Diskuze

Trasa metra B slaví výročí, komunističtí pohlaváři ji otevřeli přesně před 25 lety

Přesně 2. listopadu 1985 se sešli komunističtí pohlaváři ve stanici metra B Náměstí Republiky. Přestřihli pásku a zahájili provoz na lince B. Trasa měla sedm stanic a měřila 4,9 kilometru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

vokroj

3. 11. 2010 19:15
Jo, před 25 lety

a jezdí dodnes ....

0 0
možnosti
RC

Rickr

3. 11. 2010 15:11
Jak zkonit zajímavý článek

Vážený ab, autore článku.

Stanice na I.B se vyjma Smíchovského nádraží stavěly jako ražené, to co hloubili z povrchu a následně po zastřešení zasypali jsou pouze podpovrchové vestibuly, vlastně jakési podchody pod komunikacemi. Z nich vede do hloubky ražený šikmý eskalátorový tunel a dole jsou komplet ražené stanice - na I.B již převážně Pražského pilířového typu se širšími průchody a úzkými sloupy, oproti trase A, kde jsou použity pilíře sovětského typu.

0 0
možnosti
PZHSO

Pepa z Hongkongu, sponzor ODS

3. 11. 2010 11:46
Bývaly doby, kdy se v Česku ještě stavělo

a vydrželo to i pro další generace R^

0 0
možnosti
HD

opportunity

4. 11. 2010 9:34
Re: Bývaly doby, kdy se v Česku ještě stavělo

Brzy budeme i metro vozit z Číny :-)

0 0
možnosti
PK

Menetekel

3. 11. 2010 8:45
Jako příští téma doporučuji "kterak stavěli paneláky"

které stojí dodnes a byty v nich se prodávají za cca 15x vyšší cenu, než za ně zaplatili původní majitelé, srovnatelnou s cenou malého domku za městem. V této souvislosti si bohužel musíme ač neradi přiznat, že to byli právě ti pohlaváři, kteří vytvořili v této zemi něco, co má dodnes přidanou hodnotu. Dost možná právě proto dnes mají zaslouženě tak vysoké penze  ;-)

0 0
možnosti
M

mubu

3. 11. 2010 8:57
Re: Jako příští téma doporučuji "kterak stavěli paneláky"

Jakeš prý má penzi 13500 Kč, což se mi zase nezdá tak vysoký důchod (myšleno samozřejmě relativně).

0 0
možnosti
I

IMO

3. 11. 2010 6:29
Víc takových článků!

Protože autor zajímavého článku poněkud mate pojmy o základní atavební technologii použité při stavbě metra v Praze a dokonce zmíněnou terminologickou a technologickou nejasnost v textu řeší i pomocí nicneříkajícího archaického slůvka "kutat", pokládám za dobré připomenout, že se používaly dvě technologie a to ražba, anebo hloubení. Trasu a stanice prováděné hornickým způsobem, tedy "ražbou", stavěl Metrostav a stanice a části trasy hloubené (bagrováním z povrchu/, realizovaly Vojenské stavby. Stanice Můstek je samozřejmě celá ražená, což z článku není zcela zřejmé. Jinak se mi článek líbí a takových z technické historie, pokud jde o mne, si přeji "víc a houšť"! :-)!R^

0 0
možnosti
JK

C2 H5 OH purum

3. 11. 2010 0:08
a co jako - prosím kapitalističtí pohlaváři

 otvírají dnes ?  Snad se slávou rozkradené strategické podniky, jako rozvody elektr.energie, vodárenství, nejlepší výrobní kapacity, jako pivovarnictví, sklárny, výrobu vojenských a nákladních automobilů,  cukrovary, světoznámé sklářství, i ty znojemské okurky, zavedené výroby obuvi, prosperující družstevní zemědělství, pěstování tradičních plodin, jako chmel, cukrová řepa, zlikvidování  soběstačného zásobování potravinami, - a tisíce dalších. A  jak kapitalističní pohlaváři, jásají nak zmizením  (rozkradením) - ČKD, Kolben-Daněk, Poldi Kladno, Živnostenské banky ( kam zmizely tuna zlata  ?), Vítkovické železárny ? Atd..... Atd.

 Jak dnešní  kapitalističní  pohlaváři, s radostí jásají,  a otvírají na orné půdě stavbu  všemožných a nemožných skladů a sádrokartonových montoven ? Jak kapitalističní  pohlaváři jásají nad likvidaců  lesů, vyvážením dřeva jako z rozvojové země?  Jak  zodpoví  ( a věřím, že se jednou budou zodpovídat), že  ze státu s rozvinutým průmyslem, udělali montovnu ?

0 0
možnosti
I

IMO

3. 11. 2010 6:50
Re: a co jako - prosím kapitalističtí pohlaváři

Jelikož byl veškerý majetek zaniklé ČSSR, tedy zejména všechny státní podniky, "ekonomicky transformován", metodou "při zhasnutí" a dle toho kterého máme t. č. na Hradě, bohužel "úspěšně", a jeho příkladným  "motorem privatizace", jak známo, byl jistý Viktor Kožený, t. č. Bahamy, odkud nebyl vydán k odpykání trestu za mezinárodní finanční podvody do USA, veškeré konkurence schopné tradiční a úspěšné české podniky logicky zanikly, aniž by jejich zbohatlí tuneláři byli postaveni před soud.

0 0
možnosti
VDT

Von der Tann

2. 11. 2010 21:43
Doplnění

Za komunistů měly trasy metra zpravidla za následek neuvážené rušení povrchové dopravy, zejména v centru ale i na Pankráci.

Dneska se staví metro i tam kde je dostatečné pokrytí povrchovou dopravou (Praha 6)

BTW pořád je levnější dát do tramvají klimatizaci než kvůli jízdě v chládku kopat 50 m hluboké tunely...:-P

0 0
možnosti

animl

2. 11. 2010 20:23
hloubená

Už jsem dneska jednou psal, že redaktoři na idnes jsou amatéři. Celá první trasa B měla pouze jednu hloubenou stanici a to Smíchovské nádraží. Jinak byly hloubeny pouze vestibuly. Stanice jsou jinak všechny ražené.:-)

0 0
možnosti
AP

radio_svobodna_evropa

2. 11. 2010 18:56
jaky nadpis, takova diskuze

nejdriv sem ten clanek nechtel ani otevrit, neb sem tusil, tusil sem spravne, komunisti otevreli metro, komunisti za vsechno muzou, dneska se to dela lip, fakt retorika k popukani, metro za komunistu staveli delnici, kterym byly komancove ukradeny stejne jako dnes, a papalasi co ho otvirali byli asi tak vitani jako dnesni papalasi, kdyz nekde prestrihavaj pasku nebo klepou na zakladni kamen, rozdil tady ale je, dnes se krade ve velkem, tehdy si to malokdo dovolil ....

0 0
možnosti
MS

1000mb

2. 11. 2010 19:33
Re: jaky nadpis, takova diskuze

Co to tady melete?8-oTen článek je absolutně nestranný,kromě těch pohlavárů jsou zde holá fakta,co,kdy a za jak dluho bylo na metru postaveno.

0 0
možnosti
VDT

Von der Tann

2. 11. 2010 17:19
Doplnění

Za komunistů měly trasy metra zpravidla za následek neuvážené rušení povrchové dopravy, zejména v centru ale i na Pankráci.

Dneska se staví metro i tam kde je dostatečné pokrytí povrchovou dopravou (Praha 6)

BTW pořád je levnější dát do tramvají klimatizaci než kvůli jízdě v chládku kopat 50 m hluboké tunely...:-P

0 0
možnosti
ASM

Anton Semjonovič Makarenko

2. 11. 2010 17:37
Re: Doplnění

Myslíš, že Letiště Praha nebo FN Motol jsou dostatečně pokryté povrchovou dopravou?

0 0
možnosti