Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně musí jít k zemi 30 domů, překládají se tu tramvajové koleje

Na polozapomenutou ulici Dornych v brněnském Komárově vtrhly demoliční stroje. Jejich úkolem je poslat k zemi třicet opuštěných domů. Dornych se totiž za pár let promění ve čtyřproudou silnici a tramvajové koleje povedou blíže k autobusovému nádraží Zvonařka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Vyhozené peníze

to budou ve chvíli, kdy někdo začne opět prosazovat dlouhodobě připravovanou podzemní tramvaj. A koleje se opět přesunou o pár desítek metrů...

0/0
19.11.2010 8:02

PPeettuullee

Náhradní doprava

Prosím Vás, nevíte náhodou někdo jestli víkendové nasazení náhradních autobusů za linku 12 (asi i za 9) z Komárova do města bude tedy opravdu jen víkendové? Když jsem projížděla včera kolem tak před Zvonařkou byly koleje úplně vybourané a byl tam zákaz vjezdu i pro osobáky, tak mě trošku zarazilo, že to chtějí dát do pondělí do kupy ;)) Abych věděla jak si ráno přivstat do práce ;))

0/0
14.11.2010 8:29

Fmighta the Affaffin

Neeee, v tech baracich jsme hravali airsoft!!!

Doufam, ze nekde postavi novy opusteny domy jako nahradu!

0/0
2.11.2010 16:16

mararan

Indiani

Indiani pry dostali hezke byty....

0/0
2.11.2010 14:19

Dr. Fe(5)

Pověsti o chytrosti brňáků nelhaly

Nejdřív chtějí jen tak pro nic za nic posunout nádraží o pár set metrů za desítky miliard, tak když to nevyšlo, tak alespoň nesmyslně přesunou za 1-2 miliardy tramvaj z jedné ulice do druhé, souběžné 8-o  Přínos prakticky žádný. Já jsem vždycky tvrdil, že nerozlišuju obyvatele podle města odkud pocházejí. Źe všude žijí lidé lepší a horší, ale v tom Brně se toho hloupého děje něják příliš .....

0/0
2.11.2010 11:38

Deleter

Re: Pověsti o chytrosti brňáků nelhaly

No aspoň se jim pořád nepropadaj nějaký tunely.

0/0
2.11.2010 11:42

Stone_Pilot

Re: Pověsti o chytrosti brňáků nelhaly

Když něco neznám, tak do toho nekecám. Ta souběžná ulice znamenala jízdu pro auto po tramvajových kolejích. Možná tak dobrý pro nějakou boční uličku, ale rozhodně ne pro průtah městem od Bratislavy. Ani pro tramvaj to nebylo bůhvíco, malý poloměry oblouků, 2x křížení s hlavní silnicí, když zastaví v zastávce a je za ní víc aut, ucpe se zase průtah od Olomouce....  Ale jak říkám, nejraději mám chytráky, co vědí prd a pindají.....

0/0
2.11.2010 12:47

tomas_tod

Re: Pověsti o chytrosti brňáků nelhaly

Souhlasím. Nicméně mě zaráží cena a doba realizace.

0/0
2.11.2010 20:57

Huffnagellův duch

Re: Pověsti o chytrosti brňáků nelhaly

...ale cena je tradičním problémem v ČR...

0/0
17.11.2010 13:01

PIsa.lek

Re: Pověsti o chytrosti brňáků nelhaly

Pro hlupáka každý hloupý, říkal Forrest Gump - jestli on tě náhodou neznal? Protože to, aby tramvaj vedla jinudy, než frekventovaný průtah celoměstského významu (protože Dornych je tak úzký, že se tam auta a tramvaje vedle sebe nevlezou), mělo být vyřešeno už dávno - navíc se tím tramvaj dostane blíž z autobusovému nádraží.

0/0
2.11.2010 16:47

jirka h111

most

Doufam, ze krizeni ulice Zvonarky a Dornich bude reseno mimourovnove (mostem), tak aby tam nebyly kolony co tam jsou ted.

0/0
2.11.2010 10:35

Lukas1000

Re: most

Nebude

0/0
2.11.2010 10:49

Vysočiňan

Dornich?

Dornich? To je jako co?

0/0
2.11.2010 11:01

jirka h111

Re: Dornych?

njn Dornych, priste lepe

0/0
2.11.2010 12:06

mararan

Kam?

A mohl by mi nekdo rict, kam byli prestehovani nasi romsti pratele a pritelktne?

0/0
2.11.2010 10:08

xmen001

Re: Kam?

Nai milovaní, poctiví, pracovití a nekradnoucí přátelé jistě dostali vynikající ubytování, odpovídající jejich kvalitám,

0/0
2.11.2010 10:35

mararan

Re: Kam?

To jste mne uklidnil, byla bych nestastna, kdyby se jim neco stalo

0/0
2.11.2010 14:18

vsamotar

Překládají?

Tak oni překládají koleje? A to jako mají v Brně koleje na šalinu v cizím jazyce? ;-D

0/0
2.11.2010 9:34

HoubaLogic

No ale nás tady v Praze

to vůbec nezajímá, žejo kluci ? :)

0/0
2.11.2010 8:48

Baui

Re: No ale nás tady v Praze

Skoč do zdi, lu.line...;-O!!Rv

0/0
2.11.2010 9:33

vsamotar

Re: No ale nás tady v Praze

No to ne, to by došlo ke katastrofě, protože by zeď zažila srrážku s blbcem! ;-)

0/0
2.11.2010 9:35

BobTheSinc

Re: No ale nás tady v Praze

zdravime elitu naroda do Prahy ;-D;-D

0/0
2.11.2010 9:40

Agent Přisluhovač z exilu

Re: No ale nás tady v Praze

To víš, elitu z hlavního města zeměkoule předměstí Vídně skutečně zajímat nemusí. Všichni tu chodíme v krojích, pěstujeme a pijeme víno a žadoníme o dotace z Prahy výměnou na vašeho dvorního šášulu Donutila.

0/0
2.11.2010 9:43

BobTheSinc

Re: No ale nás tady v Praze

;-D;-DR^R^

0/0
2.11.2010 10:29

Huffnagellův duch

Re: No ale nás tady v Praze

;-D;-D;-D;-D a žijeme ve vinných sklípcích...

0/0
17.11.2010 13:03

libedejroznec

není nad to

...nacpat automobilovou dopravu do centra Brna .. místo aby ji vytlačili ven, tak se bude dělat 4proudovka .. hovada

0/0
2.11.2010 7:42

IMO

Jde o čí neschopnost?

V Brně se v uplynulém desetiletí podle mého názoru realizovaly kvalitní silniční komunikace, vč. efektního ale účelného dálničního tunelu v blízkosti areálu BVV, avšak pokud vím, stále zůstává nejasná otázka ohledně budoucnosti hlavního železničního nádraží v centru, okolo kterého probíhaly značně bouřlivé diskuze odborné i laické veřejnosti. Osobně se mi zdá varianta likvidace osvědčeného stávajícího hlavního nádraží kontraproduktivní, necitlivá a hloupá. V Brně určitě žije mnoho chytrých, čestných a schopných občanů, jako tomu bývalo snad vždy za jeho historické existence. Proto se mi situace ohledně hlavního nádraží, se kterou myslím obsah článku souvisí, zdá podivná. Jde o nevyřešené záměry z čí neschopnosti?

0/0
2.11.2010 2:49

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

Podle mého jde, podobně jako v případě Stuttgartu, o snahu vybudovat si za cizí peníze pomník a pochopitelně se napakovat na změnách ceny pozemků v dotčených lokalitách.

Jako zástěrka slouží jednak  nevhodný tvar současného nádraží (nástupiště do oblouků) a také jeho stav. Je ovšem zřejmé, že když téměř 100 let do něčeho neinvestuji (pouze havarijní údržba), tak to nemůže být  v pořádku. Argumentace tvarem se týká jen dálkových vlaků a ano, proč nepostavit nové nádraží pro dálkové vlaky? Ale není důvod, aby lokálky, kde každý počítá minuty dojezdu, stavěly někde na jižním předpolí Brna. To by mělo smysl pouze v případě existence extrémně výkonné okružní přepravy (utopie). Nemám navíc informace, že by nové nádraží řešilo problematické vedení tratí na sever (hl.n.-židenice-maloměřice-lesná-krpole-řečkovice) a na východ (směr vyškov).

Za ty peníze je přínos poněkud diskutabilní. Díky šikovně zvolené otázce pak referendum dopadlo, jak dopadlo.

0/0
2.11.2010 7:34

IMO

Re: Jde o čí neschopnost?

Pane Deletere, takže bourání stávajícího nádraží také považujete za hloupost?

0/0
2.11.2010 8:09

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

Ano, to považuji.

0/0
2.11.2010 11:37

Stone_Pilot

Re: Jde o čí neschopnost?

Nádraží na předpolí? Myslíte že 400 m od stávajícího nádru je předpolí Brna? A myslíte si, že lidi, co vystoupí na stávajícím nádru, pracujou nebo studujou na Svoboďáku nebo se stejně musí někam dopravit? Já bych tedy měl taky raději nádraží v centru, ale ní ho kam nacpat - to už bohužel prokaučovaly dráhy před 50 lety, když si nezajistily pozemky na rozvoj a postavil se Prior atd. V dnešní době není jiná varianta než to přestěhovat - mít 2 hlavní nádraží (jedno na dálkové vlaky a druhé na lokálky) mi připadá pro brno trochu luxus - navíc z těch lokálek přece taky lidi občas přestupují na ty dálkové, ne?

0/0
2.11.2010 8:51

Agent Přisluhovač z exilu

Re: Jde o čí neschopnost?

Místo v centru je, ne tam, kde je nádraží dnes, ale plus mínus u Nových Sadů. Existuje několik solidních projektů (např. ing. Nedvěd) bohužel, politici je léta záměrně ignorují. Dokonce ani současné nádraží není úplně zabité - pouhou "softwarovou" úpravou zabezpečovacího zařízení se jeho kapacita prý dá dokonce zvýšit. Jeho katastrofální stav je dán léty minimální údržby.

0/0
2.11.2010 9:40

Stone_Pilot

Re: Jde o čí neschopnost?

Předělat Nové Sady na nádraží, to snad nenavrhovali ani Zelení, ne? A k softwaru - takovej ještě nikdo nenaprogamoval, aby se mezinárodní rychlík vlezl do dvojitého protisměrného oblouku (to je hlavní problém současného nádraží).

0/0
2.11.2010 12:53

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

On se tam samozřejmě vejde, jenom předpisy jsou protivá temu.

0/0
2.11.2010 20:14

Vysočiňan

Re: Jde o čí neschopnost?

400 metrů to není ani náhodou, vzdušnou čarou je to kilometr a málokdo bude létat vzduchem, ale bude muset obcházet budovy, protože Dokoupilovo veledílo - bulvár - je nesmyslně směřovaný do zdi pod Petrovem, namísto aby podchytil hlavní pěší tah na Masaryčku.

Prior pravda zavazí, ale nádraží se do centra vejde. A i kdyby se měl Prior vykoupit a zbourat, vyšlo by to na zlomek toho, co se utopí v ODSunu. V Zanádraží už se toho ve jménu pokroku a lepších zítřků zdemolovalo tolik, že Prioru by si nikdo ani nevšiml.

0/0
2.11.2010 11:01

Stone_Pilot

Re: Jde o čí neschopnost?

Chcete to Tescu znárodnit nebo jim dát nějakou lukrativní nabídku? Jinak kilometr je to možná ke Gity, ale určitě ne k navrhované poloze nádraží.

0/0
2.11.2010 12:50

Vysočiňan

Re: Jde o čí neschopnost?

Myslíte si, že ty desítky domů, co už se v zanádraží vybouraly / budou bourat se znárodňovaly? Prostě se vykoupily a jejich majitelé si za peníze koupí / postaví domy někde jinde. Je to jen otázka ceny. Kdyby Tesco dostalo výhodnou nabídku, tak taky prodá. I kdyby za Prior dostaly desitinásobek tržní hodnoty, pořád by to bylo levnější, než ODSun a hlavně: nádraží by zůstalo tam, kde ho lidé potřebují.

0/0
2.11.2010 13:26

Stone_Pilot

Re: Jde o čí neschopnost?

No právě, je to o ceně. Před časem jste si mohl všimnout, jak v tisku proběhlo, že majitel Vaňkovky učinil Tescu lukrativní nabídku - a Tesco nechtělo prodat ani za nic. Přesun má stát něco přes 20 miliard - ted si zaspekuluju - kdyby chtělo Tesco třeba 5 miliard, zaplatil byste to s čistým svědomím  z veřejných peněz? (dejme tomu, že rozšíření nádraží na stávajícím místě + Tesco pozemku by vyšlo taky na 20 miliard; + těch 5 Tescu navíc) To by byl řev! O levnějším nádraží v centru si nechte leda zdát, tím neargumentovali ani odpůrci přesunu.

0/0
2.11.2010 13:45

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

Bohužel pro vás, argumentovali.

0/0
2.11.2010 20:15

rDaneel

Re: Jde o čí neschopnost?

Od viaduktu na Plotní až k Hlavnímu nádraží je to pěšky necelých 800m. Většinu trasy má v nohách každý, kdo přijíždí busem na Zvonařku a potřebuje přestoupit na vlak nebo MHD.

To nádraží nebude na periferii (rozhodně ne při pohledu z Bystrce nebo z Líšně) a příjezd vlaků od Vyškova (Přerova a Ostravy) se zkrátí a zjednoduší. Obsluha nového nádraží tramvajemi má být řešena paralelně ze dvou směrů, tj. od Plotní i od budoucího bulváru. Těžko říct, jak to nakonec dopadne, ale i MHD napojení jižního centra je třeba řešit z více směrů a netlačit vše přes přetížený uzel Hlavní nádraží/Masarykova.

A ano, beton poteče proudem a peněz to bude stát nechutně mnoho, což ale rekonstrukce nebo dostavba v přisunuté poloze taky.

0/0
2.11.2010 17:12

PIsa.lek

Re: Jde o čí neschopnost?

> rozhodně ne při pohledu z Bystrce nebo z Líšně) a příjezd vlaků od Vyškova (Přerova a Ostravy) se zkrátí a zjednoduší. Obsluha nového nádraží tramvajemi má být řešena paralelně ze dvou směrů, tj. od Plotní i od budoucího bulváru.

Ani tak to zřejmě stačit nebude - alespoň to, co zpočátku vypadalo v pohodě, se při podrobnějším rozpracování (potřebná hodinové, či spíše nárazová kapacita versus průchodnost při napojení na stávající tratě) její dost kriticky.

0/0
2.11.2010 20:21

PIsa.lek

Re: Jde o čí neschopnost?

> ale i MHD napojení jižního centra je třeba řešit z více směrů a netlačit vše přes přetížený uzel Hlavní nádraží/Masarykova.

 

A kudy? Vtip je v tom, že právě poloha současného halvního nádraží jako nejlogičtějšího hlavního přestupního bobu determinovala brněnskou MHD od jejího samého počátku až dodnes. Jak Plotní, tak "bulvár" se samozřejmě opět zapojí do onoho nejpřecpanějšího tramvajového kolotoče o "Ringu", lze maximálně některé linky z Plotní otáčet pod viaduktem na druhou stranu (na Židenice a Líšeň), což ovšem pro změnu způsobí masakr na malém městském okruhu, protože to sníží propustnost křižovatky Křenová-Koliště. Jediná šance odlehčit tomu z druhé strany, což ovšem znamenalo vybudovat zcela novou trať z Bohunic (včetně kampusu), ovšem raději se ani nedívám na mapu, jestli je ji vůbec kudy smysluplně vést.

0/0
2.11.2010 20:23

PIsa.lek

Re: Jde o čí neschopnost?

 

A samotné nové nádraží (z železničně technologického hlediska) je kapitola sama pro sebe - v sedmdesátých letech se s velkou slávou vybudoval nákladní průtah z Heršpic do Židenic, aby se náklady nemotaly v cestě osobce, ovšem na "nejmodernějším nádraží světa" to zase dáme pěkně všechno dohromady, navíc s takovou komfigurací zhlaví, aby se ty vlaky překážely pokud možno co nejvíce.

Rekonstrukce stávajícího nádraží (resp. lehce posunutého k Novým sadům) by samozřejmě byla taky velmi nákladná (nemluvě o vicenákladech stavby uprostřed husté zástavby a přetížených ulic), ale dala by se dělat po etapách a každá etapa by hned po dokončení znamenala zlepšení.

0/0
2.11.2010 20:25

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

Nevím, kolik lidí pracuje na Svoboďáku, ale nestuduje tam prakticky nikdo. Ale je zřejmé, že ze současného nádraží je to na dopravní uzel MHD nesrovnatelně blíž, než to bude z nádraží nového.

0/0
2.11.2010 11:38

Stone_Pilot

Re: Jde o čí neschopnost?

Doprava z nádraží je snad taky řešena, ne? Jinak uzel MHD nádraží je sám o sobě hrůza.

0/0
2.11.2010 12:55

PIsa.lek

Re: Jde o čí neschopnost?

Doprava z nádraží bohužel kvalitně řešena NENÍ - všechny návrhy jsou kapacitně zcela nedostačující. Nehledě na to, že MHD v Brně se půldruhého století vytvářela právě především s ohledem na polohu hlavního vlakového nádraží.

0/0
2.11.2010 16:51

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

Řešena je, nekvalitně. Autor návrhu má zřejmě dojem, že bude neustále slunné letní počasí.

0/0
2.11.2010 20:17

Deleter

Re: Jde o čí neschopnost?

Ano, a lidé z lokálek přestupují na dálkové spoje - občas. Zatímco do města jezdí denně.

0/0
2.11.2010 11:41

Rezza

Re: Jde o čí neschopnost?

To neni o presunu, to je o tom, ze se s tim neco musi udelat - s celym nadrem, MHD vedle atd. Bohuzel ani jedna strana nechce uhnout. Prijde mi v pohode nadrazi odsunout, ale kdyz uz - tak to udelat rovnou poradne - a k tomu bohuzel nedoslo. Kazdopadne jak pisu - neco se s tim musi udelat. Btw. nejvic by me vyhovoval presun do Kr. Pole :) Klidne at je to i vazka :D

0/0
2.11.2010 12:25

Tyranosaurus Rex

Brňáci už je vykopejte pryč

Jízda přes Brno je vždy zážitek. Už x let rozkopaná Hradecká, výjezd z Brna po Sportovní směr Svitavy je luxusní už roky, v posledních týden ještě vylepšený - ano tak má vypadat hlavní výpadovka Rv

Který i...t tam projektuje ty šíleně řešené křižovatky, kruháče, sjezdy a nájezdy? To se jinde moc nevidí.

0/0
1.11.2010 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.