Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatínek má stupidní hry, popsal chlapec matce údajné znásilnění

Před královéhradeckým soudem se jednašedesátiletý muž brání obžalobě ze znásilňování svého dnes šestiletého syna. Ten se svěřil matce, že tatínek má stupidní hry, když ho musí líbat na celém těle a dotýkat se jeho přirození. Při prokázání viny hrozí muži až dvanáct let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Labruna

Maminka je snad Američanka?

Normální české dítě toho věku by sotva použilo výraz "stupidní".

0/0
4.11.2010 9:34

Calinda

Re: Maminka je snad Američanka?

Asi nemáte děti, mám pět a půl let starou holčičku a divil byste se, jaké používá občas výrazy (jedná se o slušné výrazy, sprostě nemluví) ale i tak už z ní vypadlo třeba "to je hustý", tedy výraz, který jsem já používala v pubertě, ale děti jsou dnes někde jinde. V rodině tenhle výraz vůbec nepoužíváme, má to zřejmě ze školky.

0/0
4.11.2010 10:45

Poslední_Mohykán

Re: Maminka je snad Američanka?

Překopíruji, abych se s tím nemusel psát znovu:

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."Čtyřleté dítě, které je schopno použít v běžné mluvě na správném místě a ve správném kontextu výrazu "stupidní" a ještě k tomu mu rozumět patří do sci-fi literatury. Nehodnotím tím, zda k popisovanému jednání došlo, nebo nedošlo. Jen se vyjadřuji k vysoké nepravděpodobnosti toho, že bylo řečeno to, co nám autor článku předkládá, v podobě, kterou nám předkládá.

04.11.2010 08:47Poslední_Mohykán

0/0
4.11.2010 10:52

vasapro

Re: Maminka je snad Američanka?

R^ ... stejny pocit ;-)

0/0
4.11.2010 12:00

Calinda

Re: Maminka je snad Američanka?

Jenže chlapeček nebyl čtyřletý, ale šestiletý a rozdíl dvou let je v tomto mladém věku sakra znát. Šestileté dítě už ví, kde a jaký výraz použít.

0/0
4.11.2010 12:27

Calinda

Re: Maminka je snad Američanka?

Aha, tak beru zpět, teď jsem si všimla toho slovíčka "tehdy", tak soráč.

0/0
4.11.2010 12:28

www.stridavka.cz

Podobný případ

Obvinění z pohlavního zneužívání sedmileté dcery

http://stridavka.cz/obvineni-z-pohlavniho-zneuzivani-sedmilete-dcery.html

0/0
4.11.2010 9:31

anti-anti

??

Už ho dav dal na seznam deviatů?:-P

0/0
4.11.2010 9:17

arogancemoci2

"... tatínek má stupidní hry, ..."

Ano, téměř šestileté děti naprosto běžně používají výraz "stupidní".

0/0
4.11.2010 7:34

J.J.HOLKA

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."

...to, že je otec deb** nemusí nutně znamenat, že dítě také:-P

0/0
4.11.2010 8:39

Henrik_Larsson

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."

Asi by ses divil jaký výrazy naprosto běžně používá moje tříletá dcera, a to jsme úplně normální spořádaná rodina...

0/0
4.11.2010 8:44

Poslední_Mohykán

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."

Čtyřleté dítě, které je schopno použít v běžné mluvě na správném místě a ve správném kontextu výrazu "stupidní" a ještě k tomu mu rozumět patří do sci-fi literatury. Nehodnotím tím, zda k popisovanému jednání došlo, nebo nedošlo. Jen se vyjadřuji k vysoké nepravděpodobnosti toho, že bylo řečeno to, co nám autor článku předkládá, v podobě, kterou nám předkládá.

0/0
4.11.2010 8:47

Wabo

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."

Opakujete se. "Stupidní" použila iDNES. Dítě pravděpodobně použilo výraz "bl*é", nebo něco podobného, co by cenzor smazal.

0/0
4.11.2010 8:52

Poslední_Mohykán

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."

Neopakuji se, protože jsem o tom ještě nepsal. V textu je to uvedeno zcela jasně, takže netuším, co máš za problém.

0/0
4.11.2010 8:55

anti-anti

Re: "... tatínek má stupidní hry, ..."

Věřím, ale publikovat zde se nedají pokud nechceš -100 dukátů.;-D

0/0
4.11.2010 9:19

NORDMAN

PAS

Existuje i neco jako PAS (parental alienation syndrome - preklad do cestiny je zkomoleny). V pricipu jde o brainwashing ditete utocicim rodicem, ktery/ktera vyuziva dite jako zbran proti druhemu rodici: V jednom pripade utocici rodic "vycvici" dite jako opicku opakovat urcite fraze (treba ty, ktere vedou k tomu, ze dite tvrdi neco, co vypada jako sexualni zneuzivani ditete), v jinem pripade stve rodic dite primo proti druhemu z rodicu.

.

Cetl jsem pred lety pripad z USA, kdy matka stvala 10ti-leteho syna proti otci tim zpusobem, ze syn zastrelil sveho otce, povolanim lekar, ktery jako chirurg zachranoval zivoty jinych. Dle trestniho zakona prislusneho US-statu je i dite ve veku 10ti let stihano za vrazdu - matka tim zlikvidovala jak otce tak i syna.

.

Konkretni uvedeny pripad zde v clanku znam jen z medii - samozrejme se tim padem nemohu k pripadu vyjadrovat. Ovsem psychologicky test na PAS jak ditete tak i matky by pomohl vyvratit ci potvrdit pripadnou manipulaci ditete.

0/0
3.11.2010 21:29

NORDMAN

Re: PAS

Nebo-li jinak v konkretnim pripade: Bud keca otec (a je uchyl) nebo keca matka (a utoci z ruznych duvodu, jako "dite sama pro sebe", "pomsta muzi", apod.)

.

Dobre provedeny psychologicky test ci testy vsech 3 zucastnenych to samozrejme zjisti.

.

Jenze zijeme v Kocourkove a neni ani jiste, zda se soud bude takovou samozrejmnosti "vubec obtezovat". ;-(

0/0
3.11.2010 21:49

arogancemoci2

Re: PAS

Proč psychotesty? Šestileté děti, samy od sebe nepoužívají výraz stupidní.

0/0
4.11.2010 7:36

arogancemoci2

Re: PAS

O tom případu jsem četl také.

0/0
4.11.2010 7:36

rákos

Re: PAS

no to jsem zvědav jak to dopadne, protože jestli nemají přímé důkazy, tak myslím že s tím nikdo nehne.

0/0
4.11.2010 13:51

xal

to se ukáže brzy

pokud to dítko bylo navedeny a  na pokyn matky lže, při troše soustavné práce s ním se na to brzo přijde...malý děcka nedokážou lhát soustavně, důsledně a dobře... sikovnej psycholog by na to přišel..

0/0
3.11.2010 19:25

nazdravi

Re: to se ukáže brzy

To mas pravdu, sikovny psycholog na to prijde jestli synacek znasilnil tatinka, nebo tatinek synacka.

0/0
3.11.2010 20:03

Roboter

Re: to se ukáže brzy

...nebo navádí-li matka své dítě proti otci, což je velmi častý případ.

0/0
3.11.2010 22:10

NORDMAN

Re: to se ukáže brzy

To navadeni matky proti otci popisuji kratce nahore pod prispevkem "PAS".

.

Jinak s tim mam i zazitky  "ze zivota" - zatim se mi celkem dari odbloknout  "navadeni matky ditete proti otci": "Prebusim" to, celkem pragmaticky :-):-):-)

0/0
3.11.2010 22:40

Roboter

Re: to se ukáže brzy

Já vím a znám to celkem detailně od lidí ze svého okolí. Mělo by se to kodifikovat např. jako přestupek :-)

0/0
3.11.2010 22:47

xal

takhle dopadáme

takhle dopadáme, že už nejde věřit nikomu, ani v nejužší rodině. Ve jménu svobody a mega liberalismu, ve jménu sobectví a volnosti ve všem jsme   zrušili všechny pravidla, smazaly všechny meze...A tedka se v tom nastalém sajrajtu brodíme a nevíme co dělat... Nikomu, ani vlastnímu  4letýmu díteti se už nedá věřit, a nejde o prkotiny, jde o léta vězení a společneský znemožnění do konce života.. Co si ted počít, žejo, když jsme  zrušili všechny hodnoty, na kterých jsme dřív stáli a žádné nové, které by byly pro náš život dobré a nosné, jsme nevynalezli?? Ubozí jsme, ubozí...

0/0
3.11.2010 19:21

petrph

proboha,

důkazem jsou totiž snímky, jak stojí v bytě jen ve slipech? No já nevím, ale u nás se běhá po bytě ve slipech často, po ránu, do koupelny, i v noci dokazuje to leda že člověk má "napilno"...si nějakou podobnou váhu mají výstřižky z novin, i tam se fotografie spoře oděných dívek i chlapců - třeba v reklamách objevují každý den..

Čímž to nechcu zlehčovat - ono to může být špatné na tři strany,

a na jedné straně ho ten otec opravdu mohl zneužívat, na straně druhé si žárlivá matka může proti otci vyrábět argumenty, na straně třetí se opravdu starostlivá matka opravdu o dítě bojí a přehnala to s otázkama typu "a neubližoval ti, nedělal ti tohle a tamto, včetně výrazů kterým kluk ani nerozumí..." Kdo rozhodne...

Ovšem co je špatné, to je závěr, opět jako v případě z Vítkova, rozhodující výpověď před soudem ani nezazněla, ale pouze byla čtena ze spisu...že by se i tenhle chlapec bál že se mu bude někdo mstít??

0/0
3.11.2010 19:09

bětka.báthory

Re: proboha,

Čtení výpovědi v nepřítomnosti dítěte je běžná praxe, protože vypovídat u soudu je pro ně příliš traumatizující, a zvlášť když jde o někoho z rodiny. Snad se zjistí, o co šlo, ale máte pravdu, že tátové se před dětmi běžně ukazují v trenkách, hlavně když je v létě vedro , a co teprv  v létě u vody kočky v tango plavky nahoře bez, a děti na to běžně koukaj bez újmy na psýše .

0/0
3.11.2010 19:50

dasa0302

Re: proboha,

Dítě bylo vyslýcháno (mělo pohovor) s psychologem. Tam bude největší důkaz.

U sexuálních deliktů si hodně lidí myslí, že když se soudu postaví tvrzení proti tvrzení, že to bude nerozhodně, ale právě soudní znalec dokáže posttraumatické poruchy dobře rozeznat.

Pokud ke slyšení dítěte došlo, není obav, že by soud uvěřil nějakému matčinu výmyslu. Chození ve slipech na tuty nebylo žádným důkazem a už vůbec ne hlavním nebo dokonce jediným.

0/0
3.11.2010 22:46

petrph

Re: proboha,

Ano,s tím souhlasím, tady by měl být rozhodující výsledek pohovoru se specializovaným dětským psychologem, který by jediný mohl z dítěte bez traumat ale přece jen jednoznačně vytáhnout o tom se se vlastně dělo, jaké z toho má pocity, koho se v rodině bojí, na koho se upíná,a podobně..

Neboli, pokud dítě pouze "podrobí výslechu" maminka, dítě jí odkejve všechno na co se ho ptá, a pak na policii nebo u soudu jen zopakuje do výpovědi to o čem maminka mluvila, tak to moc nadějně nevypadá..Kór když u té výpovědi matka sedí vedle něho, "pomahá" mu to formulovat, a do zápisu se nezapisují autentický zápis výpovědi, ale to co z něj vyslýchající potřebuje.

To mám jako zkušenost,když mě jako svědka zavolali na policii kvůli krádeži. Vyšetřovatel položil otázku, já mu něco odpověděl, on to potřeboval upřesnit, já mu to doplnil ,atd atd.. - do zápisu nešly ani jeho upřesňující otázky ani moje částečné odpovědí, jen jeho závěrečné resume "jmenovaný uvádí že...."

0/0
4.11.2010 4:57

halagajda

Re: proboha,

on byl v tech slipech na "navsteve" kluka u byvale zeny ne doma;-)

0/0
4.11.2010 10:48

A.Svoboda

...

Nevím jestli je to spiknutí nebo co...ale říkám si co se takovému člověku honí v hlavě...

0/0
3.11.2010 17:57

vilem novak

Něco si o tom přečtěte

Pokud si přečtete některé studie o sexuálním zneužívání a o tom jaký může něco takového mít dopad na lidskou psychiku, bude vám zřejmé jak závažná je to tematika a nebudete ji tak bagatelizovat, jak se to v této diskuzi děje...

Onen "zarudlý pindík", může do budoucna způsobit mnoho zla, a je to spíše šťastná náhoda, pokud se něco takového podaří odchytit včas. Samozřejmě může být takové obvinění zneužito, ale přečtěte si statistiky, je daleko více neodhalených případů zneužívání dětí než falešných obvinění.

0/0
3.11.2010 17:47

tickmaster

Re: Něco si o tom přečtěte

Dalo by se říct že souhlasím,ale jedno mi vrtá hlavou. Falešné obvinění se určitě do statistiky promítne, lae neodhalené zneužívání? Jak můžete vědět kolik takových příapdů je když nejsou odhalený? Nemůže jich být naopak méně? Kdo může říct?A co na to Jan Tleskač?

0/0
3.11.2010 18:25

Wabo

Re: Něco si o tom přečtěte

Asi má na mysli ty případy, které se odhalí, až za mnoho let - když je zneužívané dítě dospělé, nebo se změní společenské klima a nejčastěji oboje. Těch je ve vyspělých zemích opravdu moc.

0/0
3.11.2010 21:27

dasa0302

Re: Něco si o tom přečtěte

Občas dělají psychologové anonymní průzkumy mezi dospělými.

0/0
3.11.2010 22:48

Kozel_

4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

Ve skutečnosti takto staré děti mluví jinak. Možná použijí výraz, který by tu redakce hned smazala, ale fakt neříkají přirození. A slůvko stupidní, to neříkají ani děti na prvním stupni zš.

Přijde mi šílené chtít někoho zavřít, protože něco 4-5 letý chlapec říkal. Matka může chlapce zblbnout, že poví, co ho naučila. A hoch ani neví, co to vlastně znamená, co říká. Červeného pindíka může mít z různých důvodů. Jestli měl potíže častěji, tak má nějaký urologický problém a měl by to řešit lékař a ne soud či policie.

Nevěřím, že se z někoho stane zvrhlík po 55. roce života, když do té doby žil bez prokázaného deliktu ani nebyl pro to vyšetřován. Pedofilie se projeví o dost dřív než "na stará kolena".

0/0
3.11.2010 15:57

opportunity

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

Uvidíme, snad nám to iDnes napíše.

0/0
3.11.2010 16:38

HancickaP

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

pokud vite neco o psychologii deti, pak byste vedel, ze prave u teto vekove skupiny je skoro vdzycky jiste, ze mluvi pravdu. v tom clanku neni nikde napsano, ze ta slova "stupidni" nebo "prirozeni" ten kluk opravdu pouzil, do clanku se to asi hodi vic nez "pindik". a taky zalezi na tom, jak se doma mluvi - kdyz na dite sislate a mluvite na ne jako na imbecila, tak se bude vyjadrovat obdobne. a kdyz budete pouzivat "normalni" jazyk, tak si ho to dite rychle oslovi.

0/0
3.11.2010 16:42

tickmaster

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

Cože? Mám doma 4 letou dceru a že by zrovna mluvila pravdu? A to amý asi 12 děcek co chodí s ní do školky. V kliodu Vám budou tvrdit že právě snědly půlku žraloka a budou se s Vámi hádat že jo.

0/0
3.11.2010 17:38

halagajda

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

ano take mam ctyrleteho syna ktery klidne vazne povi ze zna Harryho Pottera, ale toto je uplne neco jineho, vazne pochybuju ze by si to tak male decko vymyslelo

0/0
3.11.2010 17:53

Poslední_Mohykán

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

Podstata věci je v tom, že si to zcela jistě nevymyslelo. Jen jde o to, že buď se to opravdu stalo, nebo bylo dítě řádně zpracováno. Takových případů už bylo dost. Předpokládám, že v rámci trestního řízení se správná varianta prokazatelně ukáže.

0/0
3.11.2010 17:55

halagajda

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

take doufam ze to rozlusti spravneR^

a ze kluk z toho nebude mit trauma at je pravda jakakoliv

0/0
3.11.2010 17:59

HancickaP

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

bezte si precist neco o tom, jak se provadeji vyslechy s malymi detmi. on je podstatny rozdil mezi tim, kdyz dite zatlouka, ze snedlo kus cokoloday, a mezi tim, kdy v podstate obvini rodice z trestneho cinu.

0/0
3.11.2010 18:23

tickmaster

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

No jestli ještě hůř než s dospělýma kteří uklouznou v umývárně, tak je asi mlátí baseballovou pálkou.

0/0
3.11.2010 18:26

HancickaP

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

opravdu jste tak natvrdlej nebo to jen tak predstirate??? ;-D

0/0
3.11.2010 18:42

halagajda

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

no ja pisu ze neverim ze si to vymyslel, ted si nejsem jista na co reagujete vy;-)

0/0
3.11.2010 18:31

HancickaP

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

to byla reakce na Ticketmaster, ne na Vas!

0/0
3.11.2010 18:41

Wabo

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

V článku se netvrdí, že použil slovo stupidní. Redaktor těžko mohl použít slova, která by mu cenzor smazal. Chudák kluk, v každém případě.

0/0
3.11.2010 17:25

nazdravi

Re: 4 letý syn používá výrazy jako stupidní hra nebo přirození

Kdyby se to stalo tvemu diteti, tak bys mu veril. nebo by jsi se na to vykaslal?

0/0
3.11.2010 20:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.