Unie nejake penize, tak se jako vzdy snazi prihrat z toho neco domů. V EU to tak zatim jeste moc nefunguje, kdyz da na neco penize, tak si taky obcas zkontroluji jak je s nimi nalozeno. To jen u nas se snazi duty hlavy vsechno rozkrast...

0/0
6.11.2010 17:54

davidh2002@volny.cz

PŮL MILIARDY?

No tak to je tak maximálně na polní cestu zpevněnou kameny... Co by proboha EU chtěla? AŤ dají to stejné v Eurech a uvidí se, jestli bude i nějaký asfalt...

0/0
6.11.2010 17:30

podle_cenzora_rasista

přes Bratislavu...

protože do Vídně jezdím zpravidla na letiště, tak když si mám vybrat trasu mezi Brnem a Vídní, jedu přes Bratislavu. Pohodová dálnice, průjezd Bratislavou naprosto v klidu a za další půlhodinu už vystupuju na Schwechatu.  Jet na Mikulov a potom se vléct přes Vídeň - díky, nechci. Zažil jsem párkrát a stačilo.

0/0
6.11.2010 17:27

Stone_Pilot

Re: přes Bratislavu...

Vléct se přes Vídeň? O průjezdu Vídní kolem šailny, přes semafory apod. (jako před pár lety) už přece není řeč.

0/0
6.11.2010 19:37

tomas_tod

Re: přes Bratislavu...

D2 pohodová dálnice? Asi jezdíme každý po jiné D2.

0/0
6.11.2010 22:10

Vins

To pořád nechápu

Chcou postavit vedle dálnice ještě Rko? Nebo od Břeclavi napojit Vídeň? Druhá varianta je ještě horší. Po jedné cestě na jih i na východ a severovýchod (do žiliny je to asi taky jednodušší přes Bratislavu.) To byl záhul...

0/0
6.11.2010 17:26

realista1234567

Anketa

Má odpověď na anketu je jednoznačná. Odpověď: Trasa přes Mikulov, ano. Kolik zaznělo již jednoznačných argumentů pro tuto trasu, mezinárodně nasmlouvanou, již desítky let. Ano, možná o něco dražší, díky ekologickým požadavkům, ale i rychlejší varianta. Ale co je to "maličko dražší" oproti přeinvestovaným tunelům Blanka, pražský velký okruh, který jak se zdá se ve velkorysém pokračování, recese nerecese bude směle pokračovat, proti miliardám připravované nové trasy D pražského metra, prodloužení metra z Dejvické až na letiště Ruzyň atd., atd. Kolik zbývá dostavět kilometrů R52? Již pouhých 25 km.  

Zástupci devíti evropských regionů ve čtvrtek v Bruselu podepsali společnou deklaraci, v níž vyzývají k dokončení dálničního spojení mezi Brnem a Vídní. To může zahrnovat i kontroverzní silnici R52, jejíž výstavbu nedávno zkomplikovalo rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Text podepsali zástupci čtyř polských regionů, třech českých a dvou rakouských. Kdo stále otevírá Břeclavskou variantu?

0/0
6.11.2010 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.