- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každý průměrně vzdělatelný středoškolák ji hravě udělá. Ti, co na střední školu nepatří pro svou lenost nebo natvrdlost, maturitu mít nesmějí.
Dvě úrovně náričnosti podle mě stačí. A rozlišení podle typu školy by se mělo objeivt ve výsledku - nikdo asi neočekává, že absolventi odbroných škol budou mít výsledky ve vyšší úrovni lepší než gymanzisiti. Ale buou hodnoceni podle stejných kritérií a nestane s to, co dosud, že budou z češtinym matematiky a cizích jazyků dostávat lepší známky než na gymnáziích, protože jejich zkoušející jsou méně nároční.
Omlouvám se za překlepy, hlava rychlejší než prsty .
se divíš si mysleli, že budou buď spát v lavicích, nebo skákat padákem do peřin ...
A ona je realita trochu překvapila, padáky nejsou a místo spící růženky je obsazeno ...
Jsem přesvědčen, že naše generace by ty "vaše státní maturity" zvládla levou zadní, protože za nás byly školy školami, maturity maturitami, a ne jako teď, jen se flákat, nic nedělat, "však ono se to nějak udělá samo", že ...
... je potřeba zanalyzovat běh doby, určit které kompetence jsou žádané, které nově, o které je menší poptávka, je potřeba určit které znalosti jsou bazál o který nehodláme přijít a nastavit vzdělávací systém tak, aby ...pokud do něj na začátku vhodíte jakýkoliv typ člověka...existovala taková cesta krz školy, že na konci máte člověka co se neztratí a který umí zacházet s velkou částí svého potenciálu. Přemýšlí takto někdo na ministerstvu?
Je potřeba zavést státní maturitu, vyhodnoti výsledky, zrušit přebytečné školy a odměňovat školy a profesory i podle schopností a úspěšnosti, ne jen podle počtu studentů.
Za druhé, jsou lidé, které nemají vlohy, aby dosáhli určité úrovně vzdělání, prostě maturitu nebudou mít všichni, zas tak moc se neděje.
Tak jak jsem zjistil o stránku dál, tak se prý podle některých dají vyhledávat pouze věci, které znáte.
.Opravdu jsem se tak dlouho nezasmál.
Fai Rodis
Leonela
Krak
Tak mi treba neco zjistete o tomhle:
***********
Ale trochu jinak než je postavena současná maturita. Nebylo by lepší soustředit první dva roky výuku na všeobecně vzdělávací předměty? Po dvou letech udělat postupovou zkoušku z ČLJ, MAT, ANJ, NEJ... A na základě této zkoušky studovat dva roky intenzivně odborné předměty a maturovat z nich? Na gymnáziích by se zase pokračovalo vyšší úrovní ČJL, MAT, FYZ .... Zaměstnavatele opravdu nezajímá výsledek didaktického testu z češtiny, pokud hledá elektrotechnika...
tady se soutěží o to, kdo vymyslí největší nesmysl?
A-level a O-level jako v Británii, mylsím, že se jim tenhle systém poměrně osvědčil, používá se i při hledání zaměstnání.
No, dnes se při hledání zaměstnání podívají jak jste dopadl u maturity maximálně při první práci, když jste absolvent. Pak už jim stačí jen vědět, že máte školu uvedenou v CV a nikoho nezajímá za kolik jste maturoval, ale jakou máte praxi.
Zkusme se na to podívat jinak. Výsledek chápat tak, že na českých středních školách je na dva dobré studenty, se schopností studium využít, pouze jeden neschopný který svou přítomností zajišťuje finance na studium předchozích dvou.
Pořád lepší než současný poměr ekonomicky aktivních a důchodců+nezaměstnaných.
A nebo se na to dá dívat ještě trochu jinak - z každých tří studentů dají dva maturitu i bez přípravy a ten třetí má ještě půl roku na přípravu..