Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Červené blikání a usedavý pláč. Umělé dítě pomáhá zkoumat syndrom třesení

Výzkum a osvěta syndromu třeseného dítěte je v Česku podle odborníků zatím na počátku. Situaci postupně mění mimo jiné model, který slouží ke zkoumání syndromu třeseného dítěte i školní výuce. Mechanické "nemluvně" u nás používají na dvě desítky institucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huh

Vždycky se uklidnily,

když jsem je vzala do náruče. Jen ty nesmyslné názory, že se chováním děti rozmazlují, ty fakt škodily. Manžel, který má pocit, že by mohl mít manželku někdy jenom pro sebe, ať dítě někde odložené způsobně čeká... A ty maminky a babičky, co člověka varovaly: nerozmazlovat... Přírodní národy kojence téměř neodkládají.

0/0
7.11.2010 22:38

Tomach

Re: Vždycky se uklidnily,

Jo, tak vy jste presne priklad toho proc vetsina chlapu deti nechce. Mit je s takovou pipinou jako Vy tak potes: "Manžel, který má pocit, že by mohl mít manželku někdy jenom pro sebe". No nedivim se pokud s vami uz neni. A pokud je tak vam garantuji ze vas nekde podvadi.

Jestli chcete uprimnou radu pokud uvazujete o dalsim manzelstvi (prvni rada by byla at to ani nezkusite) - ano, chlap potrebuje aby NEKDY mohl mit manzelku jenom pro sebe.

0/0
8.11.2010 4:05

huh

Re: Vždycky se uklidnily,

V prvních měsících života mimina? A na celý večer?

0/0
8.11.2010 7:07

Tomach

Re: Vždycky se uklidnily,

Pokusim se reagovat bez urazky, i kdyz to pujde velice tezce...

OPRAVDU ale OPRAVDU my muzi NEMAME telepaticke schopnosti. Ano, nektere zeny - vy jste zarny priklad - jsou na 300% presvedcene ze tuto schopnost mame, ale neni tomu tak. Tudiz z Vasi vety "Manžel, který má pocit, že by mohl mít manželku někdy jenom pro sebe, ať dítě někde odložené způsobně čeká" opravdu ale opravdu nelze pochopit ze se jedna o cely vecer (predpokladam vcetne noci) a ze se jednalo o prvni mesice zivota mimina. Dite je prosim do 18ti let veku. 

Mozna by to obcas chtelo podivat se na veci a udalosti i z jineho pohledu, ne jen z Vaseho. To je dobre minena rada - a univerzalni - plati jak pro muze tak pro zeny. Pokud se ji budete ridit, usetrite si spoustu problemu, hadek a rozvodu. A nebo zustante sama.

0/0
12.11.2010 22:35

huh

Re: Vždycky se uklidnily,

Severské národy spí s malým dětmi v jedné posteli. Kupodivu se nerozvádějí v jednom kuse.

Stres matky z toho, že musela někam odložit plačící dítě, je skvělé afrodisiakum.

0/0
8.11.2010 7:12

huh

Re: Vždycky se uklidnily,

Neopustil, podváděl až mnohem později, až na něho přišla "druhá míza". Taky to přešlo. Spíše jde o zralost k otcovství. nemít dítě jenom proto, že ho partnerka chce, ale až když ho chce sám.

0/0
8.11.2010 7:14

bkr

Tak to jsem mimo

O třeseném dítěti jsem v životě neslyšel. A to trávím celkem dost času čtením na inetu. Asi málo. Já jsem své dítě raději k sobě tiskl. A klidně i jsem k sobě tiskl i dítě třeba od kamaráda. Podle mně jim to dělá lépe než nějaké třesení :-) Aspoň to tak vypadalo.

0/0
7.11.2010 21:38

Ghort

Re: Tak to jsem mimo

Bacha, právě ses prokecnul, že ses strejda Péďa! 8-o:-P

0/0
8.11.2010 12:30

GalileoGalileovič

největší nebezpečí pro dítě je rodič

tohle nám vážení liberálové chtějí svými nekonečnými výzkumy naznačit?

0/0
7.11.2010 19:41

huh

Re: největší nebezpečí pro dítě je rodič

Na právo třást si se svým dítětem vám nikdo nesahá, poškoďte si ho nebo zabijte, jak je libo. Nebo ne?

0/0
7.11.2010 22:40

Gaelen

Ad debata o kriceni

Je prosim nak prokazano, ze dite vadi, kdyz se proste necha vyrvat? Proste nechat dite v mistnosti, idealne v mistnosti dobre odhlucnene at si rve jak chce? Samozrejme tim nerikam, ze se nema dite zahrnovat laskou atd.

0/0
7.11.2010 19:41

jouzi

Re: Ad debata o kriceni

Mno, když řve pár týdnů starý kojenec, většinou si rykem vyřve pupeční kýlu.

0/0
7.11.2010 20:48

vransen

Třesení?

Mám dvě děti, které jako kojenci taky občas vyváděly, ale třást mě nikdy nenapadlo. Vesměs pomohlo chození nebo skákání na balónu. Třesením bych to jenom rozjel :-P

0/0
7.11.2010 19:12

Sacagawea

Ach jo

Tak si čtu tuhle diskuzi a vidím, že to někteří lidé opět nepochopili a musí si zanadávat jako obvykle. :-/

Shanken baby syndrom vzniká tak, že člověku, který se o to dítě zrovna stará, a nemusí to být jenom rodič, prasknou nervy, děcko chytí za tělo a začne s ním třást vší silou. To co se děje při nárazu auta s vaší hlavou 2x, se stane malému kojenci třeba 20 krát během deseti vteřin. Pokud to nepřežije, celý případ se dostává na soudní lékařství, protože se jedná o vraždu. Samozřejmě, že se dotyčný člověk nepřizná a musí mu to prokázat. No a ke studiu této problematiky slouží ono udítě.

0/0
7.11.2010 17:54

Jandik73

Re: Ach jo

Vší silou? Pokud by kdokoliv dospělý zatřásl vší silou s miminem, tak ho nejspíše hned zabije. Důležité ale je, že Vy jste to pochopil.

0/0
7.11.2010 18:03

Sacagawea

Re: Ach jo

Ach jo. Ach jo. Přečtěte si znovu můj příspěvek. TO DÁ ROZUM, ŽE HO ZABIJE. Proto se to vyšetřuje jako vražda!!

0/0
7.11.2010 18:46

vransen

Re: Ach jo

Podle mě se s kojencem třást nedá, protože se ví, že neudrží pořádně hlavu. To by mu člověk rovnou zlomil vaz. S větším dítětem už je to jednodušší, protože už má přece jenom víc rozumu.

0/0
7.11.2010 19:15

dracekvo

Re: Ach jo

Nevím co tu prudíš. Napsal to přesně. Mimochodem, člověk, kterému rupnou nervy dělá všechno vší silou. Vyzkoušej si rychle zaklepat 4l kanistrem vody, uvidíž, že až tak ohromnou sílu z toho mít nebudeš.

0/0
7.11.2010 18:54

Jandik73

Re: Ach jo

To přirovnání je super.

0/0
7.11.2010 19:24

Gaelen

Re: Ach jo

zde jde spise o teziste a hmotnost hlavicky nez o vlastni celkovou hmotnost ditete

0/0
7.11.2010 19:37

sn63

parchanti

jsou někdy na zabití --a co v takových 16 letech . To bych s ním třásla --kdyby to bylo něco platný

0/0
7.11.2010 17:51

- Karel Infeld Prácheňský -

Re: parchanti

;-D

0/0
7.11.2010 17:55

pelasek

Treseni ditete?

No pokud je to jemne tak se vetsinou dite smeje jinak by plakalo, ale pokud ja vim tak kriticke treseni snad nikdo nedela jinak je debil a rozhodne umelemu diteti vubec neverim vedci jsou tupci jak je vsem jiste znamo. Musi vzdy neco vyzkoumat i kdyz je to totalni blbost. pak presvedcuji ostatni jaci jsou machri. Pozdeji prijde jiny a zase vsechno vyvrati. takze kd eje pravda? Jasne bongooo pravda je ve zdravem rozumu a ne u vedcu tupcu;-D

0/0
7.11.2010 17:31

- Karel Infeld Prácheňský -

Re: Treseni ditete?

A napadlo tě někdy se zamyslet, jestli nejsi tupec ty?

0/0
7.11.2010 17:59

Hamburg

Re: Treseni ditete?

naprostý souhlas - k tomu nelze už nic dodat R^R^R^

0/0
7.11.2010 18:16

koutlosh

Re: Treseni ditete?

No ale když jim nestačí jedna škola tak jako jemu, něco za tím být musí! ;-D

0/0
8.11.2010 7:55

balalajka01

třást miminem? To někdo dělá?

Proč? Je pako?

0/0
7.11.2010 17:07

petr987654321

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Ano, když dítě řve, pako reaguje takto.

0/0
7.11.2010 17:08

Jandik73

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Protože přestane řvát.

0/0
7.11.2010 17:15

jouzi

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Hm, ale navždycky. :-/

0/0
7.11.2010 17:25

Jandik73

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Ale no tak. Vše se musí s mírou.

0/0
7.11.2010 17:34

jouzi

Re: třást miminem? To někdo dělá?

No, nevim, ale řvát? To přestane leda ze šoku a jedině větší dítě. Jinak u malýho dítěte je řvaní jen sdělení toho, že je něco špatně, takže z něho člověk těžko může za trest vyklepat duši. :-(

0/0
7.11.2010 17:37

Jandik73

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Řvaní, že je něco špatně :-)) Načtený z příruček, že? Až se rok nevyspíte, můžete ve volných chvilkách přemýšlet, co je špatně.

0/0
7.11.2010 17:41

Hamburg

Re: třást miminem? To někdo dělá?

tak pokud jsi alergickej na děcka, tak proč si je pořizuješ? Kojenec jetě neumí mluvit, aby ti sdělil své problémy, proto se projevuje pláčem -- v případě, že má hlad, anebo má zdravotní problémy. Ty musíš bejt teda rodič?

0/0
7.11.2010 18:18

ondra1

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Ty rodič nejsi určitě, pokud myslíš, že děti křičí, jen když mají hlad nebo zdravotní problém...

0/0
7.11.2010 18:28

Jandik73

Re: třást miminem? To někdo dělá?

Vychoval jsem dvě děti. Měli jsme je 2,5 roku po sobě. Čtyři roky jsem se nevyspal. Ale zvládnul jsem to. Jak jsi na tom Ty?

0/0
7.11.2010 18:53

jouzi

Re: třást miminem? To někdo dělá?

:-) Jak píšu níž - moje sestra má dvě děti. Největší nespala od prvního týdne - hyperaktivní jak ****. Jak se položila, řev. Pak se přidala miminkovská kolika. Řvala několik hodin v kuse, dokud třeba na půl hodiny doslova a do písmene neomdlela vysílením a pak nanovo.

 

Střídali jsme se u ní po dvanácti hodinách já, máma a ségra s přítelem. 

 

Vyčtená z příruček. Bezva, ještě nějaký bonmot?

0/0
7.11.2010 20:47

ondra1

Re: třást miminem? To někdo dělá?

O pár příspěvků výše to někdo už napsal. Prostě člověku prasknou nervy a přestane se ovládat. Přiznávám, že jsem to sám zažil (naštěstí se starším dítětem), a i když se tehdy nic nestalo, víckrát bych to fakt zažít nechtěl. Byl jsem pak z toho sám hodně otřesený  a dal jsem si od té doby sakra pozor, abych se v takových situacích ovládal. Takže ten "simulátor" popsaný v článku je podle mě dobrý způsob, jak rodiče a vychovatele před takovou ztrátou sebekontroly varovat.

0/0
7.11.2010 18:19

jouzi

Šmankote

Úplně mi zatrnulo, a to je to jen model.

0/0
7.11.2010 16:52

Okna babyboxu dokořán

shake it,

baby :-P

0/0
7.11.2010 16:52

glem

...

tak jestli někdo takhle třese děckem tak je spíš zralej pro psychiatra a to i bez výzkumu.

0/0
7.11.2010 16:27

net.Xtreme počtvrté

Re: ...

Tedy také jsem si pod třeseném představoval něco jiého, tohlento je skutečně pokus o vraždu...

0/0
7.11.2010 16:51

1000101110110010

Re: ...

Máš dítě? Jestli ne, tak asi těžko pochopíš, do jakých stavů se může dostat člověk, co už tři měsíce vstává každých pár hodin, nosí dítě (aby ho uspal) dvě hodiny a sotva se to podaří a položí ho, tak ten řev začne nanovo, jsi v podstatě izolovaný od svého běžného světa, protože skáčeš jen kolem dítěte... po čase to všechno dohromady dokáže člověkem pěkně cvičit.

.

Ne, já tím nic neomlouvám a neříkám, že nemáš pravdu, ale spíš nezbývá, než obdivovat (zejména stále) ženskou, která tohle ustojí a ještě je u toho schopná dělat další věci + zůstat normální a tomu dítěti neublížit. Zažil jsem to v délce asi měsíce a půl a sakra měl jsem taky chvíle, kdy bych ho škrtil.

0/0
7.11.2010 16:56

jouzi

Re: ...

Já myslim, že ženský to naštěstí mají hozený (hormonálně) jinak. Jsem ženská a moje sestra má TAKOVÝ dva spraťouchy (ne, že bych je nemilovala), co bych taky někdy bila, což mě samotnou hrozně překvapilo a mrzelo, ale ségra říká, že když jsou vlastní, tak to člověk vidí všechno úplně jinak a že sama mívala na cizí podobný reakce jako mám já... 

 

A chlapi jsou stavěný zase jinak... ;-)

0/0
7.11.2010 17:09

Hamburg

Re: ...

V Německu vyzkoušeli jinou metodu: ve školách s 15-tiletými dívkami udělali test, aby zabránili předčasnému těhotenství u nezletilých. Dostali domů na týden panenky, velikosti kojence, prošpikované elektronikou, takže dítě řvalo během dne a noci a bylo třeba se o něho starat, v noci vstávat a utěšovat ho atd., atd Za týden z tohoto testování byly školačky tak vynervovaný, že touha po dítěti u nich okamžitě opadla.

0/0
7.11.2010 18:26

jouzi

Re: ...

To chápu. Já jsem vynervovaná po jednom odpoledni s neteřema. ;-D

 

Ale jak říkám, VLASTNÍ je nebe a dudy oproti cizím, případně těm na klíček. Ale jako atikoncepce je to super. :-)

0/0
7.11.2010 20:52

Mumrli (monokulturní)

Re: ...

Ale notak, ja dite mam, zrovna mu rostou zuby, a nez se ho pokouset zabit, prijde mi lepsi ho klidne ve dve rano nalozit do kocarku a jit ho uvozit ven. To usne spolehlive.

0/0
7.11.2010 18:19

denek

Re: ...

Máme dvojčata a asi tak 4 měsíce jsme spali souvisle cca 45 minut, protože střídavě řvaly obě. Po dvou měsících, přibližně kolem druhé v noci po několikátém budíčku jsme byli ve stavu, kdy jsme byli ochotni děti prodat komukoli kdo by přišel a jako bonus přidat postýlky, jenom abychom se už konečně vyspali..ale nikdy nás nenapadlo s nimi jakkoli třást...No, přežili jsme všichni ve zdraví...

0/0
7.11.2010 18:54

Gaelen

Co to je za vyzkum??

Jak moc se muze trast s ditetem? VUBEC!!!

0/0
7.11.2010 16:23

koutlosh

Re: Co to je za vyzkum??

A studie je rakcí na to, že někteří třesou i hodně.

0/0
8.11.2010 8:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.