- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážený ab, autore článku.
Stanice na I.B se vyjma Smíchovského nádraží stavěly jako ražené, to co hloubili z povrchu a následně po zastřešení zasypali jsou pouze podpovrchové vestibuly, vlastně jakési podchody pod komunikacemi. Z nich vede do hloubky ražený šikmý eskalátorový tunel a dole jsou komplet ražené stanice - na I.B již převážně Pražského pilířového typu se širšími průchody a úzkými sloupy, oproti trase A, kde jsou použity pilíře sovětského typu.
a vydrželo to i pro další generace
Brzy budeme i metro vozit z Číny
které stojí dodnes a byty v nich se prodávají za cca 15x vyšší cenu, než za ně zaplatili původní majitelé, srovnatelnou s cenou malého domku za městem. V této souvislosti si bohužel musíme ač neradi přiznat, že to byli právě ti pohlaváři, kteří vytvořili v této zemi něco, co má dodnes přidanou hodnotu. Dost možná právě proto dnes mají zaslouženě tak vysoké penze
Jakeš prý má penzi 13500 Kč, což se mi zase nezdá tak vysoký důchod (myšleno samozřejmě relativně).
Protože autor zajímavého článku poněkud mate pojmy o základní atavební technologii použité při stavbě metra v Praze a dokonce zmíněnou terminologickou a technologickou nejasnost v textu řeší i pomocí nicneříkajícího archaického slůvka "kutat", pokládám za dobré připomenout, že se používaly dvě technologie a to ražba, anebo hloubení. Trasu a stanice prováděné hornickým způsobem, tedy "ražbou", stavěl Metrostav a stanice a části trasy hloubené (bagrováním z povrchu/, realizovaly Vojenské stavby. Stanice Můstek je samozřejmě celá ražená, což z článku není zcela zřejmé. Jinak se mi článek líbí a takových z technické historie, pokud jde o mne, si přeji "víc a houšť"!
otvírají dnes ? Snad se slávou rozkradené strategické podniky, jako rozvody elektr.energie, vodárenství, nejlepší výrobní kapacity, jako pivovarnictví, sklárny, výrobu vojenských a nákladních automobilů, cukrovary, světoznámé sklářství, i ty znojemské okurky, zavedené výroby obuvi, prosperující družstevní zemědělství, pěstování tradičních plodin, jako chmel, cukrová řepa, zlikvidování soběstačného zásobování potravinami, - a tisíce dalších. A jak kapitalističní pohlaváři, jásají nak zmizením (rozkradením) - ČKD, Kolben-Daněk, Poldi Kladno, Živnostenské banky ( kam zmizely tuna zlata ?), Vítkovické železárny ? Atd..... Atd.
Jak dnešní kapitalističní pohlaváři, s radostí jásají, a otvírají na orné půdě stavbu všemožných a nemožných skladů a sádrokartonových montoven ? Jak kapitalističní pohlaváři jásají nad likvidaců lesů, vyvážením dřeva jako z rozvojové země? Jak zodpoví ( a věřím, že se jednou budou zodpovídat), že ze státu s rozvinutým průmyslem, udělali montovnu ?
Jelikož byl veškerý majetek zaniklé ČSSR, tedy zejména všechny státní podniky, "ekonomicky transformován", metodou "při zhasnutí" a dle toho kterého máme t. č. na Hradě, bohužel "úspěšně", a jeho příkladným "motorem privatizace", jak známo, byl jistý Viktor Kožený, t. č. Bahamy, odkud nebyl vydán k odpykání trestu za mezinárodní finanční podvody do USA, veškeré konkurence schopné tradiční a úspěšné české podniky logicky zanikly, aniž by jejich zbohatlí tuneláři byli postaveni před soud.
Za komunistů měly trasy metra zpravidla za následek neuvážené rušení povrchové dopravy, zejména v centru ale i na Pankráci.
Dneska se staví metro i tam kde je dostatečné pokrytí povrchovou dopravou (Praha 6)
BTW pořád je levnější dát do tramvají klimatizaci než kvůli jízdě v chládku kopat 50 m hluboké tunely...
Už jsem dneska jednou psal, že redaktoři na idnes jsou amatéři. Celá první trasa B měla pouze jednu hloubenou stanici a to Smíchovské nádraží. Jinak byly hloubeny pouze vestibuly. Stanice jsou jinak všechny ražené.
nejdriv sem ten clanek nechtel ani otevrit, neb sem tusil, tusil sem spravne, komunisti otevreli metro, komunisti za vsechno muzou, dneska se to dela lip, fakt retorika k popukani, metro za komunistu staveli delnici, kterym byly komancove ukradeny stejne jako dnes, a papalasi co ho otvirali byli asi tak vitani jako dnesni papalasi, kdyz nekde prestrihavaj pasku nebo klepou na zakladni kamen, rozdil tady ale je, dnes se krade ve velkem, tehdy si to malokdo dovolil ....
Co to tady melete?Ten článek je absolutně nestranný,kromě těch pohlavárů jsou zde holá fakta,co,kdy a za jak dluho bylo na metru postaveno.
Za komunistů měly trasy metra zpravidla za následek neuvážené rušení povrchové dopravy, zejména v centru ale i na Pankráci.
Dneska se staví metro i tam kde je dostatečné pokrytí povrchovou dopravou (Praha 6)
BTW pořád je levnější dát do tramvají klimatizaci než kvůli jízdě v chládku kopat 50 m hluboké tunely...
Myslíš, že Letiště Praha nebo FN Motol jsou dostatečně pokryté povrchovou dopravou?