Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří Airbus A380 nouzově přistál v Singapuru, shořel mu jeden z motorů

V Singapuru nouzově přistál obří Airbus A380 australské společnosti Qantas s 459 lidmi na palubě. Letadlu začal ve vzduchu hořet jeden ze čtyř motorů. Součásti z něj podle svědků dopadly v Indonésii. I sama letecká společnost v jednu chvíli oznámila, že se největší osobní letadlo světa zřítilo. Nikomu se však nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p.erk

Na ČT24 hlásili, že Airbus odhodil porouchaný motor!

A vy z toho hned naděláte! Prostě asi špatná svíčka, tak ho odhodili, a lhli letět dál. Ale protože kapitám je opatrný, osprchoval ještě domorodce leteckým petrolejem a vrátil se ;-D.

0/0
4.11.2010 10:39

CasVyprsel

Re: Na ČT24 hlásili, že Airbus odhodil porouchaný motor!

Nene, já bych to viděl na zadřený píst ve válci.

0/0
4.11.2010 10:51

Manstein

Re: Na ČT24 hlásili, že Airbus odhodil porouchaný motor!

Zasekly pojistny ventil na parnim kotli

0/0
4.11.2010 12:26

Mark25

Re: Na ČT24 hlásili, že Airbus odhodil porouchaný motor!

to si pleteš se závadou ruského raketoplánu Buran

0/0
4.11.2010 15:23

Byl jednou jeden kral

Re: Na ČT24 hlásili, že Airbus odhodil porouchaný motor!

v manualu jasne stoji ze se ma pouzivat smes 1:33  oleje M2T a benzinu ... no a ti mongoli se na to asi vysrali ... .to same se mi stalo na pionyru, tak vim o cem mluvim [>-]

0/0
4.11.2010 15:45

falda

Kdyby se to stalo letadlu ruské

nebo dokonce čínské výroby, to by bylo hned kraválu a nevybíravé kritiky na adresu šmejdských výrobků, ale když jde o Airbus z Evropy, vlastně se vůbec nic nestalo. Vždyť čtyřmotorové letadlo běžně dokáže letět nejen na 3, ale i na 2 motory (např. s Boeingy 747 "Jumbo" se tak po nabrání výšky létá) a doplachtit na nejbližší letiště se s ním dá při troše umění i bez motorů - pravda, přistání v takovém případě není moc hladké. Tak o co vlastně jde?

0/0
4.11.2010 10:34

p.erk

Re: Kdyby se to stalo letadlu ruské

Ehm, jaká letadla vyrábějí Čínani, ža by pirátské kopie Boeingů a Arbusů??;-D

0/0
4.11.2010 10:40

Dornier Do-335 Pfeil

Re: Kdyby se to stalo letadlu ruské

Kdyby se to stalo letadlu ruské nebo činské výroby , tak dnes čteme článek Letadlo s porouchaným motorem se zřítilo do moře. 200 mrtvých. ;-D

0/0
4.11.2010 10:42

CasVyprsel

Re: Kdyby se to stalo letadlu ruské

Kdyby se to stalo letadlu ruské výroby, tak topič přestane přikládat do toho čtvrtého motoru, ten se sám uhasí a o to víc bude přidávat uhlí do těch zbývajících aby suplovaly výkon toho nefunkčního.

0/0
4.11.2010 10:50

black15

Re: Kdyby se to stalo letadlu ruské

Opravdu myslíte vážně, že po nabrání cestovní výšky letí Boeing 747 na dva motory? To snad ne...

0/0
4.11.2010 14:17

ace-2

Re: Kdyby se to stalo letadlu ruské

747 na dva motory létat umí. Na jeden motor dokonce dokáže udržet výšku a přistát. Ovšem s jedním motorem nelze již přistání přerušit o opakovat.

0/0
4.11.2010 14:29

black15

Re: Kdyby se to stalo letadlu ruské

S "udržet výšku na jeden motor" bych spekuloval ve spojení s hladinou letu ale jinak souhlas. Já jsem ale reagoval na to, že se bežně v cestovní hladině vypínají dva motory a B747 dále letí jen na dva. Viz. výchozí příspěvek "např. s Boeingy 747 "Jumbo" se tak po nabrání výšky létá" ale třeba jsem špatně pochopil formulaci... :-)

0/0
9.11.2010 11:02

Želva Antimultikulturistka

...

Jinak z téhle zprávy vyplývá jen to, že bezpečnost toho letadla je v naprostém pořádku.

Vybouchl motor, ale letadlu to fakticky nijak neublížilo, takže bezpečnostní systém zafungoval na 100% správně (např. že se problém nerozšířil dál).

To se prostě stane že se něco rozbije, to není problém, problém by byl kdyby se něco rozbilo a vážně to poškodilo letadlo (co se nestalo, takže je vše v nejlepším pořádku).

0/0
4.11.2010 10:20

RoninW

Re: ...

souhlas, ještě připomínám že každé opakuji každé neplánované přistání se označuje jako nouzové i když proběhlo jakoby nic. Potěšilo mě, že piloty to nevyvedlo z míry a zvládli udělat to co měli.

0/0
4.11.2010 10:24

stefi_ul

Re: ...

R^

0/0
4.11.2010 12:17

amachal

bulvár

A to je jako nejdůleitějí zpráva dne ? Zase vyvolávat mezi lidmi strach z létání ? Prostě jeden za 4 motorů se podelal... Proto jsou tam 4.

0/0
4.11.2010 10:15

re_visor

Re: bulvár

ano, oč lepší pro psychickou pohodu celého světa by bylo, kdyby iDnes místo toho napsal do titulků: Obří Airbus nepřistál nouzově v Singapuru, 1 ze 4 motorů mu neshořel.

0/0
4.11.2010 10:23

captain cook

Re: bulvár

FYI: za 3 roky od prvniho komercniho letu v livreji Singapore Airlines zaradily A380 do sveho strojoveho parku take Emiraty, Qantas, Lufthansa a Air France. Techto 5 aerolinek vlastnilo v cervenci tr. celkem 31 letadel A380 a statistika podle Wiki rika:

"By July 2010 the 31 A380s then in service had flown 156,000 hours with passengers in 17,000 flights, transporting 6,000,000 passengers between 20 international destinations." = do cervence t.r. naletaly A380 v 17 tisici letech 156 tisic hodin a prenesly pri tom 6milionu pasazeru do 20 svetovych destinaci.

A ty bys chtel, aby noviny zazanamenaly kazdy jednotlivy z tech 17tisic letu a oznamily, ze "nepřistál nouzově a ani1 ze 4 motorů mu neshořel"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jsi tak naivni nebo si jenom neuvedomujes skutecny pocet letu naletany za necele 3 roky A380?

0/0
4.11.2010 11:41

captain cook

Re: bulvár

PS. statistika uvedena nahore je 4 mesice stara.

Do vcerejska letalo tech A380 uz celkem 37, mezi nimi vsemi prumerne tak 22 -24 letu denne. Kolikrat denne by mela media ujistovat ctenare, ze kazde z nich vzletlo a pristalo bez uhony?

To da rozum, ze noviny a ctenare zajima jen kdyz se neco nevyvede!

0/0
4.11.2010 18:42

Jozko

Re: bulvár

keby mal len dva motory, vybuchnut by mohli maximalne 2. Takto mozu vybuchnut az 4

0/0
4.11.2010 11:03

Želva Antimultikulturistka

...

Jo, to chápu že je blbý když letadlu zdechne motor. Mě se před týdnem ulomil kousek převodu na kole, zasekl se řetěz a málem sem si rozbil ústa o beton :-( Ještě štěstí, že letadla při buchnutí jednoho ze 4 motorů let dál a nepadaj k zemi :)

0/0
4.11.2010 10:09

proost

No nevím

Já jsem si teda zatím myslel, že katipát letadla o svém počínání a obzvláště v mimořádných situacích informuje řídící středisko. Tak nevím - buďto je to opět kachna na Novinkách, nebo mám špatné představy o tom, jak má probíhat komunikace za letu.

0/0
4.11.2010 9:59

Nomad

Re: No nevím

jojo Katipát ten je nejlepčí.

0/0
4.11.2010 10:14

opportunity

Re: No nevím

R^

0/0
4.11.2010 10:14

Téma

Re: No nevím

Kapitáte tady jsi na idnesu ;-D

0/0
4.11.2010 10:22

Naked and petrified

No to neni zrovna dobra reklama pro Erbus :(

Prodeje to asi zrovna nevylepsi.

0/0
4.11.2010 9:51

Arth-

Re: No to neni zrovna dobra reklama pro Erbus :(

No - píšu to dole: ze 3 závad letadel za letu jsou 2 Boening a 1 Airbus...  tak to není tak hrozný, ne?

;-)

Měli by ale zveřejnit detaily: co se stalo - jak reagovalo letadlo - jak reagovala posádka atd.

Posádka asi dobře. Jestli letadlo motor při poruše vyplo, oznámilo root cause posádce a spustilo automatické chlazení křídla, tak je to vlastně dobrá reklama.

;-)

0/0
4.11.2010 9:58

briza

Re: No to neni zrovna dobra reklama pro Erbus :(

Spis pro vyrobce motoru a udrzbu Qantasu.

0/0
4.11.2010 10:01

REMET

Re: No to neni zrovna dobra reklama pro Erbus :(

Je to jeste relativne nove letadlo, takze to klidne muze byt vyrobni nebo konstrukcni vada.

0/0
4.11.2010 10:16

stefi_ul

Re: No to neni zrovna dobra reklama pro Erbus :(

Tak tam misto Rolse daj motory Aliance a bude... tady bych to ale fakt videl na nejaky "smeti" v motoru.

Kdyz ukazovali, jak se ta potvora vyrabi a montovali tam lopatky do motoru, pani v rukavickach, tak rikali, ze jedna stoji 20.000USD :-) To je masakr. Kdyz se ale pri takovych otackach jedna poskodi, je jasny, ze motor jde do hajecka zelenyho...

0/0
4.11.2010 12:13

Brainwashington.

Mají to snad v záruce, né!

Tak vo co go? :-/

0/0
4.11.2010 9:50

Bedlam3

hmmm

Ja tehle velke potvore vubec neverim.Mam radeji Boeing 777.

0/0
4.11.2010 9:45

Arth-

Re: hmmm

No... ale zatím je to 2:1 "pro" Boening...  ty poruchy za letu...  ;-)

0/0
4.11.2010 9:53

Olds

Re: hmmm

U menších poruch za letu to asi tak je, ale neměl letos víc fatálních nehod s úmrtími cestujících Airbus než Boeing?

0/0
4.11.2010 10:21

vladino

Zase Quantas

Quantas má na podobné příhody docela smůlu, že jo?

0/0
4.11.2010 9:23

Nomad

Re: Zase Quantas

Ale jeste nikdy letadlo nespadlo!

0/0
4.11.2010 9:24

Nomad

Re: Zase Quantas

Tak nikdy nespadlo proudove dopravni letadlo. naposledy jim spadl nejaky sedmimistny  stroj v roce 1951.

0/0
4.11.2010 9:26

garii v16.0

Re: Zase Quantas

Ne, je to Qantas...

0/0
4.11.2010 9:24

captain cook

zadny Quantas neexistuje.

Nevim kde to beres.

0/0
4.11.2010 9:25

richu.ch

Hmmmm

Za mesic mám tou potvorou letět. Tak doufám, ze se to do te doby vyjasní ....

0/0
4.11.2010 9:19

vladino

Re: Hmmmm

Kam to bude?

0/0
4.11.2010 9:24

richu.ch

Re: Hmmmm

ZRH-SGN-BKK

0/0
4.11.2010 9:26

hujersehlasi

Re: Hmmmm

to ale tezko budou Qantas ;-) btw co v BKK? me uz prijde ze to je takovy novy cesky Chorvatsko... Rv

0/0
4.11.2010 9:27

Nomad

Re: Hmmmm

V BKK za kapavkou, aids a tak...;-D;-D;-D

0/0
4.11.2010 9:30

richu.ch

Re: Hmmmm

prece jen mi to nedalo, tak odpovim. Za kapavkou, aids a tak by byl mozna tvuj pripad. My se v BKK budeme zastavovat u tchyne ...

0/0
4.11.2010 11:00

garii v16.0

Re: Hmmmm

On píše o letadlu, ne o aerolinkách... :-)

0/0
4.11.2010 9:31

richu.ch

Re: Hmmmm

BKK jenom na tři dny. Pak na sever, Laos a Cambodge.

0/0
4.11.2010 9:42

hujersehlasi

Re: Hmmmm

jinac na tyhle lince A380 nelita, tak abys nebyl zklamanej ;-) teda v pripade tohohle routingu..

0/0
4.11.2010 9:33

richu.ch

Re: Hmmmm

Ale lítá. Singapore airlines (SGN-BKK je Už jiným strojem)

0/0
4.11.2010 9:41

hujersehlasi

Re: Hmmmm

tak to napisu rovnou ze letis pres SIN, to jo :-) ja myslel ze letis s Thajcema primakem ;-)

0/0
4.11.2010 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.