Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volby ukázaly, že Američané jsou frustrovaní, přiznal Obama

Demokraté a republikáni si musí sednout a řešit problémy společně, zařídit to bude v budoucnu můj hlavní úkol, oznámil americký prezident Barack Obama v prvním vystoupení po volbách do Kongresu. Republikáni v nich zcela ovládli Sněmovnu reprezentantů, Senát zůstal v rukou demokratů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

b arbudo

Vzpoura deprivantů ...

0/0
4.11.2010 14:39

Jsem tady

Re: Vzpoura deprivantů ...

Spíš reakce na derivátové operace....

0/0
5.11.2010 11:05

Menetekel

Pravil nositel Nobelovy ceny za mír

a poslal další kontingent do Afghanistánu R^

0/0
4.11.2010 7:19

Jsem tady

Re: Pravil nositel Nobelovy ceny za mír

Aby pomohl zemi uklidnit občanskou válku nad síly státního řízení a snažil se stabilizovat zemi (díky tomu, že se o tom už nyní na nejvyšších úrovních mluví celosvětově, jde o relativně respektovanou operaci, kde se nervózně čeká na výsledky.)

0/0
5.11.2010 11:06

fomik

Jedna věc, kterou čeští novináři nezmiňují

Jednou z hlavních příčin Obamova neúspěchu je propotratová politika. Boj proti liberalizaci potratů, jak ji představuje Obama, se stala klíčovým tématem Republikánů. Zajímavé je, že česká mainstreamová média toto nezmiňují...

0/0
4.11.2010 7:03

greenalien

Re: Jedna věc, kterou čeští novináři nezmiňují

Ehm čtu to dobře že hlavním tématem politiky v USA byly potraty, a Obama vedl kampaň proti nim?

0/0
4.11.2010 10:53

Larry Matejka

Re: Jedna věc, kterou čeští novináři nezmiňují

Neřekl bych že klíčovým tématem, ale tématem typickým. Evropská média o téhle věci moc nepíší možná pro to, že jsou většinově pro AGW. Jak to souvisí s potraty? Potraty, eugenika a celý ten kult smrti kolem hoaxu s antropogenickým globálním oteplováním je poměrně trvalým tématem celé té neomarxistické chásky kolem Barryho, všech těch Holdrenů, Jonesů a Sunsteinů. Málo kdo si uvědomuje, že je tato problematika poměrně kompaktní celek, odrážející například i onu nešťastnou reformu zdravotnictví. Řada lidí  chápe potraty jako náboženský problém a také to bývá Republikány populisticky artikulováno ve volbách, ale souvislosti jsou daleko širší, navazující na  dehumanizační a depopulizační trend, kdy je člověk považován za nemoc planety a je nutné jeho počty rapidně regulovat, byť pro to, stejně jako pro AGW, nejsou žádné smysluplné vědecké důvody...

A tady bych se měl napozoru i vůči republikánům ochotným volit pro Cap and Trade například...

0/0
4.11.2010 11:44

Jsem tady

Re: Jedna věc, kterou čeští novináři nezmiňují

Jen jeden bod - víme, že tahle planeta uživí tak maximalně 8-10 miliard lidí, tak proč trochu nezmírnit populační nárust? Povolíte homosexuální svazky a potraty. Většina lidí vždy bude chtít mít dítě, budou-li mít spokojený život, tak kde je problém? A homosexuálové patří v US k nejklidnější a nejméně problémové části populace, podobně jako ... třeba muslimové.

0/0
5.11.2010 11:08

Jsem tady

Re: Jedna věc, kterou čeští novináři nezmiňují

Protože to není jeho klíčovým problémem. Je to to, jak ho démonizje GOP. Něco jako když ČSSD se začala navážet do médii, když sama ČSSD byl děsná (nyní není to o moc lepší, ale už to není TAK děsné). To by jsme mohli říkat, že jeho hlavním problém je jeho podpora homosexuálních svazků (v US kontextu nikoliv manželství). Další věc za co ho GOP démonizuje. Nebo to, že Obama prosadil některé věci, které možná postaví ekonomiku na nohy - částečnou regulaci a dohled nad wall streetem, a GOP to pak označí jako svůj výsledek.

Jeho hlavní příčinou neúspěchu je to, že lidi čekali, že ekonomika půjde změnit hned. A přesto, že se na tom hodně pracuje(Obama má asi nejlepší ekonomický tým, který jsem viděl - chápou ekonomii jako společnskou disciplínu a jako část společnosti, proto mluví a konají velmi rozumně) a dost už bylo uděláno, ovšem díra to byla hluboká a s tím jak to GOP blokuje je jasné, že se to bude zlepšovat, ale ideální stav bude až nejdříve za pár let, možná třeba deset.

0/0
5.11.2010 11:03

Jsem tady

Re: Jedna věc, kterou čeští novináři nezmiňují

A pak je tu ještě důvod fiktivní neméně závažný - americká média. Stačí snad jen říct, že přechod k 24hodinovému zpravodajství udělal z US zpráv strašný balast. A podobné věci se dějí i tady, i když naštěstí ne tak moc a ne úplně. Naše média nejsou zdaleka dokonalá, a občas bych řekl, že i velmi dobrá, ale snaží se. Nyní přišli na to, jak vydělávat, tak by možná byl čas dohnat tu žurnalistiku. :)

0/0
5.11.2010 11:05

wildtaurus

americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

Obama je dobry president. Udelal spoustu dobrych veci. Podivejte se na link - http://whatthefuckhasobamadonesofar.com/

Po Bushove bordelu nemuze napravit uplne vsechno za dva roky! americani jsou netrpelivi a rozmazleni.

Meli by svemu presidenotovi vic duverovat.

0/0
4.11.2010 1:43

Jsem tady

Re: americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

Měli. Yes, They can, but really not overnight.

Znáte Fox News? Nehledejte si je, jen se podívejte na mediamatters.org

0/0
4.11.2010 2:11

pes Muki

Re: americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

Problem je, ze Obama je v Cechach mnohem vice oblibenejsi nez v USA. Mel by zkusit kandidovat za ceskeho presidenta, pak by urcite vyhral, jinak nevim.

0/0
4.11.2010 3:31

neandrtálec

Re: americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

To by záleželo na tom, jak by se sešly lobbystické skupiny ve sněmovnách.

:-)

Přeci víte, že náš systém se od toho amerického odlišuje.

;-D

0/0
4.11.2010 3:53

pes Muki

Re: americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

Ale ano, jenze ma se prosadit prima volba, tak by nadeji mel.

0/0
4.11.2010 3:56

neandrtálec

Re: americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

Jo, má se prosadit.

:-)

Ale Češi by z toho udělali zase frašku. R^ Víte jak dopadla kupónová privatizace, když naposledy dělali Češi něco "přímo". ;-)Rv

0/0
4.11.2010 3:59

Tomach

Re: americani jsou haranti, co chtej vsechno a pres noc

Jojo, ty emerikanci nevycvalani. Kazdej cech hezky rakosku a sup jim narezat prdele. A bude to tam podle nas Cechu, kdyz jsou sami tak nechopni!

Jojo, kibicovat ostatni to nam jde. Ze tu ******** tam nemaj radi je snad jejich vec a uprimne receno se jim vubec nedivim, staci se podivat na fakta. Myslim ze opaleneho uz tam nejakou dobu nezvoli. Ale faktem je ze i ted po krizi a s takovymhle nenavidenym prezidentem se tam maji porad (prumerni a nadprumerni) lide tak 10x lip nez v twech nejgenialnejsich cechach s nejlepsim prezidentem a nejlepsima politikama na svete.

0/0
4.11.2010 7:49

pes Muki

o tom nepisi

V Deep South – onom hlubokém jihu někdejší otrokářské

konfederace - došlo ke zvolení prvního černocha v řadách Republikánů. V

Jižní Karolině si guvernérkou zvolili americkou Indiánku.

Jinak Obama bude asi muset prestat byt arogantni, kdyz se 18 meicu odmital sejit s predstavitelem republikanu, ted je bude potrebovat

0/0
4.11.2010 0:44

Jsem tady

Re: o tom nepisi

Obama se neodmítal sejít s přestavitelem republikánu.

1/ Chtěl a jednal s nimi (i když republikáni pak bojkotovali dohody a zadržovali vše co mohli - filibuster) 2/ Není moc jasné kdo nebo co je představitel republikánů. Michael Steele? No ten chlápek nemá v GOP skoro žádné slovo. Rush Limbaugh - to je homofobicky, islamofobiscky rasista bez jakéhokoliv společneskovědního vzdělání či základu. 3/ Obama je arogantní, když se 18 měsíců snaží s republikány domluvit a proto to vypadá, že dělá málo. Kdyby byl jako Bush, všechno udělá a nikoho se neptá. Není však jako Bush. Ovšem nyní se obává, že lidi budou zmanipulovaní a nebude mít těch potřebných 8 let, k znovunastartování(nikoliv spravení) USA - právě Foxem - a proto se snaží dodělat některé podstatné věci - reformu finančního systému, dodělat zdravotní pojištění apod.

Já vím, jsem hodně proti republikánům, ale z těch všech, kteří se aktivně pohybují v kongresu, senátu a podobně, jsem viděl jen dva, kteří byli rozumní a ti byli vyhozeni.

0/0
4.11.2010 2:17

pes Muki

Re: o tom nepisi

Taky si byl nadseny s Cartera? Obama udelal chybu prave s tim zdravotnictvym. Kdyz se ve state, kde lide mohou volit snazis prosadit co vetsina lidi nechce, tak mas problem. To jde v diktature.Mel se vice zamerit na to, ze lide nemaji praci, to lidi boli nejvic. V te zdavotni reforme, se nezameril na to nekdulezitejsi. Ze ty extreme vysoke naklady, jsou hlavne vytvoreny nesmyslnymi soudnimi zalobami a ohromnymi vydaji na punitive, tedy potrestani,, kde unikaji miliardy a nikdo z toho nic nema, nic se nezlepsi jen se penize oprevedou na konta pravnickych zastoupeni  To ze pravnik muze soudit i kdyz nema zadny duvod a nempcenska pojistovna mu zaplati i kdyz vi ze muze vyhrat, jenze soud by ji stal vic, tak zaplati vypalne, to je primo nemravne. V zadne jine zapadni demokracii to nema obdobu.A tady je neco, ceho se pravnik Obama ani nedotkne, ackoliv by prave v tom zjiskal podporu .

0/0
4.11.2010 3:52

rigel

Re: o tom nepisi

V USA kdyz vetsina lidi neco chce a udela se tomu protipublicita tak to vetsina americanu brzy chtit nebude.Stejne to funguje i opacne, v kazdem pripade pri pouziti sikovne demagogie, naivko.

0/0
4.11.2010 4:17

Jsem tady

Re: o tom nepisi

No, jak píše přispěvatel. Podívejte, co s médii v USA, a postupně na čelém světě, udělalo vytvoření Newscorpu a Foxu. Oni nejenom, že lžou lidem do očí, oni si říkají, že jsou zprávy. Nepřeji nikomu se na Fox news (přezdívaný Faux-News) dívat, ale pokud máte zájem zamyslet se na tím, co jsem právě napsal - mediamatters.org, youtube.com, pro otrlé foxnews.com. A aby jsme si rozuměli - to NENÍ novinařina, to NEJSOU zprávy. Podívejte jak to funguje.

A Obama .... no on je tu problém v tom, že stále většina lidí v US vůbec, ne jako u nás, že o tom aspoň slyšíte, tam je většina lidí, která o politice US vůbec nic neví. Oni se rozhodoují jen proto, jestli se jim zrovna daří dobře. A v takové recesi se nedá čekat, že se za dva roky všechno vyřeší - navíc republikáni pravděpodobně použili taktiku, za nás ok, po nás potopa, ale to tam bude demokrat a pak budem spátku u říditka, teď už doživotně. Prostě se o to nezajímají. US jsou velké, tam to jde bez problému.

0/0
4.11.2010 7:38

Jsem tady

Re: o tom nepisi

A fanatici trávící celý život u televize, nebo u diskuzí, když jsme tak u toho, pak začnou ovládat to, co se v médiích říká, a tím nabourávat jejich funkci v médiích. Vyšší zisk je pak často jen sekundárním motivem, jestli vůbec. U nás se - avšak bez jejich pochopení - snaží také spousta jednotek použít podobný styl manipulace - iD(ale tady to končí bulvárností). novinky, centrum, ČSSD.... ale bez toho pochopení..:)

0/0
4.11.2010 7:38

hromobití02

Zlatoústý orátor opět promluvil

Až projede příští volby, bude se jistě v médiích polemizovat o rasismu američanů, jejich nízké solidaritě s potřebnými (rozuměj hlavně s příslušníky všech možných menšin, co sedí s nataženou rukou a DÁVEJ! Asiaty mezi ně nepočítat, ti jsou na tom stejně bídně jako bílí - žádné zvýhodněné podmínky pro přijetí na vysokou školu, žádné extrabuřty, halt pracují, vydělávají, vzdělávají se, tak mají smůlu, někdo to cálovat musí)  a vůbec zaryté omezenosti... A bla bla bla...

0/0
3.11.2010 23:22

Larry Matejka

A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

Boeing, Rand Corporation, Ford Foundation, Boeing, Raytheon, Wal-Mart, Halliburton, IEG, Monsanto, Baxter... Stejně jako ty minulé a předminulé i ty před nimi... Tak mně napadá... Kdy vlastně naposled někdo zastupoval nás lidi?

0/0
3.11.2010 23:10

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

R^

0/0
3.11.2010 23:31

Jsem tady

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

FDR. Jimmy Carter. Možná ještě JFK. Bill Clinton na půl. Nedal bych mu pod palec armádu, ale jinak byl dobrý.

0/0
4.11.2010 2:20

pes Muki

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

Jimmy byl svatousek. Znovuzrozeny krestan, usmival se a to nekterym lidem stacilo. Byl to asi nehorsi, nebo jeden s nejhorsich presidentu USA

0/0
4.11.2010 3:55

Jsem tady

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

No s tím křesťanstvím.... já osobně ho vůbec nemusím, není-li ale jednotlivcem jiným vnucováno, nemám s ním žádný problém.

Jimmy Carter? No, podívejte se jaké byly jeho skutečné dopady a hlavně - pro mne jeden z velice podstatných bodů US historie (je krátká, proto je to velmi podstatné) - jeho projev o tom, že někteří američané začínají uctívat majetek a peníze více, nežli osobních charakteristik. Plus stačí poslouchat jakým tónem hovoří dnes. - Parafráze : Nesouhlasím s 99 procenty činů G.W.Bushe, ale nemyslím si, že to je zlý člověk. Možná pro tu práci neměl vlohy, ale nedémonizoval bych ho. (Démonizaci si poprávu vysloužil Dick Cheney. Brr.. :) )

0/0
4.11.2010 10:35

Larry Matejka

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

Prodemokrat a ještě k tomu optimista. :-) S tím seznamem bez Clintona souhlas, i když sám FDR žertoval o roli "vybíraných" prezidentů... Myslím, že lidé dali letos hlasitě najevo, že už toho prorůstání ekonomiky a politiky bylo dost ať již podléhali maskovaným Neo-cons v hávu Tea Party, nebo Demokratům pózujícím proti ObamaCare...       

BTW: Pobavila mě vaše charakteristika Rushe Limbaugha 

0/0
4.11.2010 4:06

Jsem tady

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

No, s tím Rushem jsem to trochu přehnal (třeba není rasistický, možná jen nedůvěřuje cizincům? .. kdo ví.. ), ono jde hlavně o to, že je to velmi nevzdělaný člověk, ale velmi výřečný.(Podobně jako Glenn Beck) A přestože jeho hodnoty nemá nijak fakticky zdůvodněné, velmi výrazně si za nimi stojí. (Na rozdí od Glenna, který se snaží své hodnoty fanaticky vysvětlit, ale vysloužil si tím nálepku revizionisty - toho, který chce změnit některé části US historie, které se mu zrovna nehodí do ideologie.)

Je to tak, vybraní prezidenti jsou trošku .. no fikce:) Jde však určitě načnout významné prezidenty z určitých aspektů.

Já jsem trochu nejistý ohledně dalšího vývoje, protože si myslím, že i republikáni by byli pro Universal Health Care (ObamaCare, tedy) jen nemají vůbec představu o tom, jak žijí lidé s nízkými příjmy. Nemyslím si, že by toho nebyli schopni, jen nemají infromace ani vhled.

0/0
4.11.2010 10:39

Larry Matejka

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

Naopak nepřehnal, myslím, že to sedí. Ad to zdravotnictví. Mám na to dost podobný pohled jako Pes nahoře. Moc parazitů a právníků v systému. Ale vezměme třeba velmi podobný britský model. Největší (?) evropský státní zaměstnavatel. Jen systémových administrátorů je více než lůžek v nemocnicích. Eugenické zdravotnictví, upírající některou péči starým lidem, koncipováno pro velké pojišťovny a farmaceutický průmysl. V Británii přitom do padesátých let mohl fungovat systém, který byl samofinancovatelný, založený na solidaritě mezi lidmi. Můj pradědeček byl praktický lékař na malém městě. Nejenže ze své praxe dokázal postavit dva domy bez haléře hypotéky, ale ty co neměli, léčil zadarmo, nebo za nějaké naturálie... Současné zdravotnictví má ale další problém. Big Pharma si patentovala i destilovanou vodu a ceny léků jsou neúměrné. Filosofie nacistické IG Farben, kdy je lidské tělo rozděleno jako trh je nemorální a v rozporu s lékařskou etikou.

0/0
4.11.2010 15:09

Jsem tady

Re: A volby opět vyhráli Goldman Sachs, J.P. Morgan Chase,

Dobré argumenty. Dá se souhlasit.

Asi jde jen o to vymezit, kde volnotržní soutěž jde proti zájmům a bezpečnosti občana, ideálně celospolečenským konsenzem (ne shora), a tyto části regulovat. Farmaceutický průmysl by zasloužil zestátnit, změnit pravidla a poté privatizovat s velmi přísnými pravidly patentování a cenové politiky. Píšu o USA. Tenhle názor mám z toho, že když jsem tam byl, a procházel jsem si ve Wall-Martu Pharmacy, tak jsem zjistil, že obyčejný sprejík typu stopangin, který tady stojí 60 korun - nějáké 3USD, tam stojí 29USD. A kamarádčin sprejík na astma, který se jí dovezený z česka rozbil, tam stál 99USD. Krást se néma, a není to žádný kec. Jinak se nám rozpadne společnost a rozumný člověk nechce anarchii. (i když se jeví sympaticky a je rozhodně podstatná pro osobní život.)

- obecně anarchie, s takovýmito technologickými výdobitky, které kolem nás jsou by vedla k hodně brutálním věcem. Od nukleární války po superstáty typu toho, který je představen ve filmu Brazil.

0/0
5.11.2010 10:58

Nenecháme se okrádat kapitalisty

vždyť co tento prezident udělal?

jen nalévá peníze daňových poplatníků do černých děr a věří že to USA spasí, kdepak...

0/0
3.11.2010 22:28

tetek.

Re: vždyť co tento prezident udělal?

Bodejď by ne, stát se presidentem USA znamená mít obrovské peníze - a NWO podpoří ty, kteří samozřejmě budou kopat pro ně a ne pro lidi. Viz podpora Ford z peněz daňových poplatníků - a tomu říkají rovnost příležitostí. 

 USA ;-€!

0/0
4.11.2010 7:54

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Čína ekonomicky zničí jak USA tak Evropu

pokud tato část světa nenasadí tvrdá cla na Čínské zboží. Pokud si Čína drží uměle silně podhodnocený kurz svojí měny, tak jen vysává země, které s ní obchodují. Pokud by Čína nechala kurz svojí měny na trhu, silně by posilovala a tím zdražovalo zboží tam vyrobené, Evropané a Američané by nepřicházeli o tolik pracovních míst jako nyní

0/0
3.11.2010 22:25

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Čína ekonomicky zničí jak USA tak Evropu

a Obama evidentně nemá sílu na to s tím něco udělat

0/0
3.11.2010 22:25

Larry Matejka

Re: Čína ekonomicky zničí jak USA tak Evropu

Republicans i Demosrats jsou dnes v podstatě jedna strana, protože jsou dnes financováni ze stejných zdrojů. Oligarchové píší zákony. House a Senate je strojově odhlasují a prezident podepíše. Stejný model jako v EU. Wall Street a Wal-Mart přinutili výrobce odstěhovat produkci do Číny a Indie... Nikdo, ale nemůže tuto situaci zvrátit protože chybí zastupitelský model...

0/0
3.11.2010 22:33

tetek.

Re: Čína ekonomicky zničí jak USA tak Evropu

Ale tady nejde o lidi - jde o korporace, respektive jejich majitele. Zaměstancům sebereš a pak jejich peníze použiješ proti nim - jednoduché a efektivní. Navíc ovčané se svým egoncetrismem a hloupostí vůbec netuší, že jim přidělávají okovy.

0/0
4.11.2010 8:01

mfdnes-bulvar

a on se tomu nekdo divi?

co tenhle clovek udelal krome sveho tluceni hubou?Rv

0/0
3.11.2010 22:22

Sir Humprey Appleby :-P

při volbě jsem řek, že mu brzo budou trenky malý

a taky že jo

0/0
3.11.2010 22:20

mfdnes-bulvar

Re: při volbě jsem řek, že mu brzo budou trenky malý

presne, ta jeho change change se uz amikum davno prejedla

0/0
3.11.2010 22:22

Sir Humprey Appleby :-P

Re: při volbě jsem řek, že mu brzo budou trenky malý

JSOU TO TRUHLÍCI

0/0
3.11.2010 22:39

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: při volbě jsem řek, že mu brzo budou trenky malý

a co jsme potom my? :-/

0/0
3.11.2010 22:43

Sir Humprey Appleby :-P

Re: při volbě jsem řek, že mu brzo budou trenky malý

ano, taky se děsím, co přijde po Klausovi

0/0
3.11.2010 22:49

Lev_666

A to si ten chlapec ještě myslí

že všechno dělá dobře a že bude líp.:-)

0/0
3.11.2010 22:20

petr.n_22

Chce to...

...silnou osobnost typu Regana, aby postavil ameriku na nohy, a podrtil evropské socialisty.R^

0/0
3.11.2010 21:45

Sir Humprey Appleby :-P

Re: Chce to...

R^

0/0
3.11.2010 22:20

greenalien

Re: Chce to...

Prodával zbraně teroristům a sponzoroval obchod s narkotiky.

0/0
3.11.2010 22:23

greenalien

Re: Chce to...

I když...on ty narkotika vlastně spíše tiše toleroval. To nevadí, on si to vynahradil když se to ještě navíc celé zapíralo.

0/0
3.11.2010 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.