Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Těhotné ženy si jídlo vybírají jako pavouci, zjistil český vědec

Výsledky bádání Stanislava Pekára ukázaly, že těhotná žena se chová stejně jako pavouk mravčík skalní. Pečlivě si vybírá stravu a jí jen to, co potřebuje. Objev by mohl změnit pohled vědy i na stravování šelem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hynek Vilém Jarmila reloaded

za chvíli budou pojídat těhulky manžela zaživa

BRRR ...:-(

0/0
7.11.2010 8:40

Lady Humussprey

Božíčku, zítra rychle těhotenský test. Zlákal mě dnes dort

Na večer zase jelítko, znamená to snad, že jsem složením podobná savému hmyzu?

0/0
7.11.2010 1:02

Frank Drebin

No, mě zaujala ta "nemrznoucí látka podobná glykolu"

asi jí mám nedostatek, když mám imvere nutkání se napouštět lihovinama...

0/0
6.11.2010 16:45

w2004

to je objev 21 stoleti

;-D to je druhej nejvetsi objev, hned po objeveni Ameriky Columbem. Jenze pred Columbem "objevili" kontinent, kterej my nazyvame Amerika predci Indianu, a taky Vikingove a kdovi kdo jeste. No a pokud se tyka jedeni a chuti, tak je naprosto prirozeny, ze zivocich dostane chut na to, co zrovna potrebuje k zivotu. Jen lidi jsou zdegenerovany prumyslem a zivotnim stylem, tak maji tento pud z velky casti potlacen, ovsem ne uplne. Takze ten "objev" je skutecne neco jako objeveni ameriky.

0/0
6.11.2010 16:17

Vins

Re: to je objev 21 stoleti

Na diskuzi je každý guru.;-D

0/0
6.11.2010 16:22

w2004

Re: to je objev 21 stoleti

hmm... muzes to nejak upresnit?

0/0
6.11.2010 17:04

Vins

Re: to je objev 21 stoleti

OK

0/0
6.11.2010 17:08

Reeve

Re: to je objev 21 stoleti

Vy popisujete logickou domněnku (která napadne každého s IQ nad 90), oni provedli její DŮKAZ. Vnímáte ten "nepatrný" rozdíl?

0/0
6.11.2010 18:13

w2004

Re: to je objev 21 stoleti

nechapu, o jaky domence mluvite?

0/0
6.11.2010 18:15

Reeve

Re: to je objev 21 stoleti

Píšte "...je naprosto prirozeny, ze zivocich dostane chut na to, co zrovna potrebuje k zivotu..."

Přirozené to podle selského rozumu opravdu je. S největší pravděpodobností to tak i funguje, ale dokud tuto domněnku nepodpoříme důkazem, zůstává jen pouhou hypotézou. Mezi hypotézou a vědecky dokázaným faktem je skutečně podstatný rozdíl.

0/0
6.11.2010 19:01

w2004

Re: to je objev 21 stoleti

;-D to co pisete je ubohost, tedy ubohost naseho sveta, mit na vsechno dukaz, nebo jeste lepe certifikat EU to ze si zivocichove vybiraji jidlo podle chuti a chut maji podle potreb vlastniho organismu je vseobecne znamej fakt a hlavne soucast evoluce. muzete s tim nesouhlasit, muzete proti tomu protestovat, ale to je tak vsechno, co se s tim da delat :-P nakej vyzkum to muze potvrdit, ale nechapu proc se kvuli tomu delaj louzicky

0/0
6.11.2010 21:21

Lord Havelock Vetinari

Re: to je objev 21 stoleti

Tak, tak. Třeba hodně malých dětí rádo seškrabuje ze zdi omítku a pojídá ji, a není za tím jen nějaké ničení věcí. Nebo i teď, když jdu kolem chodby, kde se zrovna dělá nějaká práce s nějakou vápennou směsí, které docela pěkně voní, pořád mě to tam jaksi přitahuje.

0/0
6.11.2010 23:56

Brainwashington.

Chápu, že v době, kdy bezobratlí umějí spolehlivě uhádnout

výsledky fotbalu můžou i březí samičky primátů hledat potravu, jako jiní bezobratlí. Holt nonotechnologie! ;-D

0/0
6.11.2010 16:12

jelito.mutak

jenom abychom to pane redaktore

uvedli na pravou miru... casopisy Nature a Science zverejnily jednoodstavcovy research highlight o praci pana Pekara v o neco mene prestiznim casopise Animal Behaviour... :-P cimz nijak nechci snizovat uroven zminovane prace, jen bych z toho nedelal az takovou senzaci. nejvic me bavi, jak cesky novinar vzdycky zbystri pul roku pote, co se dana publikace objevi ;-D

0/0
6.11.2010 15:49

Bundy

Spíš jako černé vdovy

0/0
6.11.2010 15:19

1888

To jsem v zivote neslysel

ze by pavouci pojidali vokurky  :-P

0/0
6.11.2010 15:09

Skippik

Re: To jsem v zivote neslysel

se šlehačkou ;-D

0/0
6.11.2010 15:19

D.E.S.

no ..

myslím že tento instinkt mají i malé děti.

0/0
6.11.2010 14:57

JardaM

Re: no ..

Ano, vypadá to, že vědci objevili Ameriku. Nejen malé děti (známá situace s olizováním vápnem natřených zdí, když mají málo vápníku), ale i psi a jiná zvířata se dokážou chovat nestandardně ve stravování, když mají něčeho nedostatek a řekne vám to i doktor nebo veterinář, když mu to sdělíte Doufám, že ten výzkum nebyl financován z našich daní. To mohli přijít za mnou a byl bych jim to řekl. Prostá empirie.

0/0
6.11.2010 15:11

Skippik

Re: no ..

Moje děti chtějí jíst jen čokoládu, suché těstoviny a arašídové křupky, a já měla celé těhotenství chuť na nechutný smažený sajrajty,co normálně nevezmu do pusy a coca colu, kterou jinak nepiju jak je rok dlouhej. Takže - pro mě blábol.

0/0
6.11.2010 15:18

w2004

Re: no ..

nase spolecnost je zdegenerovana, vsechny cokolady, cukrovinky i napr. smazenej syr maji za ukol oblbnout prirozenej instinkt. nase spolecnost neni zdrava a zamerne vyrami spatny potraviny, ktery navic v hypermarketech umistuje tak, aby lakaly deti (sladkosti u pokladen). jezte zdrave, anebudete mit "civilizavni choroby" ale ani chut na nezdravy potraviny

0/0
6.11.2010 21:40

ta, která nejsem

Re: no ..

Coca cola obsahuje fosfor...

0/0
6.11.2010 22:38

old fashioned Vince IV..

mno, nějak se to volné místo na stránce

holt vyplnit musí...

0/0
6.11.2010 14:49

xvl

Tady je vedatoru, co resi jen penize.

Kdyz se ten vyzkum dostal do uznavanych vedeckych casopisu, tak to asi neco zasadniho bude...

0/0
6.11.2010 14:44

Good luck

Re: Tady je vedatoru, co resi jen penize.

Vypadá to, že jsi malinko mimo, ale z 18ti příspěvků řeší peníze jen jeden (!) a i u toho bych tipoval na sarkasmus..

0/0
6.11.2010 14:51

jizni canary

Prosím co je to za slátaninu?..

to je mi novinka:-))),Nemusím být těhotná a vybírám si ...podle "nové" vědecké studie jako těhotný pavouk:-));-D

0/0
6.11.2010 14:10

karelsantora

to jsou starosti

takové by chtěl mít každej :-P

0/0
6.11.2010 14:08

Trent-R

?

Někdy si fakt připadám jak v nýmandově. Pan Pekárek určitě učinil významný objev, jinak by se totiž nikdy nedostal do zmiňovaných vědeckých publikací. Autor článku pak vše smrskne do nic neříkajícího článku, který by se mohl jmenovat "člověk jí co jeho tělo potřebuje". No a místní diskutéři se pak vysmívají tomu vědci a hned padají trapné dotazy "kdo tohle platí apod..?"...Je to smutek

0/0
6.11.2010 14:03

w2004

Re: ?

;-D to je druhej nejvetsi objev, hned po objeveni Ameriky Columbem. Jenze pred Columbem "objevili" kontinent, kterej my nazyvame Amerika predci Indianu, a taky Vikingove a kdovi kdo jeste. No a pokud se tyka jedeni a chuti, tak je naprosto prirozeny, ze zivocich dostane chut na to, co zrovna potrebuje k zivotu. Jen lidi jsou zdegenerovany prumyslem a zivotnim stylem, tak maji tento pud z velky casti potlacen, ovsem ne uplne. Takze ten "objev" je skutecne neco jako objeveni ameriky.:-P

0/0
6.11.2010 16:11

Good luck

...

Tak to, že když člověku (nejen těhotnému) chybí cukry, dostane chuť na sladké a když mu chybí soli, dostane chuť na slané, snad není žádná novinka - pokud pan Pekárek přišel na něco nového, tak to v tomto článku taktně zamlčeli (maximálně naznačili, že novinka může být, že se šelmy možná (!) chovají jako určitý druh pavouků, ale v tom případě nechápu, proč do toho novinář cpe i lidi)...

0/0
6.11.2010 13:53

kubbba

a chodej pavouci na pivo ?

nemuzou, protoze jsou tehotni :-P

0/0
6.11.2010 13:49

Truestory

A k čemu je výsledek tohoto bádání?

Děkuji za odpovědi. (Asi to stálo dost peněz a je krize).:-/

0/0
6.11.2010 13:47

Ronald_Reagan

Re: A k čemu je výsledek tohoto bádání?

U tebe mohl stát ušetřit, když by tě oprostil od školní docházky ...

0/0
6.11.2010 13:50

Fonon

a co když je to naopak?

že pavouci si vybírají jídlo jako těhotné ženy?

0/0
6.11.2010 13:30

jorbl2

Re: a co když je to naopak?

Pavouci tady byli driv. :-P

0/0
6.11.2010 13:46

Lord Havelock Vetinari

Re: a co když je to naopak?

Právě, v papírové verzi je to psané právě takhle naopak.

0/0
6.11.2010 14:02

chaot

výběr jídla?

Myslím, že nejenom těhotné ženy si vybírají jídlo podle toho, co jejich tělo potřebuje. I já mám prostě občas chuť na něco, co mi normálně nechutná, ale zjevně to má v sobě látky, které se tělu v tu chvíli hodí. Tak jejich potřebu dá najevo tím, že na určitou věc dostanu chuť. Myslím, že takhle to dělají všichni živočichové a je jen celkem hezká kuriozitka, že jeden pavouk to řeší tím způsobem, že žere různé části mravenců, což je ale jen znouzectnost, když nic jiného taky nežere.

Nechci být nijak neuctivý, ale pokud za tímhle výzkumem není ještě něco navíc (a s největší pravděpodobností to tam bude, jen se o tom nepíše, protože kdo by pak proboha tak dlouhé články četl-říká vedení-), nepřijde mi úplně tak skvělý, aby stálo za to o něm psát.

0/0
6.11.2010 12:57

jaaji

Re: výběr jídla?

Přesně.Tělo si obvykle říká o to, co chce, a člověk k tomu nemusí být těhotnej, stačí zvyknout si to tělo poslouchat. Samozřejmě ne vždy, když na něco dostanu chuť, je to tím, že tělu něco chybí - když si po obědě nutně musím dát ten úúúžasný piškotový dortík s ovocem, není to nedostatkem cukru, ale prachsprostým marketingem restaurace, kde dělají zákusky jednak hrozně dobrý a jednak neskutečně lákavý i pro oči :D Ale obecně to funguje, normálně by mě třeba ani nenapadlo nabrat si ze slánky na prst jen tak trochu soli a sníst, ale někdy si tělo řekne. A takových příkladů by bylo hodně.

Jen si nejsem jistá, jak je to v případě čokolády a její schopnosti "spravovat náladu". Když je mi mizerně, dostanu na ni hroznou chuť a pokud doma je cokoli čokoládovýho (sušenky schované pro návštěvu), sežeru to (návštěva bude mít smůlu). A nevím, jestli je to naučená podmíněná reakce (tělo si pamatuje, že čokoláda pomohla) nebo si "jen tak" říká o látky z čokolády.

To by mohl pan Pekár zjistit. ;)

0/0
6.11.2010 13:31

medved.m

Hmm, také jsem se tomu zjištění podivil.

Tělo - každého živočicha - si přece řekne samo. Ne nadarmo máme jako lidský rod zakódováno čtyři nebo kolik milionů let zkušeností.

Vybírám si podobně jako těhotná žena celý život. Například již dlouhou dobu normálně nejím okurky, ale jednou za čas bych se pro ně snad i vloupal do zelinářství.

A pokud jde o maso, olivy a hořkou čokoládu, jsem mravčík každý den :-)

0/0
6.11.2010 13:44

kocour Mikeš

Kdo tohle platí?

0/0
6.11.2010 12:35

Posel z Liptákova

Re: Kdo tohle platí?

Znáte i jinou otázku anebo máte taky "vymyto" úspornou mánií? ;-D

0/0
6.11.2010 12:46

brad.ley

Re: Kdo tohle platí?

Ty. Tak už si na to zvykni. ;-)

0/0
6.11.2010 12:56

Bennu

Re: Kdo tohle platí?

Pro hlupaka kazdy hlupak.

0/0
6.11.2010 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.