Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saddám padl k zemi. Byla to spontánní oslava, či psychologický kalkul USA?

Snímek stržení sochy Saddáma Husajna uprostřed Bagdádu někteří významem srovnávají s pádem Berlínské zdi. Symbolika okamžiku jistě nechybí, ale spontánnosti zřejmě pomohl americký armádní tým pro psychologické operace. Sám fotograf Jerome Delay akci popsal jako "perfektně zorganizovanou mediální událost".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Edd

Strhli ho dolu a dnes toho lituji

za celou dobu Sadamova rezimu nezahynulo tolik lidi jak po "osvobozeni" Americany.  Ve vezenicich ho v muceni jeste prekonali.

Sedm let po "osvobozeni" nemaji iracane ani benin, ani elektrinu. Ja je videt, byly elektrarny a vyroba benzinu strediskem Sadamova urputneho odporu a musely byt od americanu zniceny.

Zrovna tak nemocnice - ty  musely byt dobyvany jako jako Brno od Svedu. Znicena infrastruktura za vylhane valky . "Zbrane hromadneho niceni" se hledaji asi jeste dnes. Tak dobre je ten Sadam schoval...:-)

0/0
3.11.2010 12:28

Larry Matejka

Saddámek, tenhle člen Safari Clubu a CIA trénovaný hrdlořez

V pádu té sochy, stejně tak jako v jeho rituální popravě, je možné vidět i jinou symboliku, pokoření Babylonu... :-)

0/0
3.11.2010 5:34

Albedo

anebo takhle?

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/cartoon/2010/oct/27/steve-bell-iraq-war-logs

0/0
3.11.2010 0:40

Lady Humussprey

To se dá hodnotit, jako každá jiná PR zakázka

0/0
3.11.2010 0:09

Vlastimil.Kornas

Jak si to pamatuji

Tak v té době jsem viděl nejen dokumenty,jak Iráčani lynčují na zem spadlou sochu ale i rabovačku bank,muzea atd. No asi nejlíp to okomentovala moje tetička:" No viďouš to? Dyť to sum Cyguni.Co s nimi ti Ameryčani chcum robiť?"

0/0
2.11.2010 22:00

Eureka!!!

WTC analyza sutin obsahuje "Thermite"

svedectvi chemika Marka Basile

http://www.prisonplanet.com/explosive-testimony-first-scientist-who-found-thermite-in-wtc-dust.html

0/0
2.11.2010 19:43

Antoninus

Re: WTC analyza sutin obsahuje "Thermite"

Termite se užívá při zpracování oceli a její zbytky tak ve zpracované oceli zůstávají.

Jak tak vidím tak zase někdo objevil ameriku.Rv

Prosím co jste chtěl zdělit touto vaší informací? Řekl bych že průmyslové záležitosti moc nesouvysí s tématem článku.

0/0
2.11.2010 19:56

Rudolf z Deywitz

Re: WTC analyza sutin obsahuje "Thermite"

Prosím vás nechte už toho blbnutí a nechte si udělat vlastní chemický rozbor. Těch trosek bylo tolik, že to prostě nemohli žádní ONI schovat jako v detektivce zakrvavený nůž.

A možná, než začnete plašit, zeptejte se na to nějakého odborníka, střelmistra, statika, nebo tak.

Nerad ze sebe nechávám dělat blbce ať již na jakoukoli stranu.

0/0
2.11.2010 19:56

nesshercenzora

ti malí

miláčci sadámka byli jako opičky, když po té soše skákali, jak kdyby to kočírovali soudruzi z NDR .......................8-o

0/0
2.11.2010 19:15

ELAPHURUS

divadlo či film

v emerické režii s iráckými koldery a bilaky....

0/0
2.11.2010 19:13

Eureka!!!

Kdo znal komunisticke propagaci demonstrace

okamzi te pri pozorovani snimku vedel ktera bije, ted mam jen trpny usmev na rtech, pred sedmi lety jsem se smal hlasite.

Jen se divim Ruzene, ze ho to porad drzi ;-)

0/0
2.11.2010 18:27

greenalien

Hm

Lidi do Sadámovy sochy kopali, protože ho ve skutečnosti měli v hluboké úctě, a považovali jej za otce národa.

0/0
2.11.2010 18:24

greenalien

Re: Hm

Ne vlastně kecam. US Army specielně dovezla herce z Jordánska a Libanonu (odtud zvláštní přízvuk) a vysadila je nedaleko vrtulníkem, aby to vypadalo že svolávají místní megafonem. No a pak okopávali tu sochu, a Iráčané plakali protože jim hanobili národní idol.

0/0
2.11.2010 18:27

greenalien

Re: Hm

A oni tomu chtěli ti Iráčané zabránit ale nemohli, moc moc se Američanů báli, protože jak nás starosta Trokavce poučil, kradou a znásilňují.

On to byl vůbec ten Sadám takový hodný pán, nikdy by nikomu nelhal (Ne jako Američani!) a staral se o děti. Zvlášť takový milý Americký hošík mi utkvěl v paměti, jak ho Sadám otcovsky hladil po tvářičkách zatímco Američtí vrahové bombardovali jeho milované kasárny a znemožnili turistům z Iráku návrat domů.

0/0
2.11.2010 18:36

procensora@seznam.cz

Re: Hm

;-DR^R^R^;-D

0/0
2.11.2010 18:42

hubitel iluzí

Re: Hm

Dovolím se optat.Vy v Iráku dlouhodobě žijete?Budu rád za odpověď.

0/0
2.11.2010 19:51

greenalien

Re: Hm

Ne nežiju, ale jako jistá starší paní která sem přispívá pod nickem "Lady Humussprey" budu tvrdit že mi to říkala jedna má známá co v Iráku byla přes víkend.

0/0
2.11.2010 23:10

Krysařík je nezničitelný.

Nic nového pod sluncem.

Asi není moc velkým rozdílem mezi fotografiemi nadšených"Iráčanů", kteří strhávají sochu údajného diktátora a fotografiemi a televizními záběry rozjásaných davů z průvodů na oslavu 1.máje. Kteréžto doufám alespoň část diskutérů pamatuje.

0/0
2.11.2010 18:11

KecalekZHane

Lynčované kusy sochy

Z článku "... dav začal kusy sochy na zemi lynčovat". Mohla by mi prosím redakce vysvětlit, jak se lynčují kusy sochy? 8-o

0/0
2.11.2010 18:09

procensora@seznam.cz

Vy nadavate vsichni velmi na US

Nechapu. US nedela CR nic zle. Proc mate tolik hnev v sobe ? :-/

0/0
2.11.2010 18:02

Rudolf z Deywitz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

My mit hnev v sobě na velká fronta do USA embassy :-P ;-D

0/0
2.11.2010 18:13

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Nepis na me cesky navajo code O.K. ? ;-) Fronta v embassy ? :-P Ty to mas online :-P

0/0
2.11.2010 18:17

Eureka!!!

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

You nemit najo code tah jsi byl nevyhral valka s nemcko. ;-D

0/0
2.11.2010 18:29

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

;-D Proc ty pises jako blby clovek ?

0/0
2.11.2010 18:39

Rudolf z Deywitz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Never mind. Ty dáš hamburger, my Czech tebe love. Ty nedáš hamburger, ty ne-dobrý, my tebe sníst! Ha!

0/0
2.11.2010 18:35

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

;-D O.K. ;-D

0/0
2.11.2010 18:38

biggles

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Kde jsi k tomu přišel? Lidi jen nemají rádi když z nich nějakej politruk dělá blbce. Tobě se to snad líbí? Máš rád klaku? Nemyslící ovce? Požaduješ poklonkování? Povinnou servilitu? Jsou snad USA stejné jako CCCP? Nebo jsi politruk?

;-D ;-D ;-D

0/0
2.11.2010 18:15

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Mmt. Ja hledam "politruk" . Co je to ? :-/ God bless America R^ Zadna CCCP Rv

0/0
2.11.2010 18:20

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Politruk = army political leaders ? 8-o ;-D ;-D

0/0
2.11.2010 18:22

Krysařík je nezničitelný.

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Nevíš o čem je řeč. A to je snad jediný, co tě omlouvá.;-€

0/0
2.11.2010 18:29

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Srry

0/0
2.11.2010 18:39

biggles

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Ano, přesně. Takže jestli se domníváš že češi nemají rádi USA, mýlíš se

- češi nemají rádi ulhanou propagandu - ani tu vlastní, českou... ;-)

0/0
2.11.2010 18:42

procensora@seznam.cz

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

Ja jsem rad. O.K.

0/0
2.11.2010 18:44

Krysařík je nezničitelný.

Re: Vy nadavate vsichni velmi na US

R^R^R^R^

0/0
2.11.2010 18:54

FreeBird

Diktatura.

Je zajimave ze se mezi Cechy kteri zazili diktaturu, najdou jedinci kteri USA odsuzuji za to ze svrhli jednoho z nejhorsich diktatoru na svete. 

0/0
2.11.2010 17:55

Englishman

Re: Diktatura.

Co je na tom zajímavého? Češi by dikaturu nezažili, kdyby ji část z nich nepodporovala.

0/0
2.11.2010 17:59

repulsive

Re: Diktatura.

no a nyní, bez diktátora, tam mají svobodu vzájemně se vybombardovat

0/0
2.11.2010 19:30

hubitel iluzí

Re: Diktatura.

Je ospraveditelné svrhnout tyrana pomocí tyranie?Je ospraveditelné hlásat svoji pravdu skrze zabíjení a utrpení?Myslím si, že nikoliv.

Můžeme sáhodlouze debatovat o zrůdnosti Sadáma Husajna a jeho režimu, nic to ale neospravedlní nelegální válku vedenou pro zdroje skrze utrpení druhých.

0/0
2.11.2010 19:47

Antoninus

Re: Diktatura.

Nelegální válka?8-o

Která válka je proboha legální? Řekl bych že až někdo odpálí jadernou střelu tak mu bude celkem jedno jestli nějaká OSN, která si hraje na to že má patent na rozum, myslí zda je odpálení legální nebo ne. Věřte nebo ne ale válkou všechno právo končí a je to už jen o tom jak se vzájemně protivníci respektují.

Ze strany USA důvody k útoku na Irák (Saddámův režim) byly zcela jednoznačné pokud si myslíte že ne tak si zjistěte všechny události vedoucí až nakonce k poslední tečce a to obsazení Iráku roku 2003. To že ze strany američanů to nebyl nějaký krok k zachování světového míru je také jasné jen se chtěly zbavit vlastních problémů a vylepšení vlastních zájmů. Někdo na tom v Iráku vydělal (Kurdové, Šíté) a někdo prodělal (především Sunité), každopádně zatím je v Iráku rozhodně relativně stabilní situace takže ze strany USA rozhodně úspěch.

0/0
2.11.2010 20:10

hubitel iluzí

Re: Diktatura.

Žádná válka není legální.

Válka je mocenský nástroj elity jak uzurpovat uzemí či moc a zvýhodnit svoje postavení na úkor jiné mocenské elity.Ať už se podíváme na jakýkoliv konflikt v minulosti, každá válka byla vedena pro ekonomické zájmy.Jediný kdo na válce skutečně vydělává je právě ona elita, která válku plebsu dokáže prodat.Naopak plebs je ten, který veškeré náklady války nese.Válku si zaplatí, obětuje své životy a jeho zisky jsou téměř nulové.

O ZHN se bavit nebudu, myslím, že i průměrně inteligentního člověka musí tato lež urážet.

Takže jsme na začátku.Proč USA zaútočili na Irák?Myslím, že odpověď je jednoduchá a zároveň i velmi složitá.Rozhodně to nebylo kvůli tyranii kterou praktikoval Sadám, to Vám logicky dokážu vyvrátit v kterékoliv debatě.Pokud přijmeme jako nesporný fakt, že hlavní příčinou každé války jsou ekonomické zájmy, jsme téměř u podstaty věci.

A zeptám se.Je opraveditelné, že v honbě za mamonem a mocí zabíjíme a zaséváme utrpení?Než odpovíte, prosím zamyslete se.

0/0
2.11.2010 20:28

Antoninus

Re: Diktatura.

Výte vůbec co je válka?? Podle vašecho popisu nemáte tucha o co se jedná. Nebo vy si snad myslíte že války mezi Indiánskými kmeny v severní americe vedly nějaké "elity"? To je opravdu velice směšná představa. Válka provází lidstvo už od počátku a nějaké "elity" s tím nemají moc společného.

To že se jadná o snahu získat moc převahu nebo lepší život to je pravda ale často toto pramení od oněch obyčejných lidí. Tedy doporučuji se nejdříve opravdu podívat do historie válek možná pak nebudete psát nesmysly které se neschodují s realitou.

Vaše zmínka o ZHN v Iráku ukazuje že by jste si ty události předcházející konečnému obsazení roku 2003 opravdu měl prostudovat.

Ale tak pomůžu vám opravdu si myslíte že USA zaútočily na Irák kvůli pár kanystrům bojových plynů? Jako argument v OSN to jde ale pro vynaložení velkých finančních prostředků je to málo.

Nezapomeňte že prvopočátek konfliktu byl v Iráckém útoku na Kuvajt zbytek byl nevyhnutelný. Ne každá válka se vede z ekonomických důvodů.

0/0
2.11.2010 20:49

Antoninus

Re: Diktatura.

USA paradoxně částečně vedly útoku kvůli Saddámovu režimu ale ne kvůli tomu že by jim až tak vadila nějaká tyranie. Irák za Saddáma nebyl zrovna stabylní a Saddáma musely hlídat právě američané kteří měly problémy s jakýmkoliv jeho porušením úmluv už to je dost velký problém a nedivil bych se kdyby už jen kvůli tomuto Irák obsadily. Dále také Saddámova diktatura nebyla po první válce v zálivu zrovna z nejstabylnějších. Existuval odpor jak od Kurdů tak od většínových Šítů navíc co by se stalo po smrti Saddáma?

Saddám pak svým porušováním úmluv či ostřelováním amerických letadel v bezletových zonách jen dodal poslední tečku američané se tak pod záminkou "boje s terorismem" chtěly zbavit koule na noze a současně uvolnit ruce jednomu z největších producentů ropy což příznivě bude působit i na ekonomiku USA. Zatím se dá říci že se jim to podařilo.

0/0
2.11.2010 20:55

repulsive

Re: Diktatura.

na světě jsou řádově horší diktátoři, než byl Saddám. jenže v iráku jsou druhé největší zásoby ropy na světě, jak se nedávno provalilo.

0/0
2.11.2010 21:03

hubitel iluzí

iluze

Reálně uvažujícího člověka nemůže tato skutečnost zaskočit.To, že jsou dnes media v podstatě iluzorním světem kde se pravda či realita nenosí není žádná novinka.Přesto se bohužel najde poměrně dost naprogramovaných jedinců, kteří skrze media hlásají svoji neotřesitelnou pravdu a přesvědčení.Záleží na každém jak moc se nechá podvědomě ovládat a nakolik se nechá zdebilizovat.

0/0
2.11.2010 17:54

Rudolf z Deywitz

Re: iluze

Ono to ve skutečnosti není tak jednoduché. Představa, že ideální média by zobrazovala "realitu takovou, jaká opravdu je" vychází jednotuše z toho, že na světě existuje nějaká Jediná Veliká Objektivní Pravda. Ale nic takového není. Je jen lidská společnost, což není nic jiného, než pytel blech.

Ale to už je mediální theorie ;-)

0/0
2.11.2010 18:10

hubitel iluzí

Re: iluze

Souhlasím.Možná, že skutečně existuje určité univerzum aneb základní pravda a vědění.Ale mediální svět tvoří především lidé a informace budou vždy částečně poznamenány jejich nositelem.V tom s Vámi souhlasím.Přesto si myslím, že lze dosáhnout zodpovědných a relativně objektivních medií.Jenže dokud budou media obchodními společnostmi zaměřenými na zisk, nelze očekávat posun k lepšímu.

0/0
2.11.2010 19:44

Rudolf z Deywitz

Re: iluze

Já vám rozumím. Nesmí se zapomínat na mediální impéria a to, komu patří. Samozřejmě. Pikantní je, že zrovna tohle není nikdy předmětem hospodské kritiky ;-)

Btw: píšete "mediální svět tvoří především lidé ..." Spíš by mělo být "sociální svět tvoří lidé". Bavíme se tady totiž o obraze světa jako celku. A od toho média nejdou oddělit.

0/0
2.11.2010 20:02

hubitel iluzí

Re: iluze

:-)Souhlasím.

0/0
2.11.2010 20:17

Veřejný Vůl - VV

Amíci nedovoedou nic jiného než lhát

zabíjet , krást a podvádět

0/0
2.11.2010 17:47

procensora@seznam.cz

Re: Amíci nedovoedou nic jiného než lhát

Co umi Czech ? ;-O;-O;-O

0/0
2.11.2010 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.