- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
i na vysoké škole a tak není zvláštností, že vystudovaný lékař si plete levou a pravou stranu a tak občas uříznou zdravou nohu, nebo vyjmou funkční ledvinu. Na vojně prý pro méně chápavým dali do jedné ruky seno a do druhé slámu. Potom při pochodu místo levá a pravá, volali seno, sláma.
Když začaly demonstrace proti státním maturitám a podporovalo je rudé bratrstvo, hned jsem v tom viděl něco nekalého. Většina poslanců má státní maturitu z dřívějšího režimu. Možná ji bylo možno získat přes nějaké konexe rodičů, ale drtivá většina studentů se to naučila. Včetně matiky. Demonstrace byly organizovány proto, aby nevyšly najevo neznalosti. A rudé bratrstvo to podporuje proto, že nejvíce příznivců ma mezi blbečky. A tomu je třeba slíbit snadnou maturitu a případně možnost dalšího studia na plzeňských právech. Takže stále platí Leninovo Učit se, učit se učit se
Zamyslete se prosím nad tím, proč matematika dopadla tak špatně:
.... Neúspěch 48% studentů z matematiky je velmi, velmi alarmující, vždyť tito mladí lidé si vybrali matematiku dobrovolně, mohli si vybrat místo ní cizí jazyk. Důvody dle mého soudu jsou tyto:
1)Všeobecně nižší úroveň maturantů z důvodu, že většina žáků jde ze ZŠ na maturitní obory. Viníkem je školská politika v předcházejících 20 letech.
2) Studenti nejsou na tuto formu zkoušení zvyklí. Jistěže mohou učitelé středních škol tvořit podobné testy "na koleně". Chtělo by to však spíš, aby tyto cvičné testy byly připravovány centrálně a nanejvýš odborně při dodržení všech pedagogických zásad tvorby testů. Školy i žáci by si je mohli nepředražené zakoupit a podle nich průběžně pracovat.
3) V testech předložených nyní v říjnu 2010 byly i příklady z učiva, které je, zejména na středních odborných školách, probíráno až v průběhu 4.ročníku !!
4) Úplně nejhlavnější důvod: Otázky a úkoly v testech jsou formulovány jiným způsobem (!!), než na který jsou žáci a učitelé zvyklí a jinak, než se vyskytuje v platných učebnicích a sbírkách příkladů !!!! Autoři testů by měli buď příklady zadávat tím způsobem, jak je to v platných učebnicích a sbírkách. A pokud ne, tak ať takové nově pojímané sbírky příkladů urychleně napíší a celostátně vydají! Ostatně problém nové nabídky učebnic matematiky a sbírek příkladů je velice akutní. Nového na trhu prakticky nic není a stále se učí podle reedic učebnic a sbírek příkladů z období totality, jen náležitě zdražených!!
proto je to maturita , hold někdo proleze , nebo ne , co je na tom divného?
"Hold" je něco jiného, než máš na mysli. Ty myslíš "holt".
státní maturity je zcela jasný,nic neumí a tak moc dobře vědí,že by to nezvládli,proto odmítají státní maturity.
Je to tak jak říkáte. Ale jsou školy, kde si studenti vybrali obtíženějsí variatnu a uspěli z 95%. Takže nepřipravené nejsou maturity, ale ti, kdo je neudělali. A měli by něco dělat sami se sebou - učit se.
Zvládl by pan ministr Dobeš maturitní zkoušku? Obávám se, že dle předvedeného by mohl mít problémy. Více viz http://post.ly/18nj9
Počtem vydaných maturitních vysvědčení, počtem lidí s titulem Bc., Mgr., PhD. se všeobecná vzdělanost nezvýší. K čemu je maturita, když absolvent s maturitou svou úrovní nedosahuje všeobecným rozhledem a svou úrovní kvintána z prvorepublikového klasického gymnázia. Pravda, onen kvintán neovládal mobil, neuměl pracovat s počítačem, nevěděl, co je to internet. Ale po složení maturity to byl mladý člověk, který opravdu něco uměl. Teď přizpůsobujeme - snižujeme úroveň škol jen proto, aby na maturitu dosáhl každý, abychom se mohli chlubit tím, že 80% populace má úplné střední vzdělání s maturitou a 60% všech je absolventem VŠ. A čemu to pomůže? Jen kdejaký neschopa na vlivném postu mává papírem s vodotiskem, státním znakem a razítkem: "Já mám MATURITU*, VŠ*, Já jsem BC.*, Mgr.* PhD.*" (*nehodící se škrtněte). I proto jsou zákony takové, jaké jsou. I proto jsou soudy, zákonodárné sbory takové, jaké je známe.
Kvintán z prvorepublikového gymnázia? Proboha, kolik ti je? Takový kvintán možná skončil u rovnic jednou neznámou. Kvadratické funkce už by byly pro něj něco, jako nástavbové studium. Zato ovšem slušně zvládal základy latiny. O logaritmech a derivacích rozhodně neměl příležitost nikdy ani slyšet. Tak co je to za nesmyslný příklad?
kolik peněz se vydává na něco, co už kdysi dávno fungovalo zcela zdarma. Maturita by měla být jako kdysi povinně z češtiny, matematiky a z nějakého jazyka a volitelně z dalšího předmětu. Nevím, co na tom bylo špatného. Jen těch studentů na VŠ nebylo 65%, ale asi 10%. To už bylo dost určité síto.
Proč tolik povyku, když:
1. Část studentů to brala jako veselou soutěž typu Talentmánia
2. Část studentů se jen přišla přesvědčit jaké budou otázky a odešla
3. Část studentů to naprosto ignorovala
4. Část studentů vyplňovala odpovědi se zavřenýma očima
5. Část studentů nerozuměla otázkám
6. Část studentů neměla čas vyplnit vše podle zadání
7. Část studentů potřebovala čůrat a tím pádem neudělala
8. Část studentů je prostě hloupá
:-)tak to je.memorovani cvici pamet,ale parit je lepsi ze?
Nazdar vodniku. Ono aplaudovat klausovi a piskat na Jyrku je snazsi nez neco predvest.