Diskuze

Klaus kritizuje státní maturitu, Nečas nechce dopustit neúspěch maturantů

Výsledky generálky státních maturit vyvolaly silné výroky těžkých vah české politiky. Fakt, že třetina středoškoláků v testu neuspěla, děsí premiéra Petra Nečase. Něco takového podle něj při ostré maturitě na jaře nelze připustit. Maturity zkritizoval i prezident Václav Klaus.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Philosopher

5. 11. 2010 12:09
Absurdita

Dobeš vidí jako zarážející, že lehčí varianta matematiky je jen trochu těžší než učivo ZŠ, a přesto to tolik středoškoláků nezvládlo.

Pro mne je spíš zarážející, že tak lehký test může být prohlášen za maturitní zkoušku. Vždyť to může zvládnout i žák 9.třídy - nemusí se učit nic navíc, neuspěje pouze u příkladů přesahující učivo ZŠ a to stačí, aby celkově prospěl.  PROČ TEDY CHODIT NA STŘEDNÍ ŠKOLU ? CO TA ZKOUŠKA MÁ OVĚŘIT ?

0 0
možnosti
N

NikolaRigóová

3. 11. 2010 17:41
Absurdita

Dobrý den,

naprosto mě překvapuje názor většiny lidí na nejrůznějších diskuzích a fórech, kteří si potřebují zvýšit ego a podělit se s ostatními, kterak si v pohodlí u počítače zkusili maturitu nanečisto a uspěli v ní na tolik a tolik procent.

Takový příspěvek ostatní nezajímá, ničemu nepomůže.

Nás, studenty čtvrtých ročníků, považujete za tupce a dnešní generaci za ztracenou. Ale na středních školách a gymnáziích je plno studentů, kteří se učí a studují pravidelně, snaží se toho naučit co nejvíc, aby tak zvýšili své šance při přijímacích zkouškách na VŠ. Ale tento typ testů byl pro nás nový, zkoušeli jsme ho poprvé. Navíc obsah testů neodpovídal učivu, které bylo probíráno v předcházejících 3 letech.

Podívejte se do svědomí a popřemýšlejte o tom, zda náhodou některé vaše dítě se nezúčastnilo této generálky a jak moc bylo úspěné.

0 0
možnosti
MS

martas_1.8T

5. 11. 2010 11:45
Re: Absurdita

Je to zkouska. Kdyz jsem byl u maturity, bylo to pro mne taky poprve. Ja jsem proti SM principielne, nechapu, proc stat zasahuje do cim dal tim vice oblasti naseho zivota, ale s argumenty "maturantu" nesouhlasim ani za mak. Je preci jedno, jakou formu zkouska ma, pokud vas ve skole nenauci to, co mate ke zkousce umet, stezujte si na skolu, pripadne ucitele. Ale uvedomte si, ze nikdo vam nedal automaticke pravo odmaturovat, na to musite neco prokazat. Jak rikam, stezujte si na princip, na to, ze se vam stat mota do kde ceho, a ted uz i do maturit. Ne, ze je to podle vas slozitejsi, to je argument uplne mimo. V praci se vas taky nikdo nebude ptat co jste se ucili, ale jestli umite a vite.

0 0
možnosti
DS

Streit

2. 11. 2010 11:10
S Klausem souhlasím částečně

Samozřejmě, že zakopaný pes je jinde. Ale jednotná kritéria jsou potřebná, aby ten maras odhalila:

http://streit.blog.idnes.cz/c/161952/Statni-marurity-nemely-byt-nikdy-zruseny.html

Navíc to už stálo příliš...než aby z toho nebylo nic.

0 0
možnosti
P

performance

2. 11. 2010 12:20
Re: S Klausem souhlasím částečně

...no a o ty rozkradené peníze hlavně jde ....

0 0
možnosti
S

scabies

2. 11. 2010 9:17
Klaus se zase myli, jak u nej byva zvykem

uz by ten dedek mohl tahnout kam patri Rv

0 0
možnosti
IN

Poslední_Mohykán

2. 11. 2010 9:18
Re: Klaus se zase myli, jak u nej byva zvykem

...to jako na Hrad?

0 0
možnosti
HF

Klotilda

2. 11. 2010 8:55
Stavění od střechy

Mám již dávno odmaturované děti.Už tehdy ,před těmi pěti deseti lety se mluvilo o státní maturitě a už tehdy jí naše školství potřebovalo jako prase drbání,jako povzbuzení pro poctivě pracující učitele a bič na učitelské flákače a lísavé ředitele.Až teprve měřitelný úspěch či neúspěch přinutí matikáře tlachající o nesmrtelnosti chrousta, systematicky vyučovat matematiku,němčinářky popíjející po kabinetech kafíčko, nenechávat dospělé žáky opisovat mluvnická cvičení.....Vše v době mobilů,diktafonů a pidikamer.Kritika ze strany dospělých dětí ,marnících svůj čas vysedáváním a udržováním  "pracovního prostředí" pro karikatury pedagogů, v drtivé většině skončila vyhazovem kritizujícího.Znovu zdůrazňuji onu dospělost žáků.V patnácti už mohou pracovat,od osmnácti volit ale ve škole jsou nuceni tolerovat ,že na ně řve úplně cizí člověk(placený za jejich vzdělávání),protože ruší jeho soukromé hovory nebo vyžadují jeho přítomnost v hodině.Nahrávkami jsou víc než rodiče šokováni poctiví kantoři.

0 0
možnosti
P

performance

2. 11. 2010 9:00
Re: Stavění od střechy

Tak to se Ti ulevilo co ? Konečně je to venku.

0 0
možnosti
R

richu.ch

2. 11. 2010 8:50
V zahranici,

Tedy ve Schweizu se kromě kreslení, hudby a sportu maturuje snad ze všech předmětu.

0 0
možnosti
PK

Menetekel

2. 11. 2010 8:30
Upevňování státního centralismu vede přesně tam,

kam před 40 lety Rv

0 0
možnosti
IN

Poslední_Mohykán

2. 11. 2010 8:43
Re: Upevňování státního centralismu vede přesně tam,

V roce 1970 všechno vedlo úplně někam jinam. Nemohu napsat, kam, protože bych přišel o dukáty a pevné nervy.

0 0
možnosti
P

performance

2. 11. 2010 8:19
Ono je to z mého pohledu přece jenom trochu složitější

bylo by to na dlouhou diskuzi, tak se pokusím stručně. To, že úroveň školství klesá je známé, že jsou potlačeny řemeslné obory také. Celý systém financování školství přímo vynucuje plodit kvantitu. Tento stav by se měl řešit koncepčně a od základu to skutečně chybí. Nastavit na konci laťku není řešení celkového stavu, v tom se shoduji s názorem pana presidenta, že nelze začít od střechy.

0 0
možnosti
PO

parlost18

2. 11. 2010 8:33
Re: Ono je to z mého pohledu přece jenom trochu složitější

R^

0 0
možnosti
PB

buřinka

2. 11. 2010 8:18
Ať se dává maturita

automaticky s občankou a je to. Stejně jí má dneska kde kdo a nikdo nic neumí.

0 0
možnosti

mzek

2. 11. 2010 8:07
A proč se bojí?

Čeho se bojí?že ubyde o podprůměrné studenty asi!!Pak potkáváme na úřadech či jiných státních institucí mladé lidi kteří mají už 5 let po škole a jsou naprosto mimo.Toho se bojí? Co je na nich špatných?A Klausovo synátor je taky povedenej

0 0
možnosti
PK

Menetekel

2. 11. 2010 8:14
Re: A proč se bojí?

já teda nevím, ale pravda by se nikdy moc nahlas říkat neměla ;-)

0 0
možnosti